Přejít na obsah

Chiptuning - zkušenosti, rady


phill64

Doporučené příspěvky

A pokud se mi posere turbo a ja tam necham vratit puvodni soft tak na to muzou prijit, ze se to chipovalo?

ja spis premejslim o jiny veci, nechat si ten chip nahrat na pannenskou ridici jednotku a nechat si i tu starou. v pripade problemu namontovat puvodni a je to. na to by se dle me prijit nemelo...

To je podle mě z bláta do louže, protože při výměně té jednotky budeš muset dobývat dva trhací šrouby a potom tam zase nové trhací šrouby zalomit. A tam by se spíš poznal "panenský lom" materiálu.

Mě když to SportMotor čipoval, tak tam v jednotce nuloval počet programování, takže se na diagnostice jednotka jeví jako nepřeprogramovaná.

Žádné mínusy však nevidím, auto s tím jezdí už 48000km a všechno je v pohodě. Táhne to ale opravdu jako bejk. V kopcích bez konkurence.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja tam zadny trhaci srouby nemam, takze tohle by me netrapilo...

jinak podle me VAGem ani nejde poznat, jestli je nebo neni jednotka preprogramovana, me to kdysi delali tak, ze vypajel nejakyho svaba a pres specialni ctecku tam nahral novy info a jednotka se "tvarila" jako puvodni...

a pri nejakym zasadnejsim problemu s motorem se kvuli uplatneni zaruky pry musi prizvat nejakej expert z Boleslavy a ten tu jednotku projizdi poradne a ten to udajne pozna...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že nie je problém zistiť, či má RJ pôvodnú dátovú mapu. Predpokladám, že ak si technik prečíta z RJ aktuálnu verziu FW, tak musí vedieť, aké výstupy z RJ vylezú, ak tam pošle nejaký vstup. Určite na to budú mať nejaký zázrak, ktorý to sám otestuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já se na to info.u známeho technika v jednom Pražském škoda servisu,protože jsem po svezení v chipované OII 77kw na 110kw o tom uvažoval a řekl mi na to ,že zjistej jakýkoliv chip,jakmile má někdo nejakej problém v záruce s motorem(turbo,cukání,spojka,převodovka atd.)tak přes VAS a blok naměřených hodnot to projíždej,dřív to porovnávali s datama s dílen.příruček a nyní už maj porovnávací program ve VAS s MB kterej jim to během chvilky projede a nahlásí případné změny.

Prý tam na to doplatilo dost lidí!!!

Při chipu prý v záruce neuznaj ani problémy s převodovkou.

Měli tam zákazníka ze superbem TDI 130koní s najet.20000km který reklamoval rezonance a rachtání z převodovky,v příjmu jim na otázku jestli tam má nějaké úpravy odpověděl že ne,ale než uznaj převodovku k reklamaci tak to nejdřív prověřily a zjistily že frajer to měl chipnutý na 190koní,tak mu to neuznali a chlap tam dělal bouřku,volal do MB a bez výsledku,měl smůlu.

Je to hold risk to nechat chipnout v záruce,ono se nic stát nemusí,ale když jo tak je to pak za hotový.

Známý má právě 77kw chip.na 110kw(už po záruce)a po svezení s tím jsem byl nadšenej,ale pořád váhám.Má na tom něco kolem 80000km a za sebou dvě turba jinak nic jiného.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

staci kdyz nacte jednotlivy mapy a porovna je s jinou RJ...

udajne lidi primo z mlady boleslavy umi udelat upravu RJ tak, aby to zas tak jednoduchy odhalit nebylo, jenze to jsou lidi, ktery se tim odhalovanim zabejvaj a jak uz jsem psal, problemy s motorem, prevodovkou apod se dukladne prozkoumavaj. zarucni opravy motoru pry nemuze delat autorizovanej servis sam, ale musi byt zaruka uznana z boleslavy.

110kW jsem mel taky a koukam, ze dobre, ze uz nemam, v 80tis mit uz treti turbo, to musi bejt radost, zvlast, kdyz si je s nejvetsi pravdepodobnosti plati sam...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jasně platí,ale má známosti tak to není žádná tragédie(fungl nové turbo orig.škoda s prací 13000kč ),to beru v porovnání s ofic.škodováckýma cenama.

Těch 110kw je ale bomba,byl jsem s toho unešenej,že nejsem moc závodní typ tak když jsem to řídil tak jsem na to pořád šlapal a vychutnával si ten parádní zátah,to kam se na to hrabe ten 2.0TDI.

