Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Dobrý den, chtěl bych se zeptat má Octávii 1,6 SLxi rok výroby 1998 a mám na ní protiskluz (nevím jaké je správné označení) to zanamená že když třeba jedu do kopce ve sněhu a kola proklouznou tak se kola začnou sekat a auto krásně vyjede ale teď mi to začalo dělat to že se zapne kola se nesakají a podle zvuku je to jako když se něco protáčí. Nemáte někdo nějakou zkušenost s opravou nebo jak by se to dalo opravit a případně jaká byla cena opravy?

Děkuji všem za odpověď

Přesně nevím co máš na mysli, ale u mě tohle zajišťuje ASR snížením výkonu motoru a tím se sníží kroutící moment a kola nehrabou.

Nějak nerozumím tomu "sekání kol"

to co popisuje david... bude zřejmě EDS ale to ti nemá pomoci vyjet zledovatělý kopec a ani nic jiného,není to uzávěrka,jako u tatry

tohle ti prostě za pomocí abs pomůže se rozjet na hladkém povrchu tím že el.zaznamená lehké protočení kola,a za pomoci abs ti to trochu přibržduje kola,je to přerušované(abs)

rozhodně to nesevře dif. na tolik aby ti to pomohlo vyjet cokoliv

  • Autor

A máte někdo zkušenosti s opravou?

nejdřív se podívej jestli máš asr nebo eds

pokud eds tak je to skřípání normální je to jako by přerušované sevření kol-kotoučů

trvá to jen chvilku za nízkých otáček jen ti to trochu pomůže se rozjet jinak celkem nahovno

Tak ASR-ko nemuze myt na starem modelu ale EDS tam bude myt urcite. Mne to take dela na snehu a blatu, a mam ASR ale driv nez se rozblyka ASR tak to proste sklube a vytahuje jako by tam mnel uzaverku difernecialu, proste jako gdyz sepnete redukci v terenaku, skloube, lehce protoci jednou ale jede, nestalo se my jeste abych negde nevijel kopec. ASi to budes myt normalni, mne to tak dela uz tretim rokem na snehu a vsehno je OK - zatim!

Děkuji za osvětu, vůbec jsem netušil, že u osobáku něco takového je :-(

  • Autor
Tak ASR-ko nemuze myt na starem modelu ale EDS tam bude myt urcite. Mne to take dela na snehu a blatu, a mam ASR ale driv nez se rozblyka ASR tak to proste sklube a vytahuje jako by tam mnel uzaverku difernecialu, proste jako gdyz sepnete redukci v terenaku, skloube, lehce protoci jednou ale jede, nestalo se my jeste abych negde nevijel kopec. ASi to budes myt normalni, mne to tak dela uz tretim rokem na snehu a vsehno je OK - zatim!

No bude to as to EDS protože jsou to takové ty záseky kol takže vyjedu vše ale letos mi to ještě neseplo i když si myslím že mělo a pouze se ozval zvuk jako když to mělo sepnout takové proklouznotí nečeho a kolo to není. Mám obavy jsetli něco nezapoměli namontovát při výměně brzdového obložení na které jsem byl před měsícem.

proto jsem to už psal,tohle skřípnutí způsobuje eds ale není to uzávěrka jako taková,která ti pomůže vyjet kluzký povrch-i tak v některých situacích prostě nevyjedeš

eds je jen tzv. pomocný asistent při rozjezdu na kluzkém povrchu

  • Autor

No snad to bude ono dřív mi přitom když auto ve sněhu nemohlo vyjet kopec tak přímo jsem cítil jak se kola sasekávají teď slyším takový prokluzovací zvuk a kola se nesekaj.

A nie je to to EDS? Pomocna funkcia ABS?

Pokial napr stojis pravym kolesom na lade,zacne tocit prave to lebo diferak toci vzdy s tym ktore je odlahcene...Takze ABS ventily zapracuju a pribrzdia prave koleso,tym padom sa stane lave odlahcene a diferak prenesie nahon na to a dojde k zaberu mimo ladu. Horsi pripad ked su obe na klzkom povrchu,vtedy dojde asi k spominanemu efektu sekania kolies....

Nechci se nikoho dotknout, ale ten dotaz neni na to, co to je za zvuky, ale proč to nefunguje a jak to spravit..

Bohužel já to nevim :)

Ked nefunguje eds tak snad aj abs blbne,nie?

Nacitat,ako tu spominal predo mnou. Pokial nemas vag moznost tak este pozri nozove poistky na boxe akumulatora,su tam 2 co idu na abs-cerpadlo a ventily.

Tak skus prip,tie pozriet,ocistit ,prestreknut prip vymenit. Ked som skusal 1 alebo 2 vytiahnut a jazdu bez,co to robi,tak mam taky dojem,ze len v 1 pripade mi svietila kontrolka abs koli poruche. Nviem presne,nehadam sa.

Nechci se nikoho dotknout, ale ten dotaz neni na to, co to je za zvuky, ale proč to nefunguje a jak to spravit..

Bohužel já to nevim :)

ale funguje,jen neví co má zač a od lonska má utkvěno v paměti že měl uzávěrku kterou ted postrádá,u předface jak již bylo zmíněno asr není

tzn.má eds a to funguje trochu jinak

já bych to považoval za uzavřené

  • 2 týdny později...

Mám ABS ale bez EDS. Co všechno musím sehnat a vyměnit abych měl i EDS? :help:

ABS ale nevim jetli neni i jiná elektrika tyhle věci nedělám zastávám názor že v autě má být to do je z výroby pak neni bordel přiobjednávání dílů podle VIN

  • 3 týdny později...

