Přejít na obsah

Chiptuning - zkušenosti, rady


phill64

Doporučené příspěvky

Ctes mi myslenky,co se intercooleru tyce,to byla asi prvni vec,co nas s mym dvornim ladicem trklo po nakouknuti pod kapotu.opravdu nacpat jej mezi chladic klimy a motoru je skoro jako by tam nebyl vubec,pritom mista je tam dost.To,ale zvladnem sami,jen do cipovani se fakt poustet nechcem....Osobne jsem pro sportmotor taky,nabizej mi taky nove sani a vyfuk mel bych se pak dostat na 284 KW!!!!A pokud se prdela ten cooler(to ale az po zaruce,bude to jeste vice)

Bitpower znam hodne z akci,ma velke reklamy a myslim,ze umi,ceny lidove,ale taky mi neco nesedi,a uz si nevzpominam co.Cimbu jsou zkuseni a spolupracuji uzce se skodou,a do ted sama chvala.Motosport taktez zadne stiznosti spise naopak a zaujal mne hlavne ten kroutak.Cena podobna cimbu a drzi zaruky.Mrzi mne ten veb na motordesignu,psal jsem jim o info,ale zatim nic nevim.Uvidime,je cas.Zatim diky

284 kW nebo koní? 284 kW je téměř dvojnásobek původního výkonu, což se mi vážně nezdá...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a ty opravdu věříš, že rozdil 2.0TFSI mezi OII RS a Cuprou je jenom v řídící jednotce? to že je to taky 2.0TFSI neznamena, že cupra nemusí mít ostřejší vačky, písty z jinýho matroše atd atd...objem zustava, ale mění se střeva. stejný jako s 1.9TDI který má výkony v rozsahu 90-150koní. taky je to pořád 1.9 TDI, ale mění se turba, vstřiky....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

za ty peníze (33 850,- euro) s tím motorem moc velký kouzla udělat nemohli, protože jak píšou, jsou v ceně spojlery, kola asi i převodovka (280 km/h). Kdyby se někdo rejpal v motoru, stálo by to asi o dost víc.

Ale proti RS je ten motor v Cupře určitě jinej. Já netvrdím, že to je jen elektronicky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no jednalo se taky o úpravu dat ř.j., ale bylo to ještě vylepšený pěkným intercoolerem, kterej byl umístěn dole v nárazníku za mřížkou. To má celkem myšlenku, protože to zvedlo výkon snad ještě o 20 k, tedy asi na 260.

Jinak intercooler Ti maximalni vykon nezvysuje, takze co si napsal je trosku nesmysl ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A tos vyčetl kde, že intercooler nezuvyšuje maximální výkon? Tím, že znížím teplotu nasávaného vzduchu a tím zvýším jeho množství ve válci, je jako k ničemu? Samozřejmě je potřeba seřídit ŘJ.... ale od čeho by pak takový intercooler byl, kdyby nezvyšoval výkon?!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

k čemu jinýmu se ten intercooler při sportovních úpravách dává ? To jako myslíš, že někdo vyhodí 30 litrů jen proto, aby ten motor líp uchladil, nebo jak ? Princip intercooleru je, jak už Gogon napsal, ochladit maximálně vzduch nasávanej do motoru tak, aby zmenšil svůj objem. Ve válcích se pak při expanzi vzduch rozpíná a zvyšuje tlak. A vyšší tlak ve válcích má snad proboha přímou souvislost s výkonem. Nebo ne ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

k čemu jinýmu se ten intercooler při sportovních úpravách dává ? To jako myslíš, že někdo vyhodí 30 litrů jen proto, aby ten motor líp uchladil, nebo jak ? Princip intercooleru je, jak už Gogon napsal, ochladit maximálně vzduch nasávanej do motoru tak, aby zmenšil svůj objem. Ve válcích se pak při expanzi vzduch rozpíná a zvyšuje tlak. A vyšší tlak ve válcích má snad proboha přímou souvislost s výkonem. Nebo ne ?

Ach jo !! Tak jeste jednou : intercooler Ti nezvysuje maximalni vykon auta ! Proste pokud mas auto co ma 200 koni a pridas tam vetsi intercooler, tak rozhodne najednou nemas 220 koni. Co tim ziskas je to, ze pokud to auto honis, tak ten vetsi intercooler dokaze ten vzduch jak ste psali chladit mnohem lepe, tudis ten vykon na tom aute mas porad stejnej a vicemene ti neklesa tim jak se Ti to auto ohreje jako se tomu deje u serioveho intercooleru. Pak je tam jedna negativni vec a to je vetsi intercooler = vetsi turbo dira.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vzdyt nitro je rajskej plyn, kterej máš stlačenej v nádobě a ja si to vysvětluju tak, že má daleko větší "účinnost" než benzín, tak proto ten nárůst výkonu. podle mě to nefunguje na principu ochlazení. ale taky je možný, že se pletu

Editováno: , autor: Luke288
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No videl sem i nejakej extremni zpusob chlazeni intercooleru dusikem ci cim to bylo. Samozrejme, ze pak tam nejakej narust vykonu je, protoze pak ten vzduch co de do motoru ma mnohem nizsi teplotu nez ma okolni prostredi a nez je teplota pri ktere se na seriovem aute ten vykon meril, ale klasa intercoolerem toho nedosahnes. Pak kdyz se autu meri vykon na brzde, vsimni si, ze sou tam udavany teploty vzduchu a pred autem by mel byt nejakej velkej vetrak, kterej zene vzduch na to auto a simulovalo realnou jizdu s proudicim vzduchem. Bez toho by se to ohralo a ten vykon by sel dolu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ad Mezichladič:

