Publikováno Duben 9, 201015 r Ahoj všem, prosím o radu. Koupil jsem si Octavii 1 (Typ 1U, Var STBFQXO1 Ver FM5) 1,6, 75kW, rv06/2003, 78 000km se serviskou. První problém nastal, když po nějaké (docela krátké) době od koupě se rozsvítila kontrolka EPC a přestal fungovat (továrně instalovaný) tempomat. Následně jsem zjistil, že při zapnutí klimatizace (manuál) motor poskočí, ale klima nechladí. Odvezl jsem to na VAG, závady v paměti VAGu: vadný brzdový spínač/snímač, nízký tlak v klimě, zkrat na ventilátoru č.2, nějaký chybný údaj z lambdasondy. Následně jsem kontrolou zjistil, že je vypálená pojistka č.5, u které se v manuálu píše "vyhřívání sedadel, Climatronic, navigace, klapka recyklovaného vzduchu, multifunkční volant, vyhřívání zp. zrcátek" Po výměně (manuál říká 5A, byla tam 7,5ka) a zapnutí klimatizace pojistka shoří po cca 30-40 vteřinách (klima normálně chladí, po vyhoření pojistky přestane, tlačítko svítí). Mám nějaké teorie, ale rád bych slyšel názor místních. Můžete mi prosím poradit, které závady by mohly mít společného jmenovatele a kterým směrem mám bádat, popřípadě komu z elektroborců v Praze zavolat aby se na to mrknul? Díky moc, Schmouddle
Duben 10, 201015 r 5 pojistka je na tempomat a brzdový spínač(vyměn brzdový snímač a tampomat bude fungovat).Klima ti asi nefunguje že v ní je malý tlak chladiva(kontrola těsnosti klimy a výměna chladící směsi).No a s tím ventilátorem bude asi nějaký ptoblém (třeba zatuhlý mator ventilátoru).
Duben 10, 201015 r Autor 5 pojistka je na tempomat a brzdový spínač(vyměn brzdový snímač a tampomat bude fungovat).Klima ti asi nefunguje že v ní je malý tlak chladiva(kontrola těsnosti klimy a výměna chladící směsi).No a s tím ventilátorem bude asi nějaký ptoblém (třeba zatuhlý mator ventilátoru). Ty problémy jsou spojené - ventilátory na chladiči se točí, klima funguje a chladí, tedy přesně 30 vteřin než shoří pojistka č. 5. Dokud nezapnu klimu, pojistka je OK. Tedy otázka zůstává - jaký je vztah mezi pojistkou č. 5 a manuální klimatizací? Je přes ní jištěn třeba ten ventilátor č.2, který by to mohl při zkratu velkým odporem spálit?
Duben 10, 201015 r Tak od pojistky 5 jde proud přes vedení A20 do ŘJ dochlazování,tak že spojitost tu je.Zkus odpojit ten ventilátor jestli pojistka praskne i potom.Jestli ano tak bude problém v té ŘJ.dochlazování.
Duben 10, 201015 r Autor Tak ventilátor jsem odpojil, na palubce přestalo svítit "EPC". Pojistka odešla tak jako tak, nicméně po delší době a při vypnuté klimatizaci. Takže původní poznatek, že pojistka shoří když se zapne klima není přesná. Zapnutí klimy urychlí spálení pojistky. Jsem zmaten..
Duben 12, 201015 r Autor Odpojil jsem, přestala se vypalovat. Spínač jsem vyjmul, dnes koupím nový. Děkuju za pomoc!
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.