Přejít na obsah

Světla pro denní svícení


Jir-ka

Doporučené příspěvky

Koukám, jak se to najednou rozjelo. Ta debata. Já mám pro tato světla více důvodů. Spotřeba paliva navíc s těmito světly je zanedbatelná. Ale zkuste se někdo podívat na spotřebu na volnoběh a potom zapnout světla. Vyskočí zhruba o deci. Ten příkon kompletního osvětlení nemá daleko do 200 Watů (ještě zde nebylo zmíněno veškeré další osvětlení interieru). Dále používám podstatně dražší žárovky s vyšší účinností cca + 50%. Je mi líto zbytečně jim zkracovat životnost. A to nemám xenony, kde jsou výbojky několikanásobně dražší. A pro majitele starších Octavií s červeným osvětlením přístrojů to bude taky výhodné, protože nebudou muset neustále tlumit a rozsvěcovat displeje. Jinak vyhláška na to pamatuje a tato světla jsou schválena. Musí být max. 400 mm od obrysu vozidla, neměla by být u sebe blíž než 600 mm, to ale neplatí pro úzká vozidla, min. 25 cm od vozovky a max. 150 cm vysoko. A po zapnutí hlavních světel musí zhasnout. Taky některé studie upozorňují na snížení "výstražnosti" brzdových světel, pokud jsou ve dne vedle nich zapnuta koncová.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

200W je prehanka ne? Zbyvajici zarovky jsou zhruba watove a tim 60W neseberes.

Ta spotreba urcite stoupne, ale pokud mas v lete zaplou klimu, tak to skoro nepoznas (ta si veme sama dost)

Zarovku nejvice opotrebujes kdyz ji zapinas, spise bych hledal problem pri stani nebo popojizdeni za poradnyho paraku, kdy se zarovka, potazmo cely reflektor nechladi

Spise jde o to kam je napasovat aby to nejak vypadalo. Zatim jsem neprisel na to kam a jak je dat.

Tahokov me nebere a a svetla ale rally 1970 je otresny.

Poznamka o snizene vystraznosti brzdovych svetel neni od veci, ale i na to jsou dva nazora, je to to stejne jako sviceni za mlhy koncovyma mlhovyma svetlama na obou stranach, take se snizuje vystraznost a kolik lidi si to dodelava.

Ja su na tom tak ze pokud nebudou svetla na zastavbu do narazniku nezbyde nez automat na potkavacky :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě k ty spotřebě. Už jsem nějaký rok ze školy, ale podle mě při jízdě díky svícení větší nebude. V altíku se indukuje proud, ten dobíjí baterku a je jedno kolik si s tý baterky bereš. Jediný, co mě napadá je, že při volnoběhu by mohla ŘJ při zapnutí více spotřebičů zvíšit otáčky motoru, aby to dost dobíjelo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nevim mě to připadá dost uhozený to takhle počítat nějaký desetiny litru benzínu, se párkrát rychle rozjedeš, zahejbáš si s oknama potažmo se šíbrem, pustíš klimu vosolíš rádio. a destiny litrů sou v čudu. Nějaký žárovky u nexenonů a vůbec u světel je pakatel. Navíc u aut typu octavia bych to neřešil. Tam už je elektriky 6 půlek. Smysl by to mělo možná u fáčka u kterýho je při jeho elektrice každej volt dobrej.... :D

Nejdůležitější je mít ty světla zapnutý protože za jednu pokutičku si budete moct koupit těch žároviček kolik chcete....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jde o to, že altík k tomu, aby vyrobil "elektrickou energii" potřebuje nějakou energii, a tu právě odebírá z výkonu motoru. Tzn abys jel stejně, musíš vynaložit vyšší výkon, tedy vyšší spotřeba paliva.

"Energie" se v altíku vyrabí pořád, protože se pořád točí rotor altíku :)

Pokud by si chtěl snížit spotřebu, musel by jsi mít na altíku el.mag. spojku jako je na klimakompresoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě by se ty denní světla líbily, i ty 2 tisíce bych za ně dal, ale je problém, kam s nima u fábie. Dole v nárazníku mám mlhovky, tak jedině místo nich, ale to je zase škoda. Zase si ale říkám, že mlhovky se používají párkrát do roka, ale tohle bych používal denně, tak nevím.

Mikl: Dělal sis to sám, nebo sis to nechával dělat a kde?

