Cjoctavian Vloženo 26. Říjen 2009 Autor Sdílet Vloženo 26. Říjen 2009 (editace) Takze uz mas hotovo? S konektormi svetielok sa popasovali v servise? Aspon u FL Octavii vsetko pasuje - naraznik za naraznik. Skoda, ze aj konektory tak nepasuju... BTW:vedel som, ze sa rozputaju prestavby predFL na FL Editováno: 26. Říjen 2009, autor: Cjoctavian Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jiri001 Vloženo 27. Říjen 2009 Sdílet Vloženo 27. Říjen 2009 Tak pánové, takto jsem to ale nemyslel. Ptal jsem se na to, zda-li led světla pro denní svícení z O II RS FL někdo zakomponoval do stávající verze před FL. Na přestavbu na RS FL předek jsem nic nepsal. Jestli je to ale jediná možnost (o čemž ale pochybuji) jak tam ty nové led dostat, tak děkuji za info. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Diamant Vloženo 27. Říjen 2009 Sdílet Vloženo 27. Říjen 2009 (editace) No ja už keď som auto kupoval som vedel, že ak bude FL vydarený, tak idem do toho. Na 100% to ešte nemám hotové. Minulý týždeň mi došli konektory parsenzorov a cez víkend som to chcel poskladať, no ani piny nie sú rovnaké ako pred FL, tak som objednal piny, zajtra by snáď mali prísť. Editováno: 27. Říjen 2009, autor: Diamant Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Cjoctavian Vloženo 27. Říjen 2009 Autor Sdílet Vloženo 27. Říjen 2009 Tak pánové, takto jsem to ale nemyslel. Ptal jsem se na to, zda-li led světla pro denní svícení z O II RS FL někdo zakomponoval do stávající verze před FL. Na přestavbu na RS FL předek jsem nic nepsal. Jestli je to ale jediná možnost (o čemž ale pochybuji) jak tam ty nové led dostat, tak děkuji za info. inac ich tam nedostanes, maju velmi specificky tvar...to radsej kup hotove od Milotecu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ciryl Vloženo 27. Říjen 2009 Sdílet Vloženo 27. Říjen 2009 Tak když porovnám zapojení, co poslal j0ska se zapojením denních světel s žárovkami: Pin 1 - (+) je zapojen namísto žárovky denního svícení (žlutá) Pin 2 - (-) zem (hnědá) Pin 3 - (neboli 58) je připojeno namísto obrysové žárovky v hlavním světlometu (šedo-černá)... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Cjoctavian Vloženo 27. Říjen 2009 Autor Sdílet Vloženo 27. Říjen 2009 vdaka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
folvarcny Vloženo 28. Říjen 2009 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2009 Tak když porovnám zapojení, co poslal j0ska se zapojením denních světel s žárovkami:Pin 1 - (+) je zapojen namísto žárovky denního svícení (žlutá) Pin 2 - (-) zem (hnědá) Pin 3 - (neboli 58) je připojeno namísto obrysové žárovky v hlavním světlometu (šedo-černá)... Díky. Takže když teda zapojím staré dráty z denního na 1 a 2 a pak nějak dotáhnu drát z obrysovek, tak vše bude svítit? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ciryl Vloženo 28. Říjen 2009 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2009 Podle toho, co jsem našel ve schématu, tak ano. Vyzkoušej a uvidíš. Když na to tak koukám, tak to funguje jednoduše, 2 je zem, když na 1 připojíš 12V, tak LEDky svítí naplno, jako denní světla, když připojíš 12V na 3, tak budou svítí slabě jako parkovačky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
folvarcny Vloženo 28. Říjen 2009 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2009 (editace) Přesně to jsem si laicky myslel, ale ve schématech se nevyznám, jdu na to selským rozumem a většinou to vyjde. Díky moc, v pátek budu mít konektory, tak to zkusím připojit. Jak se vytahují piny z konektoru? Editováno: 28. Říjen 2009, autor: folvarcny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
