Přejít na obsah

LED denne svetla z RS facelift


Cjoctavian

Doporučené příspěvky

Tak pánové, takto jsem to ale nemyslel.

Ptal jsem se na to, zda-li led světla pro denní svícení z O II RS FL někdo zakomponoval do stávající verze před FL. Na přestavbu na RS FL předek jsem nic nepsal. Jestli je to ale jediná možnost (o čemž ale pochybuji) jak tam ty nové led dostat, tak děkuji za info.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ja už keď som auto kupoval som vedel, že ak bude FL vydarený, tak idem do toho.

Na 100% to ešte nemám hotové. Minulý týždeň mi došli konektory parsenzorov a cez víkend som to chcel poskladať, no ani piny nie sú rovnaké ako pred FL, tak som objednal piny, zajtra by snáď mali prísť.

Editováno: , autor: Diamant
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pánové, takto jsem to ale nemyslel.

Ptal jsem se na to, zda-li led světla pro denní svícení z O II RS FL někdo zakomponoval do stávající verze před FL. Na přestavbu na RS FL předek jsem nic nepsal. Jestli je to ale jediná možnost (o čemž ale pochybuji) jak tam ty nové led dostat, tak děkuji za info.

inac ich tam nedostanes, maju velmi specificky tvar...to radsej kup hotove od Milotecu ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak když porovnám zapojení, co poslal j0ska se zapojením denních světel s žárovkami:

Pin 1 - (+) je zapojen namísto žárovky denního svícení (žlutá)

Pin 2 - (-) zem (hnědá)

Pin 3 - (neboli 58) je připojeno namísto obrysové žárovky v hlavním světlometu (šedo-černá)...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak když porovnám zapojení, co poslal j0ska se zapojením denních světel s žárovkami:

Pin 1 - (+) je zapojen namísto žárovky denního svícení (žlutá)

Pin 2 - (-) zem (hnědá)

Pin 3 - (neboli 58) je připojeno namísto obrysové žárovky v hlavním světlometu (šedo-černá)...

Díky. Takže když teda zapojím staré dráty z denního na 1 a 2 a pak nějak dotáhnu drát z obrysovek, tak vše bude svítit?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle toho, co jsem našel ve schématu, tak ano. Vyzkoušej a uvidíš.

Když na to tak koukám, tak to funguje jednoduše, 2 je zem, když na 1 připojíš 12V, tak LEDky svítí naplno, jako denní světla, když připojíš 12V na 3, tak budou svítí slabě jako parkovačky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak když porovnám zapojení, co poslal j0ska se zapojením denních světel s žárovkami:

Pin 1 - (+) je zapojen namísto žárovky denního svícení (žlutá)

Pin 2 - (-) zem (hnědá)

Pin 3 - (neboli 58) je připojeno namísto obrysové žárovky v hlavním světlometu (šedo-černá)...

Tak jsem to tak dnes zapojil, ale nesvítí to. Když jsem podle tohoto obrázku zapojil hnědý na 2 (prostřední kontakt) a pak žlutý kablík na 1, tak to nesvítilo, když jsem ho zapojil na 3, tak to svítilo slabě (jako obrysovky). Tak jsem pak udělal pokus a zkusil jsem to zapojit rovnou na baterku, mínus na 2 a pak jsem zkoušel plus na 1 a pak na 3. Na 1 nic nesvítilo a na 3 zase jako obrysovka. Nevíte, kde by mohl být problém? Připadá mi, že jsou ty denní pokažené. Nemáte možnost někdo vyzkoušet, jak to má fungovat? Nejlépe s tím zapojením rovnou na baterku, třeba ty, Diamante, prosím. MaxiDOT pořád hlásí, že mám zkontrolovat obě denní světla. A ještě jedna poznámka, čísla na konektoru jsou v opačném pořadí, než jsem je tady nakreslil na tom obrázku, tak mi raději vše říkejte podle tohoto obrázku, díky.

EDIT: Ještě mě tak napadlo, že jestli tam nemusí být napojené oba kontakty (1 i 3).

