Přejít na obsah

DPF - vypalování


Johanku69

Doporučené příspěvky

Děkuju ti moc , jen jsem si chtěl ověřit ,zda je vše ok ,na tomhle motoru nic nezlobí ale mám tu ještě známé auto to samé , výfuk má též čistý ale když se spustí za jízdy regenerace tak to kouří modře když mu šlápnu víc na plyn, jak povolím tak přestane kouřit a jak znovu přidám tak zase modře kouří .Když to neregeneruje tak to nekouří.Paměť bez závad,  jede normálně.Netuším tam  kde hledat problém ,najeto to má o 10tisíc víc .chci zkusit vyvolat diagnostikou regeneraci a pak zkontrolovat jestli se situace zlepší

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě tam dělal bordel ten DG software. Auto při regeneraci kouřilo a regenerovalo celkem dost často, cca každých 200-300km při provozu po městě. Hlavě díky časté regeneraci přibýval olej (ředil se nespálenou naftou). Od přehrátí na starou verzi softwaru je klid. Také to při DG softwaru čekalo vždy až na 100% zaplnění, než se spustila regenerace. Po přehrátí se spouští vždy, jak má víc než 60% a ideální podmínky. Což je mnohem lepší. A kouří při regeneraci už jen minimálně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řešil jsem to rok a nakonec pomohlo to přehrátí. Dočetl jsem se to někde tady jako tip. Ale nikdo mi už nedokázal vysvětlit proč. Údajně ty nové softwary stojí za prt a DPF ničí. Tak nevím. Ale to by tu musela hulit každá druhá ovce, co tu po silnicích jezdí. Je to zas neco mezi nebem a zemí, co mi zatím nikdo nedovedl vysvětlit. Ale mě to nakonec zachránilo před výměnou za cca 35 000,- za nové DPF do skauta, protože na 4x4 se prý eko verze nedělá, nebo alespoň tehdá se nedělala.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

DPF to víc neničí jen rychleji zanáší.

DG SW posouvá efektivitu motoru aby víc motor "hulil" tvořil méně noxu a víc toho pochytá tím pádem DPFko které se pak musí častěji vypalovat... Ten to proces je ale např. u OIII TDIček bez adblue ještě výraznější, na motor to zásadní vliv nemá, jen to prostě snižuje nepatrně životnost DPFka a výrazněji EGR ventilu, protože u OII saje spaliny před DPF (u OIII za DPF proto jim to nevadí).

 

Pokud ti to po úpravě hulí je tam nějaký problém, tím že tam nahraješ zpět bez DG tomu určitě pomůžeš, ale nakonec se to nejspíš stejně projeví. Bude to pravděpodobně dělat EGR ventil, nebo vstřiky. Taky to může dělat turbo, ale to by ti mizel i nějaký ten olej...

Nicméně většinou to dělají ty vstřiky, je tam totiž výrazně vyšší tlak na vstřikovači. Pokud jsou více jeté nebo poškozené nějakým špatným palivem, tak se to více projevuje - průsak nafty do spalovacího prostoru ze špatně těsnicího vstřiky v nevhodnou dobu ti takový kouření obzvláště při vypalování, kdy je nutný post. injection velmi snadno potom vytvoří dýmeček který tam vidět nechceš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

děkuju moc za důkladně vysvětlenou problematiku  takhle je to perfektně popsané děkuju moc.Turbo to myslím nebude , to by kouřilo modře i jindy než při regeneraci , tohle dělá jen při regeneraci. Tak to vypadá spíš na ty vstřiky , Egr je při regeneraci uzavřený ne? A nechá se ten stav vstřiků nějak zkontrolovat   přibližně v měřených hodnotách ?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Se to nezdá ale turbo dost změnilo chování a také ho hodně mění při vypalování ale víceméně ano, olej by mizel trochu víc než je normální i při běžné jízdě.

EGR se má uzavřít a v tom může být právě problém, nemusí se zcela uzavřít ale jednotka to ještě nevyhodnotí jako chybu.

Orientačně lze použít odchylku vstřiků dle jednotky, ale neřekne ti to jestli máš netěsnost na vstřikovači, která by něco takového způsobila... Nicméně jestli bude některý vstřik výrazně ubírat a další přidávat ukazuje to na jejich špatný stav.

