Přejít na obsah

Ztrácí výkon, velmi obtížně jede na 100 km/h


Joppien

Doporučené příspěvky

Zdravím, mám divný problém na mé Feldě Combi 1.3 MPi (50 kW), r.v. 1999, 175 550 km.

Před týdnem mi byl vyměněn chladič, pomalu praskal a hned po výměně chladiče auto s velkejma obtížema jede jen 100 km/h. Byl tam dán úplně nový originální chladič na Feldu. Chladič s tím jistě nemá nic společného, píšu to tu ale pro podrobnost, aby jste byli v obraze. Říkal sem si, že mám asi špatný benzín, tak sem ho dojezdil a nabral jsem jinde novou šťávu a problém trvá. To auto dříve, před výměnou chladiče, bez problému svižně dosáhlo 140 km/h a teď zvládne s obtížema jen 95-100 km/h a otáčkoměr leze pomalu na pouhých 3300 ot/min, víc to nezvládne. Tak s tím jsem dneska odpoledne zajel ke škodováckému značkovému servisu. Celou dobu jsem byl u servisního zásahu, kontrolovali škrtící klapku, pro jistotu ji pořádně vyčistili roztokem ve spreji k tomu určeným, pak ji na volnoběh túrovali na plný otáčky, takže to bylo ok. Kontrola oleje, jestli není pěna pod víčkem oleje, jestli není špatné těsnění hlavy válce motoru, taky ok. Pak jsem udělal zkušební jízdu se servisákem, problém trval. Projel ji diagnostikou, hlásilo to bez závady, kontroloval těsnost výfukového potrubí, bylo to v pořádku, dále vzduchový filtr, taky byl v pořádku. Odpojil palivový filtr, profoukl ho velice krásně a snadno, takže byl ok, namontoval ho zpět. Rozebral hlavu a seřídil malinkatou vůli ventilů, kterou jsem tam měl, žasl na stav, na to, že už má přes 175 550 km, že je to v bezvadném stavu. Pak zkušební jízda, jízda byla o nepatrné poznání lepší, a s obtížema to už zmáklo na 120 km/h, ale pořád to bylo špatný, ptz se pořád držel plynový pedál nadoraz, což já jsem dříve nikdy nepotřeboval, mělo to bezvadnou akceleraci a teď nic. Tak ještě zkontroloval přes měřicí manometr netěsnosti v palivovém potrubí a motoru, bylo to v pořádku, nebyl tam žádný únik. Palivové čerpadlo podle nich bylo taky v pořádku. A na závěr měřili emisi ve výfukovém potrubí a bylo to taky naprosto v pořádku. Pak byla ještě poslední jízda, pořád s obtížema to šplhalo na 100-120 km/h. Tak pak, že ať zkusím dojezdit benzín a nabrat ho jinde. Byl jsem tam s nima 4 hodiny a nic. Auto dostává pravidelný garanční servis, každých 15 000 km (toho počtu km vždy dosáhnu přibližně každých cca 8-9 měsíců). Moje varianta byla i mj. vadný snímač otáčkoměru, ten byl ale podle nich v pořádku. Tak nevím s tím rady, má někdo s tím zkušenosti, čím to může být? Jinak, když jsem vyjel ze servisu, tak jsem si všiml, že mi zničehonic nesvítila pravá půlka palubovky, tak sem si myslel, že asi praskly žárovky, když jsme to auto hodně prořvali na plný otáčky a během cesty domů jsem si zkusil obchvat, dal sem tomu šťávu, stále s obtížema to lezlo na 110-120 km/h a přitom jsem si všiml, že ta pravá půlka palubovky, která nesvítila se při otáčkách na 3300 ot/min rozsvítila a už pak vše svítilo až domů, může to mít nějakou souvislost s pojistkama, či elektrikou? I přesto, že diagnostika ani po stránce elektriky nehlásila žádnou závadu? Motor nadále šlape jako hodinky, jezdí slušně akceleračně do 80 km/h a po 80 km/h s velkou obtížností leze na 100-120 km/h. Nevím s tím rady, předem díky za odpovědi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vidíš to profíci.

Já nevím, ale to že ti svítí polovina palubovky a rozsvěcuje se při vyšších otáčkách určitě na nic dobrého neukazuje.

Další věc je, jakým způsobem kontrolovaly stav elektroniky. To že jednotka neudává žádnou závadu neznamená že tam žádná není. Myslím to tak že některý senzor bohužel může podávat vadné informace.