Luke:jestli jsem to pochopil dobře tak už ten chip nemáš!,z jakýho důvodu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já osobně jsem taky váhal zda "čipovat" nebo ne, ptak jsem se i tady na fóru, ale volil jsem jedině mezi firmami, které mají zkušenosti, zázemí a na které jsou reference a jejichž upravené motory už najezdili nějakou porci km (SportMotor, Cimbu...). Po nachipování nastavili, že ŘJ nevykazuje vnější zásah (samozřejmě data jsou pozměněna) a u obou firem mě ujistili, že mohou v případě problémů data vrátit zpět a potom lze uplatňovat záruku. Podle mě by to v takovém případě bylo možno poznat pouze při nějakém detailním zkoumání šroubů, nebo toho, zda byl sundáván kryt ŘJ. Jinak svezení po "čipu" je fakt o mnoho lepší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já osobně jsem taky váhal zda "čipovat" nebo ne, ptak jsem se i tady na fóru, ale volil jsem jedině mezi firmami, které mají zkušenosti, zázemí a na které jsou reference  a jejichž upravené motory už najezdili nějakou porci km (SportMotor, Cimbu...). Po nachipování nastavili, že ŘJ nevykazuje vnější zásah (samozřejmě data jsou pozměněna) a u obou firem mě ujistili, že mohou v případě problémů data vrátit zpět a potom lze uplatňovat záruku. Podle mě by to v takovém případě bylo možno poznat pouze při nějakém detailním zkoumání šroubů, nebo toho, zda byl sundáván kryt ŘJ. Jinak svezení po "čipu" je fakt o mnoho lepší.

jasne, RJ nevykazuje vnejsi zasah. to ano, pokud ti to delali kabelem. v dobe, kdy jsem to chtel ja jeste EDC16 nikdo kabelem neumel, takze se jednotka rozebirala, tzn. ze i pri laickym pohledu bylo znat, ze v ni nekdo byl. to ze pri problemu mohou dat data zpet je samozrejme hezky(ale to dokaze kterejkoliv Pepik, co ma prislusny vybaveni), ale ve chvili, kdy ti odejde turbo nebo se s autem cokoliv stane a jsi nepojizdnej(a dle Murphyho zakonu se tak stane stovky km od domova), tak mas jedinou moznost. a to, vzit telefon, volat treba zminovanej sportmotor(od kteryho me odradilo to, ze pracovni doba je az po dohode) a cekat, az bud nekdo od nich prijede a odtahne te k nim nebo odtahnout auto na vlastni naklady k nim, pockat az se nahrajou zpet data a pak az odtahnout auto do skodovky. s tim, ze sis ale vubec nic nepomohl, protoze i presto, ze mas v jednotce opet sva data to ten clovek z MB opravdu pozna.

taky jsem se rozhodoval jestli dat 20tis Cimbu, kterej ma dle me pouze jednu verzi, kterou sype do vsech OII podle verze motoru. nakonec jsem sel za klukama, ktery to delaj individualne a podle me neni rozdil jestli mas 110kW od Cimbu za tezky prachy nebo 110kW od neznackovyho cloveka za polovic. zalezi motor od motoru co kterej snese a jak s tim clovek jezdi. priste si koupim auto silny uz v serii nebo chipovat tak jako to nabizi treba Lorinser k Mercedesu, se zarukou na motor.

samozrejme preju spoustu km bez problemu, ale vzhledem k tomu, ze ja sedim v aute temer denne a najezdim dost km a auto potrebuju jeste nejakej ten rok mit, na chip uz kaslu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Áno, ak úpravy, tak jedine od dvorných úpravcov danej značky. Ale u Škody taký úpravca nie je. Ale aj ja som skôr toho názoru, že radšej hneď kúpim silnejší motor a potom nemám starosti.

brzo začneš špekulovat, jak z toho silnýho motoru udělat ještě silnější. To už je taková lidská vlastnost. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JirkaK - nemyslím si. Aj u Fabie som mal 2,0 MPI a nejako som nepociťoval potrebu s tým nič robiť. Jazdilo to veľmi pekne a hlavne príjemne. A to je to najpodstatnejšie, čo od motora požadujem. Teda aby som mal z jeho zvuku, celkového chovania a priebehu výkonu či točivého momentu radosť. Ale samozrejme aj aby bol výkon dostatočný na bezpečné predbiehanie a spotreba v medziach normy. To ale spĺňa 2,0 MPI vo Fabii, taktiež aj 2,0 TFSI v RS.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

četl jsem tedˇ na stránkách Bit power, že ten TFSI motor upravujou (pomocí ř.j.) na výkon 240 PS a 350 Nm. Tak to by mně nedalo spát. Tomu motoru by to navíc velmi slušelo, protože jeho dynamika mi až tak zase žíly netrhá. Na sportovně laděný auto je to trochu kultivovaný a nevýrazný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

četl jsem tedˇ na stránkách Bit power, že ten TFSI motor upravujou (pomocí ř.j.) na výkon 240 PS a 350 Nm. Tak to by mně nedalo spát. Tomu motoru by to navíc velmi slušelo, protože jeho dynamika mi až tak zase žíly netrhá. Na sportovně laděný auto je to trochu kultivovaný a nevýrazný.

