Gooorila Vloženo 4. Listopad 2009 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2009 Zdar, všechny auta doposud, měly benzínový agregát. Lil jsem do toho jen benzín a vodu do ostřikovačů. Nyní jsem šel do OII combi 1,9TDi a zjišťuji rozdíly nejen v jízdě, ale i v údržbě. Spouštění a vypínání motoru: Kdysi jsem měl auto s naftou již půjčené. Pamatuji si, že tam byla kontrolka "žhavení". Otočil jsem klíček, počkal až kontrolka zhasne a startoval až potom. Teď žádnou kontrolku nemám, ale předpokládám, že nějaký předehřev nafty je zde pořád. Čekat nebo nečekat? Několikasekundové čekání, jsem dělal i u Fabie, takže na to jsem zvyklý, zde na fóru jsem se ale dočetl, že po jízdě nemám motor ihned vypínat, ale protože se dochlazuje turbo, mám pár sekund ještě nechat motor běžet. Na to si pořád nemohu zvyknout a automaticky okamžitě vypínám, ale na to si zvyknu. Jak dlouho ale čekáte? Vytáčení motoru: Řídím se spíš sluchem a citem, ale protože je to pro mě zvuk motoru nový, koukám pořád i na otáčkoměr. Opět jsem se někde dočetl, že mám udržovat otáčky mezi 1500 až 2000. Je to tak? Bohužel, z 15 000km ročně jsem sice do práce a z práce najezdil pouhých 3000km a zbytek byly delší trasy, takže by se teoreticky dalo říci, že delší trasy jezdím častěji, opak je pravdou. 5x do týdne ráno a odpoledne startuji, abych ujel těch svých 5km do a z práce. Delší trasy nahoním o sobotách a nedělích. Předpokládám, že ty 5km trasy nejsou pro Naftu moc optimální. Při těchto trasách se snažím motor opravdu hodně šetřit, takže v podstatě ani nepředjíždím a na křižovatkách mi dávají naprdel i felicie a podobně. Údržba: Naftu beru na benzínkách a žádné zásoby nemám. Neřeším tedy rozdíly letní/zimní nafta. Na co ale dál koukat? Přiznám se, že u Fábie jsem se na množství oleje nekoukl 4 roky, co jsem ji měl a nechával to na servisních prohlídkách. Řekne mi Octavia, že jí něco chybí, nebo si mám jednou týdně v sobotu udělat hospodářský den a zkontrolovat tohle a tohle sám? Mám po natankování něco přilévat do nafty (Aditiva?), nebo se mi vyplatí vzít už "lepší" naftu? Vždy jsem jezdil na Shell, teď jsem koukal na thread, který to řeší a všichni tu berou u Benziny. Včera jsem vzal plnou klasického Dieselu, ale o korunu dražší je jejich Verva. Po přečtení testú těchto naft a potom, jak dopadl Shell, tomu moc nevěřím, ale jestli mám vždy něco dolívat, nebo hned už natankovat lepší, to už je fuk. Omlouvám se na "hloupé" otázky. V okolí mám jen benzíňáky, takže se radši zeptám tu, než bych udělal něco špatně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pulux Vloženo 4. Listopad 2009 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2009 (editace) Jsem v podobne situaci, take by me to zajimalo. Zatim jsem natankoval u OMV. Premyslim o verve, ale nemam moc kde ji tankovat a u dalnice se mi nechce(vyssi cena). Ted jsem si nechal koupit aditiva VIF zimni co tady na foru lide doporucuji. S benzinem jsem bral na Onu, bratr tam tankuje i dalsi znami vcetne dieselu a bez problemu. Tak si rikam, jestli nezkusim ono+vif aditiva. Bohuzel PD jsou na kvalitu narocnejsi. Jinak na jinou krivku vykonu si zvykam, ale nad 100km/h se mi zda nafta mrtvejsi. Dost premyslim o chipu, tak jakmile prodam stare auti, budu muset zajet k TDIFunovi na poladeni Editováno: 4. Listopad 2009, autor: pulux Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Krtek6 Vloženo 4. Listopad 2009 Sdílet Vloženo 4. Listopad 2009 podlehly temné straně síly....jedině benzíín Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Gooorila Vloženo 4. Listopad 2009 Autor Sdílet Vloženo 4. Listopad 2009 Mi naštěstí chybí nutkání jezdit nejrychleji na světě a předjíždět co se dá, takže jsem ušetřen veškerých investicí do Chipování ). Mi prakticky plně vyhovovala i Fabie 1,2 HTP. Jenže neměla klimu a chyběl mi prostor. Dálnice jsem nejezdil a na ten městský provoz jsem neshledával motorové negativum. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
yoyo Vloženo 10. Listopad 2009 Sdílet Vloženo 10. Listopad 2009 Zdarec, ja ked som isiel do nafty, tak mi kamos poslal tento clanok. Pozri, urob si nazor,mozno niektore INFO popru "DIESELACI", ze uz to tak nieje, ale doba ide dopredu... Naftove_motory.doc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viewer Vloženo 23. Listopad 2009 Sdílet Vloženo 23. Listopad 2009 Poslyš, jak to že nemáš kontrolku na žhavení, to sis asi nevšiml té "spirálky" co se na chvilku nasvítí když zapneš klíček né ?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mrkvo Vloženo 30. Srpen 2011 Sdílet Vloženo 30. Srpen 2011 Diesel je palivo satanovo Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.