Přejít na obsah

Chiptuning - zkušenosti, rady


phill64

Doporučené příspěvky

Nejak mi nejde do hlavy proc by VW udavala mensi vykony nez ve skutecnosti na vic jeste u "spotovniho" motoru do RS. V dnesni dobe kdyz se automobilky perou o kazdeho zakaznika. Mereni urcite bude provadeno podle urcitej DIN normy jako vsechno v DE. Ktera asi bude nyni prisnejsi nez v minulosti. Neco v tom smyslu ze motor musi davat predepsany vykon pri vsech hustotach, teplotach, tlacich vzduchu horsim palivu po najeti 100tis km.... Nebo je to nejaky marketingovy tah, ktery si neumim zduvodnit. Jestli je motor konstrukcne predimenzovanej nebo ne objektivne neposoudim, do jake miry jsou toho schopni redaktori motoristyckych casopisu taky nevim. do cipu RS TDi bych nesel z nasledujicich duvodu : 1. motor sam o sobe uz je upravou slabsi varianty a silnejsi verzi VW nenabizi 2. Timto motorem dava VW PD sbohem, protoze narazili na hranici moznosti 3. U spousty vyhlasenych nemeckych firem chybi nabidka cipovani tohoto motoru. Do cipu na RS TSFi bych sel protoze vyse jmenovane skutecnosti jsou naopak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uz jsem konecne prisel na jeden duvod proc by VW udavalo mensi vykony. Dela si rezervu pro dalsi generaci motoru na ktere budou platit jeste prisnejsi (mozna i nesmyslnejsi) emisni normy. Kdo by si koupil O3 RS s mensim PAPIROVYM vykonem nez ma ted ve sve O2 RS.

Pukud by mela dieslova RS 140 KW, tak by ji ta benzinova neporazela na stovce o 1,2 sec, jasne, je o 30 kilo tezsi, ale stejne...tohle jsou spekulace...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no ja bych taky zvazil cenu. V nemecku Ti to udelaj tak za 1000 EUR , cimbu dle meho nazoru s cenou hodne vysoko. Ja bych sel do sportmotoru. Navic si myslim, ze mezi softwarem od ruznych firem bude jen min rozdil. (Mr. Janda muze primo porovnat jeho software na RS TDi s nemeckym) tak jak asi bude celej ten vyvoj softwaru probihat :)? Tot muj nazor

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejak mi nejde do hlavy proc by VW udavala mensi vykony nez ve skutecnosti na vic jeste u "spotovniho" motoru do RS. V dnesni dobe kdyz se automobilky perou o kazdeho zakaznika. Mereni urcite bude provadeno podle urcitej DIN normy jako vsechno v DE. Ktera asi bude nyni prisnejsi nez v minulosti. Neco v tom smyslu ze motor musi davat predepsany vykon pri vsech hustotach, teplotach, tlacich vzduchu horsim palivu po najeti 100tis km.... Nebo je to nejaky marketingovy tah, ktery si neumim zduvodnit. Jestli je motor konstrukcne predimenzovanej nebo ne objektivne neposoudim, do jake miry jsou toho schopni redaktori motoristyckych casopisu taky nevim. do cipu RS TDi bych nesel z nasledujicich duvodu : 1. motor sam o sobe uz je upravou slabsi varianty a silnejsi verzi VW nenabizi 2. Timto motorem dava VW PD sbohem, protoze narazili na hranici moznosti 3. U spousty vyhlasenych nemeckych firem chybi nabidka cipovani tohoto motoru. Do cipu na RS TSFi bych sel protoze vyse jmenovane skutecnosti jsou naopak.

