Přejít na obsah

Ta naše povaha česká


Olin

Doporučené příspěvky

Nejsem člověk, který píše do televize, ale vždy je jednou prvně.

Dobrý den,

nyní jsem sledoval program ČT2 "Ta naše povaha česká - Tuning" a s politováním musím konstatovat, že větší slátaninu jsem již dlouho neviděl. Pořad byl plný nepravd a zkreslení. Hlavně názory odborníků (mimo R.Bezouška a J.Janiše). Zvláště redaktor opřený o bílé BMW, to co říkal snad nemyslel vážně. Dále ukázali jste tak druhou ligu tuningu. Proč né tu první, profesionálně provedenou (někdy i doma v garáži) a auta co mají na sobě většinu dílů s atestem? Tento pořad neukázal to špatné v tuningu, ale poškodil i to dobré co v něm je.

Libor Olič (Olin)

web: www.skodahome.cz

mail: olin(at)skodahome.cz

gsm: (+420) 775 392 226

(+420) 602 392 226

icq: 198-324-739

Pořad na ČT2 "Ta naše povaha česká"

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Převzato z dikuze - Ta naše povaha česká

Učinkoval jsem v pořadu jako jeden z diskutérů. Já kývl na pokec do pořadu proto, že znám jeho koncept. Tušil jsem že to celé chtějí mít nasměrované na bastlení aut a "tuzing"... Se mnou původně natočený cca dvouhodinový rozhovor byl o pojmenování a poukázání toho dobrého a špatného v ČR tuning scéně a můj názor na zlepšení nebo podpoře. V pořadu ukázali pouze to negativní, což není fér. Dle mého soudu tento pořad vždy kritizoval, ale současně se snažil najít kladná řešení. V tomto díle scénář žádná řešení nevysloví, nepojmenuje, natož aby je prodiskutoval s odbornou veřejností. Celé to vyznělo pouze jako oznámení. A proč je v pořadu vidět závodní auto a ne tuningové? Když tvůrci pořadu zjistili že vlastním toto auto tak mě ujistili že se jim bude hodit do konceptu. Myslel jsem si že chtějí pokrýt celou škálu úprav: styling / performance... A prosím o jedno: neházejte všechny diskutéry do jednoho pytle (zde v pokecu se přidělují jisté citace nesprávným lidem z toho pořadu)

Robert Bezouška

více zde:

http://www.ceskatelevize.cz/program/102099...om=1&path=/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a ještě jeden příspěvek z diskuze Ta naše povaha česká

Martin Kokeš

Objektivita a vyváženost

Paragraf 31 zákona 231/2001 Sb. se dá kroutit všelijak, ale nesmí se to přehánět, pánové režiséři, scénaristi a dramaturgové. V rámci rozhovorů s jednotlivými „tuningovými kapacitami“ (moji známí mezi nimi prominou, jiné slovo mne teď nenapadlo) bylo často přistoupeno nejen k markantnímu prostřihu jejich komentářů, ale schází mezi nimi nějaký opravdový odborník, který se s danou problematikou setkává každý den v rámci svého povolání (promiňte, Jiří Červenko, ani Honzo Koubku, vy to nejste). Mluvím například o lidech z bývalého VÚMV (Dekra Automobil), z TÜV Süd atp., kteří mají na starosti schvalování a zkoušky podobně individuálně upravovaných automobilů a automobilových dílů a kteří by dovedli celou problematiku přesně popsat.

A když už jsem u toho zákona 231/2001 Sb., který mimo jiné praví, že „provozovatel vysílání poskytuje objektivní a vyvážené informace nezbytné pro svobodné vytváření názorů“. Dobrá, shlédli jsme několik názorů od vyloženě negativních (Jiří Červenka, u něhož je známé, že se při vyslovení slova „tjůning“ třikrát pokřižuje), přes méně negativní (Jan Koubek, který se do toho snažil dát nějaký filozofický názor), po neutrálně popisné (prostříhaný Robert Bezouška, dále Libor Zezulka, který chtěl zřejmě v původním nestříhnutém rozhovoru sdělit, že si „tuning podomácku“ dovede představit u nějakého výrobcem odfláknutého automobilu, ale ne u tak propracovaného vozu jako je třeba onen BMW M3, na kterém sedí a Darek Haumer) až po celkem rozumné poselství závodníka Jarka Janiše („je dobře, že si každý dělá to co mu vyhovuje, ale pozor přitom na předpisy“ – což by mělo být asi největší poučení, které si zasloužilo rozvést). Celé to bylo promíchané s něčím, co měla být zřejmě původně reportáž (soudě podle těch reakcí amatérských úpravců, ochotně se nebránících vlastní dehonestaci), ale následně byla natočená stopáž použita pro zcela jiné účely – pro společenskou kritiku podle předem daného scénáře. V pořadu nepadlo, a bylo to tu už zmíněno Robertem Bezouškou, ani slovo o tom, jak a co by se mělo zlepšit, nebyl dán jediný dobrý příklad.

