Přejít na obsah

XENONY - problémy, závady


Hics

Doporučené příspěvky

Pokusim se popsat nějak srozumitelně problém. Začala mi zlobit automatická niveace světlometů. Projevuje se to tak, že při rychlosti vyšší, než cca 110 Km se po chvilce rozječí budiky a na maxidotu se zjeví hláška "ZÁVADA SVĚTEL" Po načtení ve VAGU se vždy ukáže stejná závadda - chyba obou snímačů - tedy předního i zadního. Se snímači sem nemanipuloval, nicméně sem asi 5x ověřil funkčnost - průběh výstupního napětí na křivkách na diagnostice při pojíždění a nic... vše v naprostý pohodě. Pokud jezdim po městě, , kde se auto houpe, jak holandská atrakce, tak nic - chyba se neoběví. Evidentně výskit chyby souvisí s rychlostí auta, ale proč? Je nějak řízen sklon v závislosti na rychlosti? pokud ano, jak to moože souviset s chybou snímačů? sem z toho Yelen, jak sysel... Zatim sem se nezmoh na nic jinýho, než na pročištění a prostříkání veškerých konektorů na snímačích, na konfortce a jednotce regulace v kufru. dál nevim... a byl bych vděčnej, kdyby někdo věděl víc... :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Caubes Ace,

Jednotka niveace je zdá se - alespon opticky v poradku. nikde zadna oxidace, nebo studenak. totesz plati o konektorech. Asi bych se zameril na snimac rychlosti, pac je evidentni, ze porucha niveace s rychlosti souvisi. Cili - ten snimac je jednoucelovy kus, nebo je pouzit a signalove rozbocen snimac ABS? jde mi o to, co mam vlastně hledat... A jeste trocha teorie, respektive proc se domnivam, ze je relevantni resit souvislost s rychlosti. Pokud je naklon svetel regulovan v zavislosti na rychlosti - coz overeny nemam, ale udajne sup touto featurou vladne - musi mit jednotka tento udaj k dispozici. Kde ho vzit? pocital bych, ze si ho veme z centralnio mereni na skrini prevodovky- tento udaj zpracovava vice subsystemu, ale nakonec, pokud se soudruzi ve vyvoji rozhodli pouzit separatni snimac blize k RJ xenonu - budiz... At tak, ci onak - pri dosazeni rychlosti nad cca 110, bude komfortni jednotka mzaznamenávat rozpor v tom smyslu, ze vuz jede nad limitem rychlosti, kdy jiz mel byt zaznamenan pozadavek pro prizdvizeni svetel a k tomu nedoslo... proc_? pac RJ niveace nedostava informace z dedikovaneho snimace rychlosti... Nevim, jen fabuluju...

Any Idea?....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Caubes chlape. Ostatní jednotky nehlásí zhola nic... údaj o rychlosti VAG i servisní režim na klimtronicu odečítá bez problémů. ABS ani ESP chyby nehlásí . Alespoň vim, kam se asi nasměrovat. Nebylo by po ruce nějaký schema RJ niveace, popripadě by stačilo i čislo kabelu a nástřel, jakou podobu má mít ten signál o rychlost - jestli jsou to jenom pulzy s variabilní frekvencí, nebo se mění šířka hrany... nakonec - asi by stačil opravdu jenom ten konkrétní drát - zbytek by sedal oměřit za jízdy...

Království za schéma... :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám taky takovou podobnou chybu.Asi před dvěma měsíci mně začalo na maxidotu blikat stejná hláška ZÁVADA SVĚTLA!

Av tu chvíli se mě sřestali reguluvat xenony.zajel jsem na vag a závadu odblokovali a při startu se světla pěkně vyštelovala,ale ejhle asi po dni se závada ukázala zase a regulace zas nefungovala.Koupil jsem si vag a závadu odstranil a zase po dnu se to zase ukázalo.Závadu to píše myslím něci jako buzení praveho motorku,skrat na plus,sporadická.Závadu jsem tedy doma ještě párkrát odtranil a teď je stav takovej že mě to už ani nejde pomocí vagu odstranit.

