Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Ahoj všem,

prosím o radu.

Koupil jsem si Octavii 1 (Typ 1U, Var STBFQXO1 Ver FM5) 1,6, 75kW, rv06/2003, 78 000km se serviskou.

První problém nastal, když po nějaké (docela krátké) době od koupě se rozsvítila kontrolka EPC a přestal fungovat (továrně instalovaný) tempomat.

Následně jsem zjistil, že při zapnutí klimatizace (manuál) motor poskočí, ale klima nechladí. Odvezl jsem to na VAG, závady v paměti VAGu: vadný brzdový spínač/snímač, nízký tlak v klimě, zkrat na ventilátoru č.2, nějaký chybný údaj z lambdasondy.

Následně jsem kontrolou zjistil, že je vypálená pojistka č.5, u které se v manuálu píše "vyhřívání sedadel, Climatronic, navigace, klapka recyklovaného vzduchu, multifunkční volant, vyhřívání zp. zrcátek"

Po výměně (manuál říká 5A, byla tam 7,5ka) a zapnutí klimatizace pojistka shoří po cca 30-40 vteřinách (klima normálně chladí, po vyhoření pojistky přestane, tlačítko svítí).

Mám nějaké teorie, ale rád bych slyšel názor místních.

Můžete mi prosím poradit, které závady by mohly mít společného jmenovatele a kterým směrem mám bádat, popřípadě komu z elektroborců v Praze zavolat aby se na to mrknul?

Díky moc,

Schmouddle

Vloženo

5 pojistka je na tempomat a brzdový spínač(vyměn brzdový snímač a tampomat bude fungovat).Klima ti asi nefunguje že v ní je malý tlak chladiva(kontrola těsnosti klimy a výměna chladící směsi).No a s tím ventilátorem bude asi nějaký ptoblém (třeba zatuhlý mator ventilátoru).

Vloženo

5 pojistka je na tempomat a brzdový spínač(vyměn brzdový snímač a tampomat bude fungovat).Klima ti asi nefunguje že v ní je malý tlak chladiva(kontrola těsnosti klimy a výměna chladící směsi).No a s tím ventilátorem bude asi nějaký ptoblém (třeba zatuhlý mator ventilátoru).

Ty problémy jsou spojené - ventilátory na chladiči se točí, klima funguje a chladí, tedy přesně 30 vteřin než shoří pojistka č. 5. Dokud nezapnu klimu, pojistka je OK.

Tedy otázka zůstává - jaký je vztah mezi pojistkou č. 5 a manuální klimatizací?

Je přes ní jištěn třeba ten ventilátor č.2, který by to mohl při zkratu velkým odporem spálit?

Vloženo

Tak od pojistky 5 jde proud přes vedení A20 do ŘJ dochlazování,tak že spojitost tu je.Zkus odpojit ten ventilátor jestli pojistka praskne i potom.Jestli ano tak bude problém v té ŘJ.dochlazování.

Vloženo

Tak ventilátor jsem odpojil, na palubce přestalo svítit "EPC".

Pojistka odešla tak jako tak, nicméně po delší době a při vypnuté klimatizaci. Takže původní poznatek, že pojistka shoří když se zapne klima není přesná. Zapnutí klimy urychlí spálení pojistky.

Jsem zmaten.. :help:

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...