MartinSatek Vloženo 31. leden 2010 Sdílet Vloženo 31. leden 2010 Ahoj, mám novou Fabii 1.4 tdi 59 kw, najetých 2900 km. O slabém výkonu a vysoké spotřebě jsem psal již v jiném fóru, ale co mě ale nepříjemně překvapuje je to, že na plnou nádrž najedu pouze 600 km. Jo, je to nové auto, musí si to sednout ale: - když tankuju plnou (na počítači je dojezd 10 km a ručička nádrže na nule), vypne mi pokaždé pistol při 37 litrech, přitom 45 litrů objem. Kdyby vypla jako ustaré Fabky řekněme při 44 litrech a dojezdu 10 km, vše bych chápal. Možná bych i na tu plnou odjel těch zvyklých 700 km, ale tohle... Začínám nějak po těch 3 tis, najetých km věřit, že nové fabky jsou pěkně nepovedené auta. Stará sloužila naprosto spolehlivě, ale tady je to samá záhada. Díky za odpovědi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ddrmodes Vloženo 1. Únor 2010 Sdílet Vloženo 1. Únor 2010 Ja mám taktiež tento motor a toto sa mi nestáva. Skús pri tankovaní potiahnuť v hrdle nádrže odvzdušňovací kolík. Neviem ako je to možné, ale viac natankujem. Zrejme mi to dovolí dostať palivo až po hrdlo. Pri dlhých cestách mám dlhší dojazd. PS: nie všetky motorizácie to majú. Mali to zväčša diesle 1,9, ale myslím, že sa od toho upúšťa. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martius Vloženo 1. Únor 2010 Sdílet Vloženo 1. Únor 2010 To je zajímavé. Já mám teda 1,4 benzín, ale už jsem natankoval 42l do nádrže. Zkus třeba po vypnutí pistole nechat trochu uklidnit hladinu a pak znova a pistol povytahnout a pak znova lehce dotankovat, ale bacha at nafta nestrika mimo auto Jinak v manuálu výrobce moc nedoporučuje úplně vyjíždět nádrž, protože pak se nasává bordel do palivového systému. Zkus taky jinou čerpací stanici. Mě se jednou stalo, že jsem natrefil na nějakou blbou pistol a ta mi neumožňovala tankovat na plný výkon, vždycky se vypla a to ať jsem ji tam dal jakkoli Tak snad se to vyřeší. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malin Vloženo 1. Únor 2010 Sdílet Vloženo 1. Únor 2010 1.4 benzín a do nádrže zväčša natankujem okolo 40 litrov pri dojazde 0-70km. Raz mi ale jeden borec na benzínke narval 52l, takže rezerva tam určite nejaká bude. Ako radí martius, skús po vypnutí chvíľu počkať nech sa to ustáli. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
shotik Vloženo 1. Únor 2010 Sdílet Vloženo 1. Únor 2010 Malin : taky jde o to jestli ten co ti tam narval 52litru mel dobre zkalibrovany pocitadlo ve vysledku tam mas treba tech 44:) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milh@us Vloženo 1. Únor 2010 Sdílet Vloženo 1. Únor 2010 mám FII 1,4 a do nádrže jsem narval 46,5 litru. Ale to se mi podařilo jen jednou. Jinak normálně mě pistole vykopne kolem 38 litru, ale vždycky tam ještě něco dotankuju, takže průměrně něco kolem 41 litru.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malin Vloženo 1. Únor 2010 Sdílet Vloženo 1. Únor 2010 Malin : taky jde o to jestli ten co ti tam narval 52litru mel dobre zkalibrovany pocitadlo ve vysledku tam mas treba tech 44:) Mne sa pri tom istom stojane darilo vždy tých cca 40l. Ešte je možnosť, že to ten expert lial vedľa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