Takže světla se neregulujou a pořád pípá ta hláška.Nevím jestli to s tím může mít něco společného,ale sem tam si všimnu že když nastartuju a rožnu světla tak mně nesvítí na levé zadní lampě zárovka,tak odhrnu ten krycí tapec,šáhnu po těch drátech co tam vedou k žárovkám a hned se to rožne.

Achjo,to je zase jedna z těch bádacích závad co v servisu stojí spoustu peněz,páč se v tom dlouho hrabou něž příjdou na to co to je :feve:

Neměl někdo taky takouvou skušenost s takovou závadou?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Toje kapku něco jinýho, než se tu řeší, ale se stejnym důsledkem... :feve:

Ve tvém případku bych demontoval inkriminovaný světlomet a servisnim otvorem ( trojuhelniková záslepka na zadní straně) bych demontoval regulační servo. Patrně bude zanešená, nebo poškozená dráha pozičního potenciometru. Vypucovat, prostříkat kontaktolem a modlit se... mělo by to zabrat. Ty faulty způsobený prasklejma žárovkama, nebo vadama v konektorech nemají na funkci niveace vliv. budíky to sice hlásí stejným způsobem - tedy závada světel, ale v tomto případě je indikace iniciována jiným systémem - kontrolou jmenovitého odporu ve vedeních pro brzdová, poziční a potkávací světla. (nevim jestli pro parkovačky) Zkontrolovat a opravit konektory na světlech je hračka... docela bych s tebou měnil... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zítra ti schéma uploadnu, nemám ho u sebe. Signál ti můžu změřit osciloskopem pro porovnání, ale nemám teď k dispozici auto.

petr vlach: přikláním se k názoru, ty poťáky odchází. potažmo i celý motorky. Je to sice dost pracný, ale nejlepší by bylo je prohodit nebo testnout jinej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Toje kapku něco jinýho, než se tu řeší, ale se stejnym důsledkem... :feve:

Ve tvém případku bych demontoval inkriminovaný světlomet a servisnim otvorem ( trojuhelniková záslepka na zadní straně) bych demontoval regulační servo. Patrně bude zanešená, nebo poškozená dráha pozičního potenciometru. Vypucovat, prostříkat kontaktolem a modlit se... mělo by to zabrat. Ty faulty způsobený prasklejma žárovkama, nebo vadama v konektorech nemají na funkci niveace vliv. budíky to sice hlásí stejným způsobem - tedy závada světel, ale v tomto případě je indikace iniciována jiným systémem - kontrolou jmenovitého odporu ve vedeních pro brzdová, poziční a potkávací světla. (nevim jestli pro parkovačky) Zkontrolovat a opravit konektory na světlech je hračka... docela bych s tebou měnil... :)

Jestli to správně chápu,tak vytáhnu pravej světlomet a na zadní straně tým montážním otvorem bych se měl dostat k tomu regulačnímu servu.To vytáhnu, vyčistím a snad to bude dobrý.Teoreticky by to mohlo být ono,protože jsem si všimnul že na podběhu chybý ta plastová záslepka a tak možná bordel lítá na zadní stranu světla.Na levé straně jsem ho taky neměl a jak jsem chtěl oddělat světlo skrz čistění,tak sem na tom pěkně vyhořel.Sundal jsem nárazník,podběh a začal jsem oddělávat šrouby.Vše šlo pěkně i na vzdory toho že celá zadní část světla byl plná blata a kamínků.Světlo jsem měl odšroubovaný a tak jsem ho povytáhl a chybělo mě už jen oddělat ty dvě patice to do něj vedou.mensí šla v pohodě,ale ta větší nešla ani náhodou.Dlouho sem to skoušel oddělat ale nepodařilo se.Nechtěl jsem to urvat a tak sem to vzdal.Já absolutní lajk,poznám to regulační servo???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

system fixace konektoru je celkem jednoduchy. Zatlacit do svetla, vyhnout plastovy zamek [ takovy jazycek] dovnitr a povytaknout ven. Nekdy to pravda nejde uplne nejlepe, ale jde to vzdy. Sevisni otvor na svetle je ze zadni strany a ma trojuhelnikovy tvar - drzi ho tri sroubky. servo je pisroubovano ke korpusy svetla a krom sroubku jeste drzi za unaseci kloubek, ktery hybe s konzolkou potkavaciho svetlometu. Demontuj motor a dal si budes muet poradit sam, nebo at ti nekdo z fora napise help. Ja sem servo nerozebiral, pac facha bez problemu, ale teoreticky by rozborka/zborka nemel bt zadny problem. Pokud si z praglu, taxe muzem nejak domluvit a mrkout na to.

