Přejít na obsah

Problém s převodovkou DSG 6°


michal2009

Doporučené příspěvky

Zdravím kluci, v SM psali, že se budou přehrávat dsg-čka.

Jelikož někteří neodebírají SM, napíšu sem, o co jde. Jinak doufám že tot u není, aby nebyla má práce zbytečná:

Defekt Smázne Garančka

Dopis vyzívající k návštěvě servisu mohou čekat majitelé konernových aut Škoda, VW, Audi a Seat s automatickou převodovkou DSG vyrobené od loňského září do letošního srpna.

Škodovka totiž monitoruje závadu softwaru řídící jednotky u 7445 aut Octavia II. a Superb II, z toho 580 v ČR. "V ojedinělých případech může dojít k tomu, že řídící jednotka převodovky chybně interpretuje teplotu spojky a vyhodnotí ji jako přetížení. V zájmu ochrany součástí řídící jednotka spojku vypne. Aktivace se projevuje blikající indikaci řazení, mírným cukáním auta a poklesem kroutícího momentu - tudíž výkonu. Oprava je zdarma a je udělána do půl hodiny v servisu Škoda.

Pro info - když se vám nechce čekat na dopis stačí zajet do Škodovky a zeptat se, oni vám pomocí Vinka zjistí, jestli se to týká třeba vás;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Pořídil jsem si OII 2.0 TDI DSG z druhé ruky, je to r. 2005 najeto asi 100 tkm, ale nějak se mi nezdá ta převodovka DSG. Na předchozích autech jsem měl několik automatů ale tenhle se podle mě chová nějak divně.

1. Při nastavení ř. páky do polohy P v kopci a puštění brzdy to vždycky o tak 10 cm ještě popojede. Na všech jiných automatech to stálo jako přibité.

2. Při rozjíždění to občas docela silně cukne, jako u manuálu kdybych moc rychle pustil spojku. Dělá to i při přidání většího plynu i v případě, že auto nechám rozjet úplně bez plynu jen uvolněním brzdy. Při rozjezdu na zpátečku je to snad ještě o trochu horší. Řazení vyšších rychlostí je zcela bez problémů. Někdy se ale rozjede úplně bez cuknutí, zvlášť když to chci někomu ukázat.

3.To asi souvisí s 2. Při rozjezdu šlápnu na plyn, chvilku nic a pak to vyrazí jako splašená koza dopředu.

Dotaz do pléna - je to normální, pokud ne, netušíte někdo čím to může být?

Dotazoval jsem se původního majítele, ten tvrdil, že když to bylo nové ještě ve Škodovce dělali chiptunning a od té doby sice klesla výrazně spotřeba, ale dělá to tohle. Na diagnostice se žádný problém neukazuje.

J.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Potřeboval bych poradit mám OII 2,OTDI DSG a z ničeho nic přestala řadit rozsvítí se kontrolkaa motoru a zapíná se nouzový režim. Kontroloval jsem olej a chybělo tam 1l. doplněno a pořád ta s má závada V.A.G píše 19143-Nesmyslný průběh řazení převodovky (žádný signál/komunikace) neporadíte nebo nevite co s tim!!!Auto je dovezené z Francie. Děkuji za každou odpověď

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pořídil jsem si OII 2.0 TDI DSG z druhé ruky, je to r. 2005 najeto asi 100 tkm, ale nějak se mi nezdá ta převodovka DSG. Na předchozích autech jsem měl několik automatů ale tenhle se podle mě chová nějak divně.

1. Při nastavení ř. páky do polohy P v kopci a puštění brzdy to vždycky o tak 10 cm ještě popojede. Na všech jiných automatech to stálo jako přibité.

2. Při rozjíždění to občas docela silně cukne, jako u manuálu kdybych moc rychle pustil spojku. Dělá to i při přidání většího plynu i v případě, že auto nechám rozjet úplně bez plynu jen uvolněním brzdy. Při rozjezdu na zpátečku je to snad ještě o trochu horší. Řazení vyšších rychlostí je zcela bez problémů. Někdy se ale rozjede úplně bez cuknutí, zvlášť když to chci někomu ukázat.

3.To asi souvisí s 2. Při rozjezdu šlápnu na plyn, chvilku nic a pak to vyrazí jako splašená koza dopředu.

Dotaz do pléna - je to normální, pokud ne, netušíte někdo čím to může být?

