Přejít na obsah

Obcas dym z vyfuku po delsim stani


robzab

Doporučené příspěvky

Mam TDI 1.9 81kW.

Vzdy po delsim statni (nekdy jen pres noc) a je jedno jestli je zima nebo leto se mi z vyfuku po nastarovani vyvali z vyfuku dym. Obcas to zahuli docela dost. Po dalsim startu nebo v prubehu toho dne se jiz situace neopakuje.

Dostal jsem doporuceni od mechanika, ze mam zkusit pridat do nafty pripravek na cisteni trysek, resp. pal. systemu. Delal jsem to ze zacatku 2x (tedy 2 vyjete nadrze), ale nevim zda to problem aspon castecne resi nebo nikoliv, protoze jak pisu, stava se to obcas a nevim zda je to normalni jev nebo nekde neco spatne... vstriky?

Rano sleduju u nas pred domem, ze to sem tam nejakej diesel taky dela, tak si rikam, ze nejsem sam, ale to me moc neuspokojuje :-)

Nemate nejake zkusenosti nebo radu co s tim?

Jeste dodam, ze kdyz je chladnejsi pocasi, tak start doprovazi treseni motoru. Takovy neklidny chod, ale docela dost znatelny, po chvilce bezi uz hladce a prave vyflusne dym z vyfuku... Jsem docela laik, takze popisuju jak to cele vnimam a probiha...

Editováno: , autor: robzab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam TDI 1.9 81kW.

Vzdy po delsim statni (nekdy jen pres noc) a je jedno jestli je zima nebo leto se mi z vyfuku po nastarovani vyvali z vyfuku dym. Obcas to zahuli docela dost. Po dalsim startu nebo v prubehu toho dne se jiz situace neopakuje.

Dostal jsem doporuceni od mechanika, ze mam zkusit pridat do nafty pripravek na cisteni trysek, resp. pal. systemu. Delal jsem to ze zacatku 2x (tedy 2 vyjete nadrze), ale nevim zda to problem aspon castecne resi nebo nikoliv, protoze jak pisu, stava se to obcas a nevim zda je to normalni jev nebo nekde neco spatne... vstriky?

Rano sleduju u nas pred domem, ze to sem tam nejakej diesel taky dela, tak si rikam, ze nejsem sam, ale to me moc neuspokojuje :-)

Nemate nejake zkusenosti nebo radu co s tim?

Jeste dodam, ze kdyz je chladnejsi pocasi, tak start doprovazi treseni motoru. Takovy neklidny chod, ale docela dost znatelny, po chvilce bezi uz hladce a prave vyflusne dym z vyfuku... Jsem docela laik, takze popisuju jak to cele vnimam a probiha...

myslim bych skontroloval zhaveni me zhavil jenom jeden a ted jak se ochladilo tak to bylo poznat bilej dym z vyfuku a dyl to startovalo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

myslim bych skontroloval zhaveni me zhavil jenom jeden a ted jak se ochladilo tak to bylo poznat bilej dym z vyfuku a dyl to startovalo

urcite dobra poznamka, protoze v unoru 2009 jsem zhavice menil, kdyz jsem oktu kupoval a hned po vymene bylo vse vporadku, ale za nejaky cas se to zacalo takto chovat. byl jsem s tim zpet v servisu a zhavice mi kontrolovali a pry zahvy dobre, tak nevim... je mozny, ze kdyz zhavic vytahnou a vyzkousi venku je dobrej, ale kdyz se nasadi zpet, tak nemusi tam zhavit dobre?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam TDI 1.9 81kW.

Vzdy po delsim statni (nekdy jen pres noc) a je jedno jestli je zima nebo leto se mi z vyfuku po nastarovani vyvali z vyfuku dym. Obcas to zahuli docela dost. Po dalsim startu nebo v prubehu toho dne se jiz situace neopakuje.

Dostal jsem doporuceni od mechanika, ze mam zkusit pridat do nafty pripravek na cisteni trysek, resp. pal. systemu. Delal jsem to ze zacatku 2x (tedy 2 vyjete nadrze), ale nevim zda to problem aspon castecne resi nebo nikoliv, protoze jak pisu, stava se to obcas a nevim zda je to normalni jev nebo nekde neco spatne... vstriky?

Rano sleduju u nas pred domem, ze to sem tam nejakej diesel taky dela, tak si rikam, ze nejsem sam, ale to me moc neuspokojuje :-)

Nemate nejake zkusenosti nebo radu co s tim?