Mě by zase zajímalo, zda to ASR-ko funguje i ve vysokém sněhu. Včera jsem si ustlal podlahou na sněhu a lopatou jsem musel odházet hlavně pod autem. Ovšem kulil jsem oči, když jsem viděl, že hrabe pouze LP A PZ kolo. Ta druhá kola byla samozřejmě na tvrdu! Tak na co potom nějaké ASR je. 4X4 je zavádějící. Kdyby skutečně zabraly všechny kola, tak bych se tolik nespotil s lopatou. Už to vypadalo na naviják. Anebo se v tom sněhu ty čidla ABS stanou nefunkční? A ještě se zeptám na kontrolku ASR. Ta má skutečně při této funkci svítit? Ani nevím jestli ji tam mám.

No pokial ja viem tak 4x4 nemalo ASR vobec. Iba esp za priplatok. Vlastne pri 4x4 ked sa zacne pretacat predne kolo tak sa namiesto ASR zopne zadna naprava. Takze asi preto to ASR nemalo.

Opravte mně jestli se mýlím, ale EDS a ASR je prašť jako uhoď, s tím rozdílem, že novější ASR i snižuje výkon motoru, což u EDS dělám nohou :). Ale dobrej fór je rozjíždět se "na ledě" na dvojku, kvůli nižšímu krouťáku... musím to někdy vyzkoušet :).

Dotaz na zprovoznění EDS u staršího ABS je zajímavý - 100% jinou řídící jednotku ABS, nevím co konektor a dráty, ale čekal bych, že zbytek bude stejný... ESP už je jiná liga :(

překlep

Upraveno od Viktor X

No tak koukám, že je tu docela dobrý zmatek v pojmech. 4x4 u O1 má vždy alespoň EDS, což znamená, že v situaci, kdy se jedno kolo octne na kluzkém povrchu a druhé na pevném, dojde k přibrždění jednoho kola, aby se skrz diferenciál přenesl kroutící moment i na to kolo, co stojí na pevném povrchu...

ASR je systém, který zabraňuje prohrabu kol na kluzkém povrchu, pokud např. se rozjíždíte na ledu, tak ASR trochu přidusí výkon motoru, aby na kola šel kroutící moment, který jsou schopny přenést bez protáčení. NB, velmi dobrá věc při rozjezdu na ledu do kopce. S 4x4 se rozjede každej trouba, ale s předokolkou bez ASR je to dost problém. ASR je tak citlivý systém, že se rozjet do kopce bez ASR jen "na citi vlastní nohy" je fakt dost problém, prostě ASR je mnohem "zručnější"...

ESP je úplně něco jiného. Na základě údajů ze snímače úhlu natočení volantu, a senzoru příčného (u 4x4 i podélného) zrychlení a přírustku rotace auta, systém zasahuje přibržďováním jednotlivých kol tak, aby auto jelo tím směrem, kterým řdič (dle polohy volantu) chce... 

Tolik jen ve zkratce. K bližšímu seznámení musím zájemce odkázat na příslušný učební text škodovky... Oktávka, která má ESP má samozřejmě s tím i ASR i EDS a EBV (elektronické rozdělování brzdné síly na předek a zadek) a samo že ABS. Oktávka první generace, co jich jezdí většina po našich cestách, má jen ABS+EDS+EBV, tzn. většina oktávií první generace ve verzi 4x4 je bez ASR a ESP. Dodělat tuto bezva věc není takový problém, pokud si seženete materiál, což problém je, což mohu potvrdit z vlastní zkušenosti...

to Honzís:

To je z hlediska principu u oktavie 4x4 nesmysl.

Zadek je hnán přes pravé přední kolo, takže je nesmysl, aby Ti pravé stálo a zadek hrabal.

EDIT: Obrázek napojení kardanky na předku...

post-33603-1266217209_thumb.jpg

Upraveno od Dodo-Kolín

ASR ... velmi dobrá věc při rozjezdu na ledu do kopce. S 4x4 se rozjede každej trouba, ale s předokolkou bez ASR je to dost problém. ASR je tak citlivý systém, že se rozjet do kopce bez ASR jen "na citi vlastní nohy" je fakt dost problém, prostě ASR je mnohem "zručnější"...

Ten praktický rozdíl mezi ASR a samotným EDS v rozjíždění na ledu by mně zajímal. ASR používá EDS (elektronickou uzávěru diferenciálu), ale navíc umí regulovat výkon motoru, hlídá prokluz kol oproti zadku a není ryhlostně omezeno, zatímco samotné EDS hlídá jen prokluz předních kol navzájem a funguje jen do 40 km/h. ASR je za jízdy výhodnější, částečně ohlídá trakci, protože umí porovnat nápravy, navíc rychlostně neomezeně, ale řekl bych, že bych měl s EDS vyjet stejný kopec jako ty, maximálně mi to bude o něco déle trvat, protože ten výkon budu regulovat nohou :) A to tu ještě někdo psal, že v nějakém konkrétním kopci ho musí vypnout, aby ho rozumně vyjel, takže se samotným EDS ho zvládne lépe.

Upraveno od Viktor X

ještě tu doplnim že pokud auto opřeš podlahou o sníh nepomuže Ti ani quatro co maj AUDI ani žádný jiný 4X4

to 'notobi':

Máš pravdu! Mě se to částečně povedlo tuto neděli. Najel jsem tak do 20cm tvrdého sněhu.

Auto začlo hrabat. Ale stihnul jsem to vycouvat. Přede mnou parkoval kluk s CR-V. Ten zadek mu dělal pěkný brikule, ale má větší světlost tak byl OK

Když Ti auto sedne spodkem, tak to je skoro stejná situace, jako když máš auto na heveru a chceš s ním odjet. :smich:

Upraveno od Dodo-Kolín

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.