Schmouddle Vloženo 9. Duben 2010 Sdílet Vloženo 9. Duben 2010 Ahoj všem, prosím o radu. Koupil jsem si Octavii 1 (Typ 1U, Var STBFQXO1 Ver FM5) 1,6, 75kW, rv06/2003, 78 000km se serviskou. První problém nastal, když po nějaké (docela krátké) době od koupě se rozsvítila kontrolka EPC a přestal fungovat (továrně instalovaný) tempomat. Následně jsem zjistil, že při zapnutí klimatizace (manuál) motor poskočí, ale klima nechladí. Odvezl jsem to na VAG, závady v paměti VAGu: vadný brzdový spínač/snímač, nízký tlak v klimě, zkrat na ventilátoru č.2, nějaký chybný údaj z lambdasondy. Následně jsem kontrolou zjistil, že je vypálená pojistka č.5, u které se v manuálu píše "vyhřívání sedadel, Climatronic, navigace, klapka recyklovaného vzduchu, multifunkční volant, vyhřívání zp. zrcátek" Po výměně (manuál říká 5A, byla tam 7,5ka) a zapnutí klimatizace pojistka shoří po cca 30-40 vteřinách (klima normálně chladí, po vyhoření pojistky přestane, tlačítko svítí). Mám nějaké teorie, ale rád bych slyšel názor místních. Můžete mi prosím poradit, které závady by mohly mít společného jmenovatele a kterým směrem mám bádat, popřípadě komu z elektroborců v Praze zavolat aby se na to mrknul? Díky moc, Schmouddle Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jirka21 Vloženo 10. Duben 2010 Sdílet Vloženo 10. Duben 2010 5 pojistka je na tempomat a brzdový spínač(vyměn brzdový snímač a tampomat bude fungovat).Klima ti asi nefunguje že v ní je malý tlak chladiva(kontrola těsnosti klimy a výměna chladící směsi).No a s tím ventilátorem bude asi nějaký ptoblém (třeba zatuhlý mator ventilátoru). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Schmouddle Vloženo 10. Duben 2010 Autor Sdílet Vloženo 10. Duben 2010 5 pojistka je na tempomat a brzdový spínač(vyměn brzdový snímač a tampomat bude fungovat).Klima ti asi nefunguje že v ní je malý tlak chladiva(kontrola těsnosti klimy a výměna chladící směsi).No a s tím ventilátorem bude asi nějaký ptoblém (třeba zatuhlý mator ventilátoru). Ty problémy jsou spojené - ventilátory na chladiči se točí, klima funguje a chladí, tedy přesně 30 vteřin než shoří pojistka č. 5. Dokud nezapnu klimu, pojistka je OK. Tedy otázka zůstává - jaký je vztah mezi pojistkou č. 5 a manuální klimatizací? Je přes ní jištěn třeba ten ventilátor č.2, který by to mohl při zkratu velkým odporem spálit? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jirka21 Vloženo 10. Duben 2010 Sdílet Vloženo 10. Duben 2010 Tak od pojistky 5 jde proud přes vedení A20 do ŘJ dochlazování,tak že spojitost tu je.Zkus odpojit ten ventilátor jestli pojistka praskne i potom.Jestli ano tak bude problém v té ŘJ.dochlazování. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Schmouddle Vloženo 10. Duben 2010 Autor Sdílet Vloženo 10. Duben 2010 Tak ventilátor jsem odpojil, na palubce přestalo svítit "EPC". Pojistka odešla tak jako tak, nicméně po delší době a při vypnuté klimatizaci. Takže původní poznatek, že pojistka shoří když se zapne klima není přesná. Zapnutí klimy urychlí spálení pojistky. Jsem zmaten.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jirka21 Vloženo 11. Duben 2010 Sdílet Vloženo 11. Duben 2010 Odpoj brzdový spínač. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Schmouddle Vloženo 12. Duben 2010 Autor Sdílet Vloženo 12. Duben 2010 Odpojil jsem, přestala se vypalovat. Spínač jsem vyjmul, dnes koupím nový. Děkuju za pomoc! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.