Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím,

chtěl bych vědět, jestli je možné udělat přestavbu LPG na motor 2.0 FSI 110kW nebo na 2.0TFSI 147kW ;) Máte s tím někdo nějaké zkušenosti? Díky za info :)

Nikdy sem to nedělal, neviděl běžet, neznám technologii.

Je potřeba od tebe znát kód motoru, jinak ti v momentální chvíli pravděpodobně nikdo není schopen říct jestli ano nebo ne. Prostě kód motoru, pak se uvidí jestli ano nebo ne. Jinak polskej ACGaz prej vymýšlí LPG software na přímej vstřik benzínu, kde nebude potřeba znát kód motoru, ale prej to bude na podzim nebo ke konci roku. Uvidíme...

v nynější době múžeme dělat přestavby na 2.0 16V 110 kW,kod motoru BVY a 2.0 16V 147kW, kod motoru BPY-BWA, je to zpracované pro VW, ale pokud souhlasí kodmotor, šlo by to i na Octavie....

  • Autor

jedná se mi hlavně o motor BWA (OII RS - 2.0 16V TFSI - 147kW, 280Nm)

...jedná se tedy o přestavbu jako do běžných motorů (např. 1.6 75kW) nebo je to jiná technologie?

Upraveno od janjoy

Prakticky je to v podstatě stejné, jen softverově je to úplně jiné...když jede FSI na plyn, má zastavené, jelikož jsou v hlavách,hrozí zničení vyskokou teplotou, takže je udělaný program tak, že např. na 30 vstřiků lpg se třeba 5 mezi tím pohnou benzínové, aby se chladily, takže na 150 km auto vezme k plynu cca 1 litr benzínu, takhla nám to bylo prezentováno na školení BRC....zatím je to udělané pouze na kod mororu, nedoporučuje se ani přebírat to od jiného vozu, jiná značka-stejný motor, takže já osobně se do toho zatím nehrnu, při zkušenostech se vstřiky lpg některých výrobců....nejsem tak bohatá firma, abych platil pak ty nákladné opravy.

...Souhlasím s výše uvedeným. Praktická zkušenost -

BRC SDI jezdí na LPG, tak zařízení dělá toto:v režimu jízdy s malou zátěží se nahodile přepíná vždy jeden válec na BA, v režimu akcelerace jede trvale na LPG, ale při max výkonu nahodile přepíná. Při přechodu do volnoběhu se po cca 5-10 vteřinách (pokud se dobře pamatuju) přepíná všemi válci na BA, po zvýšení otáček ihned přerpne všechny válce na LPG. Zařízení BRC SDI mají SW "ušitý" na míru vždy pro konkrétní značku a motorkod, nedoporučuje se použít na podobné auto (např v rámci stejných motorkodů v koncernu VW). Výrobce udává cca 10% provozu probíhá na BA, 90% na LPG. Tartarini pro FSI motory také udává přesný motorkod (má hohatší seznam - více vozů). Při provozu na LPG jezdí max výkon a volnoběh pouze na BA, v částečných zátěžích si k plynu občas "přistříkne" benzin (Tartarini umí při jedné dávce paliva pro jeden válec dávkovat současně LPG i BA - např. 15ms LPG a 5ms BA). SW je pevně nastaven od výrobce, nepřipouští vpodstatě žádné možnosti úprav. Při provozu na LPG je údajně procento spotřebovaného benzinu větší - podle jízdních podmínek snad až 30% benzinu a 70% LPG.

Ohledně polského Elpigasu nevím - neznám, nemohu sloužit. Ale elektronika by měla vycházet z italského AEB, to znamená podobně jako Tartarini.

Informace o chystané novince pro FSI motory od AC Autogas jsem taky zaregistroval - obecně se trochu bojím toho, že bude na montážní firmě stanovit procento a režim, kdy se bude dávkobat BA pro ochlazení vstřikovačů a v jakém množství. Tlak zákazníků na to aby to bralo co nejméně benzinu nutně povede k tomu, že se BA vstřikovače budou přehřívat a odcházet. Pokud budeme dávkovat BA příliš, půjde do háje pro změnu ekonomika provozu.

Ale to s tim Stagem předbíhám, necháme se překvapit, co podzim přinese. Navíc doufám, že se zase "okotí" Ital od BRC a přijde s něčím novým...

Čest, Ivan

to je úplně vyčerpávají odpověď, já to popsal jen všeobecně... BRC už dlouho v tomto mlčí, ale znáš je, dokud to nemají pořádně vychytané, tak to ven nepustí, jak to bylo s SQ standart- osobně jsem s italem dva dny jezdil, abychom auto najeli, pak to bylo super, dnes máš SQ P@D načtené za 5 minut a funguje.... s přímým vstřikem to bude to samé, já si počkám...

... no doufejme že se pochlapěj a něco z nich vypadne... Jinak je po přestavbách koncernovejch aut. Ale nevim, nevim. Principiálně čím více benzinu, tím větší pravděpodobnost že BA vstřikovače přežijou i "závodníkům". Ale pak zase ta návratnost...

Takže uvidíme, čeho se dočkáme..

No já to nemontuju(zatím), zatím pouze teorie...