j0ska Vloženo 28. Říjen 2009 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2009 Vytahují se vypichovákem. Buď ho koupíš nebo vyrobíš. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ciryl Vloženo 28. Říjen 2009 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2009 (editace) Já používám kancelářskou svorku a taky to jde. Editováno: 28. Říjen 2009, autor: Ciryl Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
j0ska Vloženo 28. Říjen 2009 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2009 Jasně. Záleží na tom jaké piny to jsou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
folvarcny Vloženo 31. Říjen 2009 Sdílet Vloženo 31. Říjen 2009 (editace) Tak když porovnám zapojení, co poslal j0ska se zapojením denních světel s žárovkami:Pin 1 - (+) je zapojen namísto žárovky denního svícení (žlutá) Pin 2 - (-) zem (hnědá) Pin 3 - (neboli 58) je připojeno namísto obrysové žárovky v hlavním světlometu (šedo-černá)... Tak jsem to tak dnes zapojil, ale nesvítí to. Když jsem podle tohoto obrázku zapojil hnědý na 2 (prostřední kontakt) a pak žlutý kablík na 1, tak to nesvítilo, když jsem ho zapojil na 3, tak to svítilo slabě (jako obrysovky). Tak jsem pak udělal pokus a zkusil jsem to zapojit rovnou na baterku, mínus na 2 a pak jsem zkoušel plus na 1 a pak na 3. Na 1 nic nesvítilo a na 3 zase jako obrysovka. Nevíte, kde by mohl být problém? Připadá mi, že jsou ty denní pokažené. Nemáte možnost někdo vyzkoušet, jak to má fungovat? Nejlépe s tím zapojením rovnou na baterku, třeba ty, Diamante, prosím. MaxiDOT pořád hlásí, že mám zkontrolovat obě denní světla. A ještě jedna poznámka, čísla na konektoru jsou v opačném pořadí, než jsem je tady nakreslil na tom obrázku, tak mi raději vše říkejte podle tohoto obrázku, díky. EDIT: Ještě mě tak napadlo, že jestli tam nemusí být napojené oba kontakty (1 i 3). Mlhovky jsem zapojil bez problémů. Vykuchal jsem starý konektor a vytáhl z něj piny, které jsem pak dal do nového, takže už to svítí a ani Maxidot neprotestuje. Editováno: 31. Říjen 2009, autor: folvarcny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Diamant Vloženo 31. Říjen 2009 Sdílet Vloženo 31. Říjen 2009 (editace) Tak jsem to tak dnes zapojil, ale nesvítí to. Když jsem podle tohoto obrázku zapojil hnědý na 2 (prostřední kontakt) a pak žlutý kablík na 1, tak to nesvítilo, když jsem ho zapojil na 3, tak to svítilo slabě (jako obrysovky). Tak jsem pak udělal pokus a zkusil jsem to zapojit rovnou na baterku, mínus na 2 a pak jsem zkoušel plus na 1 a pak na 3. Na 1 nic nesvítilo a na 3 zase jako obrysovka. Nevíte, kde by mohl být problém? Připadá mi, že jsou ty denní pokažené. Nemáte možnost někdo vyzkoušet, jak to má fungovat? Nejlépe s tím zapojením rovnou na baterku, třeba ty, Diamante, prosím. MaxiDOT pořád hlásí, že mám zkontrolovat obě denní světla. A ještě jedna poznámka, čísla na konektoru jsou v opačném pořadí, než jsem je tady nakreslil na tom obrázku, tak mi raději vše říkejte podle tohoto obrázku, díky.EDIT: Ještě mě tak napadlo, že jestli tam nemusí být napojené oba kontakty (1 i 3). Mlhovky jsem zapojil bez problémů. Vykuchal jsem starý konektor a vytáhl z něj piny, které jsem pak dal do nového, takže už to svítí a ani Maxidot neprotestuje. To hore citované označenie kontaktov je nesprávne, číslovanie je uvedené na konektore a je to presne naopak. Teda č.1 je na tom konci konektora, kde je tá rovinka aj oblúk a č.3 na tom konci, kde je len oblúk. Je to tak, denné svetlá svietia len ak svietia aj obrysky. Editováno: 26. Březen 2010, autor: Diamant Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