Sám,není to složité.Do Fabie by šla asi lépe zabudovat ta úzká světla.

post-24-1148333098.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

"Energie" se v altíku vyrabí pořád, protože se pořád točí rotor altíku  :)

Pokud by si chtěl snížit spotřebu, musel by jsi mít na altíku el.mag. spojku jako je na klimakompresoru.

Precti si neco o zachovani energie, doporucuju ucebnici zakladni skoly. To, co pises, je samozrejme naprosta kravina. Alternator v zavislosti na odberu proudu klade odpor pri otaceni a tim zatezuje motor - a proto to stoji zvysena spotreba elektricke energie nejake ty dl navic ve spotrebe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ježiš nebavmě se tady o kravinách :smich:. Prud to prostě odebírá a spotřeba větší je to je prostě fakt, sice je zanedbatelná, ale je. Ale tady jde spíš o to, že si zvíšíme životnost žárovek a to myslím dost podstatně a taky živtnost podsvícení prostě všeho co svítí. A myslím, že pokud používáte ty dražší žárovky se zvíšenou svítivostí, které stojí 900kč tak se ta investice vyplatí, protože životnost si zvíšíme několikanásobně. -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě by se ty denní světla líbily, i ty 2 tisíce bych za ně dal, ale je problém, kam s nima u fábie. Dole v nárazníku mám mlhovky, tak jedině místo nich, ale to je zase škoda. Zase si ale říkám, že mlhovky se používají párkrát do roka, ale tohle bych používal denně, tak nevím.

Mikl: Dělal sis to sám, nebo sis to nechával dělat a kde?

Sám,není to složité.Do Fabie by šla asi lépe zabudovat ta úzká světla.

Máš to hezky udělané.

Ta mřížka - to jsi koupil celé ? Resp. co udělat pro to, abys již nebyl originální ? -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

"Energie" se v altíku vyrabí pořád, protože se pořád točí rotor altíku  :)

Pokud by si chtěl snížit spotřebu, musel by jsi mít na altíku el.mag. spojku jako je na klimakompresoru.

Precti si neco o zachovani energie, doporucuju ucebnici zakladni skoly. To, co pises, je samozrejme naprosta kravina. Alternator v zavislosti na odberu proudu klade odpor pri otaceni a tim zatezuje motor - a proto to stoji zvysena spotreba elektricke energie nejake ty dl navic ve spotrebe.

Kdyz to chces tak podrobne, tak neni problem na volnobeh odbudit alternator, ze to nebude mit prakticky zadny vliv na spotrebu a pri vysokych otackach pribudit, ale to je uz nekde jinde.

Jak chces srovnavat spotrebu altiku a napriklad klimy, ten altik i s tema zarovkama je zanedbatelny, to uz pak muzes brat i v potaz zda je to benzin nebo diesel a pod ne ? :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě by se ty denní světla líbily, i ty 2 tisíce bych za ně dal, ale je problém, kam s nima u fábie. Dole v nárazníku mám mlhovky, tak jedině místo nich, ale to je zase škoda. Zase si ale říkám, že mlhovky se používají párkrát do roka, ale tohle bych používal denně, tak nevím.

Mikl: Dělal sis to sám, nebo sis to nechával dělat a kde?

Sám,není to složité.Do Fabie by šla asi lépe zabudovat ta úzká světla.

Máš to hezky udělané.

Ta mřížka - to jsi koupil celé ? Resp. co udělat pro to, abys již nebyl originální ? -_-

Jestli myslis ty o dva posty vejs tak to je origo na bavce, delaj to jeste na astru, na skodu nic a nic kuva

2zabiak: 900 za zarovku je dost, ale vem si ze ta v tech svetlech pro denni sviceni se neda menit, musis vymenit cely svetlo a to je vic jak za jednu zarovku a co ted? -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nj. Mefosto tak teď si asi dáme Deli :smich: .

Někdo tady psal, že na to poskytují doživotní záruku, tak nevim. Každopádně jsou to Jetelové, že to neudělali měnitelné.