A to je špatně, pane režisére a scénáristo Jane Bělohlavý a páni dramaturgové Karle Bělohlavý a Martine Červenko. Je to stejně odfláknutá práce a stejný kýč, jako je ta a ten, který ve svém pořadu tak kritizujete. Největší průšvih ale je, že tu odfláknutou práci zaplatili všichni koncesionáři ze svých kapes (na rozdíl od amatérských úpravců, kteří ty svoje odfláknuté výtvory financují bez veřejné pomoci).

http://www.ceskatelevize.cz/program/102099...om=1&path=/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za sebe, jako jednoho z těch, kteří své auto postavili z 95% vlastnoručně (ale pouze z kvalitních dílů a většinou s TUV, Atestem, FIA homolog.,.. přes 8 let tuning. praxe) v garáži, tedy lépe řečeno před garáží jelikož se sportovně-závodním podvozkem se do té mé garáže ani zajet nedá jsem již 2 týdny dopředu, kdy jsem zjistil, že tento pořad budou vysílat měl spíše obavu... Obavu z toho, že bude poukazováno pouze na špatné a špatně provedené tuning. úpravy... Bohužel, očekávání se potvrdilo a pořad vyzněl tak, že české ručičky dokáží vše a je jedno jaký to bude mít efekt... hlavně, že se odliší (rozměrná křídla, nárazníky s desítky kilogramů laminátu a samolepky).

Většina záběrů byla točená při finále soutěže Tuning Cup 2009 v Brně na výstavišti na venkovním srazu (jak píše Olin "druhé tuning. ligy").

Ať mi někdo vysvětlí, proč někdo z těch, co připravovali tento pořad nezašel (ale asi možná zašel, ale pořad byl stavěn tak aby poukázal na tuningové chyby..) do soutěžní haly, kde stály ty BEST auta.. u kterých jejich majitelé technické vlastnosti a možnosti posunuli o značný kus kupředu a né jak se jeden z redaktorů zmiňoval, že "oni si myslí, že jsou chytřejší než automobilka"..

A proto... jsem za sebe rád, že vím co je ten pravý tuning a je velká chyba, že u nás chybí "výchovný pořad" - něco jako byl na německém DSF pořad "Tuning-Tv", který všem ukazoval, jak se to má správně dělat...

Co si budeme povídat, o tuning se zajímají již děti na základní škole a když není výchova, dopadá to většinou tak (a bude to čím dále horší), že v 18ti letech dostanou řidičák, polorozpadlé, ale našláplé Báwo za pár tisícovek a rozsekají sebe nebo někoho jiného... jen proto, že viděli jak se driftuje v Tokyu..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejsem člověk, který píše do televize, ale vždy je jednou prvně.

Dobrý den,

nyní jsem sledoval program ČT2 "Ta naše povaha česká - Tuning" a s politováním musím konstatovat, že větší slátaninu jsem již dlouho neviděl. Pořad byl plný nepravd a zkreslení. Hlavně názory odborníků (mimo R.Bezouška a J.Janiše). Zvláště redaktor opřený o bílé BMW, to co říkal snad nemyslel vážně. Dále ukázali jste tak druhou ligu tuningu. Proč né tu první, profesionálně provedenou (někdy i doma v garáži) a auta co mají na sobě většinu dílů s atestem? Tento pořad neukázal to špatné v tuningu, ale poškodil i to dobré co v něm je.

Libor Olič (Olin)

web: www.skodahome.cz

mail: olin(at)skodahome.cz

gsm: (+420) 775 392 226

(+420) 602 392 226

icq: 198-324-739

Pořad na ČT2 "Ta naše povaha česká"

Oline,

se zájmem jsem si přečetl tyto příspěvky a koukám ,že se tě to dotklo .Já osobně jsem nadšen neboť v uvedené reportáži nebylo jediné auto od nás .A to do tohoto oboru přispívám aktivně už hezkou řádku let .Bohužel musím upozornit ,že redaktoři na to koukaly ze svého úhlu pohledu testují nové a sportovní speciály .Takže když se vyjadřovaly na některé legrační kreace české tuningové scény se ani nedivím .