folvarcny Vloženo 1. Listopad 2009 Sdílet Vloženo 1. Listopad 2009 Díky za rady. Dnes jsem to byl zkoušet, ale ještě to nesvítí. Ale alespoň jsem zjistil, že světla budou asi ok, protože když tam jde 2x +, tak to svítí naplno. Ale pořád nevím, jak to zapojit, aby to svítilo tak, jak to svítit má. Podle schématu by měl být na kontaktu č. 1 žlutý kabel (+ od denních), na 2 potom hnědý (zem) a na 3 potom kabel dotáhnutý z parkovaček (+). Když to tak zapojím, tak funguje jen jako obrysovka. Naplno to nesvítí. MaxiDot hlásí chybu denních. Když zapojím: 1. nezapojím 2. hnědý 3. žlutý tak to svítí jako parkovačka, místo denních, když světla nemám zapnuté, ale když zapnu světla, zhasne to 1. žlutý 2. hnědý 3. nezapojím tak nic nesvítí, světla nemám zapnuté nebo vypnuté - to jedno 1. z parkovaček 2. hnědý 3. žlutý tak to svítí jako parkovačka, místo denních, když světla nemám zapnuté, ale když zapnu světla, zhasne to 1. + z baterky 2. hnědý 3. žlutý tak to svítí silně jako denní, když světla nemám zapnuté, ale když zapnu světla, svítí to jako parkovačka tato varianta je skoro správná, ale musel bych dotáhnout + odjinud než z baterky a to od místa, kde je napětí když se otočí klíčkem, ale to by pak stejně nešlo nikdy zhasnout, takže je to taky špatně Co s tím? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Cjoctavian Vloženo 2. Listopad 2009 Autor Sdílet Vloženo 2. Listopad 2009 co keby si si nechal len denne a obrysovky mal tak ako doteraz v hlavnych svetlach? Ci s touto variantou sa nezmieris? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ciryl Vloženo 2. Listopad 2009 Sdílet Vloženo 2. Listopad 2009 To folvarcny: čísluješ to podle toho tvého obrázku, nebo podle konektoru? Přijde mi divný toto: 1. žlutý (zapnuto +12V) 2. hnědý 3. nezapojím tak nic nesvítí, světla nemám zapnuté nebo vypnuté - to jedno 1. z parkovaček (zapnuto +12V) 2. hnědý 3. žlutý (vypnuto 0V) ...když zapnu světla, zhasne to... 1. + z baterky (stále +12V) 2. hnědý 3. žlutý (vypnuto 0V) ...když zapnu světla, svítí to jako parkovačka... Když se koukneš hlavně na poslední dvě varianty, tak by prakticky měly být zapojeny stejně, ale chovají se jinak. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
folvarcny Vloženo 2. Listopad 2009 Sdílet Vloženo 2. Listopad 2009 smířil bych se, ale před spaním jsem vymyslel variantu, jak by to šlo udělat s jedním relátkem a možná jedním odporem navíc, abych obalamutil MaxiDOT, tak pokud někdo nevymyslí více košér variantu, tak to tak udělám a bude svítit všechno Píšu to asi dost laicky, ale už si to moc ze školy nepamatuju. Nevím, jak se kreslí relé, ale fungovalo by to tak, že když mají svítit denní, tak ve žlutém je napětí a to sepne relé a proleze to napětí dále do kontaktu 3, takže na 1 i 3 bude napětí a bude to svítit naplno, když pak zapnu normální světla, tak se denní zhasnou relé se přepne a půjde napětí od parkovaček do kontaktu 3 a bude to svítit jako parkovačka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
folvarcny Vloženo 2. Listopad 2009 Sdílet Vloženo 2. Listopad 2009 Ciryl, tak teď jsem úplně zblblý. Musím se na to soustředit a snad si vzpomenu, takto to opravdu vypadá nelogicky, asi jsem si přehodil v hlavě číslo 1 a 3. To znamená, že to schéma je možná taky naopak , ale princip by měl být stejný. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