Dotazoval jsem se původního majítele, ten tvrdil, že když to bylo nové ještě ve Škodovce dělali chiptunning a od té doby sice klesla výrazně spotřeba, ale dělá to tohle. Na diagnostice se žádný problém neukazuje.

J.

1) Mne sa teda na kopci po raradení "P" a uvolnení brzdy tých pár cm pohne každé auto s automatom (ako klasický HDM, tak aj DSG).

3) Ale toto je vlastnosť snáď každého 2,0 TDI PD. Hovorí sa tomu turbodiera.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1) Mne sa teda na kopci po raradení "P" a uvolnení brzdy tých pár cm pohne každé auto s automatom (ako klasický HDM, tak aj DSG).

3) Ale toto je vlastnosť snáď každého 2,0 TDI PD. Hovorí sa tomu turbodiera.

Žádná "turbodiera" ale kickdown. Je to funkce převodovky při které se podřazuje na stupeň vhodný pro dosažení nejvyššího výkonu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to načipovaný asi nemám ... ale ta DSG se chová uplně stejně..Taky mi to překvapilo..

Nejvíc mi vadí, že ta DSG hodně podtáčí motor...Tak taky nevím jestli je to normální nebo ne ...

Myslíte, že by to pomohlo s tím novým doftem?? A kde by mi to někdo udělal a za kolik??

Díky moccc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to načipovaný asi nemám ... ale ta DSG se chová uplně stejně..Taky mi to překvapilo..

Nejvíc mi vadí, že ta DSG hodně podtáčí motor...Tak taky nevím jestli je to normální nebo ne ...

Myslíte, že by to pomohlo s tím novým doftem?? A kde by mi to někdo udělal a za kolik??

Díky moccc

Asi před týdnem jsem nechal přehrát původní SW a chování se výrazně zlepšilo. Při rozjezdu to zdaleka tolik necuká, ale někdy se to bez cuknutí pořád neobejde. Pořád zůstalo, že při zpomalování jde docela dost cítit jak to podřazuje. Ideální to pořád není. Dnes jsem jel s manželčinou 10 let starou Fabií s 4-stupňovým automatem a dle mojeho názoru řadí daleko plynuleji než 4 roky starý 6-ti kvalt DSG :-(

Ještě dodatek - to přeflashování na původní SW mě stálo 3.000 Kč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1) Mne sa teda na kopci po raradení "P" a uvolnení brzdy tých pár cm pohne každé auto s automatom (ako klasický HDM, tak aj DSG).

3) Ale toto je vlastnosť snáď každého 2,0 TDI PD. Hovorí sa tomu turbodiera.

ad 1) Dřív jsem měl Mazdu 626 s klasickým automatem a žena má Fabii s automatem a při zařatení P se tyhle auta nehnou ani nehnou - nebo jen co to zapruží, stejně jako při ruční brzdě - tady to ale slušný kus popojede

ad 3) nechal jem přehrát původní SW a výrazně se to zlepšilo. Tedy to že to chvilku čeká než se to začne rozjíždět zůstalo, ale místo prudkého poskočení se to rozjede daleko plynuleji, ikdyž to drcnutí tam někdy pořád je. Zajímavé, že jen někdy a nezáleží na tom jestl s velkým plynem nebo úpln bez plynu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi před týdnem jsem nechal přehrát původní SW a chování se výrazně zlepšilo. Při rozjezdu to zdaleka tolik necuká, ale někdy se to bez cuknutí pořád neobejde. Pořád zůstalo, že při zpomalování jde docela dost cítit jak to podřazuje. Ideální to pořád není. Dnes jsem jel s manželčinou 10 let starou Fabií s 4-stupňovým automatem a dle mojeho názoru řadí daleko plynuleji než 4 roky starý 6-ti kvalt DSG :-(

Ještě dodatek - to přeflashování na původní SW mě stálo 3.000 Kč.

Pravda, podřazování v nízkých rychlostech mi tady docela vadí protože motor brzdí až moc a pro plynulé dojetí např. k semaforu musím jet mírně pod plynem nebo na neutrál.

Někdy ovšem toto podřazování oceňuji a to když chci plynule bez brzdění zpomalovat až do zastavení - což je stejná situace ale bez provozu kde mám čas a chci šetřit brzdy :)

Ohledně podtáčení taky souhlasím, ale je to docela logické chování které by dokázalo řešit snad jen více kvaltů s menším odstupňováním. Projevuje se to zejména při zátěži auta kolem 120kg + až zase do určité hmotnosti ve které už převodovka dokáže vyhodnotit nedostatečný výkon a jede na nižším stupni. Tohle negativní chování potkám vždy když vezu 1 - 2 cestující a vyjížďím z kruháče.