Mlhovky jsem zapojil bez problémů. Vykuchal jsem starý konektor a vytáhl z něj piny, které jsem pak dal do nového, takže už to svítí a ani Maxidot neprotestuje.

post-18776-1256987267_thumb.jpg

Editováno: , autor: folvarcny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem to tak dnes zapojil, ale nesvítí to. Když jsem podle tohoto obrázku zapojil hnědý na 2 (prostřední kontakt) a pak žlutý kablík na 1, tak to nesvítilo, když jsem ho zapojil na 3, tak to svítilo slabě (jako obrysovky). Tak jsem pak udělal pokus a zkusil jsem to zapojit rovnou na baterku, mínus na 2 a pak jsem zkoušel plus na 1 a pak na 3. Na 1 nic nesvítilo a na 3 zase jako obrysovka. Nevíte, kde by mohl být problém? Připadá mi, že jsou ty denní pokažené. Nemáte možnost někdo vyzkoušet, jak to má fungovat? Nejlépe s tím zapojením rovnou na baterku, třeba ty, Diamante, prosím. MaxiDOT pořád hlásí, že mám zkontrolovat obě denní světla. A ještě jedna poznámka, čísla na konektoru jsou v opačném pořadí, než jsem je tady nakreslil na tom obrázku, tak mi raději vše říkejte podle tohoto obrázku, díky.

EDIT: Ještě mě tak napadlo, že jestli tam nemusí být napojené oba kontakty (1 i 3).

Mlhovky jsem zapojil bez problémů. Vykuchal jsem starý konektor a vytáhl z něj piny, které jsem pak dal do nového, takže už to svítí a ani Maxidot neprotestuje.

To hore citované označenie kontaktov je nesprávne, číslovanie je uvedené na konektore a je to presne naopak. Teda č.1 je na tom konci konektora, kde je tá rovinka aj oblúk a č.3 na tom konci, kde je len oblúk.

Je to tak, denné svetlá svietia len ak svietia aj obrysky.

Editováno: , autor: Diamant
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za rady. Dnes jsem to byl zkoušet, ale ještě to nesvítí. Ale alespoň jsem zjistil, že světla budou asi ok, protože když tam jde 2x +, tak to svítí naplno. Ale pořád nevím, jak to zapojit, aby to svítilo tak, jak to svítit má.

Podle schématu by měl být na kontaktu č. 1 žlutý kabel (+ od denních), na 2 potom hnědý (zem) a na 3 potom kabel dotáhnutý z parkovaček (+).

Když to tak zapojím, tak funguje jen jako obrysovka. Naplno to nesvítí. MaxiDot hlásí chybu denních.

Když zapojím:

1. nezapojím

2. hnědý

3. žlutý

tak to svítí jako parkovačka, místo denních, když světla nemám zapnuté, ale když zapnu světla, zhasne to

1. žlutý

2. hnědý

3. nezapojím

tak nic nesvítí, světla nemám zapnuté nebo vypnuté - to jedno

1. z parkovaček

2. hnědý

3. žlutý

tak to svítí jako parkovačka, místo denních, když světla nemám zapnuté, ale když zapnu světla, zhasne to

1. + z baterky

2. hnědý

3. žlutý

tak to svítí silně jako denní, když světla nemám zapnuté, ale když zapnu světla, svítí to jako parkovačka

tato varianta je skoro správná, ale musel bych dotáhnout + odjinud než z baterky a to od místa, kde je napětí když se otočí klíčkem, ale to by pak stejně nešlo nikdy zhasnout, takže je to taky špatně

Co s tím? :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To folvarcny: čísluješ to podle toho tvého obrázku, nebo podle konektoru?

Přijde mi divný toto:

1. žlutý (zapnuto +12V)

2. hnědý

3. nezapojím

tak nic nesvítí, světla nemám zapnuté nebo vypnuté - to jedno

1. z parkovaček (zapnuto +12V)

2. hnědý

3. žlutý (vypnuto 0V)

...když zapnu světla, zhasne to...

1. + z baterky (stále +12V)

2. hnědý

3. žlutý (vypnuto 0V)

...když zapnu světla, svítí to jako parkovačka...