folvarcny Vloženo 2. Listopad 2009 Sdílet Vloženo 2. Listopad 2009 tak jsem ještě upravil to schéma, tak to asi bude když jde na 1 + a na 2 -, tak to svítí jako parkovačka když jde na 3 a 1 + a na 2 -, tak to svítí naplno Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ciryl Vloženo 4. Listopad 2009 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2009 A co se vykašlat na velký relátko a dát tam dvě Schottkyho diody a zapojit to takto? Ze žlutý (denní svícení) půjde 12V do obou pinů, z šedo-černé (parkovaček) jen do jedné. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
folvarcny Vloženo 5. Listopad 2009 Sdílet Vloženo 5. Listopad 2009 Díky za radu, včera jsem si to taky tak vymyslel a opravdu to funguje, aspoň jsi mě ujistil, že je to tak ok. Zrovna v době, kdy jsi to tady psal, tak jsem byl v garáži a zapojoval to. Co to jsou Schottkyho diody? To jsou nějaké speciální? Šel jsem do elektra a řekl jsem, že chci diody, tak mi nějaké dali. Já se v tom vyznám minimálně, jen vlastně vím, co dioda má dělat, ale jaké má mít parametry, tak to netuším. Zapojil jsem to podle schématu, viz příloha (prakticky stejný jako od tebe). Pokud by někomu stačilo jen to denní svícení, tak může ty diody vynechat a nepřitahovat kabel od parkovaček (přicvaknuto před konektory na šedočerný (vlevo) a šedočervený (vpravo)). Stačí pak propojit PIN1 s PIN3 (původní žlutý kabel zapojit na 1 a 3, hnědý pak na 2). A ještě jedno příjemné zjištění: MaxiDOT nehlásí chybu! (i při pouhém propojení 1 a 3) Na celkovou výměnu nárazníku i se světly jsem potřeboval: nárazník - 3240,- (už s tou prostřední mřížkou) všechny mřížky do nárazníku - cca 600,- denní světla a mlhovky - 2500,- konektory - 600,- (7H0941165, 1J0973723) 3m kabelu - 12,- 4 diody 3A - 20,- 4 spojky - 20,- 2 piny - 6,- Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Cjoctavian Vloženo 5. Listopad 2009 Autor Sdílet Vloženo 5. Listopad 2009 (editace) SUPER Len mi stale vrta v hlave, preco to tak je... Dolezite je ze je to funkcne, ale je to trosku neelegantne riesenie oproti orginalu (jednoducho nikdy by mi ani nenapadlo, ze to bude az take kutilstvo ) Dufam, ze ti to dlho vydrzi funkcne PS: ja som si myslel, ze si nechas len dolne parkovacky (ale zas po tom, co si to dorabal do smerovky, sa ani necudujem) Editováno: 5. Listopad 2009, autor: Cjoctavian Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
folvarcny Vloženo 5. Listopad 2009 Sdílet Vloženo 5. Listopad 2009 Možná s těma diodama to není úplně elegantní, ale bez nich jde prakticky jen o to propojení pinu 1 a 3 a pak to funguje jako denní u FL ne RS, ty taky svítily jen naplno a nefungovaly jako parkovačky. Taky doufám, že to takto vydrží, snažil jsem se všechno udělat co nejvodotěsnější. Jen dolní parkovačky jsem nechat nechtěl, protože se mi fakt líbí ty moje dodělané horní parkovačky, no a hlavně to tak nikdo jiný zatím nemá a já jsem rád výjimečný. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
folvarcny Vloženo 5. Listopad 2009 Sdílet Vloženo 5. Listopad 2009 Schottkyho diody Oproti diodám s PN přechodem se Schottkyho dioda vykazuje menším napětím v propustném směru, při kterém se výrazně zvyšuje proud (Schottkyho dioda 0,3 V, křemíková dioda s PN přechodem 0,6 V) a vyšším závěrným proudem (až stovky nA) Výhodou proti hrotovým diodám je také vyšší mechanická odolnost a kratší tzv. zotavovací doba. Schottkyho diody mohou být přepnuty z vodivého do nevodivého stavu za dobu menší než 1 ns. Jednoduchost výroby umožňuje vyrábět diody s velmi malou plochou přechodu. Pokud se ty současné nějak poserou, tak je nahradím těmato lepšíma. Dík za tip. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.