Jir-ka Vloženo 22. Květen 2006 Autor Sdílet Vloženo 22. Květen 2006 Koukám, jak se to najednou rozjelo. Ta debata. Já mám pro tato světla více důvodů. Spotřeba paliva navíc s těmito světly je zanedbatelná. Ale zkuste se někdo podívat na spotřebu na volnoběh a potom zapnout světla. Vyskočí zhruba o deci. Ten příkon kompletního osvětlení nemá daleko do 200 Watů (ještě zde nebylo zmíněno veškeré další osvětlení interieru). Dále používám podstatně dražší žárovky s vyšší účinností cca + 50%. Je mi líto zbytečně jim zkracovat životnost. A to nemám xenony, kde jsou výbojky několikanásobně dražší. A pro majitele starších Octavií s červeným osvětlením přístrojů to bude taky výhodné, protože nebudou muset neustále tlumit a rozsvěcovat displeje. Jinak vyhláška na to pamatuje a tato světla jsou schválena. Musí být max. 400 mm od obrysu vozidla, neměla by být u sebe blíž než 600 mm, to ale neplatí pro úzká vozidla, min. 25 cm od vozovky a max. 150 cm vysoko. A po zapnutí hlavních světel musí zhasnout. Taky některé studie upozorňují na snížení "výstražnosti" brzdových světel, pokud jsou ve dne vedle nich zapnuta koncová. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mefisto Vloženo 22. Květen 2006 Sdílet Vloženo 22. Květen 2006 200W je prehanka ne? Zbyvajici zarovky jsou zhruba watove a tim 60W neseberes. Ta spotreba urcite stoupne, ale pokud mas v lete zaplou klimu, tak to skoro nepoznas (ta si veme sama dost) Zarovku nejvice opotrebujes kdyz ji zapinas, spise bych hledal problem pri stani nebo popojizdeni za poradnyho paraku, kdy se zarovka, potazmo cely reflektor nechladi Spise jde o to kam je napasovat aby to nejak vypadalo. Zatim jsem neprisel na to kam a jak je dat. Tahokov me nebere a a svetla ale rally 1970 je otresny. Poznamka o snizene vystraznosti brzdovych svetel neni od veci, ale i na to jsou dva nazora, je to to stejne jako sviceni za mlhy koncovyma mlhovyma svetlama na obou stranach, take se snizuje vystraznost a kolik lidi si to dodelava. Ja su na tom tak ze pokud nebudou svetla na zastavbu do narazniku nezbyde nez automat na potkavacky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Franta Vloženo 22. Květen 2006 Sdílet Vloženo 22. Květen 2006 Ještě k ty spotřebě. Už jsem nějaký rok ze školy, ale podle mě při jízdě díky svícení větší nebude. V altíku se indukuje proud, ten dobíjí baterku a je jedno kolik si s tý baterky bereš. Jediný, co mě napadá je, že při volnoběhu by mohla ŘJ při zapnutí více spotřebičů zvíšit otáčky motoru, aby to dost dobíjelo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Fugenbunt Vloženo 22. Květen 2006 Sdílet Vloženo 22. Květen 2006 No nevim mě to připadá dost uhozený to takhle počítat nějaký desetiny litru benzínu, se párkrát rychle rozjedeš, zahejbáš si s oknama potažmo se šíbrem, pustíš klimu vosolíš rádio. a destiny litrů sou v čudu. Nějaký žárovky u nexenonů a vůbec u světel je pakatel. Navíc u aut typu octavia bych to neřešil. Tam už je elektriky 6 půlek. Smysl by to mělo možná u fáčka u kterýho je při jeho elektrice každej volt dobrej.... Nejdůležitější je mít ty světla zapnutý protože za jednu pokutičku si budete moct koupit těch žároviček kolik chcete.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
