Přejít na obsah

Zlomená ojnica 1.9 TDI PD 77 kW


reprom

Doporučené příspěvky

Tak i já byl vyměnit šály a šrouby .... mám motor BXE bez chipu r.v. 10/2008 a ex majitel tam lil olej Castrol 5W30 a výměna vždy po 30 000km a šály jsou "J" a "H" motor má najeto 185 000km a na motoru je vyraženo MADE IN GERMENY .... v autorizovaném sevisu při koupi vozidla mi řekli že bych šály měnit teoreticky nemusel že prý tento problém je převážně nikoli pravidlem u motoru MADE IN POLAND.

Nechal jsem to tedy preventivně vyměnit u známého co pracuje v WV v DE a říkal že šály celkem ok ale šrouby byly hodně natažený a byla by to jen otázka času kdy by píst vyletěl.

post-97533-0-80565600-1467883479_thumb.j

post-97533-0-53015700-1467883485_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Dobrý den, vlastním též 1.9TDI BXE MR07 (234tis) a chci si preventivně vyměnit šály a šrouby, ale nevím jestli mám vybrané správné. 

ŠÁLY:

http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/038105591am007-lozisko-klikoveho-hridele-sada-kolbenschmidt-23354.html

ŠROUBY:

http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/045105425-sroub-ojnice-m8x1x44-oe-15123.html

 

ještě jsem našel na cc toto:

http://www.cc-autodily.cz/panev-ojnicni-2_2?brand=SKODA&model=OCTAVIA

-> to je též vhodný díl, či ne?

 

Děkuji za odpověď.

Editováno: , autor: 64bit
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...
V 2. 8. 2016 at 20:41, 64bit napsal:

Dobrý den, vlastním též 1.9TDI BXE MR07 (234tis) a chci si preventivně vyměnit šály a šrouby, ale nevím jestli mám vybrané správné. 

ŠÁLY:

http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/038105591am007-lozisko-klikoveho-hridele-sada-kolbenschmidt-23354.html

ŠROUBY:

http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/045105425-sroub-ojnice-m8x1x44-oe-15123.html

 

ještě jsem našel na cc toto:

http://www.cc-autodily.cz/panev-ojnicni-2_2?brand=SKODA&model=OCTAVIA

-> to je též vhodný díl, či ne?

 

Děkuji za odpověď.

Ja som bol priamo v škodovke, podľa VIN som u nich kúpil aj šály, aj skrutky. Na tomto som nechcel šetriť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Trochu to tu přikořením, asi před měsícem jsem dělal kroužky na roomstru 1.9 Tdi 77kw s kódem BSW, rok 07. Je tam ještě stará neodlehčená klika a šály byli po 150tis km naprosto v pohodě. Teď mám rozdělenou octávku 1.9 Tdi 77kw kód BXE rok 07 a motor má již novou odlehčenou kliku a šály jsou po 150tis km v háji, těžko říct jak dlouho by to ještě vydrželo než by se to raflo ale myslím že můžu s jistotou říct že tento problém vydřených šál a následné přelomení ojnice se týká motorů s inovovanou odlehčenou klikou. Poznat to jde i podle reakce na sešlápnutí plynu při volnobehu,  motory s těžkou klikou se roztáčejí pomaleji než s odlehčenou.

Na foto jsou ty v pohodě z roomstra a ty v háji z octy, plus rozdíl mezi odlehčenou a klasickou klikou.

P_20170703_141721.jpg

P_20170702_200057.jpg

P_20170722_170655.jpg

P_20170722_170747.jpg

Screenshot_2017-06-29-19-59-41.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

zdravim vsetkych,

mam Octaviu 2 1.9TDI 77kw BXE, 

ide mi nejaky klepot z motora, zo zvysujucimi otackami sa to stupnuje, pri volnobehu to skoro nepocut, akoby nejake klepanie. Vykon motora sa zda nezmenil. Podla toho co som si nastudoval, tak ten zvuk najviac pripomina znicene ojnicne loziska. Zatial sa to stalo 2krat, v oboh pripadoch bol motor zohriaty asi na 50% ked som startoval, asi po 2min jazdy na otackach do 2500 to samo od seba prestalo.  Na studeny motor to nastartuje, motor sa zohreje na 100% a ide v pohode az kym neskoncim jazdu.