Jeste dodam, ze kdyz je chladnejsi pocasi, tak start doprovazi treseni motoru. Takovy neklidny chod, ale docela dost znatelny, po chvilce bezi uz hladce a prave vyflusne dym z vyfuku... Jsem docela laik, takze popisuju jak to cele vnimam a probiha...

Jako kdybych to psal já, dneska přesně totéž, startoval o vteřínu déle, zatřásl se a vyflusnul spíš šedý dým. Za filtrem samozřejmě bubliny, teda toho škodovkářskýho (folksvágního ?) dementa co ten systém vymyslel bych nechal pro výstrahu zastřelit, výměna origo gumiček bratru za 100,- :ble pomohla jen dočasně, a to kdo ví jestli. Asi to budu muset nějak vypodložit nebo dát silnější sponu, někomu to tady pomohlo. Jinak žhavičky loni preventivně vyměněny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Silnější sponou asi myslí to pérko, kterým se zajišťuje ventilek na filtru. Jestli tam máš bubliny, tak bych je odstranil jako první, sem tam nějaké je v normálu, ale jak teče šlauchem sifon, tak to signalizuje to, že se taky někde můžeš zastavit. Netěsnosti bývají hlavně na tom ventilku, řeší se výměnou O kroužku za mírně silnější. Já dávám pro sich co druhej filtr i novej celej ten plast. Pak taky bývá příčina to, že je přicpaný sítko v nádrži, to chce rozdělat a vyčistit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně. Když je vzduchu moc, nechce to chytat, tedy déle to trvá, než naskočí, jasně slyšíš jak občas zapálí a občas ne, než naskočí. A tou nízkou teplotou se to ještě zkomplikuje. Jestli je problém jenom v tom to nevím, ale dál bych to řešil, až pořešíš tohle. To vyčištění sítka v čerpadle v nádrži taky nebude od věci, po těch kilometrech...

Editováno: , autor: Viktor X
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně. Když je vzduchu moc, nechce to chytat, tedy déle to trvá, než naskočí, jasně slyšíš jak občas zapálí a občas ne, než naskočí. A tou nízkou teplotou se to ještě zkomplikuje. Jestli je problém jenom v tom to nevím, ale dál bych to řešil, až pořešíš tohle. To vyčištění sítka v čerpadle v nádrži taky nebude od věci, po těch kilometrech...

Zeptam se blbe, ale jak je mozne, ze je cyklus dni, kdy do dela kazdy rano a pak zase cyklus, ze vubec?

Kdyz je nekde neco spatne, tak by se to melo projevovat porad ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zdravím chlapi. Mám podobný problém se startováním. Pokud to stojí dyl,dlouho to točí,než naskočí.Jakmile to chytne je za mnou bilá mlha,a motor sebou jemně škube tak cca 5 vteřin,pak klid. Vyměnil sem palivový filtr,byl totálně ucpaný ani nafta nechtěla vytect z něho,ale po vyměně je to to samé,dlouho točím rano,nebo delsím stání než nastartuju. Tak zvažuju,jestli koupit žhavičky nebo co. Moc tomu nerozumím a nějak do toho rypat nechcu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám trošku jiný problém, kouří mi to při jízdě, šedočerný dým, zakouří vždy při přidání plynu, při plynulé jízdě nekouří, např. včera na dálnici jedu 130 a vše ok ale malinko jsem přidal a hned se vyvalil dým a zachvilku zase ok, při rychleším rozjezdu na křižovatce to zahulí fest. Motor 1.9 81kw rok 2OOO najeto 210 tis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 4 roky později...

Zdravím chlapi. Mám podobný problém se startováním. Pokud to stojí dyl,dlouho to točí,než naskočí.Jakmile to chytne je za mnou bilá mlha,a motor sebou jemně škube tak cca 5 vteřin,pak klid. Vyměnil sem palivový filtr,byl totálně ucpaný ani nafta nechtěla vytect z něho,ale po vyměně je to to samé,dlouho točím rano,nebo delsím stání než nastartuju. Tak zvažuju,jestli koupit žhavičky nebo co. Moc tomu nerozumím a nějak do toho rypat nechcu.

                    

 

Ahoj koukal jsem že jsi řešil tento problém(cituji dole) prosímtě, jak jsi to vyřešil, auto potřebuji každý den ale toto mě hodně omezuje, díky za odpověd HONZA
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...