Přejít na obsah

Spotřeba různých motorů ve Fabii I


tondas

Doporučené příspěvky

Já mám dlouhodobou spotřebu na Fabii HTP 7 litrů LPG.Je to počítáno skoro za 2 roky.Pro mě je to velmi slušná spotřeba.Jezdím a nejsem brzdou provozu.

Když jsem měl Scenica 1,6 16V tak jsem s tím jezdil v létě do 7 litrú a v zimě 7,5l.Za mě to byl asi nejlepší 1,6 se kterou jsem jel a jezdil poměr výkon spotřeba.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Vzdy som sa snazil jazdit na spotrebu,na felde 1.3 50kw som mal vzdy 5-6 litrov,teraz som kupil fabiu 1.0 37kw a mam zase 5-6 litrov..Cital som par clankov ako dosiahnut co najlepsiu spotrebu,ako je to s fabiou?zaujima ma hlavne ake otacky udtziavat a pri akych radit,ake otacky autu skodia..na nete je uvedene ze jazdit by sa malo od 1500-1800 otacok,ja preradujem medzi 2000-3000 otackami..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vzdy som sa snazil jazdit na spotrebu,na felde 1.3 50kw som mal vzdy 5-6 litrov,teraz som kupil fabiu 1.0 37kw a mam zase 5-6 litrov..Cital som par clankov ako dosiahnut co najlepsiu spotrebu,ako je to s fabiou?...na nete je uvedene ze jazdit by sa malo od 1500-1800 otacok,ja preradujem medzi 2000-3000 otackami..

Umíš používat vnitřek toho kulatýho chlupatýho, co ti narostlo nahoře na krku, nebo to používáš jen v zimě na čepici a v létě na to, aby ti do toho krku nepršelo? Na netu je tolik sraček, že by to votrávilo celou populaci Země minimálně 1 000x. To rozmezí otáček cos uved snesou jen starý dlouhozdvihový dýzly a s určitým omezením ještě tak starší turba jak v naftě, tak v benzínu - a ty modernější už taky ne. Jedna věc je teorie zasranejch ekoteroristů, ale věc druhá je nezpochybnitelná fyzika a termodynamika. Prostě abys jel s nějakou váhou dopravního prostředku na nějakou vzdálenost s jistou dynamikou a nemusel se přitom loudat jako šnek nebo furt vypínat motor kvůli mrtvý spotřebě při jízdě setrvačností a taky abys na normální rychlost nezrychloval půl hodiny jako sluneční plachetnice, prostě MUSÍŠ SPÁLIT NĚJAKÝ TO PALIVO - a vzhledem k tomu, že většina pomůcek pro čistší vejfukový plyny už dneska nestíhá fungovat bez toho, aby se do nich vnášela další energie v podobě nespálenýho paliva, tak paradoxně nelze využívat ty nejekonomičtější režimy chodu motoru = spalování chudý směsi nebo chod v minimálních točkách. Prostě v takovejch režimech, i když žerou málo paliva, moderní motory začnou uvolňovat daleko vyšší podíl škodlivin, než když jedou na ideální stechiometrickou směs - a nikdo tomu zatím neumí zabránit. Navíc svoje si žádá i samotná dynamika jízdy = energie spotřebovaná pro samotnej pohyb a pro překonání jízdních odporů v režimu, kde stejně každou chvíli stojíš a dáváš přednost nějakýmu chodci nebo musíš zpomalit v omezení.

 