Tady si precti ten test a uvidis, ze je to tak...Je znamo ze i treba 1.9 TDI pro OII ma misto psanych 77kw 87kw!! ;) Urcite se tam doctes proc to Skodovka tak dela ze pise mensi vykon, muze to byt treba i marketingovy tah. Jak pises ze je to uprava slabsi varianty, tak myslim ze tech uprav je tam trosku vic a dost podstatnych!! Jinak je to vrchol PD, ale rozhodne VW od toho neodchazi ze by to byla hranice moznosti, ale kvuli tomu ze s PD nikdy nemuzou dosahnout novych prisnych emisnich norem (treba EURO V), proto prechazi na Comon rail!! A co se tyce chipovani tak je to jen a jen kvuli tomu filtru pevnych castic o nicem jinym to neni!! (Ten tomu vadi nejvic)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten clanek znam. Ale precetl jsem si ho jeste jednou. Nic to nezmenilo na mem nazoru ze technologie PD narazila na hranu. VW by od ni upstil tak jako tak bez ohledu na emise. Kdyby test byl zamerene na celkove hodnoceni motoru (kultura chodu, prubeh vykonu, spotreba) vydel bych TDi jeste o dve pricky niz. Nepamatuju si v dobach kdy motory TDi jeste nemely PD vstrik. ze by je nekdo srovnaval s motory od Renaultu nebo ze by dokonce ten Renault byl lepsi. Proste me dnesni ctyrvalcove motory produkce WV neoslovuji a tesim se na prichod Commonrailu. Myslim ze s tim dokaze udelat VW lepsi motor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten clanek znam. Ale precetl jsem si ho jeste jednou. Nic to nezmenilo na mem nazoru ze technologie PD narazila na hranu. VW by od ni upstil tak jako tak bez ohledu na emise. Kdyby test byl zamerene na celkove hodnoceni motoru (kultura chodu, prubeh vykonu, spotreba) vydel bych TDi jeste o dve pricky niz. Nepamatuju si v dobach kdy motory TDi jeste nemely PD vstrik. ze by je nekdo srovnaval s motory od Renaultu nebo ze by dokonce ten Renault byl lepsi. Proste me dnesni ctyrvalcove motory produkce WV neoslovuji a tesim se na prichod Commonrailu. Myslim ze s tim dokaze udelat VW lepsi motor.

jo a kdyby tam bylo jeste to HDi tak bych to videl o 3 mista niz. Ja nato koukam jen z pohledu motoru. Kdybych najezdil rocne hodne kilometru a musel si koupit diesel tak bych z tech testovanych aut koupil O2. S ohledem na uzitne vlastnosti a cenu, ktera je za tu vybavu co je RS docela zajimava. Tak to neber ze Ti hanim tvoje auto :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uz jsem konecne prisel na jeden duvod proc by VW udavalo mensi vykony. Dela si rezervu pro dalsi generaci motoru na ktere budou platit jeste prisnejsi (mozna i nesmyslnejsi) emisni normy. Kdo by si koupil O3 RS s mensim PAPIROVYM vykonem nez ma ted ve sve O2 RS.

Zní to sice logicky, ale myslím si, že to pravda nebude, spíš bych přemýšlel o tom jak probíhalo to měření v tom testu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si myslím, že jediný důvod, proč by VW udával menší výkon, než je skutečný je marketing, aby ten čtyřválec neparazitoval větší šestiválce, kterým se třeba výkonově přibližuje a jejichž cena je daleko vyšší. Ačkoliv se mi to nezdá, tak informace o cca 140kW přichází z více nezávislých zdrojů, ale zase tu je porovnání s 2.0TFSI, který jasně vítězí, takže by musel mít také vyšší výkon, cca 160kW. Každopádně samotný motor se od slabšího "brášky" zásadně odlišuje a většina dílů je zcela nová včetně základní technologie (piezoPD), takže tam rezerva rozhodně je. Jediný problém je DPF, se kterým se potýká nejeden zahraniční úpravce, ale uvidíme, jak se s tím Cimbu popral, každopádně kdyby si nebyl jistý, tak by ten výkon nehnal tak vysoko.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si myslím, že jediný důvod, proč by VW udával menší výkon, než je skutečný je marketing, aby ten čtyřválec neparazitoval větší šestiválce, kterým se třeba výkonově přibližuje a jejichž cena je daleko vyšší. Ačkoliv se mi to nezdá, tak informace o cca 140kW přichází z více nezávislých zdrojů, ale zase tu je porovnání s 2.0TFSI, který jasně vítězí, takže by musel mít také vyšší výkon, cca 160kW. Každopádně samotný motor se od slabšího "brášky" zásadně odlišuje a většina dílů je zcela nová včetně základní technologie (piezoPD), takže tam rezerva rozhodně je. Jediný problém je DPF, se kterým se potýká nejeden zahraniční úpravce, ale uvidíme, jak se s tím Cimbu popral, každopádně kdyby si nebyl jistý, tak by ten výkon nehnal tak vysoko.