Všichni ale dobře víme že DSG je hlavně o práci s plynem a za tu dobu co ho mám se mi podařilo anulovat většinu nedostatků jen nohou na plynu.

Editováno: , autor: RichardD
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ohledně podtáčení taky souhlasím, ale je to docela logické chování které by dokázalo řešit snad jen více kvaltů s menším odstupňováním. Projevuje se to zejména při zátěži auta kolem 120kg + až zase do určité hmotnosti ve které už převodovka dokáže vyhodnotit nedostatečný výkon a jede na nižším stupni. Tohle negativní chování potkám vždy když vezu 1 - 2 cestující a vyjížďím z kruháče.

Tak to problém bude asi v mých 130 kg :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já teda nevím..s hodně automatama už jsem jezdil, ale s DSG se to nedá srovnat.

Chová se uplně jinak.... Nic mi nevadí tolik, jako to podtáčení rychlostí ...

Jedu prostě do kopce na 6tku a motor už to nezvládá, tak dám víc plynu, ale trvá to delší dobu než to přeřadí na 5tku a ten motor a hlavně setrvák to čas trápí...Tohle kdyby se nějak vypylovalo, tak bych byl spokojenej..Musím prostě podřadit sám ...

Tak mi prosím poraďte, jestli Vám to taky dělá a jak to řešíte...???

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to problém bude asi v mých 130 kg :feve:

No pokud máš 130kg tak bych doporučoval zajet do servisu a nechat si DSG seřídit jinak se toho nezbavíš. Neměl by to být problém. Nahoru by pak měla řadit později (něco mezi D a S). DObry by taky bylo všímat si v jakých situacích a jaké stupně jsou problematické aby pak věděli co přesně s tím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já teda nevím..s hodně automatama už jsem jezdil, ale s DSG se to nedá srovnat.

Chová se uplně jinak.... Nic mi nevadí tolik, jako to podtáčení rychlostí ...

Jedu prostě do kopce na 6tku a motor už to nezvládá, tak dám víc plynu, ale trvá to delší dobu než to přeřadí na 5tku a ten motor a hlavně setrvák to čas trápí...Tohle kdyby se nějak vypylovalo, tak bych byl spokojenej..Musím prostě podřadit sám ...

Tak mi prosím poraďte, jestli Vám to taky dělá a jak to řešíte...???

Díky

Já když jedu po běžné státní silnici do táhlého poměrně dost prudkého kopce tak tam zůstává 5ka dokud neuberu plyn ovšem musím podotknout že dávám víc plynu už pod kopcem a rozhodně kopce nejedu na spotřebu (to snad ani nejde) :)

Mám taky 2.0 TDI tak co se s tím budu srát ne :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

130 kg naštěstí nemam ;) ....

No určitě bych si to řazení představoval jinak....V servisu jde nastavit, aby Ti to podřazovalo dříve??

Něvíš na kolik by to přišlo??

Protože jsem dal spoustu peněz za nový setrvák a bojím se, aby se mi zase nezačal projevovat, protože mi to hodně otravovalo..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asi před týdnem jsem nechal přehrát původní SW a chování se výrazně zlepšilo. Při rozjezdu to zdaleka tolik necuká, ale někdy se to bez cuknutí pořád neobejde. Pořád zůstalo, že při zpomalování jde docela dost cítit jak to podřazuje. Ideální to pořád není. Dnes jsem jel s manželčinou 10 let starou Fabií s 4-stupňovým automatem a dle mojeho názoru řadí daleko plynuleji než 4 roky starý 6-ti kvalt DSG :-(

Pri podraďovaní to je samozrejme cítiť. To je normálne. Obvykle totiž elektronika počas radenia dá medziplyn, takže počas preradenia brzdný účinok motora na chvíľu poklesne na nulu.

No ale je výrazný rozdiel medzi klasickým automatom vo Fabii s hydrodynamickým meničom momentu (ktorý robí všetko plynulo, ale nechá si za to zaplatiť vyššou spotrebou) a dvojspojkovým DSG, čo sú vlastne dve robotizované prevodovky so spojkami v jednej skrini (spotreba je porovnateľná s manuálom). Ja mám 7° DSG so suchými spojkami a rázy v radení necítim, celkovo som s prevodovkou mimoriadne spokojný, akurát je z rána za studena nejaká svojská.