Já měl problém například s teplotním senzorem. To jsem hlupák nevěděl že normální teplota motoru je 90 stupňů. Teploměr ukazoval jen 70. Ale jednotka samozřejmě žádnou chybu nehlásila. Zato podávala vadné údaje o teplotě. Další problém nastal až se senzor podělal ještě víc, potom začala jednotka tak sytit palivo, že se motor zakuckával.

Další věc mě pozlobila s baterií. Byla tak slabá, že po nastartování přetěžovala alternátor a vyšší odběr proudu se projeví i na zatížení motoru. A druhá věc, napětí bylo mnohem níž než normálně, to zase nejspíše způsobilo různé rozdílné informace ze senzoru, a možná i nefungovali některé vstřikovače. No celkové to vypadalo tak, že se studený motor (musel stát ale celou noc) nastartoval, a nebyl schopný rozběhnout všechny válce. Někdy tři někdy jen dva, a navíc když se sešlápl plyn tak místo přidání se začal dusit.

Můžu říct, že se vyměnila baterie za novou a problém je rázem fuč. Mám auto na plyn, a tento problém se kupodivu projevoval jen na benzinu.

No ale zpět k problému. Nevím jak věc vyřešit, ale je možné že se někde přerušila zem, která teď třeba běží přes budíky .....

Vyhledat takový typ závady je velice obtížné. Sám jsem nic takového neviděl ani o tom neslyšel. Pokud to má nějakou spojitost s výměnou chladiče, tak jen tu že někde mohly podělat elektriku. To se ale nejeví moc pravděpodobné.

Právě pro tyto případy si raději opravuji zejména takové banální problémy sám, již mám špatné zkušenosti po výměně spojky.

Prošel bych si všechny pojistky a zkusil si projít kabeláž jestli není někde poškozená.

Já mám v autě tajný vypínač, ten rozpojuje napájení zapalování ....., A přechodový odpor způsobil například že při blinkrech mi svítili kontrolky které bez jeho zapnutí normálně nesvítí. Elektrika v autě je někdy záludná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

No tak sem zatím zjistil, že mi nadále někdy svítí a někdy nesvítí pravá část palubovky, od pravé půlky otáčkoměru až po palivoměr. Mám podezření, že to bude něco nakonec s elektrikou, že ten servisák musel nechtěně nevědomky při výměně chladiče o nějaký kabely zavadit, či poškodit, co já vím? Pojistky se mi zdají ok, je tu nějaký elektrikář, který se vyzná ve Feldách? Jestli to nesvícení není spojené ještě s dalším kabelem např. otáčkoměr apod., že to pak zadává nesmysly do ŘJ, že to auto proto pak s obtížema dosáhne 100 km/h?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak sem zatím zjistil, že mi nadále někdy svítí a někdy nesvítí pravá část palubovky, od pravé půlky otáčkoměru až po palivoměr. Mám podezření, že to bude něco nakonec s elektrikou, že ten servisák musel nechtěně nevědomky při výměně chladiče o nějaký kabely zavadit, či poškodit, co já vím? Pojistky se mi zdají ok, je tu nějaký elektrikář, který se vyzná ve Feldách? Jestli to nesvícení není spojené ještě s dalším kabelem např. otáčkoměr apod., že to pak zadává nesmysly do ŘJ, že to auto proto pak s obtížema dosáhne 100 km/h?

Myslím, že elektrikářů je tady dost včetně mě, ale takové problémy řešit po internetu je celkem nadlidský výkon. Pokud to někdo umí, tak před ním smekám. jediné co lze poradit, tak hodit to na vag, podívat se na skutečné hodnoty a hodit do do grafu. Jedna jedna vec mě napadla. Nemáš náhodou ucpaný výfuk? Koukni na něho. Už jsem se s tím setkat.

Editováno: , autor: kerow
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To ze ti nesviti palubovka nema nic spolecnyho s tim ze ti to auto nejede. Jak rika kerow hod to na KTS mrkni na skutecne hodnoty a akcni cleny. Bohuzel diagnostika neni vsemocna takze ti nikdo nezarucuje ze budes muset patrat dal.

