Přejít na obsah

Piestne kruzky


mafiak

Doporučené příspěvky

Zdravim Vas,

Na uvod chcem povedat ze funkciu hladat som pouzil, a piestne kruzky sa v mojom kontexte vysktuju az v dvoch temach, aj to len okrajovo (Fabia/Motor).

Moj problem zacal hadam klasicky - a to ze mojich 16 ventilov zere olej. Da sa povedat ze nie vela (1-2l/15000km). Bohuzial sa neskor ukazalo, ze olej sa nespaluje, ale vyteka. Ale aspon som zistil preco mi zahriaty motor nenormalne smrdi (olej kvapka na vyfuk, konkretne na vlnovec). Olej je tiez okolo mierky oleja a je zasvinene od nej vsetko od nej az po vanu.Odkail presne tecie, to zistim o par dni, dnes som dal umyt motor..

Mechanik sa vsak na to pred par dnami pozrel na to a skonstatoval dve mozne vady, ktore sa bohuzial navzajom nevylucuju:

1. Prasknnuty resp. zaneseny "odlucovac oleja" (opat vyraz ktory toto forum velmi nepozna) - krabicka za 120€, to by este slo..

2. Nacaty motor - cize prekruzkovat valce (z odvetravania klukovej skrine ide dym, klapka je po mesiaci od vycistenia spinava ako predtym, motor "dycha") .. tu je uz cenovka o cosi vyssia..

Viete sa niekto podelit so skusenostami, kedy sa prekruzkovava, preco sa prekruzkovava a ci to pomoze? Mal niekto zly odlucovac oleja? Budem vdacny za kazdu radu.

Auto ma 130.000km, ale vzhladom ze som treti majitel - plus minus autobus, je to 55kW verzia z roku 2000

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Olej. filter je OK, tesnenie vane vyzera tiez ok, ostavaju mi este tie simeringy..

Ale ten odlucovac oleja je asi v prdeli lebo je cely od oleja..

A co ten dym z odvetravania kluk. skrine?

Editováno: , autor: mafiak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ono to praveze vidno je.. cela zadna a lava (pri rozvodoch) strana motora je spinava od oleja..

A je to dokonca aj citit.. Nakolko to vsetko kape na vyfuk .. ak zastanem v tme tak sa mi doslova vali popred svetla dym ktory riadne zapacha, to vsetko samozrejme saje aj ventilator do interieru (hadajte aky som mal pocit ked som to videl prvykrat)

Motor som dal umyt, ale zjavne som mal personalu ukazat nech vystriekaju miesto kde ma to najviac zaujima, lebo akosi je tam stale olej.. alebo to skusit z motopurom rucne a budeme vediet na com sme.

Ale kazdopadne mam pocit ze motor je akosi lenivy, takze predsa len bude asi uz nacaty.. no nic..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Keby to nahdou niekoho zaujimalo...

Nakoniec sa ukazuje ze olej neunika cez hlavu, ale niekde okolo odlucovaca oleja, ale vzhladom na rozsiahlost zaspinenia to vyzera ze olej tecie aj z prevodovky cez simering;

Co sa tyka lenivosti motora - vyriesila ho vymena palivoveho filtra :) od vtedy uz motor nema "lenive nalady"

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Keby ste nevedli prist na chybu tak trosku poradim ja som mal presne ten isty problem vymenil som vsetko co sa len dalo aj odlucovac oleja a tak dalej a nakoniec som zistil ze chyba bola v tom ze sa mi rozpadla tesniaca gumicka od tycky oleja presnejse to voditko co ide priamo do motora je tam taky mali kruzuk ktory som tam uz ani nemal a odtial mi tlacilo stale olej Oprava ma stala 0,60 eur potesilo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...