Ne doživotní záruku,ale dle výrobce se náhradní žárovky nedodávají,protože garantují s ohledem na kvalitu žárovek jejich delší životnost,než je celého světla.Z toho plyne,když Ti po dobu dvouleté záruky přestane žárovka svítit,musíš dostat celé světlo.Ani kdyby jsi žárovky sehnal,vyměnit nejdou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Abych řekl pravdu,tak tu životnost nijak neřeším.Jenom jsem zareagoval na nějaké příspěvky.Ta světla jsem chtěl,tak je tam mám.Až praskne,nebo až chytnu šutr,budu řešit výměnu.Že by to byl šunt,který vydrží pár týdnů,tomu nevěřím.Náhradní se prodává tak nevidím problém. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám dojem, že to tady někdo vůbec nepochopil. Ty žárovky nejsou za 900,- ale za míň. Ale jelikož mají právě vyšší účinnost, je jejich životnost kratší. A nejde o peníze. Ale o to, že já nerad měním žárovku někde uprostřed noci. Protože spěchat např. po dálnici s jedním klopeným světlem a mít před sebou ještě 500 km není žádný med. Většinou mi žárovky vydrží tak dlouho, jako auto. Proto chci světla pro dení svícení, která jsou osazena žárovkami s delší životností. I ta investice se brzy vrátí v úspoře paliva. A argumenty jako, že zapnu klima a spotřeba letí nahoru, nejsou na místě. To je moje vlastní rozhodnutí, to mi žádný zákon nenařizuje. A komu to nepřipadá logické, ať si svítí jak chce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám dojem, že to tady někdo vůbec nepochopil. Ty žárovky nejsou za 900,- ale za míň. Ale jelikož mají právě vyšší účinnost, je jejich životnost kratší. A nejde o peníze. Ale o to, že já nerad měním žárovku někde uprostřed noci. Protože spěchat např. po dálnici s jedním klopeným světlem a mít před sebou ještě 500 km není žádný med. Většinou mi žárovky vydrží tak dlouho, jako auto. Proto chci světla pro dení svícení, která jsou osazena žárovkami s delší životností. I ta investice se brzy vrátí v úspoře paliva. A argumenty jako, že zapnu klima a spotřeba letí nahoru, nejsou na místě. To je moje vlastní rozhodnutí, to mi žádný zákon nenařizuje. A komu to nepřipadá logické, ať si svítí jak chce.

Správně, je to tvoje auto a tvoje peníze, dělej jak uznáš za vhodné.

Jen pozor na homologaci ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám dojem, že to tady někdo vůbec nepochopil. Ty žárovky nejsou za 900,- ale za míň. Ale jelikož mají právě vyšší účinnost, je jejich životnost kratší. A nejde o peníze. Ale o to, že já nerad měním žárovku někde uprostřed noci. Protože spěchat např. po dálnici s jedním klopeným světlem a mít před sebou ještě 500 km není žádný med. Většinou mi žárovky vydrží tak dlouho, jako auto. Proto chci světla pro dení svícení, která jsou osazena žárovkami s delší životností. I ta investice se brzy vrátí v úspoře paliva. A argumenty jako, že zapnu klima a spotřeba letí nahoru, nejsou na místě. To je moje vlastní rozhodnutí, to mi žádný zákon nenařizuje. A komu to nepřipadá logické, ať si svítí jak chce.

No nevim co jsi nepochopil, ale ty zarovky stoji (nektere) skoro 900kc.

Proc kdyz maji vetsi ucinost by meli mit nizsi zivotnost? To ti nekdo rekl?

Zarovka muze odejit kdykoliv a nemusi to byt jen sviceni, ale i otresy a dalsi vec je jestli vydrzi v dennich svetlech tak dlouho aby se jak rikas zaplatila. Nahradni stoji litr a v pohonych hmotach budes s ni muset najezdit hezkou radku roku nez se dostanes na rovnitko a ne aby se to zacalo vyplacet.

Vymnenovani zarovek v noci kdekoliv neni prijemne, ale proste to se tezko ovlivni kde odejde, to se muzes stat at mas denni svetla nebo ne

Mozna si tady nepochopil vubec nic, tady neprobiha rezba o to jestli denni svetla nebo ne, ale liberalni diskuse o tom co a komu vic vyhovuje a druhemu treba ne. Je preci jedno co si kdo da na auto. O tom to tady neni. Nikdo nikomu nic nevnucuje, proste tady tlachanim zabijime cas ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyby ses podíval na začátek, asi by jsi pochopil proč jsem vstoupil do diskuze. Máš pravdu, že některé značky těchto žárovek stojí až 900,-. Ok. Ale tyto žárovky mají skutečně nižší životnost. Prostě je to tak. Naopak jsou dnes i H4 pro denní svícení, které mají životnost podstatně delší než běžné H4. A návratnost té investice se dá snadno spočítat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...