- Protože vzduch se při stlačování přirozeně zahřívá, což je podpořeno přenosem tepla z horké (výfukové) části turbíny, je potřeba mezi výstup z turba a sání umístit účinný mezichladič vzduchu. Při výměně turbíny za větší je pochopitelně díky většímu tlaku a teplotě nutno vyměnit nejen veškeré hadice za pevnější a tepelně odolnější, ale především pořídit větší vzduchový chladič. Zde je nutno připomenout, že některé starší motory (zejména s nízkotlakým přeplňováním) tyto mezichladiče vůbec nemají. Jejich zabudováním bez jakýchkoliv dalších úprav tak lze získat slušné stádo koní navíc. Obecně se dá totiž říct, že ochlazení plnícího vzduchu o 10oC může přinést až 3 % výkonu navíc. Proto pro další ochlazení nasávaného vzduchu je u některých velmi namáhaných motorů vstřikována do prostoru sání voda. Pokud již motor tento způsob snižování teploty nemá zabudován, je možno pořídit potřebné zařízení dodatečně, avšak správná činnost vyžaduje velmi pečlivé nastavení. Mnohem jednodušší fintou ( i když ne tak účinnou) je rozprašování vodní mlhy před mezichladič vzduchu, čímž se rovněž sníží teplota chladícího vzduchu. Věc je proveditelná i v amatérských podmínkách, kdy např. pomocí motorku z ostřikovačů rozstřikujeme malými tryskami vodu ze zásobníku ve voze přímo před mezichladič. Věc je výhodné používat v horkých dnech, kdy krátkodobě nadměrně zatěžujeme motor.U soutěžních vozů se toto ostřikování používá během rychlostních zkoušek, u vás tak dlouho, dokud budete mít zásobu vody.

Ad Nitro:

NOS (Nitrous Oxide System)

Nedá se zcela přesně říct, že tento záhadně vypadající způsob zvyšování výkonu patří do kapitoly o přeplňování motoru. Rovněž se však nedá tvrdit, že tomu tak není. Princip celého systému totiž nespočívá v "natlačení" většího kvanta kyslíku do spalovacího prostoru (o což u přeplňování jde), ale o dodání většího množství kyslíku, které umožní spálit podstatně více paliva (o to jde u přeplňování taktéž), a tím i většího výkonu motoru. V zásadě se jedná o vstřik kapalného oxidu dusíku (N2O) na začátek sacího potrubí, tak aby tuto změnu zareagovala veškerá čidla z řídící jednotky. Změnou podchlazeného oxidu dusíku z kapaliny na plyn dochází k prudkému ochlazení okolního nasávaného vzduchu (cca o 50oC),na jehož změnu hustoty zareaguje řídící jednotka zvýšením dodávky paliva. Navíc vliv tohoto ochlazení plnícího vzduchu v případě turbomotoru si jistě dokážete představit. Další výhodou je, že ve spalovacím prostoru dochází k uvolnění kyslíku, kterého N20 obsahuje asi 35 % (pro srovnání - ve vzduchu je ho asi 20 %). Díky tomuto opět dochází ke zvýšení dávky paliva a pochopitelně díky přebytku kyslíku k lepšímu spalování. Nárůst výkonu je při této "forsáži" opravdu velmi znatelný - podle typu motoru se může pohybovat od 30 do 50 %. Při opravdu "hard" použití, např. u dragsterů, jde tato hodnota podstatně výše. Při instalaci a používání tohoto systému je však nutno dbát na několik zásad.

Čerpáno z http://www.autodoplnky.cz/jak-na-tuning/preplnovani-a65977

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ad NOS- hm, tak to jsem nevěděl, ale koukám, že tam píšou o samých výhodách, se divim, ze to ještě do Oktávek nemontujou:)

ad Intercooler: jistě, ale silně pochybuju o tom, jak tam píšou, že bez dalších úprav más stádo koní navíc, nejvíc u motoru co ten cooler nemaj vůbec. doslova by to znamenalo, ze nabastlíš do oběhu intercooler a jakmile nastartujes, máš o 15koní víc. o tom dost silně pochybuju, protoze minimálně se tomu musí přizpůsobit aspon dívkování paliva. spis bych to formuloval, ze s podporou intercooleru lze dosáhnout vyššího výkonu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jestli to dobře čtu já, množství paliva si určí ŘJ na základě nižší teploty a tedy většího množství množství nasávaného vzduchu. O toto měření by se podle mne měla starat konkrétně "Váha vzduchu". Samozřejmě bude asi nutný zásah do ŘJ, protože předpokládám změnu celkové charakterystiky motoru... ale možná se pletu.

Ale to jsme asi celkem od tématu, ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestliže vedle sebe postavíš dvě stejná auta a jedno bude mít intercooler, který čistě hypoteticky způsobí to, že bude za strandardních meteorologických podmínek a za shodně dosažitelných pracovních podmínek obou motorů do válců motoru s intercoolerem dopravován (teď plácnu) cca 10°C chladnější vzduch, garantuju Ti, že auto s intercoolerem bude mít větší výkon (a tudíž i větší maximální výkon), než auto bez intercooleru. Přijde mi to dost logické a za tímto si stojím, protože mi to zatím nikdo nevyvrátil...

Jde o to, že intercooler bude VŽDY dodávat chladnější vzduch, než bude dodáván do motoru bez intercooleru. Tím se MUSÍ zvýšit maximální výkon!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...