Tohle je třeba řešit v rámci akce na podporu důvěry, kde škodovka velmi často všechny vstřikovače v rámci DG měnila zadarmo a často k tomu přidali i EGR, protože tyhle věci prostě způsobují problémy i když DG SW není a auto už je starší. Je třeba do autorizáku drbat dokud motor nemá perfektní chod bez vibrací a cukání.

 

Pokud ale už máš od přehráti SW víc jak dva roky (nebo rok ? nejsem si jistý) tak máš smůlu. Škodovka se k výměnám těch to věcí stavěla kladně a obvykle vyhověla. Problém byl většinou na straně servisu, který neuměl se škodovkou vyjednávat a tudíž radši zákazníka odradil od řešení závady s tím že si to bude zákazník platit sám...

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuju moc za informaci , vím o tom ,že hlavně EGR ventily  odcházely často po  nahrátí DG softwaru.Tady už je určitě si myslím  delší čas než 2 roky od přehrátí softwaru tak na záruku to nevyjde.Je mi jasné , že ty špatné vstřiky  se nejlíp  poznají když se vyndají ale jde mi o to zkouknout  to  diagnostikou a pak by šli případně ven.

Zkusím  provést tu servisní regeneraci a uvidíme jaká bude situace.Mě překvapuje ,že i přes ten kouř při regeneraci je čistý  výfuk 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je pravda, že vstřiky špatné asi byly. Protože jsme je už také měnil. Auto šlo po zahřátí od 1,5 do 2,5tis. otáček při tahu do vibrací. Nikdo nemoh přijít na to proč. Skoro po roce se vyměnili vstřiky a od té doby je klid. Takže možná je vyměnit před přehrátím, tak by to třeba pomohlo. Ale tehdá se ješte auto neklepalo. Začlo to až později. Každopádně to mám na motoru, který má odlítáno přes 300 tis. km. Ale minimálně plus starého softwaru je, že to spustí regeneraci dřív, pokud má ideální podmínky a nečeká až na 100% zaplnění. Velká výhoda pro kombinovaný provoz. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Servisní regeneraci budeš dělat zbytečně, nemůže to vyřešit.

Pokud motor vibruje hlavně na volnoběh v nižších otáčkách může za to většinou vstřikovače....

Pokud motor nevibruje (necítíš jeho chod v kabině) šel bych primárně po egru.

 

Nicméně jedná se pořád o OII, pokud přehrání SW tvůj problém vyřeší k spokojenosti, tak bych to dál neřešil, všechna další řešení jsou drahá v poměru k stáří vozu.

U vstřikovačů se pohybuješ kolem 48 tisíc když to uděláš sám nebo s levným servisem s novými vstřiky (nedoporučuji repas pokud ti vadí takové věci jako kouření při regeneraci)

Nebo cca. 19 tisíc za nový egr - zde opět určitě zvolit originál (ne repas ani druhovýrobu) vč. sady nového těsnění a přetěsnění trubek k sání.

Ano u egru se můžeš dostat na cenu kolem 10K pokud koupíš repas/druhovýrobu a jen se přehodí egr v jeho pozici bez přetěsnění atd. nedoporučuji...

 

Já být na tvém místě šel bych cestou zrušit DG sw, protože nedostatek kompoment, které způsobují problém se nemusí při původním SW tak zásadně projevovat . Až pokud bych pak měl pocit že to není ok, řešil bych to dál...

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poslední je 9972 (bez DG), nicméně doporučují 9968 nebo 9962, protože už 9972 posunul kouřivost a zanášení DPF filtru...

Modrý dým značí olej obvykle olej ve spalovací komoře, ale bohužel nafta je taky olej a pokud se nespaluje ale jen dohořívá může ti taky udělat modrý dým, to poukazuje na to že se do spalovacího prostoru dostává nafta v době kdy nemá - vstřiky.

 

To může přehrání SW vyřešit, protože klesne tlak ve vstřikovací soustavě zhruba o 1/4 a to není málo.

Původní SW pracoval s maximálním tlakem 1600 barů DG SW pracuje až s 2100 bary... to je obrovský rozdíl...

TJ. pokud ti motor jde dobře ale neháže ti problém s DPF tak je rozhodně lepší mít starší SW za 1000 kč než řešit vstřikovače za X tisíc. co na tom že už nejsou ve 100 % kondici ? Hlavně že to jede dobře a nehulí...

