eraser Vloženo 15. Únor 2010 Sdílet Vloženo 15. Únor 2010 Ahoj, tak a máte ma tu zase už dlhšie zháňam jazdenú Octavku I, 1.6 benzín. Pôvodne som plánoval kúpiť nejakú novšiu, povedzme r.v. 2003-2005, s 1.6MPi 75kW do tých 5000, max. 6000 eur (v prípade, že by bola málo jazdená). Dočítal som sa však o negatívnych vlastnostiach novšej 75kW verzie a to : priškrtenosť motora kvôli emisným normám (oproti 75kW) a oneskorenie na plyne. To prvé by som ako-tak prekúsol, ale toho oneskorenia sa skutočne obávam. Rozmýšľal som preto, či by nebolo lepšie zvoliť staršie ročníky (98-00), kde sa montovala ešte staršia, 74kW verzia a ušetrené peniaze investovať napr. do výmeny častí podvozka, bŕzd, atď. Moja otázka znie : je to dobrý nápad ? Nie sú už ročníky 98-00 trochu pristaré ? Rád by som, aby to slúžilo aspoň tých 10-15 rokov a hlavne slúžilo spoľahlivo... vopred dík za odpovede... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fiser Vloženo 15. Únor 2010 Sdílet Vloženo 15. Únor 2010 Pises ze chces aby ti auto slouzilo 10-15 let, ,tak to si kup jedine novou!!!!! Myslim ze ojetinu se vyplati kupovat max 5 let starou. ja ma 1998 tedy 12let stara a pomalu ke 400tis km,neustale resim problemy, pomalu mam upne vsechno meneno a modlim se aby jeste alespon 3 roky vydrzela, pak jasny vrakac! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 15. Únor 2010 Sdílet Vloženo 15. Únor 2010 nechápu proč jsi tak doplašený z prodlevy plynu, já mám toura 75kw 8 měsíců a najeto 13tis. Na plyn jsem si zvykal a zas takový zásadní problém bych v něm neviděl a brát kvůli němu ročník 98-00 ? Proč mít předface nebo nějaký mezityp a pak to pracně upravovat a opravovat a po 10 letech začínají některé díly odcházet samozřejmě každému jinak. Kolega má rv. 98 jezdí jak důchodce a poslední 2 roky jen vyměňuje - začal výfukem, přes brzdy, tlumiče, termostat, lamda, stabilizátory atd.. Tos ještě nejel v 1,6 55kw a to nechci nikoho shazovat, ale každý má asi svoje mouchy. Vyzkoušej si oba typy někde v bazaru a rozhodneš si to sám, každý z nás ti poradí asi jinak. Mám to sice v záruce o úprvě ŘJ neuvažuju. Ještě jsem zapoměl uvést téma zarytých škarohlídů - prostor zadních sedadel (face má už menší úpravu) a skončíš nakonec u Logana. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
eraser Vloženo 15. Únor 2010 Autor Sdílet Vloženo 15. Únor 2010 fiser - hmm, 400 tisíc je už fakt hodne... od cca. koľko km začala odchádzať ? inak, zabudol som uviesť koľko sa s tým bude jazdiť - odhadom tak 5000 km ročne, MAX. 10 000 km... kupovať ojetinu s viac ako 150 000 km nechcem, takže, ak dobre počítam, k tým 400 000 km sa ani za 15 rokov nedostanem ben06 - z úplne logického dôvodu - v takom aute som ešte nesedel, neviem si to v reále predstaviť... pokiaľ to však nie je až tak hrozné, budem len rád jo a s tým Loganom, BOŽECHRÁŇ !!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fiser Vloženo 15. Únor 2010 Sdílet Vloženo 15. Únor 2010 (editace) 400 tis je hodne ale jeste mi tam 50 tis chybí ale da se rict ze po 250 tis to zacalo odchazet. o motor se staram myslim zodpovedne ale pri 250 tis praskle tesneni pod hlavou, zabrouseni, nastaveni ventilu, vymena guferek ventilu -a to byla velka chyba, odesli pistni krouzky, takze jsem je menil . Od te doby fakt jeden problem za druhym. Asi taky kouknu po nejakem Loganovi Editováno: 15. Únor 2010, autor: fiser Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
gaza01 Vloženo 15. Únor 2010 Sdílet Vloženo 15. Únor 2010 Tak záleží taky za kolik tu starší OC seženeš. Já teď prodával svýho mazla AKL r.v.99 za 53 000 kč a měl nakroucenoi 150000km. Majitel do toho musel vrazit tak 10-15tis. aby to bylo v cajku. Pokud jezdíš do 10 000km ročně, pak bych se starší Octy nebál. Když vydrží 120tky žít třeba 30 let tak proč ne tyhle novější škodovky že Jinak jestli jezdíš stylem důchodce, bude ti stačit ta 55kW, odspodu táhne líp Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
eraser Vloženo 15. Únor 2010 Autor Sdílet Vloženo 15. Únor 2010 fiser - okey, dík za info... budem si na tie najazdené km dávať bacha. gaza01 - tiež si myslím... stále mám na rozume našu asi 23 ročnú Š105 ktorá bez najmenšieho problému slúži dodnes (klop klop no uvidím ešte... som zvedavý na ďalšie názory jo a čo sa týka môjho jazdného štýlu, ten je úplný protiklad štýlu "dôchodca" jazdím dynamicky a miestami veľmi rád vytáčam, takže 55kW určite nie Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 16. Únor 2010 Sdílet Vloženo 16. Únor 2010 stará zlatá Š105-120 (odjezdil jsem 3 za 15 let) je po stránce oprav, údržby a jejich ceny někde jinde, všechno jsem si udělal sám doma na koleně bez vybavení s minimálníma nákladama u oktávky jsem ale trochu mimo. Specifické problémy má každý typ jak se na foru dočteš. Já šel do nového abych měl pár let pokoj s opravama a údržbou a stejně jsem pracně řešil reklamačku s motorem a servisu pokud nesvítí kontrolka nebo chyba v diagnostice tak je v prdeli a zjišťovat doma závadu jejich systémem pokus omyl je nemožné - zbytečná výměna vstřikovacích ventilů, svíček a byl to nakonec EGR ventil. Teď jsem konečně spokojený. Taky jsem chtěl tehdy původně mladší ojetinu do 150tis.km a face ale dopadlo to tochu jinak. Tu 55kw když vytočíš tak jede taky dobře. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.