Přejít na obsah

1.9 Tdi, 81 Kw, špatné starty


t.ibi

Doporučené příspěvky

Zdravím příznivce Octavií, mám problém: jedná se o Škodu Octavii, r.v. 2002, 1.9 Tdi, 81 Kw, najeto 120 000 km. Když auto stojí přes noc, tak chytá celkem dobře, když je motor zahřátý, tak chytá na brnk, problém nastává ve chvíli, kdy auto stojí třeba 2, 3, 4 hodiny, tak nechce chytat, tváří se to jako by tam nešla nafta. Musím to přemlouvat, chytne tak na 6-10 pokus s tím, že to dost kouří (při točením motoru přes startér).

Mám ji od listopadu 09, po zakoupení jsem vyměnil tyto věci : nové rozvody a vodní pumpa, nový klínový řemen, nové filtry včetně palivového (ten vyměněn dvakrát, protože první přisával kolem té rychlospojky vzduch), nové žhavicí svíčky, nová ložiska na předku.

Vím, že mám nízko předvstřik (VAG). Až na ty starty jsem s ní nad míru spokojen. Nemáte někdo podobné zkušenosti? Zkuste někdo poradit, na co zaměřit. Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

začínám mít obdobný problém.. navíc jsem si všimnul, že během startování mi znovu začne svítit kontrolka žhavení - nevíte proč??

v jiných příspěvcích bylo napsáno, že pokud máš vše nové , je dobré se zaměřit na čidlo teploty motoru(chladící kapaliny). prej je běžné,že dává jednotce mylné info o aktuální teplotě..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím příznivce Octavií, mám problém: jedná se o Škodu Octavii, r.v. 2002, 1.9 Tdi, 81 Kw, najeto 120 000 km. Když auto stojí přes noc, tak chytá celkem dobře, když je motor zahřátý, tak chytá na brnk, problém nastává ve chvíli, kdy auto stojí třeba 2, 3, 4 hodiny, tak nechce chytat, tváří se to jako by tam nešla nafta. Musím to přemlouvat, chytne tak na 6-10 pokus s tím, že to dost kouří (při točením motoru přes startér).

Mám ji od listopadu 09, po zakoupení jsem vyměnil tyto věci : nové rozvody a vodní pumpa, nový klínový řemen, nové filtry včetně palivového (ten vyměněn dvakrát, protože první přisával kolem té rychlospojky vzduch), nové žhavicí svíčky, nová ložiska na předku.

Vím, že mám nízko předvstřik (VAG). Až na ty starty jsem s ní nad míru spokojen. Nemáte někdo podobné zkušenosti? Zkuste někdo poradit, na co zaměřit. Díky

mozna ti nekde palivove cerpadlo cuca vzduch. omrkni palivove hadicky. ja mel podobny problem, nechtelo naskocit, protoze mi to cucalo vzduch, kdyz po delsim stani "spadla nafta" (hadicky byly v ohybu ztrouchnivele, jeste pred palivovym filtrem). pises, ze mas nove rozvody, to startovani ti delalo i pred vymenou rozvodu nebo az po ni? jo a ten predvstrik si nech poladit tak, jak ma byt.

začínám mít obdobný problém.. navíc jsem si všimnul, že během startování mi znovu začne svítit kontrolka žhavení - nevíte proč??

v jiných příspěvcích bylo napsáno, že pokud máš vše nové , je dobré se zaměřit na čidlo teploty motoru(chladící kapaliny). prej je běžné,že dává jednotce mylné info o aktuální teplotě..

pravda, problemy muze delat cidlo teploty vody (ikdyz na pristrojovce to treba nepoznas, teplota ukazuje dobre).

kontrolka zhaveni kdyz blika, tusim, ze to oznamuje vadu pomocneho brzdoveho spinace (nad pedalem valecek s kolikem). nekdy staci zmacknout pedal, rucne vytahnout kolik na doraz a pustit na to pedal, at si to znova "sedne".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

neco podobneho o spojitosti kontrolky zhaveni a bzd. spinace jsem cetl.. borci psali o blikani behem jizdy apod, jenze me to dela neco jineho. pred startem normalne nazhavi a kdyz se snazim nastartovat, zacne zhavit znova dokud to nenaskoci- a kontrolka sviti po celou dobu startovani..

