šipan Vloženo 14. Únor 2012 Sdílet Vloženo 14. Únor 2012 Taky jsem to řešil a vyřešil.Auto mi netopilo vůbec ani za jízdy ani na volnoběh(75kwAVU). Bylo to velmi banální na opravu.Žádné čerpadlo ani termostaty a těsnění pod hlavou,konče zakrýváním chladiče.Stačilo odvzdušnit radiator topení na vratné hadici(viz foto).Bylo patrné jak z něho vyšel vzduch.Zmizely bublinky v systému,které jsou často slyšitelné po malém přidání plynu.Auto teď topí i na volnoběh.Sice méně jak za jízdy ale dostatečně.Přesvědčil jsem se,že se auto zcela samo jak se píše neodvzdušní. Postup:-Osahat si hadice topení(pravá je vstup,levá výstup) -Zjištění-pravá vlažná,časem teplá-levá studená či vlažná -Ohřatý motor proturovat -Vzít větší kleště,zmáčknou sponu a pokývat VRATNOU hadicí -Vyjde vzduch a trochu vody -Poces opakovat jěště aspoň dvakrát(proturovat,zakývat) -Hadice by měly obě zteplat-auto se roztopí. -Hotovo-zkušební jízda -A pážžžák v autě. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Vloženo 19. Únor 2012 Sdílet Vloženo 19. Únor 2012 Tak ja to tak zkusim Ja jsem vzdycky hodne pomackal tlustou privodni hadici do chladice a taky zacal topit radiator, ale druhy den na volnobeh uz zase nic. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Vloženo 22. Únor 2012 Sdílet Vloženo 22. Únor 2012 (editace) Jsem to zkusil, teda hadici vystupni jsem primo sundal a protocil motor, teda zlepsilo se topeni, ale mozna to je tim ze uz nemrzne, je tu na 0 Jinak auto na volnobeh proste topi tak na 30 %, na chladici bezi vetrak a z ofuku jde jen mirne teplej vzduch, jeste to zkusim znova a nebo v lete to proplachnu tlakem cistou vodou, treba neco vyplave :-) Editováno: 22. Únor 2012, autor: Návštěvník Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
šipan Vloženo 22. Únor 2012 Sdílet Vloženo 22. Únor 2012 (editace) Ono ti auto nebude nikdy topit stejně jako za jízdy,protože čerpadlo nemá takovy točky.Já když mám otáčky ventilátoru puštěny tak do poloviny výkonu tak to topí.V momentě jak je dám naplno tak topení vadne na výkonu.Po přidání se auto zase roztopí.Jinak při tom odvzdušňování bys tu hadici neměl úplně sundávat a tím rozpojovat okruh chlazení,protože pak ten vzduch spíše nabereš,než aby si se ho zbavil.Stačí hadici jen mírně odchlípnout třeba i za chodu motoru na volnoběh.Pokud začne vytékat jen kapalina je to OK.Dobře se to dělá s pomocníkem kterej ti bude šlapat na plyn,tím padem vznikne v okruhu větší tlak a jak odchlípneš hadici tak vzduch vyjde snadněji a efektněji. Editováno: 22. Únor 2012, autor: šipan Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Návštěvník Vloženo 23. Únor 2012 Sdílet Vloženo 23. Únor 2012 (editace) tak ja teda nemuzu souhlasit s tim ze na volnobeh to ma mene topit, doma je stejna kokta, take reduktor zapojen pararelne a na volnobeh topi ze tam ruku nenechas, protoze to pali, u me to je neco jako kdyz si sahnes na celo, tak to topi zhruba na 36C, ale zkusim to opet s tou hadici. pak tu mam fabii a ta topi jak prdla jak na volnobeh tak za jizdy, proste ujedu 1km a uz si ohrejvam pracky. Ted jsem u ni menil termostat a mel jsem usmev na tvari a uplne jsem se smal v aute, proste venku -15 a v aute vedro, ja byl stastny :-) Ja uz tomu moc neverim ze se to zlepsi - napisu co vsechno je uplne nove ohledne topeni. pumpa kovove lopatky+rozvody, termostat, radiator topeni-ne original, vicko expanzni origo, nova chl.cervena kapalina Editováno: 23. Únor 2012, autor: Návštěvník Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mojmec11 Vloženo 16. Ledna Sdílet Vloženo 16. Ledna Oživím tohle téma, aktuálně řeším O1, 74kW,old face. Na volnoběh vzduch z topení chladne, za jízdy to hřeje, ale oproti třeba Felicii fakt málo, jak se říká studenej odchov. Mám zkušenost s Opel Astra, kde je radiátor v nejnižším bodě. To znamená že se tam usazuje veškerej bordel. Jednou mi jeden dobrák místo opravy prolínající hadice u motoru nalil do chladící soustavy nějakou utěsňující sračku. Hned první zimu to přestalo topit. Tak jsem vyndal radiátor topení a ten byl zarostlej bordelem. Nejdřív to ani nešlo propláchnout, pak začala týct ta hnědá sračka co mi tam nalil. Do radiátoru jsem nalil ocet, nechal do druhého dne, vypláchl a takhle asi 3x, dokud netekla čistá voda. Měl jsem radost, topilo to jako blázen. Bohužel radost trvala jen jednu zimu. Pak jsem zjistil, že to zase netopí. Každý druhý rok jsem měl nachystaný vypucovaný radiátor, protože ten v autě už byl zajebaný tou utěsňovací sračkou. To si NIKDY nenechte lejt do motoru. Jak bude čas, udělám proplach radiátoru, na YT jsou videa a pak uvidíme dál. Termostatem ani čerpadlem to není. 1. je tam slyšet vzduch. 2. Ve 4 tisících to topí celkem dobře. Ještě mě napadlo jak tomu pomoct jinak. Voda jde z motoru z toho plastového nesmyslu do topení, do chladiče/ výměníku oleje a ještě myslím někam. Napadlo mě, dát omezovač průtoku třeba na hadici k tomu olejovému výměníku. Sice se bude dýl ohřívat olej, ale já to studené nehoním, prvních 20km jedu v klidu a pak už jsem v práci nebo doma. Po dálnici moc nejezdím, takže nehrozí přepálení oleje v létě. Když bude v topení větší průvan vody, bude to víc topit a možná to vyžene i ty bubliny. Poslední možnost je mezikus na hadici topení s odvzdušňovacím ventilem. Měla to Š 120 a fungovalo to. Třeba to někomu pomůže, registruji tenhle problém u víc lidí s různými auty. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.