Pravda, podřazování v nízkých rychlostech mi tady docela vadí protože motor brzdí až moc a pro plynulé dojetí např. k semaforu musím jet mírně pod plynem nebo na neutrál.

Někdy ovšem toto podřazování oceňuji a to když chci plynule bez brzdění zpomalovat až do zastavení - což je stejná situace ale bez provozu kde mám čas a chci šetřit brzdy :)

Ohledně podtáčení taky souhlasím, ale je to docela logické chování které by dokázalo řešit snad jen více kvaltů s menším odstupňováním. Projevuje se to zejména při zátěži auta kolem 120kg + až zase do určité hmotnosti ve které už převodovka dokáže vyhodnotit nedostatečný výkon a jede na nižším stupni. Tohle negativní chování potkám vždy když vezu 1 - 2 cestující a vyjížďím z kruháče.

Všichni ale dobře víme že DSG je hlavně o práci s plynem a za tu dobu co ho mám se mi podařilo anulovat většinu nedostatků jen nohou na plynu.

Ja mám naopak brzdný účinok motora dosť malý, takže aj so zaradenou rýchlosťou a bez plynu dôjdem celkom ďaleko. Zrejme to bude dané motorom, ja mám benzín. Nízky otáčky motora vadia aj mne, ale zrejme to majú dostatočne otestované a motoru to neškodí. Je to len otázka zvyku. Skôr mi vadí, že aj keď pridám plyn (nie na podlahu, le tak rozumne), prevodovka nepodaradí. To napríklad 6° tiptronic vo Fabii II je v tomto smere omnoho pružnejší a stačí len trochu pridať plyn a hneď si podradí. A naopak po ubratí plynu Tiptronic okamžite zaradí vyšší stupeň.

Já teda nevím..s hodně automatama už jsem jezdil, ale s DSG se to nedá srovnat.

Chová se uplně jinak.... Nic mi nevadí tolik, jako to podtáčení rychlostí ...

Jedu prostě do kopce na 6tku a motor už to nezvládá, tak dám víc plynu, ale trvá to delší dobu než to přeřadí na 5tku a ten motor a hlavně setrvák to čas trápí...Tohle kdyby se nějak vypylovalo, tak bych byl spokojenej..Musím prostě podřadit sám ...

Tak mi prosím poraďte, jestli Vám to taky dělá a jak to řešíte...???

Díky

Ja jazdím na 6° aj po meste pri 55 km/h. To mi nevadí, ale vadí mi, že to nepodradí podstatne skôr po pridaní plynu. A riešim to páčkami pod volantom.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

130 kg naštěstí nemam ;) ....

No určitě bych si to řazení představoval jinak....V servisu jde nastavit, aby Ti to podřazovalo dříve??

Něvíš na kolik by to přišlo??

Protože jsem dal spoustu peněz za nový setrvák a bojím se, aby se mi zase nezačal projevovat, protože mi to hodně otravovalo..

Vzledem k tomu že DSG je pořád ještě moderní převodovka s vyspělou elektronikou bych se dost divil kdyby seřízení nebylo možné. Samozřejmě nechci věšet bulíky na nos, protože neznám nikoho kdo by si ji chtěl nechat seřídit,ale nevím co by v tom mělo být za problém.

Pro jistotu jsem ale teď napsal do jedné ze specializovaných firem na opravu a servis automatických převodovek zda je něco takového možné (konkrétně jsem uvedl tvůj případ podtáčivosti motoru) a jaké jsou vůbec možnosti zásahu do této převodovky a poprosil jsem i o přibližné ceny, tak uvidíme jak budou vstřícní. Výsledek komunikace sem zkopíruji jak dostanu odpověď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 4 týdny později...

Zdravím tak jsem zakoupil OII 1.9 TDI DSG, a ted asi po mesici se pri jizde zacina ozivat jakoby šustění (jakoby špatné ložisko nebo tak takove kovove šustění), myslím si že je to z převodovky. Nejvíce je ten zvuk slyšet při rozjíždění a při brždění. Nejvíce na 1,2 a 3 rychlostním stupni, ale nyní už se ten zvuk rozšiřuje i na ostatní rychlosti. Nevíte někdo co by to mohlo být nemate s tím někdo zkušenosti? Na aute byla měněna manžeta poloosy, myslíte že by tenhle zvuk mohla vydávat poloosa? Díky za rady...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...