Proto v dohledný době (minimálně ještě takovejch 20-30 let) nebude na trhu auto BĚŽNEJCH ROZMĚRŮ = minimálně pro 4 lidi plus nějakou bagáž, který by bez dalších příšerně drahejch vyfikundací v podobě třeba jinýho než Ottova spalovacího cyklu (Atkinsonův) spojenýho s elektrickým přenosem výkonu a veeeelikým akumulátorem dokázalo naprosto běžně a za všech okolností jezdit se spotřebou pod 5 litrů. Něco jinýho je spotřeba měřená v labáku, něco jinýho je praxe - a Economy Run se nedá jezdit vždycky a všude. U nafty je ta hranice níž, tam to jsou běžně ty 3-4 litry. Fyzika je ale neúprosná (naštěstí) a nedá se ojebávat donekonečna - zákon zachování energie se zrušit nedá  a prostě co velkej motor utáhne velkým objemem válců, který pak můžou pracovat s menším počtem cyklů za časovou jednotku, aby dosáhly požadovanej výsledek v podobě mechanický práce na kolách, to musí mrňavej prcek dohnat otáčkama - při kterejch zase začne žrát jak německej zájezd, protože tohleto a tamto, musí se chladit jeho katalyzátor aby se nevypálil a taky jeho pidiminiturbo, aby se nepřehřálo při těch půl miliónu otáčkách, který mu nadiktovali konstruktéři pod diktátem ekofašounů atd. Prostě dokud nezačnem používat motorový jednotky úplně jiný koncepce s razantně zvýšenou účinností, nebo nezačnem používat auta s radikálně sníženým jízdním odporem, tak se nižších spotřeb dočkáme jen v labáku a u normálních produkčních aut jedině na papíře (ten snese všechno).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No prave som precital tych par clankov ktore sa venuju znizeniu spotreby,su na motoristickych portaloch ktore sa venuju motoristike tak mi nepripada ze ti ludia nevedia co pisu,ci sa to tyka 15 rocnych fabii je vsak otazne,tiez mi nepripada normalne drzat tam 1500 otacok,preto sa pytam na vas nazor.Zase kazdy ma svoj styl jazdy,ak niekto vytaca auto na 5000 otacok tak sa necudujem ze ma spotrebu 8-9l.Ja osobne jazdim v pohode dediny 56-60km na tachometri,mimo mesto 90-100km,ziadne preteky sa u mna nekonaju,s mojou motorizaciou to ani neni mozne..Proste sa snazim drzat motor v nizsich otackach,ak mam na otackomeri 3000-3500 otacok preradim na vyssi stupen kde mam v tom momente 2200-2500 otacok a tak az do patky..Vacsinou jazdim mimomesto cca 11km do prace a spat,mesto sporadicky preto mi ta spotreba do 6l sedi..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, to rozmezí min. 2000 až  max. dejme tomu 3500rpm je v poho, přičemž se nelze vyhejbat ani pomalýmu brblání kolem těch 1500rpm, když jedeš z kopce a úplně bez plynu na co možná nejvyšší kvalt necháš auto "kutálet" tak, že brzdnej efekt motoru právě kompenzuje gravitaci a autí se nerozjíždí nad limit i bez aktivního použití brzd, a obráceně ani momentům když třeba při rozjezdu na křižovatce roztáhneš jedna-dvě klidně až k červenýmu poli někde u 5500rpm, abys vypálil pokud možno co nejrychlejc pryč a nezacláněl dalším, nebo prostě proto že chceš "chytnout díru", která se v souvislým proudu na hlavní vytvořila před přijíždějícím kamiónem. Ale trvale jezdit pod 2000rpm je doslova vražda páchaná na nevinným tvoru ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Zdrávko Všem ,

 

,1.jpg2.jpg

 

Tak jsem si řekl,že změřím,ze zvědavosti reálnou spotřebu.Tužku a papír vystřídala aplikace fuelio na smartphonu.

 

Najeto 5163 km - vše na letních pneu Vredestein sportrac3   R15  195 *50 * 82 V . Foukám všechny pneu na 2.3 baruklimatizace používána.

 

Fabka má aktuálně nakrouceno 178.600 km ,        ježděna na LL III 5W30          ( interval výměny 15.000 km )

 

Přikládám screeny z aplikace = průměrná spotřeba = 6.27 L   ( tankováno vždy do plné nádrže do prvního zastavení pistole )

 