Když se koukneš hlavně na poslední dvě varianty, tak by prakticky měly být zapojeny stejně, ale chovají se jinak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

smířil bych se, ale před spaním jsem vymyslel variantu, jak by to šlo udělat s jedním relátkem a možná jedním odporem navíc, abych obalamutil MaxiDOT, tak pokud někdo nevymyslí více košér variantu, tak to tak udělám a bude svítit všechno

Píšu to asi dost laicky, ale už si to moc ze školy nepamatuju. Nevím, jak se kreslí relé, ale fungovalo by to tak, že když mají svítit denní, tak ve žlutém je napětí a to sepne relé a proleze to napětí dále do kontaktu 3, takže na 1 i 3 bude napětí a bude to svítit naplno, když pak zapnu normální světla, tak se denní zhasnou relé se přepne a půjde napětí od parkovaček do kontaktu 3 a bude to svítit jako parkovačka.

post-18776-1257155713_thumb.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za radu, včera jsem si to taky tak vymyslel a opravdu to funguje, aspoň jsi mě ujistil, že je to tak ok. Zrovna v době, kdy jsi to tady psal, tak jsem byl v garáži a zapojoval to. lol

Co to jsou Schottkyho diody? To jsou nějaké speciální? Šel jsem do elektra a řekl jsem, že chci diody, tak mi nějaké dali. Já se v tom vyznám minimálně, jen vlastně vím, co dioda má dělat, ale jaké má mít parametry, tak to netuším.

Zapojil jsem to podle schématu, viz příloha (prakticky stejný jako od tebe). Pokud by někomu stačilo jen to denní svícení, tak může ty diody vynechat a nepřitahovat kabel od parkovaček (přicvaknuto před konektory na šedočerný (vlevo) a šedočervený (vpravo)). Stačí pak propojit PIN1 s PIN3 (původní žlutý kabel zapojit na 1 a 3, hnědý pak na 2). A ještě jedno příjemné zjištění: MaxiDOT nehlásí chybu! (i při pouhém propojení 1 a 3)

Na celkovou výměnu nárazníku i se světly jsem potřeboval:

nárazník - 3240,- (už s tou prostřední mřížkou)

všechny mřížky do nárazníku - cca 600,-

denní světla a mlhovky - 2500,-

konektory - 600,- (7H0941165, 1J0973723)

3m kabelu - 12,-

4 diody 3A - 20,-

4 spojky - 20,-

2 piny - 6,-

post-18776-1257403239_thumb.png

post-18776-1257403414_thumb.jpg

post-18776-1257403419_thumb.jpg

post-18776-1257403423_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

SUPER :palec2: Len mi stale vrta v hlave, preco to tak je... Dolezite je ze je to funkcne, ale je to trosku neelegantne riesenie oproti orginalu (jednoducho nikdy by mi ani nenapadlo, ze to bude az take kutilstvo :) ) Dufam, ze ti to dlho vydrzi funkcne :palec2:

PS: ja som si myslel, ze si nechas len dolne parkovacky (ale zas po tom, co si to dorabal do smerovky, sa ani necudujem) :)

Editováno: , autor: Cjoctavian
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná s těma diodama to není úplně elegantní, ale bez nich jde prakticky jen o to propojení pinu 1 a 3 a pak to funguje jako denní u FL ne RS, ty taky svítily jen naplno a nefungovaly jako parkovačky. Taky doufám, že to takto vydrží, snažil jsem se všechno udělat co nejvodotěsnější. Jen dolní parkovačky jsem nechat nechtěl, protože se mi fakt líbí ty moje dodělané horní parkovačky, no a hlavně to tak nikdo jiný zatím nemá a já jsem rád výjimečný. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Schottkyho diody

Oproti diodám s PN přechodem se Schottkyho dioda vykazuje menším napětím v propustném směru, při kterém se výrazně zvyšuje proud (Schottkyho dioda 0,3 V, křemíková dioda s PN přechodem 0,6 V) a vyšším závěrným proudem (až stovky nA)

Výhodou proti hrotovým diodám je také vyšší mechanická odolnost a kratší tzv. zotavovací doba. Schottkyho diody mohou být přepnuty z vodivého do nevodivého stavu za dobu menší než 1 ns. Jednoduchost výroby umožňuje vyrábět diody s velmi malou plochou přechodu.

Pokud se ty současné nějak poserou, tak je nahradím těmato lepšíma. Dík za tip.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...