Oline kolik tunerů je schopno sednout do svého klenotu a odjet do Itálie na dovolenou jako ty s Fabii ......? Reakce jsou naprosto pochopitelné pro někoho komu nepřijdou ,,normální vyklápěcí dveře" na vozidle které je pětidveřové konstrukce .Ono je to o pochopení podstaty věci .Tento styl otevírání dveří byl zvolen u Lamborgini z jediného důvodu a to byla nemožnost zavření dík širokému prahu dveří z místa řidiče při zapnutých pásech .Dál bych to snad inteligentním lidem nevysvětloval .Co se týče vzduchového podvozku zas je to o technickém řešení třeba u Porsche Caynne to funguje .Zas je to o tom když dva dělají totéž tak to není totéž.Muzika seděl jsi někdy v seriové verzi Audi RS 6 ..... ? Nenajdeš tam nikde na první pohled žádnou aparaturu krom rádia od renomované značky .Použití kompozitních materiálů do běžného silničního provozu ? Byl jsi někdy svědkem když uvedený díl po ráně ? Co se tím stalo kolik opravdu ostrých dílů z toho vznikne ????V Mostě se musel zastavit provoz na okruhu když jedno nejmenované BMW při otevřených dveří vyletělo v poslední zatáčce a rozložilo se na spoustu ostrých kousků kdy nebyl problém zničit gumy .Co chci naznačit proto aby se auta stala nejen hezkými ,ale také praktickými ......... .To je třeba důvod proč to děláme ručně z plastu nebo vakuem z ABS a pokud to nejde jinak tak jako u Vanyho Fabie laminát který je solidně pružný a v klidu zvládá ostřejší používání .Otestován při závodech na BMW M1 Challenge cupu za poslední 4 roky .Nebo se pak můžeme radovat kdy v mistrovství střední Evropy, kterého se účastnil Jakub Trnka s vozem Suzuki Swift Gti ve třídě E1 -1400, které se konalo na území ČR a SR se mu povedlo vybojovat 1.místo pro letošní rok! Velice nás těší, že aerodynamické úpravy, které jsme nejen navrhli, ale i realizovali měly své opodstatnění a přispěly k celkovému výsledku.Takže na závodních autech se to otestuje a pak se to dá aplikovat na běžná auta kde to funguje.Ty už pokud se nepletu tak jezdíš nezměněn přes tři roky ohledně designu což považuji za velice kladný signál a Tvoje třetí místo v Tuning cupu v roce 2009 si velice považuji 8+) Tak nejen Tobě přeji do letošního roku lepší náladu 8+))

Editováno: , autor: Dave-lamino
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dave, souhlasím s tebou, ale stále si stojím zatím, že v pořadu měla zaznít alespoň jedna věta, že tu máme i pěkně natuněná auta. V pořadu to vyznělo, že v čechách je jen TUZING a všichni tuneři jsou zločinci.

Jinak zde přikládám něco fotografijí tebou zmíněného BMW.

post-5-1262366071_thumb.jpg

post-5-1262366076_thumb.jpg

post-5-1262366081_thumb.jpg

post-5-1262366091_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tyjo přemejšlel sem podobný tema založit abych se vyvztekal, podání toho poředu bylo podle mě mimo, taky nechápu proč neukázali teda rozdíly mezi pořádnou upravou a těma sračkama, to si zase budou lidi co se o "upravy-tuning" přímo nezajímaj, myslet uplný nesmysl

prostě bylo to podle mě podaný tak že z každýho co se v čechách hrabe do uprav ukázali jako debily a že se prostě nedá postavit legální životu nebezpečný auto..

prostě opravdu měli ukázat že i to se dá udělat, takle hodili to do jednoho pytle všechno

urazilo a nasralo mě to a to nejsem nějakej profi upravce nebo majitel kompletně upravenýho auta, nebo soutěžící v např. TC

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nenervuj se život máš jen jeden .Ber to jako možnost diskuze kdy jedna strana řekne jak to vidí z jejich pohledu .Ono je fakt legrace když se o tomto začneme bavit s jedincema kteří jsou velice aktivní při vzniku nového vozu od jednoho koncernu .Jejich uvažování je geniálně praktický a proto neumějí pochopit ty kteří zvolí ,,jedinečnou konstrukční úpravu " .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pořad jsem neviděl, četl jsem si tady tohle vlákno. Chápu rozhořčení, bohužel, seriózní úpravy aut z mojeho pohledu tvoří nepatrný zlomek oproti legračním kreacím. Mně teď nedávno zaujala jedna fotka, snad se majitel nějak moc neurazí, ale právě takové kusy "jdou vidět a imho v negativním světle.. třeba se to někomu líbí, nevim

http://forum.skodahome.cz/index.php?act=at...st&id=96196

EDIT: tak sem se na to podíval a myslim, že se jim kupodivu podařilo vystihnout realitu. hlavně ta část "hodně za málo peněz", to sem se chechtal, protože blbečků s hidama a podobnejma svinstvama, toho sem viděl podobný množství snad jenom na slovensku..