Spotřeba mě přijde rozumná -_-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

vecsinou co tu vidim ste sa bavili o MPIckach ...no my mame v rodine od novoty nie z predajne ale od ruky aj to mal dany majtel len par mesiacov financna kriza tak sme od neho kupili za 223 00sk co je asi cez 185 000kc co je to dost 16r dozadu ...je tam uz druhy motor kedze do roku 2004 neboli faceliftovane a upravovane na menej chyb ...hadicka ostrekovaca s hlavnou zilou su spolu zaizolovane casom sa hadicka uvolni a zacne tiect po kabloch ktore su prirode ,,,takze vypliva z toho ze zacalo skratovat ci uz skartovanie servo ventilator na chladici ...a presne tam bol ten dosledok chladic nepracoval voda sa neochladzovala {auto stalo} a zrazu tesnenie strelilo vola sa vyliala a tak isto aj cast sa dostala do oleja ...samozrejme ze rucicku teploty som nespozoroval alebo si ju nevsimal kedze to je medzi najmenej postatne to sa moze stat iba raz za cas alebo za zivot takato chyba ked sa voda prehreje stalo sa a nestihol som zareagovat...voda v oleji a takto sme jazdili s motorom cely rok niekde muselo byt prasknute tesnenie alebo hlava atd ..takze naklady na opravu boli vysoke a lepsie bolo radsej vymenit cely motor takze sme to neriesili a jazdili sme kym siel cudoval som sa ze rok motor fakcil s vodou v olej jedine co robilo ze kolisali otacky na volnobehu inaksie jazdit sa dalo natom uplne v pohode no prisiel den D kde motor zrazu nesiel nastartovat a bol cas vymenit za druhy ktory stal 300eu s najazdenymi 60 000km uplna pohoda vymenil sa a do teraz fakci samotna fabka ma nabehane asi nieco cez 280 000km a motor cez 200 000km lahoda motor stale ide startuje v zime ako jedna brnkacka jed je dobra baterka preinvestovane do auta za 16r cez 5000eu ako vymena motora brzd loziska napravy atd...jedine co je povodne interier metaliza ktora uz sa supe {vtej dobe na kvalitu auta aj farbu pozabudli}  samozrejme ze chybala aj mensia startostlivost najazdil som nanej ako mlady {kedze to je otcova fabka} a slusila ci v meste mimo mesta podialnici sneh blato teren no to auto co dokaze je obdivuhodne do prudnek zakruty na balonoch som nemal problem ist 160km kedze McPearson predna naprava ako u golf gti nadherne drzi a sa soferuje o auto ako aj dnesne fabia 3 .....podme k spotrebe 1.4mpi 44kw 108nm ziaden upravy vsetko seria od kupy auta na 45l nadrz spravim 500km vobec to nieje malo ale zas ani vela po dialnici pri 140kmh som mal 4000rpm co motor len vrieskal a vrieskal takze takyto motor na dialnici je absolutne nezmysel no 1.2htp uz deto ...nemal som  problem ist dole kopcom aj 180-190kmh :o po rovinke 160-170kmh nato aky mali motor objem 1.4l hmotnost auta cca 1100kg je spotreba priemerna ale na 16r auto niet sa co cudovat ...takze preto mam aj ja fabiu aj ked som chcel 1.4 16v 55kw alebo 74kw rozmyslel som si jedna ma malo koni ale je v pohode po motorickej stranke menej zerie ako mpicka co za 74kw viac zerie oleja vyssie otacky pre lepsi vykon manevrovanie priedbehanie a tym padom aj viac zralo ...tak najlepsia volba bola 1.9tdi PD najlepsie dieslove motory ake sa vyrabali ako aj rotacky...zerie to 4.5l mimo priemer 5.5 v meste 7l nadhera tam som sa nedostal ani s 1.4mpi ktora to tahala niekde pri 7-8l...moja 1.9tdi presla znacnymi upravami od inych znaciek ako je leon cupra a teraz mam 140kw 400nm zerie to 4.2l mimo real 4l vdaka aditivam lepsiemu chladeniu vzduchu {sport filter studenie sanie ,velky IC ,velko dobry remap,vynikajuci NM takze menej tlacim a tym padom schopny sofer za volantom bez havari a tukancov ziadnych nikdy :) klop klop priemerna 5.5l najviac co som mal bolo 6.5l rychlejsia jazda a mesto toto je moc taky mensi pribeh za tie dlhe roky co vlastnimi fabiu 1.4mpi a to ze som milovnik skodoviek od fabii a novsie skodovky :)

Editováno: , autor: Perf.Turbo Fabia
  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...