Editováno: , autor: neOras
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Škodovácký servis má pořádnou diagnostiku, takže moc nevěřím, že by to tam třeba blbě přepli na určitou funkci diagnostiky a výfuk ucpaný nemám, viz. výše, že mi i měřili emisi výfuku a tím pádem i to jestli není ucpaný výfuk, nebyl, navíc celá výfuková soustava je úplně nová, teprve 3-4 měsíce ;) No zbývá mi pak zkusit dojezdit benzín, dát tam čistič paliva a dotankovat plnou na jiné benzince.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pochybuji ze to bude palivem, ale mozne je vse.

s tím souhlasím, leda by natankoval naftu. Bohužel když se něco vymění najednou nastane spousta problémů dokola. Většinou to ale nemá žádnou spojitost s prováděnou opravou, zkrátka je vše jak načasované.

O tom že ta palubovka s tím nemá nic společného bych polemizoval. elektrika v autě je dost zapeklitá. Ne že by byla tak složitá, ale dokáže pozlobit. Je to slučované v uzlech a jediné rozpojení země může signál vézt přes jiné součásti ....

Sám nejsem tak znalý všech problémů s elektrikou auta, ale všelicos jsem již taky viděl. Například upadlá zem od motoru na favoritu - budíky při určité nižší hladině baterie začaly vykazovat totální hovadiny (logicky) a problémů na felicii mám taky pár za sebou (jak jsem již psal nahoře)

Nemám bohužel dost zkušeností z diagnostikou, jak někdo popisuje, bylo by dobré porovnat údaje z diagnostiky se skutečnýma parametrama. Zejména škrtící klapku, otáčky ...

Sám jsem zatím neměl čas si diagnostiku pořádně projít, takže nevím co vše se dá zjistit. V servise na nic přijít nemuseli, pokud jen zkontrolovali závady tak to nic vykázat nemuselo (těžko soudit)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pochyboval bych o spojitosti nesvitici palubka a nejedouci motor. Pro klid duse bych palubku rozebral a omrknul to jestli neni el. nejak zbastlena. Jinak jsem si jist ze Skoda ma kvalitni diagnostiku nejspis to bude, ale jak jsem rikal, diagnostika neni vsemocna. Jak jste psal ze vycistili klapnu sprejem, tak to je ukon ktery je s prominutim na prd... klapka se musi cela rozebrat a vycistit a potom se musi udelat akladni nastaveni to je jedine co bych vam jeste radil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkoušel jsi tlaky ve válcích? Jak se chová tlak paliva při maximálním výkonu? Pokud to opravdu není tlakem paliva, tlakem ve válcích, ucpaným sáním, ucpaným výfukem tak potom zjistit, jestli se nepřídirají vstřikovače, ale to ti zjistí jenom na zkušební stolici popř. osciloskopem a to i bez demontáže. Zapomněl jsem ještě na jedno čidlo. Zkontroluj podtlakové čidlo jestli ukazuje v celém rozsahu správně. Může mít posunutou charakteristiku. Zajímalo by mě, jak ti zjistili dobrou průchodnost výfukového potrubí. Potřeboval bych vědět jak se to dělá v autorizovaném servisu.

Editováno: , autor: kerow
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Opravdu bych to videl na tu klapku. Jak jsem uz psal. Rozebrat celou klapku a poradne vycistit a udelat zakladni nastaveni.

Myslel jsem na podtlakové čidlo umístěné v sacím potrubí. Měří tlak resp. podtlak, který je důležitý pro určení dávky paliva.... Vyčištěním klapky a uděláním základního nastavení nic nezkazíš. V režimu max. otevření to téměř nemá žádný vliv, ale budeš mít aspoň 100% jistotu, že klapka bude v pořádku. No, při jednom bych ještě změřil šum potenciometrů tj. jestli nejsou zanesené popř. vydřené dráhy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pochyboval bych o spojitosti nesvitici palubka a nejedouci motor. Pro klid duse bych palubku rozebral a omrknul to jestli neni el. nejak zbastlena. Jinak jsem si jist ze Skoda ma kvalitni diagnostiku nejspis to bude, ale jak jsem rikal, diagnostika neni vsemocna. Jak jste psal ze vycistili klapnu sprejem, tak to je ukon ktery je s prominutim na prd... klapka se musi cela rozebrat a vycistit a potom se musi udelat akladni nastaveni to je jedine co bych vam jeste radil.

Já neříkám že to má přímou spojitost, dokonce nemusí být problém přímo v palubovce. Pouze poukazuji na to, že nesprávně svítící palubovka, která navíc mění svit s otáčkami motoru může navést k problému.

Jinak vzato, pokud se najde to co způsobuje poruchu na palubovce, tak se buď dostane blíž k problému nebo přímo vyřeší problému i na motoru.