Jinak jeste musim podedekovat ACE Veturovi.... ten teepeq je carodej...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

system fixace konektoru je celkem jednoduchy. Zatlacit do svetla, vyhnout plastovy zamek [ takovy jazycek] dovnitr a povytaknout ven. Nekdy to pravda nejde uplne nejlepe, ale jde to vzdy. Sevisni otvor na svetle je ze zadni strany a ma trojuhelnikovy tvar - drzi ho tri sroubky. servo je pisroubovano ke korpusy svetla a krom sroubku jeste drzi za unaseci kloubek, ktery hybe s konzolkou potkavaciho svetlometu. Demontuj motor a dal si budes muet poradit sam, nebo at ti nekdo z fora napise help. Ja sem servo nerozebiral, pac facha bez problemu, ale teoreticky by rozborka/zborka nemel bt zadny problem. Pokud si z praglu, taxe muzem nejak domluvit a mrkout na to.

Jinak jeste musim podedekovat ACE Veturovi.... ten teepeq je carodej...

Díky,z Prahy nejsem,jsem Brňák.Dnes mě ta závada sama od sebe zmizla a světla se zase štelují jak mají,ale stejně na to kouknu i tak

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak do garáže jsem se o víkendu přes tu kupu sněhu nedostal a tak jsem se nedostal ani ke světlům.Závada se zase ukázala a dnes se mě to po nastartování pěkně zeštelovalo a pak se hned zase ukázala světla závada.Jsem z toho už jelen.Do garáže se asi brzo nedostanu,protože k ním mám prudkej sjezd a už nemám kam odhazovat sníh,tak to asi nechám na servisu.Jak budu měnit olej tak to nechám opravit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Konečně jsem se doastal do garáže a pustil sem se do těch světel.Vyndal jsem obě světla a montážním otvorem jsem nakoukl dovnitř a tam vše krásně čité a bez prachu.světla jsem prohodil pravý/levý a ta závada se ukázala na obou světlech.tak jsem prostříkal kontakty na paticích,světla vrátil a závada šla vymazat a světla zase pěkně nivelovali.Po ujetí cca 10km se opět ukázala na maxíku SVĚTLA ZÁVADA! a opět to neniveluje.Navíc mě teď tak jednou za dva dny blikne červenej vykřičník a nápis STOP!ZÁVADA NA BRZDÁCH NÁVOD K OBSLUZE po napíchnutí na vag to na brzdách ani ABS žádnou závadu neukazuje.Závada na světlech mě vymazat jde,ale opět po nastartování se zase okamžitě ukáže a je po niveaci.

Asi mě z toho klepne :help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jojo.světla sem prohodil a hodilo to stejnou chybu.tak sem je vrátil a chyby šly vymazat a větla niveovli,ale po chvíly zase ta hlíškla na pravým světle.Když sem rozdělal ten montážní otvor tak tam je vše čistý(jako nový)tak je možny že ten motorek odešel?

To samé mě říkal Laras,tak asi teda koupím motorek

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Omlouvám se jestli sem to napal nesrozumitelně.

Když sem dal levy svetlo na pravý a pravý na leví,tak to napsalo toto.

2 Nalezeny chyby:

01535 - Buzeni praveho servomotoru regulace sklonu svetel (V49)

30-10 - preruseni n.zkrat na plus - Sporadicky

01534 - Buzeni leveho servomotoru regulace sklonu svetel (V48)

30-00 - preruseni n.zkrat na plus

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...