capo Vloženo 22. Květen 2006 Sdílet Vloženo 22. Květen 2006 Jde o to, že altík k tomu, aby vyrobil "elektrickou energii" potřebuje nějakou energii, a tu právě odebírá z výkonu motoru. Tzn abys jel stejně, musíš vynaložit vyšší výkon, tedy vyšší spotřeba paliva. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Franta Vloženo 22. Květen 2006 Sdílet Vloženo 22. Květen 2006 Jde o to, že altík k tomu, aby vyrobil "elektrickou energii" potřebuje nějakou energii, a tu právě odebírá z výkonu motoru. Tzn abys jel stejně, musíš vynaložit vyšší výkon, tedy vyšší spotřeba paliva. "Energie" se v altíku vyrabí pořád, protože se pořád točí rotor altíku Pokud by si chtěl snížit spotřebu, musel by jsi mít na altíku el.mag. spojku jako je na klimakompresoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mikl Vloženo 22. Květen 2006 Sdílet Vloženo 22. Květen 2006 Mě by se ty denní světla líbily, i ty 2 tisíce bych za ně dal, ale je problém, kam s nima u fábie. Dole v nárazníku mám mlhovky, tak jedině místo nich, ale to je zase škoda. Zase si ale říkám, že mlhovky se používají párkrát do roka, ale tohle bych používal denně, tak nevím.Mikl: Dělal sis to sám, nebo sis to nechával dělat a kde? Sám,není to složité.Do Fabie by šla asi lépe zabudovat ta úzká světla. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
awe_cz Vloženo 22. Květen 2006 Sdílet Vloženo 22. Květen 2006 "Energie" se v altíku vyrabí pořád, protože se pořád točí rotor altíku Pokud by si chtěl snížit spotřebu, musel by jsi mít na altíku el.mag. spojku jako je na klimakompresoru. Precti si neco o zachovani energie, doporucuju ucebnici zakladni skoly. To, co pises, je samozrejme naprosta kravina. Alternator v zavislosti na odberu proudu klade odpor pri otaceni a tim zatezuje motor - a proto to stoji zvysena spotreba elektricke energie nejake ty dl navic ve spotrebe. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zabiak Vloženo 23. Květen 2006 Sdílet Vloženo 23. Květen 2006 Ježiš nebavmě se tady o kravinách . Prud to prostě odebírá a spotřeba větší je to je prostě fakt, sice je zanedbatelná, ale je. Ale tady jde spíš o to, že si zvíšíme životnost žárovek a to myslím dost podstatně a taky živtnost podsvícení prostě všeho co svítí. A myslím, že pokud používáte ty dražší žárovky se zvíšenou svítivostí, které stojí 900kč tak se ta investice vyplatí, protože životnost si zvíšíme několikanásobně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
capo Vloženo 23. Květen 2006 Sdílet Vloženo 23. Květen 2006 awe_cz -> Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DKx Vloženo 23. Květen 2006 Sdílet Vloženo 23. Květen 2006 Mě by se ty denní světla líbily, i ty 2 tisíce bych za ně dal, ale je problém, kam s nima u fábie. Dole v nárazníku mám mlhovky, tak jedině místo nich, ale to je zase škoda. Zase si ale říkám, že mlhovky se používají párkrát do roka, ale tohle bych používal denně, tak nevím.Mikl: Dělal sis to sám, nebo sis to nechával dělat a kde? Sám,není to složité.Do Fabie by šla asi lépe zabudovat ta úzká světla. Máš to hezky udělané. Ta mřížka - to jsi koupil celé ? Resp. co udělat pro to, abys již nebyl originální ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mikl Vloženo 23. Květen 2006 Sdílet Vloženo 23. Květen 2006 for DKx:Dík.Jsou to orig RS mřížky s vystřiženou dírou pro světla.Tahokov je připevněn nerez drátkem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mefisto Vloženo 23. Květen 2006 Sdílet Vloženo 23. Květen 2006 "Energie" se v altíku vyrabí pořád, protože se pořád točí rotor altíku Pokud by si chtěl snížit spotřebu, musel by jsi mít na altíku el.mag. spojku jako je na klimakompresoru. Precti si neco o zachovani energie, doporucuju ucebnici zakladni skoly. To, co pises, je samozrejme naprosta kravina. Alternator v zavislosti na odberu proudu klade odpor pri otaceni a tim zatezuje motor - a proto to stoji zvysena spotreba elektricke energie nejake ty dl navic ve spotrebe. Kdyz to chces tak podrobne, tak neni problem na volnobeh odbudit alternator, ze to nebude mit prakticky zadny vliv na spotrebu a pri vysokych otackach pribudit, ale to je