Zajímavé, moc zajímavé, celkem rád ybch věděl jak to je, ale to ví asi jen pár vyvolených :prc:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No až bude čas, tak hodím auto na brzdu a uvidíme, kolik natočí úplně normální sériovka bez jakéhokoliv předurčení, protože všechny měření, o kterých jsem zatím slyšel byly na novinářských a testovacích autech :kol-29:

To by me fakt hodne zajimalo kolik by namerili!! ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No až bude čas, tak hodím auto na brzdu a uvidíme, kolik natočí úplně normální sériovka bez jakéhokoliv předurčení, protože všechny měření, o kterých jsem zatím slyšel byly na novinářských a testovacích autech :kol-29:

Já měl auto chipovaný přímo na brzdě,měření před chipem ukázalo 86,5kw místo 77kw.Takže RS TDI 125kw se klidně k těm 140kw může blížit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono asi všetky autá koncernu VW majú udávaný nižší výkon, než je skutočne nameraný. Na 2,0 MPI som nameral miesto 85 Kw až 93 kW a kamoš s rovnakým motorom detto. Ale nevidím v tom marketing, ako skôr alibizmus, aby ten motor ani po rokoch, resp. pri totálne nepriaznivých toleranciách nebol pod udávanou hranicou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono asi všetky autá koncernu VW majú udávaný nižší výkon, než je skutočne nameraný. Na 2,0 MPI som nameral miesto 85 Kw až 93 kW a kamoš s rovnakým motorom detto. Ale nevidím v tom marketing, ako skôr alibizmus, aby ten motor ani po rokoch, resp. pri totálne nepriaznivých toleranciách nebol pod udávanou hranicou.

Taky HODNE zalezi jak se auto zajede!!! :p Jeslti se radi v nizkych otackach nebo se motor vytaci, ale RJ by se mela po kazdych 2000km prizpusobit stylu jizdy!! ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To SKAJA: Nepsal si Jandovi, jestli uz ma nejakej pokrok s tim motorem? ;)

Nepsal, ale popravdě k tomu ani nevidím důvod, jelikož už má na stránkách finální verzi, kterou nejspíš nabízí...podle mě je to hotový, maximálně až se časem ukáže, co to dělá, tak to malinko doladí jako TFSI, kde taky dělal upgrade

Editováno: , autor: SKAJA
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To SKAJA: Nepsal si Jandovi, jestli uz ma nejakej pokrok s tim motorem? ;)

Nepsal, ale popravdě k tomu ani nevidím důvod, jelikož už má na stránkách finální verzi, kterou nejspíš nabízí...podle mě je to hotový, maximálně až se časem ukáže, co to dělá, tak to malinko doladí jako TFSI, kde taky dělal upgrade

Ale v ceniku ji nema!!! :huh:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To SKAJA: Nepsal si Jandovi, jestli uz ma nejakej pokrok s tim motorem? ;)

Nepsal, ale popravdě k tomu ani nevidím důvod, jelikož už má na stránkách finální verzi, kterou nejspíš nabízí...podle mě je to hotový, maximálně až se časem ukáže, co to dělá, tak to malinko doladí jako TFSI, kde taky dělal upgrade

Ale v ceniku ji nema!!! :huh:

Já vím, ale myslím, že to je jen formalitka, působí to na mě tak, že již nabízí úpravu, ačkoliv člověk nikdy neví, to je pravda :kuk:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To SKAJA: Nepsal si Jandovi, jestli uz ma nejakej pokrok s tim motorem? ;)

Nepsal, ale popravdě k tomu ani nevidím důvod, jelikož už má na stránkách finální verzi, kterou nejspíš nabízí...podle mě je to hotový, maximálně až se časem ukáže, co to dělá, tak to malinko doladí jako TFSI, kde taky dělal upgrade

Ale v ceniku ji nema!!! :huh:

Já vím, ale myslím, že to je jen formalitka, působí to na mě tak, že již nabízí úpravu, ačkoliv člověk nikdy neví, to je pravda :kuk:

Tak jsem mu napsal mail a uvidime!! ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No o bitpoweru jsem slysel zatim jen,ze je najdes snad na kazdem tuningovem srazu,nabizeji upravy na spoustu modelu a znacek za cenu asi o polovinu nizsi nez cimbu.Ja osobne bych ale spise veril nekomu,kdo se specializuje primo na skodu,neb se domnivam,ze to ma lip vychytane.Ale nechci je hanit.Ja mam chip od sportmotoru z Prahy,zatim spokojenost,ale mam ho tyden tak radsi tuk tuk na drevo.Cena mirne pod cimbu a vykonove je na tom lip oproti cimbu v tocivem momentu,kde se sportmotoru podarilo dosahnout 370 nM.Podivej se i na graf z brzd a porovnej si jeho prubeh,u obou firem se trosku lisi,tak je na tobe,co ti vice vyhovuje.Hodne stesti s vyberem at pujdes k cimbu,nebo sportmotoru neudelas chybu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...