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mozna ti nekde palivove cerpadlo cuca vzduch. omrkni palivove hadicky. ja mel podobny problem, nechtelo naskocit, protoze mi to cucalo vzduch, kdyz po delsim stani "spadla nafta" (hadicky byly v ohybu ztrouchnivele, jeste pred palivovym filtrem). pises, ze mas nove rozvody, to startovani ti delalo i pred vymenou rozvodu nebo az po ni? jo a ten predvstrik si nech poladit tak, jak ma byt.

pravda, problemy muze delat cidlo teploty vody (ikdyz na pristrojovce to treba nepoznas, teplota ukazuje dobre).

kontrolka zhaveni kdyz blika, tusim, ze to oznamuje vadu pomocneho brzdoveho spinace (nad pedalem valecek s kolikem). nekdy staci zmacknout pedal, rucne vytahnout kolik na doraz a pustit na to pedal, at si to znova "sedne".

Čerpadlo jsem měl venku před 2 týdny, jediné na co jsem přišel, tak se mi nezdálo (po rozebrání dvou částí čerpadla) to kulaté těsnění, to jsem vyměnil....jinak vzduch by to přisávat nemělo, když mi za filtrem nejdou žádný bubliny....a kdyby padala nafta, tak proč by to po delší době stání chytalo celkem dobře?? To čidlo teploty motoru mě napadlo taky, že by posílalo po zahřátí motoru a následném vystydnutí špatný signál o teplotě motoru tzn. že řídící jednotka by to vyhodnocovala jako start zahřátého motoru. A po delším stání, tedy ochlazení motoru a zblblého čidla, posílalo signál o něco lepší, co se týče startu studeného motoru....jo jinak mi po prvních tuhých mrazech začla svítit kontrolka chladící kapaliny, četl jsem, že je to celkem běžné, že jsou zanesené ty elektrody toho čidla v expanzce, nebo že je moc hustá nemrznoucí směs, protože samozřejmě při rozvodech, tak šla nová nemrznoucí směs(origo škoda)....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čidlo teploty paliva viz.: http://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=47518&start=15, nebo to bude nějak podobné, nejsem si jistý typem čerpadla, zda je to ten samí jako u Octavie, otázkou ovšem zůstává, zda je to příčina těch špatných startů.....

Jinak když jsem ji přivezl v listopadu, tak to bylo ok, pak se to začalo zhoršovat(myslím ty starty cca po 3 hodinách po odstavení vozu), po rozvodech žádná změna...ještě mě napadlo, že kdyby padala nafta, tak bych točil motorem přes startér, ale trvalo by déle, než by se do válců dostala nafta....jenže mě to kouří když s tím točím přes startér, tzn, že tam nafta jde, navíc v průhledná hadička za filtrem je bez bublin...:-))

Asi je to nějaký začarovaný či co??? :-)

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

neco podobneho o spojitosti kontrolky zhaveni a bzd. spinace jsem cetl.. borci psali o blikani behem jizdy apod, jenze me to dela neco jineho. pred startem normalne nazhavi a kdyz se snazim nastartovat, zacne zhavit znova dokud to nenaskoci- a kontrolka sviti po celou dobu startovani..

no ze by to delalo taky cidlo, ja mel problem s zhavenim takovy, ze mi to zhavilo dlouho a taky nekdy i za teplych ni, ba naopak kratce nebo vubec za studenych dni. vymenilo se cidlo teploty a bylo OK. ty mas mozna problem taky nekde jinde ale. muzes mit nekde spatnej ten svazek kabelu, ktery vede k svickam. myslim, ze nekde na foru se to resilo, ale tam byl problem, ze po startu nenaskocil jeden valec, protoze nebyl radne nazhaven nebo tak neco, ted ti to presne nepamatuji a nevim ani, v jake diskuzi jsem to cetl. ale vim, ze o onemu pomohlo, vymenil svazek a vse zase bylo OK. hele a na diagnostice jsi to nemel? asi ne, co? odkud jsi?