Je to mozne ze su to tie loziska? A je to normalny priznak poskodenych lozisk, ze to obcas ide OK a obcas to klepe? Cakal by som ze ked uz su raz zodrane, tak to bude klepat stale. Video je pripojene.

Dakujem za postrehy, Robo

rachot.mp4

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

NEjdriv musis uvest jaky mas MR, kolik najeto - zeme puvodu auta a kdy koupeno, pripadne dovezeno sem ... a jestli uz se s motorem neco delalo ... treba vacka, vstriky, zdvihatka ... jestli to zaclo po nejakem zasahu nebo jen tak ...

Rozhodne uz s tim nejezdi a zbytecne nezkousej ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tento motor som vymenil za stary ked mi stary odisiel. Predpokladam ze mal aspon 200tis ked som ho kupoval skoro 3r dozadu, odvtedy som na nom najazdil 55tis bez akejkolvek poruchy. Longlife olej menim po 15-20tis, zralo to cca 0.5l/5000km. Ziadne dalsie podrobnosti o tom motore neviem, nieje toho moc :) Predpokladam ze bol zo SR. Neviem ci sa s motorom daco robilo predtym nez som ho kupoval. Zacalo to z nicoho nic. Zajtra s tym idem do servisu..

 

Editováno: , autor: Robo-Cadca
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

povodny motor som mal 2008, tam mi odisla opotrebovana vacka a odpalilo vraj jeden piest. Rocnik tohto motoru mi je neznamy. Hm, takze komplet skontrolovat, no uvidim co povie v servise. A to je normalne pri tychto mechanickych veciach ze to chvilu klepe a potom to zase ide normalne?..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

na tom kryte bol ten stitok strhnuty, popravde bol to taky pochybny kup, tak neviem ani rok ani km. Diky, uvidim co tomu je dam vediet co v servise. Mozno to tiez budu tie saly..

 

Ten original motor co som mal vydrzal 300tis a potom odisiel ten vackovy hriadel...takze niektore saly vydrzia menej niektore viac 

Editováno: , autor: Robo-Cadca
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmm to nekdo nechtel aby jsi vedel jak je to stare - pripadne to je motor nektereho kolegy ze sekce odcizeno :) ... Nekde zepredu je tam myslim videt takove to koelcko se sipkoum oznaceni roku vyroby ... zase zbytecne sundavat spodek a vyndavat saly kdyz to bdue treba MR06 ... zkusim se navecir kouknout kde to koelcko presne je ... ted me s tim nekde jezdi manazerka rodiny ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ha, no ja bych rekl ze to 06 napravo znamena rok, ale pro jistotu zitra navecir ocistim svuj a pokusime se to rozklicovat. Katdopadna zajimave je u te sestky ( nebo osmicky? ) jakoby prohluben okolo a je vice zapustena ... u ostatnich znaku to neni ... ale nechci byt paranoik, ale i toto se da upravit ...

Zitra kouknu na svoje, ty zacni rozdelavat zvrchu ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no v servise neprekvail, na vagu nic nieje a tyzden nema cas rozoberat to. Za 10 dni sme sa mali stahovat z uk spat na SR a to nepocka. Takze jedna moznost je to poslat na kamione na sr a tam to opravit. Keby boli zle tie ojnicne loziska, servisak vravel ze sa musi vybrat cely motor, vybrat klukovy hriadel a poslat na kontrolu - z diskusii tu som mal pocit ze staci vymenit loziska. Neviem ci sa oplati pustat do opravy tu v uk ked 26teho odchadzame, to je 7 pracovnych dni

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...