Již na začátku je napsáno že problémy nastaly ve stejnou dobu, takže asi nějaká šance na určitou spojitost být může, i když s tím přímo palubovka nemusí mít vůbec nic společného.

Je to obyčejná logika postupu řešení. Nevím jakým způsobem kdo řeší problémy ale já při opravách elektroniky nejprve analyzuji všechny problémy a následně z nich dedukuji příčiny a řešení. Možná má někdo lepší postup. Pokud někdo je takový profík že může říct "nemá to žádnou spojitost a nemá to ani žádnou možnou návaznost" pak to beru, ale nemám rád když někdo plácá nesmysly jen proto že si to myslí. Tím nechci říct že bych byl samozřejmě ten kdo může něco s jistotou říct (o autě) a ani nemůžu odsoudit toto tvrzení, ale moc se mi to nezdá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně něco podobného dělal snímač otáček, do cca 90 km/h to táhlo pěkně a pak konec. K tomu se ještě stávalo, že motor občas škubl. VAG nic nehlásil. Diagnostika na Feldě je poměrně primitivní a zpravidla vyhodí pouze zcela nefunkční díl. Pokud "jen" špatně funguje, tak to většinou nepozná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně něco podobného dělal snímač otáček, do cca 90 km/h to táhlo pěkně a pak konec. K tomu se ještě stávalo, že motor občas škubl. VAG nic nehlásil. Diagnostika na Feldě je poměrně primitivní a zpravidla vyhodí pouze zcela nefunkční díl. Pokud "jen" špatně funguje, tak to většinou nepozná.

To je bohužel jednoznačná pravda, taky nemám s diagnostikou dobré zkušenosti. Zajímalo by mně jestli je možné dostávat z diagnostiky nějaké údaje, které bych mohl porovnávat s realitou. Například právě otáčky motoru, teploty ....

Má s tím někdo zkušenosti, nebo ví někdo jak na to?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak už brzy konečně vyjezdím benál a naberu novou dávku benzínu, nejprve tam ale doliju čistič paliva a čistič injektorů a uvidíme. No právě, na ten snímač otáček sem měl už podezření od samého začátku, ale když servis tvrdil, že je ok. To asi vzali z té diagnostiky, když to nic nehlásilo. Jinak sem zjistil ohledně nesvítící palubovky, tak to byla blbá haluz, že mám tam zřejmě někde nepatrně vypadlý konektor, ptz stačilo bouchnout do palubovky a ono to svítí :D

kerow: Výfuk ucpaný není, jak sem psal je 3-4 měsíce nový a měřením to taky zjistili, že výfuk není ucpaný a je ok a emise taky. Měřili to zvláštní tyčkou napojený na velký přístroj s ukazateli, kterou zastrčili do výfuku, nechal se běžet motor asi 5 minut a ukázalo to hodnoty bez závad. Jinak tlak paliva při maximálním výkonu neměřili, měřili jen tlak v motoru a palivových trubkách, jestli někde není unik a nebyl ;) A podtlakové čidlo, nevím, jak by ho kontrolovali? Taky diagnostikou, či mechanickým úkonem? Jinak při diagnostice dávali základní nastavení, tohle jsem zapomněl sem dopsat ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nevím, jestli měřili průchodnost výfuku nějakou sondou strčenou do výfuku, tak to tak mohli změřit tak max. kulové. Průchodnost výfukového potrubí se měří na výstupu hned za motorem, aby se zjistilo i průchodnost katalyzátoru. Neříkám, že výfuk. potrubí jako celek je ucpaný totálně, ale může být přicpané a pokud se měří i třeba tou sondou co ti tam dávali jenom v dílně, tak si myslím, že je to měření na nic. Motor může jet ve vyšších otáčkách, ale pořád jede naprázdno. Kdyby byl výfuk tot. zacpaný tak samozřejmě to auto nejede vůbec, že...Emise se opět měřily bez zatížení. Výsledem může být opět zkreslený. Motor pokud nemá kam vydechnout, tak nemá výkon. Tím jsem chtěl jenom naznačit, že ne všechny měření fungují za každých podmínek... Podtlakové čidlo se musí měřit porovnávací metodou tzn. Údaj podtlaku uváděný diagnostikou musí být shodný s údajem externího kalibrovaného snímače tlaku.. Těžko se radí, když podklady nejsou 100%. :feve: Jinak ať se ti daří a konečně jezdíš jako blesk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem dneska do skoro prázdné nádrže nalil čistič injektorů, čistič paliva a plnou nádrž benzínu a na obchvatu při zkušební jízdě jsem vytáhl auto do 140 km/h, sice pomalu, než to zvládalo dříve rychleji, ale zmáklo to, tak vyjezdím tu celou nádrž a uvidím co to dál udělá.

kerow: Pěkně vysvětleno, přistoupím na to, pokud se to nezmění na 100% jako dříve, čili jak to auto dříve jelo.