To je dost zajímavý, ale podle mýho názoru by to v tomto případě vyžadovalo i tuning brzdové soustavy, tak aby odpovídala poháněcí jednotce

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja si práve vážim nevýrazný turboefekt a tú celkovú kultivovanosť priebehu. Je taký lineárny. Mne sa to páči. Tuningom by sa to určite porušilo, takže moja odpoveď znie NIE.

Okrem toho benzínové turbá sú dosť blízko svojho tepelného maxima. Teplota výfukových plynov je u benzínu výrazne vyššia než u nafty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aj ja väčšinou využívam koníky pri predbiehaní alebo pri dynamickej jazde pre radosť. Ale napríklad taký test maximálky, ten vyžmýka z motora maximum a chvíľku to aj trvá. Vyššie otáčky preženú turbom viac vzduchu, ktorý je teplejší než u nafty. A ak to niekto prečipuje, tak sa v motore spáli viac paliva, teplota výfukových plynov bude vyššia. A ako je známe, pri benzínových turbomotoroch sa pri maximálnom výkone vstrekuje veľmi bohatá zmes, lebo samotné vstrekovanie je tiež istým spôsobom chladenia. A ak toto tuner zmení, tak bude to palivo využívať miesto chladenia na vyšší výkon. A to neveští nič dobré.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

No spíš si myslím, že si to měl dát chipovat k někomu kdo tomu rozumí a ne ke "známýmu", který ti udělá 355 N.m a pak ti odejde spojka, která na to není dimenzovaná. Slušná firma ti tolik neudělá, protože to ví, že můžou bejt problémy, ne že by to neuměla.

Pak takový joudové jako ty, který nemaj rozum, haní chipování obecně.

Kvůli svý blbosti a honbě za nejnižší cenou jsi prostě naletěl a dobře ti tak.

Navíc jsou i u nás firmy co nabízejí záruku na motor atd., ale tam to za 5000 Kč a bez papíru nepořídíš...

Holt jako ve všem, kvalita něco stojí.

Já mám osobně chipovaný 5. auto a nikdy s tím nebyl vážný problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

četl jsem tedˇ na stránkách Bit power, že ten TFSI motor upravujou (pomocí ř.j.) na výkon 240 PS a 350 Nm. Tak to by mně nedalo spát. Tomu motoru by to navíc velmi slušelo, protože jeho dynamika mi až tak zase žíly netrhá. Na sportovně laděný auto je to trochu kultivovaný a nevýrazný.

Jojo 240 koniku a ten kroutak to uz je pekny. Co sem v nechiple OII RS jel tak je fakt, ze to je mnohem min sportovni pocit nez treba predchozi 1,8T u RSky. Ale jak tu nekdo psal, nekdo je rad ze to ma takovy linearni chod. Holt kazdy sme jiny ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No spíš si myslím, že si to měl dát chipovat k někomu kdo tomu rozumí a ne ke "známýmu", který ti udělá 355 N.m a pak ti odejde spojka, která na to není dimenzovaná. Slušná firma ti tolik neudělá, protože to ví, že můžou bejt problémy, ne že by to neuměla.

Pak takový joudové jako ty, který nemaj rozum, haní chipování obecně.

Kvůli svý blbosti a honbě za nejnižší cenou jsi prostě naletěl a dobře ti tak.

Navíc jsou i u nás firmy co nabízejí záruku na motor atd., ale tam to za 5000 Kč a bez papíru nepořídíš...

Holt jako ve všem, kvalita něco stojí.

Já mám osobně chipovaný 5. auto a nikdy s tím nebyl vážný problém.

hele ty troubo, i kdyz pochybuju, ze jsem jeste nekdy prijdes, protoze jsem to precet az ted, stejne mi to neda reagovat.

kde jsi vzal, ze jsem to daval ke znamymu? chipovala to firma, ktera se zabyva pouze dieslama a to nejenom chipama, ale i kompletnim servisem...

co se tyce tech 355Nm, zjisti si, na kolik chipuje Cimbu a Sportmotor, mozna budes prekvapenej, ze tech mych 355Nm neni az zas tak mimo...

nikde jsem nenapsal o chipovani jedinou spatnou vec...

dobre ti tak ponecham bez komentare...

a firma davajici zaruku na motor? jmenuj mi jedinou prosimte...

takze hlavne klid a nohy v teple...trosku cti co lidi pisou nez zase priste vyblejes takovou kravinu

Editováno: , autor: Luke288
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

1,9 TDI čipovaná na 110kw, to už je teda pořádná stíhačka. -_- Zátah určitě lepší, než ve startujícím letadle. Jednou bych to chtěl zažít. Co takhle vzájemné svezení ?

Ten pocit mít jedno z nejrychlejších aut široko daleko (nejde o 110 kw, ale o ten krouťák na úrovni porsche 911 - a ani ta ho nemá tak nízko), s tím se třeba soupeř na dálnici hledá těžko co ? -_-

Pravděpodobně moje příští auto (na co 2,0TDI,že když si člověk může koupit 1,9TDI a načipovat to ?). Výkony z jiného světa a spotřeba okolo 4l. -_-

Editováno: , autor: marv
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...