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U mě teda výfuk už čistý není. Ale jinak to táhlo, startovalo na drknutí, drželo krásně volnoběh. Úplně bez problémů. I hodnoty na diagnostice v cajku. Ani žádné chyby. Jen se to při tahu začlo klepat. Ještě divnější že jen na 17kach kolech. Na zimních 16kach skoro vůbec. Proto nikdo nečekal, že by moh být nějaký vstřik vadný. Ale po výměně skoro půl auta a hledání všeho možného i nemožného se sehnali starší vstřiky na zapůjčení a pomohlo to. Některý prostě musel být špatný. Ale doteď to moc nechápu. Taky bych čekal, že při vadném vstřiku to nepotáhne, bude cukat nebo alespoň špatně chytat, nebo něco takového.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

NN když ten vstřik netěsní tak ti tam háže naftu navíc kdy nemá, a když už špatně rozstřikuje tak snižuje kvalit spalování ale tah to má pořád je to TDI, problém uživatel začne vnímat až když se vstřik zasekává ale to není zas tak častá závada, jako to že vstřik netěsní kdy má a nebo že špatně rozstřikuje. To auto prostě pojede dokud tam nafta jde poměrně dobře.

 

Prostě pokud dodržuje vstřiknutí nějak nafty do pístu tak to jede dobře jen to nemá kultivovaný chod, problém nastává až když nevstřikuje nebo vynechává vstřikování...

 

Dokonce legendární 1.9 TDI PD měly lepší chod a projev když už vstřiky spíš tryskali než rozprašovali když to přeženu :-D proto tolik lidí je překvapeno u těch to motorů že neprojdou z ničeho nic emisemi, přitom motor jede jako nikdy předtím.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každopádně tím ale nechci říct, že to jsou určitě vstřiky. Za mě přehřátí softwaru určitě doporučuju, od kouření a hlavně přibývání oleje to pomohlo. Plus lepší spouštění regenerací. 

Vstřiky jsem do roka musel měnit taky, i když na první pohled vypadali v pořádku. Teď už se ale nedovím, zda byly na vině i před přehrátím, nebo ne. To jen tak pro zamyšlení...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, mám dotaz k poznámce:

 

před 9 hodinami, 15degren napsal:

Poslední je 9972 (bez DG), nicméně doporučují 9968 nebo 9962, protože už 9972 posunul kouřivost a zanášení DPF filtru...

 

Zaujalo mě to s tou kouřívostí. Já měl po koupi na autě verzi 9981 (tedy DG). Nechal jsem si nahrát předdieselgate 8404. S původní verzí jsme vypalovali po cca 350km, po přehrání na předdieselgate se to během cca měsíce snížilo na 200-250km (to jsem dodnes nepochopil))..
Je možné, že má tato verze také vyšší kouřivost? To se člověk nikde jen tak nedozví.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě bych poprosil jestli můžu jak spustím tu servisní regeneraci DPF ?  pod vcds 20.4.2 to bohužel nějak nejde, spouštím to a  je tam psáno stisknout brzdu a spojku a prošlápnout plynový pedál, po tom se mi rozbliká kontrolka žhavení ale otáčky se nezvýší a ani teplota výf. plynů nejde vzhuru 

Děkuju moc 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Ahoj. Potreboval bych poradit ohledne DPF. Motor 2.0 cega 125kw. Muj problem. Auto regenerovalo driv cca 400km a regenerace probihala cca 20km. Pote auto stalo necele 2 mesice v servise a od te doby se to nejak sere... Regenerace kazkdych 100km. Trva to 50-80km nez se to vypali. Vymenili jsme prvni lambdasondu, hlasila diagnostika chybu. Ted regenerace po cca 150km a trva 30-40km. Provedli jsme nucenou regeneraci. Kdyz to regenerovalo dlouho tak pribejva nafta v oleji. Vyfuk je malinko cerny. Auto ma najeto cca 288tkm. Filtr byl cisten prechozim majitelem ve 200tkm. S autem jezdim kazdy den cca 20 a vic km na jednu cestu. Pridam foto z diagnostiky namerenych hodnot. Muze byt spatny dpf nebo nejaky cidlo tlaku na dpf, zadni lambdasonda? Dekuji za info.

received_991867398715769.jpeg

received_331816125942964.jpeg

received_1010866353283401.jpeg

received_864218408393713.jpeg

received_603735455296711.jpeg

received_1755864078199356.jpeg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...