Wittmann: Zpozoroval jsem mj., že otáčky motoru při vysoké rychlosti, po úplném šlápnutí spojky, klesá pomalu do volnoběhu. Dříve to nedělalo, dříve to spadlo velkou rychlostí na volnoběh až se někdy rozblikla kontrolka mazání oleje (všeobecně je známo, že je to normální, že se to někdy rozblikne - i v samotném manuálu ke Feldě je to jasně napsáno) a mám dojem, že to bude asi tím, že mi seřídili tu vůli ventilů, a to aby škrtící klapka tak pomalu zavírala a tím pádem spadnou otáčky do volnoběhu tak pomalu se mi nějak věřit nechce. Nezpozoroval jsi taky pomalý klesání otáčkoměru, když jsi měl vadný snímač otáček, do volnoběhu za jízdy po šlápnutí spojky? A s novým snímačem otáček to už rychle klesalo?

Nebo má na to vliv nastavovač volnoběhu? To je asi nesmysl, že?

Pokud to potrvá, tak pak zkusím si vypůjčit funkční snímač otáček - je jednoduchá demontáž a montáž toto snímače otáček? Je to pak potřeba nějak nastavit? Nejdříve bych vyčistil ten snímač otáček, jak? Normálně suchým hadříkem s trochou čističe?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejdříve bych vyčistil ten snímač otáček, jak? Normálně suchým hadříkem s trochou čističe?

Já bych řekl že snímač otáček je halluv obvod, a to znamená že je bezkontaktní k snímané věci. Založeno na magnetickém poli jestli se nepletu.

http://www.micro.feld.cvut.cz/home/X34SES/cviceni/Navody%20na%20cviceni/05.Hall.pdf

Jediné co můžeš vyčistit jsou kontakty, a tomu bych moc nevěřil. Je právě možné že by obvod nesnímal dobře za vyšších otáček, protože vyšší otáčky znamená taky vyšší frekvence a to obvod už nemusí stíhat ... třeba. S vysokou frekvencí nastává spousta obtíží, na druhou stranu frekvence tedy nedosahuje víc než 7Khz, takže kromně vnitřní závady obvodu, a poruchy spojení na vedení a kontaktech není nic jiného přípustné (jako třeba nějaké prozařování)

Osobně si myslím že pokud je by byl problém s tímto obvodem, nebude potíž jen při vysoké rychlosti ale spíš při jakékoliv rychlosti při vyšších otáčkách. Ale můžu se i mýlit, je to jen úvaha. Řídící jednotka může kompenzovat docela účinně jakoukoliv poruchu a ta se může projevovat za různých podmínek (nebo přesněji se to pozná až za těch určitých podmínek)

Diagnostika bohužel co mám zkušenosti dokáže poznat akorát nefunkčnost některé části, ale nedokáže diagnostikovat poruchu. Zkrátka, dokud i vadný díl spadá do rozsahu který je očekávaný do limitů, tak dochází pouze k jeho kompenzaci. Takže i úplně nefunkční díl může zůstat i s poruchou v očekávané charakteristice ale nevykazuje třeba žádnou činnost, ale tupá jednotka to nepozná a bude pracovat dál. Taková disfunkce může být následně kompenzovaná jinými členy a hledání je bez zkušeností velice obtížná. Já osobně bych dokázal takovou věc najít pouze porovnáváním s funkčním autem. A to bych ještě našel spoustu rozdílů a velice těžko by se mohlo poznat co pracuje a co ne správně. Pro tyto případy je dobré když je člověk profík (a teď nemluvím o lidech ze servisu - alias servis nezaměstnává bohužel jen ty nejlepší a to mám z vlastních zkušeností) a projde mu více stejných typů aut rukama a proměřuje si veličiny na snímacích a řídících členech. Z takových měření se potom dají krásně dělat závěry a analýzy. Vůbec nejlepší by byl dokument, který by popisoval který člen se má jak asi chovat a v jakém rozsahu pracuje. Ale nic takového jsem do dnes nenašel.

Editováno: , autor: noneac
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...