Čerpadlo jsem měl venku před 2 týdny, jediné na co jsem přišel, tak se mi nezdálo (po rozebrání dvou částí čerpadla) to kulaté těsnění, to jsem vyměnil....jinak vzduch by to přisávat nemělo, když mi za filtrem nejdou žádný bubliny....a kdyby padala nafta, tak proč by to po delší době stání chytalo celkem dobře?? To čidlo teploty motoru mě napadlo taky, že by posílalo po zahřátí motoru a následném vystydnutí špatný signál o teplotě motoru tzn. že řídící jednotka by to vyhodnocovala jako start zahřátého motoru. A po delším stání, tedy ochlazení motoru a zblblého čidla, posílalo signál o něco lepší, co se týče startu studeného motoru....jo jinak mi po prvních tuhých mrazech začla svítit kontrolka chladící kapaliny, četl jsem, že je to celkem běžné, že jsou zanesené ty elektrody toho čidla v expanzce, nebo že je moc hustá nemrznoucí směs, protože samozřejmě při rozvodech, tak šla nová nemrznoucí směs(origo škoda)....

kontrolka chladici kapaliny. staci, kdyz vemes dlouhy sroubovak a v nadrzce ty dva dratky potres. me delalo to same, treni vyresilo problem. jo a ty starty, mel jsi to na diagnostice? problemy se starty dela i zaneseny, nebo vadny snimac otacek motoru...

Zdravím, prosím ťa kde je to čidlo teploty mne robí octávia to isté už ma štve

postav se pred motor, musis jit na to pravou rukou, sahat zezadu na motor, je tam kablik se ctyrmi koliky, vytahnout, potom odpojit pojistku proti vypadnuti cidla ( O krouzek), potom cidlo. bacha, potece voda, delat to za studena jinak jeste pojedes do nemocnice na popaleniny :) ps: fakt se to blbe popisuje :smich:

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no ze by to delalo taky cidlo, ja mel problem s zhavenim takovy, ze mi to zhavilo dlouho a taky nekdy i za teplych ni, ba naopak kratce nebo vubec za studenych dni. vymenilo se cidlo teploty a bylo OK. ty mas mozna problem taky nekde jinde ale. muzes mit nekde spatnej ten svazek kabelu, ktery vede k svickam. myslim, ze nekde na foru se to resilo, ale tam byl problem, ze po startu nenaskocil jeden valec, protoze nebyl radne nazhaven nebo tak neco, ted ti to presne nepamatuji a nevim ani, v jake diskuzi jsem to cetl. ale vim, ze o onemu pomohlo, vymenil svazek a vse zase bylo OK. hele a na diagnostice jsi to nemel? asi ne, co? odkud jsi?

stanoviste Frydek, na diagnostice jsem jeste nebyl a myslis , ze by diagnostika odhalila spatny kabel? navic si nejsem jisty , jestli kabel muze mit vliv na dozhavovani behem startovani..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

zdravim tiez mam problemy steplym startom okt 1,9 tdi 81 kw vymenil som zhaviče,starter a nic bol som na diagnostike -ziadna chyba predvstrik 70, nove rozvody dobre nastavene ,robilo to aj pred vymenou rozvodou,skusil som aj druhu baterku 74/640ah novu a to iste ,vratli sme predvstrek na 62-63 a potom sme pridali startovaciu davku zatial je pokoj,akurat za posledny tyzden mi 3x spravilo ze pri starte vynulovalo pocitadla a hodiny ,neviem ci neodchadza aj baterka*?

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

udělal jsem nový předvstřik a bylo pro problému po rozvodech se na to vysraly "

Zdravím příznivce Octavií, mám problém: jedná se o Škodu Octavii, r.v. 2002, 1.9 Tdi, 81 Kw, najeto 120 000 km. Když auto stojí přes noc, tak chytá celkem dobře, když je motor zahřátý, tak chytá na brnk, problém nastává ve chvíli, kdy auto stojí třeba 2, 3, 4 hodiny, tak nechce chytat, tváří se to jako by tam nešla nafta. Musím to přemlouvat, chytne tak na 6-10 pokus s tím, že to dost kouří (při točením motoru přes startér).

Mám ji od listopadu 09, po zakoupení jsem vyměnil tyto věci : nové rozvody a vodní pumpa, nový klínový řemen, nové filtry včetně palivového (ten vyměněn dvakrát, protože první přisával kolem té rychlospojky vzduch), nové žhavicí svíčky, nová ložiska na předku.

Vím, že mám nízko předvstřik (VAG). Až na ty starty jsem s ní nad míru spokojen. Nemáte někdo podobné zkušenosti? Zkuste někdo poradit, na co zaměřit. Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...