Editováno: , autor: bojler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

možnost diskuze, jo ale až potom co už odvysílali celkem blábol, ukázali tam pár zbastlenců(a připadalo mi že i ne moc inteligentních majitelů-nebo třeba jim jejich řeči sestříhali, to netušim) a lidi si tim pádem udělaj zbytečně zase špatnej obrázek o lidech co dělaj nebo se snažej dělat pěkný bezpečný a třeba i schválený upravy

měli prostě ukázat i to dobrý nebo prostě jen říct že samo existuje i legální bezpečná cesta uprav

a prostě je něco jinýho debata někde na diskuzním foru nebo někde kde jsou zastoupený všechny strany a to že někdo něco takovíhle stylem "pomluví" nějakou věc, koníček, nebo jelibo styl života v televizi, někteří lidi jsou jako ovce :( a to co se jim naservíruje v telce je svatá pravda..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No v něčem měl pořad pravdu, ale nebyl vyvážený a třeba o základních věceh jako podvozky tam nepadlo ani slovo. Samej nárazník a to je vše.

I moje přitelkyně co autum nerozumí jak slyšela z televize "chromové kliky" ptala se co to tam plácají za blbosti :D

Editováno: , autor: Mates_XIV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A další věc. Co se týče úrovně některých motoristických novinářů "nej" odborníků(narážím na odborníka opřeného o BMW). Poslední dobou když si pročítám články a recenze o našich motorech a autech vždy tam najdu neřesnost i totální nesmysl. Kdyby si přečetli zdejší fórum udělali by lépe.

Jako příklad ... článek idnes .... OII RS FL nedostala nový motor 2,0 TSi jako třeba golf GTi ( už tam dávno je stačí kdyby se kouknul pod kapotu)

Článek Auto.cz ... nový motor 1,8 TSi 118kW s ozumeným řemenem ( řemen vypadá spíš jako řetěz )

Prima Autosalon .... Yeti Offroad funkce vypíná při 40km/h ( je to 30km/h a je to i v návodu napsáno )

Editováno: , autor: Mates_XIV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak se mi to bohužel povedlo shlédnout celé. Neuvěřitelné, když o něčem dělám reportáž tak si o tom něco taky zjistím ne?

Borec opřený o BMW je amatérský redaktor auto.cz, ví o autech hovno, ale dobře vypadá na kameře. Podívejte se na jeho reportáže hrůza.

Ten brejloun má taky jeden pořad, taky nevalné kvality. Navíc pochybuji o tom, jestli na nějakém srazu někdy byl.

My to celé přijde jako by nějaká ženská co se zajímá o vaření dostala nápad udělat reportáž o tuningu, tak zajela na nákup před lidl :-) A myslela si, že tam potkala tuningáře.

Vůbec nepochopili princip, smysl tuningu... A nebo je to prostě udělané schválně prostě bulvár, a teď si všichni posíláme odkaz na to video.

Dyť většina lidí, kterým říkáme tuningáři majíí auta v takovém technickém stavu, že by jim většina lidí mohla závidět.

Dyť to co tam bylo prezentováno jako tuning, tak tomu se zasmějeme i my.

Editováno: , autor: zabiak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Váhal jsem, jestli se přidat či ne. Už jsme si k tomu něco napsali i na "naší" diskuzi na www.skoda110r.cz a pak ještě na virt.cz proběhla docela veselá debata.

Nicméně se přidám a souhlasím se zabiakem. Měl jsem z toho pořadu takovej nějakej podivnej pocit, že se spíš snažili tuning a tunery zesměšnit a znevážit. Udělat z nich trochu přitroublý blbečky, co pomalu nevědí, kde má auto kola.

Pro mě tam zazněly 2 myšlenky, se kterými bych souhlasil, ale v žádném případě neplatí na všechny. Spíš asi na ty, o kterých byl ten pořad, tedy opravdu spíš ti, ze kterých máme také povětšinou legraci.

1) Tuner si myslí, že stvoří něco lepšího než automobilka, protože je geniálnější než konstruktér ve fabrice

2) Českej tuner se bere moc vážně.

ad1) Takovejch naštěstí moc neznám, ale s výtvory z této kategorie se potkávám docela často

ad2) Těch, co jim chybí nadhled je bohužel docela dost

Zkusím pohledat po netu i další diskuze na tohle téma, docela by mě zajímal třeba i názor kluků od maxipervers, jejichž auto se tam taky mihlo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...