uz nekde jinde. Jak chces srovnavat spotrebu altiku a napriklad klimy, ten altik i s tema zarovkama je zanedbatelny, to uz pak muzes brat i v potaz zda je to benzin nebo diesel a pod ne ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mefisto Vloženo 23. Květen 2006 Sdílet Vloženo 23. Květen 2006 Mě by se ty denní světla líbily, i ty 2 tisíce bych za ně dal, ale je problém, kam s nima u fábie. Dole v nárazníku mám mlhovky, tak jedině místo nich, ale to je zase škoda. Zase si ale říkám, že mlhovky se používají párkrát do roka, ale tohle bych používal denně, tak nevím.Mikl: Dělal sis to sám, nebo sis to nechával dělat a kde? Sám,není to složité.Do Fabie by šla asi lépe zabudovat ta úzká světla. Máš to hezky udělané. Ta mřížka - to jsi koupil celé ? Resp. co udělat pro to, abys již nebyl originální ? Jestli myslis ty o dva posty vejs tak to je origo na bavce, delaj to jeste na astru, na skodu nic a nic kuva 2zabiak: 900 za zarovku je dost, ale vem si ze ta v tech svetlech pro denni sviceni se neda menit, musis vymenit cely svetlo a to je vic jak za jednu zarovku a co ted? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
zabiak Vloženo 23. Květen 2006 Sdílet Vloženo 23. Květen 2006 Nj. Mefosto tak teď si asi dáme Deli . Někdo tady psal, že na to poskytují doživotní záruku, tak nevim. Každopádně jsou to Jetelové, že to neudělali měnitelné. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mefisto Vloženo 23. Květen 2006 Sdílet Vloženo 23. Květen 2006 Hm dozivotni zatruku jsem mel i na ram kola, ale nebylo to do konce myho zivota. Cili dozivotni zaruka je tak ty dva roky ne Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mikl Vloženo 23. Květen 2006 Sdílet Vloženo 23. Květen 2006 Nj. Mefosto tak teď si asi dáme Deli . Někdo tady psal, že na to poskytují doživotní záruku, tak nevim. Každopádně jsou to Jetelové, že to neudělali měnitelné. Ne doživotní záruku,ale dle výrobce se náhradní žárovky nedodávají,protože garantují s ohledem na kvalitu žárovek jejich delší životnost,než je celého světla.Z toho plyne,když Ti po dobu dvouleté záruky přestane žárovka svítit,musíš dostat celé světlo.Ani kdyby jsi žárovky sehnal,vyměnit nejdou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mefisto Vloženo 23. Květen 2006 Sdílet Vloženo 23. Květen 2006 No ale to same je s jakoukoliv zarovkou, ted zalezi jestli vydrzi vic nez zarovka v hlavnim svetlometu, coz bude asi kus od kusu. To se asi pozna az uzivanim Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mikl Vloženo 23. Květen 2006 Sdílet Vloženo 23. Květen 2006 Abych řekl pravdu,tak tu životnost nijak neřeším.Jenom jsem zareagoval na nějaké příspěvky.Ta světla jsem chtěl,tak je tam mám.Až praskne,nebo až chytnu šutr,budu řešit výměnu.Že by to byl šunt,který vydrží pár týdnů,tomu nevěřím.Náhradní se prodává tak nevidím problém. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mefisto Vloženo 23. Květen 2006 Sdílet Vloženo 23. Květen 2006 To je samo sebou Ja to psal na zabiaka v reakci na to ze pouziva nekdo zarovky za 900 a ty bude setrit jinyma zarovkama na 1000 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jir-ka Vloženo 23. Květen 2006 Autor Sdílet Vloženo 23. Květen 2006 Mám dojem, že to tady někdo vůbec nepochopil. Ty žárovky nejsou za 900,- ale za míň. Ale jelikož mají právě vyšší účinnost, je jejich životnost kratší. A nejde o peníze. Ale o to, že já nerad měním žárovku někde uprostřed noci. Protože spěchat např. po dálnici s jedním klopeným světlem a mít před sebou ještě 500 km není žádný med. Většinou mi žárovky vydrží tak dlouho, jako auto. Proto chci světla pro dení svícení, která jsou osazena žárovkami s delší životností. I ta investice se brzy vrátí v úspoře paliva. A argumenty jako, že zapnu klima a spotřeba letí nahoru, nejsou na místě. To je moje vlastní rozhodnutí, to mi žádný zákon nenařizuje. A komu to nepřipadá logické, ať si svítí jak chce. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Palo Vloženo 23. Květen 2006 Sdílet Vloženo 23. Květen 2006 Mám dojem, že to tady někdo vůbec nepochopil. Ty žárovky nejsou za 900,- ale za míň. Ale jelikož mají právě vyšší účinnost, je jejich životnost kratší. A nejde o peníze. Ale o to, že já nerad měním žárovku někde uprostřed noci. Protože spěchat např. po dálnici s jedním klopeným světlem a mít před sebou ještě 500 km není žádný med. Většinou mi žárovky vydrží tak dlouho, jako auto. Proto chci světla pro dení svícení, která jsou osazena žárovkami s delší životností. I ta investice se brzy vrátí v úspoře paliva. A argumenty jako, že zapnu klima a spotřeba letí nahoru, nejsou na místě. To je moje vlastní rozhodnutí, to mi žádný zákon nenařizuje. A komu to nepřipadá logické, ať si svítí jak chce. Správně, je to tvoje auto a tvoje peníze, dělej jak uznáš za vhodné. Jen pozor na homologaci Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jir-ka Vloženo 23. Květen 2006 Autor Sdílet Vloženo 23. Květen 2006 S tou homologací si dám pozor určitě. A veškeré doklady k tomu vozit s sebou. Už vidím jak se na mne nějaký policajt chystá, že svítím mlhovkama. Pokud bych je dal dolů do nárazníku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mefisto Vloženo 23. Květen 2006 Sdílet Vloženo 23. Květen 2006 Mám dojem, že to tady někdo vůbec nepochopil. Ty žárovky nejsou za 900,- ale za míň. Ale jelikož mají právě vyšší účinnost, je jejich životnost kratší. A nejde o peníze. Ale o to, že já nerad měním žárovku někde uprostřed noci. Protože spěchat např. po dálnici s jedním klopeným světlem a mít před sebou ještě 500 km není žádný med. Většinou mi žárovky vydrží tak dlouho, jako auto. Proto chci světla pro dení svícení, která jsou osazena žárovkami s delší životností. I ta investice se brzy vrátí v úspoře paliva. A argumenty jako, že zapnu klima a spotřeba letí nahoru, nejsou na místě. To je moje vlastní rozhodnutí, to mi žádný zákon nenařizuje. A komu to nepřipadá logické, ať si svítí jak chce. No nevim co jsi nepochopil, ale ty zarovky stoji (nektere) skoro 900kc. Proc kdyz maji vetsi ucinost by meli mit nizsi zivotnost? To ti nekdo rekl? Zarovka muze odejit kdykoliv a nemusi to byt jen sviceni, ale i otresy a dalsi vec je jestli vydrzi v dennich svetlech tak dlouho aby se jak rikas zaplatila. Nahradni stoji litr a v pohonych hmotach budes s ni muset najezdit hezkou radku roku nez se dostanes na rovnitko a ne aby se to zacalo vyplacet. Vymnenovani zarovek v noci kdekoliv neni prijemne, ale proste to se tezko ovlivni kde odejde, to se muzes stat at mas denni svetla nebo ne Mozna si tady nepochopil vubec nic, tady neprobiha rezba o to jestli denni svetla nebo ne, ale liberalni diskuse o tom co a komu vic vyhovuje a druhemu treba ne. Je preci jedno co si kdo da na auto. O tom to tady neni. Nikdo nikomu nic nevnucuje, proste tady tlachanim zabijime cas Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jir-ka Vloženo 23. Květen 2006 Autor Sdílet Vloženo 23. Květen 2006 Kdyby ses podíval na začátek, asi by jsi pochopil proč jsem vstoupil do diskuze. Máš pravdu, že některé značky těchto žárovek stojí až 900,-. Ok. Ale tyto žárovky mají skutečně nižší životnost. Prostě je to tak. Naopak jsou dnes i H4 pro denní svícení, které mají životnost podstatně delší než běžné H4. A návratnost té investice se dá snadno spočítat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.