davidenqo Vloženo 1. Únor 2010 Sdílet Vloženo 1. Únor 2010 mne sa na sluzobke 1,2htp 44kw fabia II. , dojazd 0 a stym som este jazdil par km a dal som tam 51,5 l a to som vypol ja pistol lebo to by bolo v robote podozrive ze som dal do 45 l nadrze 52 l cize, ano da sa natankovat aj 52 litrov Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PMA Vloženo 1. Únor 2010 Sdílet Vloženo 1. Únor 2010 Kdyz budes v hrdle pridrzovat pistoli ten odvzdusnovaci srac, a budes dotankovavat pomalu, pripadne na etapy, tak ani 53,64 litru neni problem Samozrejme bych pak doporucoval jet a vyjet ten nadbytek naraz pri nejaky delsi ceste Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MartinSatek Vloženo 1. Únor 2010 Autor Sdílet Vloženo 1. Únor 2010 Zkusím to po natankování a prvním vypnutí pistole narvat, co to půjde. Na Fabii I (stejný motor), jsem vypnul v 45 l a pak tam s přehledem narval 7 litru navíc, tedy výsledných 52 l. Tady při představě, že mi to vycvakne při 37 litrech, tam narvu tak sotva 45 do přetečení. Otázka na Vás: Může způsobit tato událost (37 litrů po prvním vypnutí) to, že počítač pak počítá výslednou spotřebu 6,5 litru/100 km!!! Počítá, že má v nádrži 45 l, ale v reále 38 a pak podle toho vypočítává spotřebu. Nezdá se mi to, protože mám najeto 3000 km a spotrřeba je 6,4 l/km (ta celková (2), nikoliv ta denní '1)). To je na 1.4 tdi docela dost, nemyslíte. Výrobce uvádí 4,77. Jsem z toho špatný a nechci každého furt otravovat. Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martius Vloženo 2. Únor 2010 Sdílet Vloženo 2. Únor 2010 Nevím to teda jistě, ale myslím si, že pp nevypočítáva průměrnou spotřebu podle stavu hladiny paliva v nádrži, ale podle dat z RJ. K té spotřebě: záleží v jaké provozu se pohybuješ. Pokud budu jezdit na kratší vzdálenosti, v mrazu a v městě, tak si myslím, že těch 6,5 l je docela reálných. Odběr 4,7 l pasuje někde na klidnou jízdu mimo město. Navíc máš zatím ještě stále nezajetý motor - 3000 km pro diesel je málo. Máš to auto koupený s DPF nebo bez? Na spotřebu může mít vliv mnoho činitelů: - počasí, teplota motoru, stav vozovky, prostředí ve kterém se vůz pohybuje, zatížení vozu, pneumatiky, střešní boxy, řidič, tažení přívěsů, klimatizace, délka trasy, úprava motoru apod. Pokud by sis chtěl změřit orientačně spotřebu vyjel bych na delší trasu mimo město a před tím bych vynuloval pp a jel bych podle předpisů. Nebo se zkus zeptat tady na foru přímo někoho kdo má stejný motor. Myslím že se tu jedna ve stříbrný barvě pohybuje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MartinSatek Vloženo 2. Únor 2010 Autor Sdílet Vloženo 2. Únor 2010 Díky za příspěvek. Tak dnes jsem se pohyboval celý den po městě, najeto celkem 40 km, takže samé popojíždění, nijak extra jsem to nehnal, teplota -5 až 0°C. A výsledná spotřeba je hrozných 7.8 l/100 km. Faktory: Nezajeté dieslové auto (3000 km), mráz, zimní pneu, městský provoz = to vše 7.8 l Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martius Vloženo 2. Únor 2010 Sdílet Vloženo 2. Únor 2010 hmmm, tak to je zajímavý.Protože já jsem taky dneska jezdil po městě (provoz bych označil za střední) a výsledná spotřeba 7,6l (paměť 1), ale já mám 1,4 16V 63 kW, najeto 2100km. Jel jsem ale úsporně přeřazoval jsem ve 3000 ot. a podle předpisů. Fakt by to chtělo někoho, kdo má stejné auto. