Přejít na obsah

74kW vs. 75kW


eraser

Doporučené příspěvky

Ahoj, tak a máte ma tu zase :)

už dlhšie zháňam jazdenú Octavku I, 1.6 benzín. Pôvodne som plánoval kúpiť

nejakú novšiu, povedzme r.v. 2003-2005, s 1.6MPi 75kW do tých 5000, max. 6000 eur (v prípade, že

by bola málo jazdená).

Dočítal som sa však o negatívnych vlastnostiach novšej 75kW verzie a to :

priškrtenosť motora kvôli emisným normám (oproti 75kW) a oneskorenie na plyne. To prvé

by som ako-tak prekúsol, ale toho oneskorenia sa skutočne obávam.

Rozmýšľal som preto, či by nebolo lepšie zvoliť staršie ročníky (98-00), kde sa montovala ešte

staršia, 74kW verzia a ušetrené peniaze investovať napr. do výmeny častí podvozka, bŕzd, atď.

Moja otázka znie : je to dobrý nápad ? Nie sú už ročníky 98-00 trochu pristaré ? Rád by som, aby

to slúžilo aspoň tých 10-15 rokov a hlavne slúžilo spoľahlivo...

vopred dík za odpovede...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pises ze chces aby ti auto slouzilo 10-15 let, ,tak to si kup jedine novou!!!!! Myslim ze ojetinu se vyplati kupovat max 5 let starou. ja ma 1998 tedy 12let stara a pomalu ke 400tis km,neustale resim problemy, pomalu mam upne vsechno meneno a modlim se aby jeste alespon 3 roky vydrzela, pak jasny vrakac!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nechápu proč jsi tak doplašený z prodlevy plynu, já mám toura 75kw 8 měsíců a najeto 13tis. Na plyn jsem si zvykal a zas takový zásadní problém bych v něm neviděl a brát kvůli němu ročník 98-00 ? Proč mít předface nebo nějaký mezityp a pak to pracně upravovat a opravovat a po 10 letech začínají některé díly odcházet samozřejmě každému jinak. Kolega má rv. 98 jezdí jak důchodce a poslední 2 roky jen vyměňuje - začal výfukem, přes brzdy, tlumiče, termostat, lamda, stabilizátory atd.. Tos ještě nejel v 1,6 55kw a to nechci nikoho shazovat, ale každý má asi svoje mouchy. Vyzkoušej si oba typy někde v bazaru a rozhodneš si to sám, každý z nás ti poradí asi jinak. Mám to sice v záruce o úprvě ŘJ neuvažuju. Ještě jsem zapoměl uvést téma zarytých škarohlídů - prostor zadních sedadel (face má už menší úpravu) a skončíš nakonec u Logana.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

fiser - hmm, 400 tisíc je už fakt hodne... od cca. koľko km začala odchádzať ?

inak, zabudol som uviesť koľko sa s tým bude jazdiť - odhadom tak 5000 km ročne, MAX. 10 000 km... kupovať ojetinu s viac ako 150 000 km nechcem, takže, ak dobre počítam, k tým 400 000 km sa ani za 15 rokov nedostanem ;)

ben06 - z úplne logického dôvodu - v takom aute som ešte nesedel, neviem si to v reále predstaviť... pokiaľ to však nie je až tak hrozné, budem len rád ;) jo a s tým Loganom, BOŽECHRÁŇ !!! :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

400 tis je hodne ale jeste mi tam 50 tis chybí :D ale da se rict ze po 250 tis to zacalo odchazet. o motor se staram myslim zodpovedne ale pri 250 tis praskle tesneni pod hlavou, zabrouseni, nastaveni ventilu, vymena guferek ventilu -a to byla velka chyba, odesli pistni krouzky, takze jsem je menil . Od te doby fakt jeden problem za druhym. Asi taky kouknu po nejakem Loganovi :_icon_smich2:

Editováno: , autor: fiser
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak záleží taky za kolik tu starší OC seženeš. Já teď prodával svýho mazla AKL r.v.99 za 53 000 kč a měl nakroucenoi 150000km. Majitel do toho musel vrazit tak 10-15tis. aby to bylo v cajku. Pokud jezdíš do 10 000km ročně, pak bych se starší Octy nebál. Když vydrží 120tky žít třeba 30 let tak proč ne tyhle novější škodovky že

Jinak jestli jezdíš stylem důchodce, bude ti stačit ta 55kW, odspodu táhne líp

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

fiser - okey, dík za info... budem si na tie najazdené km dávať bacha.

gaza01 - tiež si myslím... stále mám na rozume našu asi 23 ročnú Š105 ktorá bez najmenšieho problému slúži dodnes (klop klop :) no uvidím ešte... som zvedavý na ďalšie názory :)

jo a čo sa týka môjho jazdného štýlu, ten je úplný protiklad štýlu "dôchodca" ;) jazdím dynamicky a miestami veľmi rád vytáčam, takže 55kW určite nie ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

stará zlatá Š105-120 (odjezdil jsem 3 za 15 let) je po stránce oprav, údržby a jejich ceny někde jinde, všechno jsem si udělal sám doma na koleně bez vybavení s minimálníma nákladama u oktávky jsem ale trochu mimo. Specifické problémy má každý typ jak se na foru dočteš. Já šel do nového abych měl pár let pokoj s opravama a údržbou a stejně jsem pracně řešil reklamačku s motorem a servisu pokud nesvítí kontrolka nebo chyba v diagnostice tak je v prdeli a zjišťovat doma závadu jejich systémem pokus omyl je nemožné - zbytečná výměna vstřikovacích ventilů, svíček a byl to nakonec EGR ventil. Teď jsem konečně spokojený. Taky jsem chtěl tehdy původně mladší ojetinu do 150tis.km a face ale dopadlo to tochu jinak. Tu 55kw když vytočíš tak jede taky dobře.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...