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martius Vloženo 2. Únor 2010 Sdílet Vloženo 2. Únor 2010 Zrovna jsem si pročítal autoweb a narazil jsem tam na tohle: http://www.autoweb.cz/recenze-testy-aut/sk.../14360?strana=5 a v části, která hodnotí spotřebu je doslova tot, citace: "Jeho 51 kW (70 koní) na 1200 kg těžké auto stačí jen stěží. Při předjíždění musíte mít skutečně hodně místa a v dálničních kopcích řadíte čtyřku (pokud nejste rozjetí a sami v prázdném autě). Udávané průměrné spotřeby 4,8 l/100 km máte šanci dosáhnout pouze v případě, pokud vám nevadí být brzda provozu a pokud se vyhnete městu. Jakmile se pokusíte držet krok s okolním provozem a budete jezdit od semaforu k semaforu, znamená to stát motoru na krku. Spotřeba v tu chvíli šplhá na sedmilitrovou hranici a bez problémů i výš." Takže podle toho článku máš docela reálnou spotřebu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petrumr Vloženo 2. Únor 2010 Sdílet Vloženo 2. Únor 2010 Každý nový diesel bude ve městě žrát,jezdi na dlouhý štreky,nebo to nech zahřát na místě a potom jezdi.Musí to mět bohatý spalování,aby to mělo EU4 a tudíž větší spotřebu a ještě je zima,já jsem rád,že udělám štreku 20km do 5litrů. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Stankonia Vloženo 2. Únor 2010 Sdílet Vloženo 2. Únor 2010 (editace) já nevím co tu řešíte já vždycky natankuju do služební fábky II. naftu na 56 litrů a je to jako u staré tam se mi dotane těch 55 litrů. Editováno: 3. Únor 2010, autor: Blacky CITACE!!!!!!!!!!!!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MartinSatek Vloženo 2. Únor 2010 Autor Sdílet Vloženo 2. Únor 2010 (editace) Ani neřešíme, kolik tam natankuješ jak tu spotřebu. Ale schválně, při kolika ti to poprvé vypne? To mě zajímá, ne kolik tam narveš... Jinak jsem došel na ještě jednu velice zajímavou věc. Když někde stojím na volnoběh, spotřeba (1) stoupá každých dvacet sekund o 0,1 l. Příklad: Sjel jsem z kopce za 5,5 l, stojím na semaforu (neutrál ukazuje okamžitou spotřebu 0,5 l/hod.), ale spotřeba (1) se neustále zvyšuje (klidně až na 6,3 a šlo by to i dále) a pak při dalších popojížďkách už ji lze jen těžko srazit dolů. Setkali jste se s tím? Editováno: 3. Únor 2010, autor: Blacky CITACE!!!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Blacky Vloženo 3. Únor 2010 Sdílet Vloženo 3. Únor 2010 Tak panove. Za 1 necitujte bezprostredne posledni prispevek. A Martine: je preci jasne, ze kdyz stojis a motoz bezi, tak spotrebovava palivo. Tedy i roste spotreba na kilometr. Okamzita se ti sice prepne do l/h, ale prumerka proste pomalu roste. Kdyzbys takze stal donekonecna, tak bude prumerka taky nekonecna. Nevim jestli je to presne 20 sekund, ale srazis ji pak leda tim, ze delsi dobu pojedes velice spoooro a tedy se ti zase pomalu snizi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MartinSatek Vloženo 3. Únor 2010 Autor Sdílet Vloženo 3. Únor 2010 (editace) Dnes jsem jezdil okresky. Závěje, zima, kopcovitý terén + město. Zastávky v každé obci na objednávky (20x vysednutí, 20x nasednutí, 25x startování) a celková spotřeba 6,6 l/100 km, a to se ani nedalo dát moc rychle jezdit. Občas kola prokluzovala. To vše na 3100 km najetém TDI 1.4 59 kw. Na menší spotřebu jsem neměl šanci se dostat... Četl jsem někde na fóru, že týpek byl v servise a museli mu zbrušovat hlavy válců, žeprý to moc honil při zajíždění. Je to možné? Já totiž ten nový motor taky moc nešetřil... Takže třeba bude ta spotřeba i díky tomu tak vysoká... Díky Editováno: 3. Únor 2010, autor: MartinSatek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petrumr Vloženo 3. Únor 2010 Sdílet Vloženo 3. Únor 2010 Máš dobrou spotřebu,neřeš to.Zkus jet 90 a podívej se na okamžitou a může tě jsště hřát u srdce,že nafta je o 30 haléřú levnější(aspon u nás).Jaks měls zastávky,tak vystupovals z auta,žes vypínal turbomotor.Kdybys dělals v DP Brno,tak bys měl padáka Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MartinSatek Vloženo 3. Únor 2010 Autor Sdílet Vloženo 3. Únor 2010 Máš dobrou spotřebu,neřeš to.Zkus jet 90 a podívej se na okamžitou a může tě jsště hřát u srdce,že nafta je o 30 haléřú levnější(aspon u nás).Jaks měls zastávky,tak vystupovals z auta,žes vypínal turbomotor.Kdybys dělals v DP Brno,tak bys měl padáka Vypínal Turbomotor? Přeci nenechám nastartované auto, když se od něj vzdaluju Ne, ale i tohle může mít samozřejmě vliv, když dvacetkrát za den nastartuješ, to vše v zimě a s novým autem. Ale nepsal bych tu, kdybych věděl, že u Fabky I, se kterou jsem jezdil 2 roky stejným stylem, byla spotřeba mnohem menší. Ale druhým faktem je, že jsem měl celkem 3 staré fabky, které jsem přebíral od 40.000 km nahoru - tudíž zajeté. Teď jsem jel v mlze 15 km (rychlost prům. 50 km h) za 6 l. Přepnu si na palubáku na displeji na něco jiného a nebudu se tím asi už znervózňovat... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petrumr Vloženo 4. Únor 2010 Sdílet Vloženo 4. Únor 2010 přepni si to na okamžitou spotřebu a uvidíš na jaře,já myslím,že to není zajetý a když je zima,tak tu spotřebu zvedá i to elektrický topení a to sem nevěděl,že vysedáš Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MartinSatek Vloženo 4. Únor 2010 Autor Sdílet Vloženo 4. Únor 2010 Postřeh ze dnešnka. Při tankování doplna mi opět pistole vycvakla při 37 litrech. Dokonce ze začátku mi nešel zarazit ani ten kolík, abych ji nemusel držet zmačklou (u tohoto auta se to stává skoro pokaždé, že mi to pistol nedovolí, pořád to vycvakává). Tak jsem přes ten odvzdušňovací čudlík nakonec místo 37 litrů natankoval 47 a vyjel. Kolega, který má stejné auto (27000km) jel se mnou. Valili jsme okresky domů. Kamiony, předjíždění, volná cesta (rychlost do 120 km/h), obec 50-60 km/h. Výsledná spotřeba po narvání nádrže doplna 5,5 l, což je na můj styl jízdy pěkné. To vše na úseku dlouhém 20 km. Kolega měl spotřebu 5,3, takže skoro stejnou. Konečně se alespoň na chvíli ukázal světlý okamžik a já se se spotřebou dostal pod 6 l (myšleno na palubním počítači). Ale nestalo by se tak, kdybych nenarval nádrž doplna. Je to velmi zajímavé, ale jakoby se auto vzpamatovalo, když konečně vidělo DOSLOVA PLNOU nádrž. Pokaždé, když mi pistole vypla po 37 litrech jsem na plnou najel pouze 600 km a spotřeba neklesla v žádném případě pod 6 l. JE TO NORMÁLNÍ? DÍKY Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petrumr Vloženo 5. Únor 2010 Sdílet Vloženo 5. Únor 2010 a když jedeš tankovat,kolik ti to ukazuje,že máš dojezd?Ty si nepočítáš spotřebu po natankování? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martinsticky Vloženo 5. Únor 2010 Sdílet Vloženo 5. Únor 2010 Zdravím jsem tu sice krátce a fabii mám taky v naftě 1,4 tdi ale když natankuji plnou tak mám dojezd tak 800 až 850 km a mám to i vyzkoušeno , no ono víceméně známo že auta po městě si trochu přihnou a hlavně záleží jak se na to šlape Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.