Slyšel sem od nejmenovaného zdroje, že např ve volnoběhu to dává např 1benzínu na 10vstřiků plynu. Ale kupříkladu někde v akceleraci třeba 5benzínu ku 8plynu.

Nicméně bude se muset do toho tlačit, protože ekologie vychází přímému vstřiku vstříc a lidi to chtět budou. Nevím jak moc to bude ožehavé s ACGAZ Stag, ale pokud tam bude moci někdo určovat programem poměrné dávkování benzínu ku plynu, tak to bude sranda...

Nevím, zajímá mě to, ale raděj bych to poprvé viděl u někoho jiného než u sebe.

Jinak souběžné dávkování (benzín+LPG dohromady) má Elpigaz už z nepřímého vstřikování.

  • Autor

díky moc za informace :) Ještě by mě zajímalo, jak to bude zhruba s cenou přestavby - bude se to pohybovat kolem cen současných přestaveb nebo to půjde nějak extra nahoru?

Tato sada už by tedy uměla vyřešit i motory TSI (např. 1.2, 1.4...)?

Hlavní důvod proč bych to chtěl je hlavně ekonomika provozu, ale spotřeba cca 1litr benzínu na 150 není nic hrozného, pokud to nebude k tomu baštit 12litrů plynu ;)

BRC, Tartarini, Elpigaz a kdejaké jiné doteď prostě pracují na principu pevně stanoveného programu pro určitý kód motoru. Jestli chceš osadit 1,2L 1,4L....musíš vypsat jednotlivé kódy motorů a pak ti někdo řekne....ANO nebo NE.

Na podzim by údajně mělo vyjít něco převratného prej, kde se kód motoru nepotřebuje, pač se ladí auto opět na silnici, tímpádem by teoreticky už šlo osadit kdejaké FSI bez nutnosti kódu motoru atd.

Jinak nevím jestli mám správnou cenu....cena se pohybuje kolem 45000kč. Ale to sem kdesi našel na netu, možná to nebude ani objektivní. Možná cenu řeknou jiní...a přesně...

janjoy:Byt tebou tak počkam tak rok až jse aspon trochu "vychytaji" na tom systemu chyby,protože předpokladam že ze začatku tam určitě nějake problemy byt mužou,tak jako u všeho co je nove a nevyzkoušene.

  • 1 rok později...
  • Autor

po delší době oživuji toto téma - co je nového u přímovstřikového motoru? Už je za dveřma nebo na trhu nějaký produkt? :)

no holt si budeme muset ještě nějaký pátek počkat, než to půjde na přiajtelnější cenovou hladinu ... šedesát tyček je už fakt ranec :feve:

zatím skoro nic nového, rozumné firmy vyčkávají, na druhou stranu, když vidím, že benzinové vstřiky na benzín taky občas odcházejí( kamarádovi po cca 40 tisících) nekvalitním benzínem, tak se do toho taky nehrnu, nejsem tak bohatý, aby mi dotáhl takové auto na povalníku a ještě to svedli na plyn, o takovou reklamu nestojím....

a jak je na tom PRINS (http://greenfuel.cz/superb.html)

jinak motory TSi by mely mit vsechny kuli primemu vstriku kvalitni sedla ventilu, coz je taky vyhoda

  • 2 týdny později...
  • Autor

na toho Superba s Prins jsem psal dotaz, ale žádná odpověď nedorazila ;) Koukal jsem ale že Coubal přestavby TSI nabízí, ale nikde v okolí jsem nenašel např. přestavěnou Fabii 1.2TSI. Superba II jsem už v Praze několikrát viděl, dokonce i jako taxík...

Máte někdo zkušenosti se zařízením Vialle? Výrobce nabízí tento typ na všechny koncernové motory vč. TSI :feve:

  • 2 měsíce později...
  • Autor

tak už se objevilo nějaké vhodné zařízení? Koukal jsem že už AGC Strakonice nabízí přestavby TSI motorů...

pánové....ono to není tak jednoduché, něco jiného je se o tom tady bavit, druhá věc je to namontovat....a pak servisovat... další věc, kolik z vás plynařů jezdí pravidelně na předepsané kontroly, 80% lidí na to kašle, pak nastávají ty správné problémy.....

tak ono nejde jen o koncern. kdyz si vzpomenete pred par lety jak se rychle rozsirilo prime vstrikovani u nafty.

koukam ze se ani mistnim montaznikum nechce do instalace. co pak teprv my uzivatele.

jina z tech pomeru co vstriku BA/LPG co tu udavate mi to tak od oka vychazi na min 20% spotrebu benzinu, bez startovani... Nevim jak se mohl technik z BRC dopocitat 1l na 150km tedy 0,75l/100km. Coz u motoru ktery jezdi na benzin s prumernou spotrebou 7,5l/100km je v prumeru kazdy 10. vstrik. Cena montaze + servis. Kdo najede tolik km aby se mu to vratilo...

zase máš mylné informace, není to pravidelné dávkování jedna ku......, při každém zatížení motoru je to jinak, není to pevně nastavené, to je záležitost softu...takhle to bylo prezentováno na školení, když jssme se o tom bavili...navíc, musí na to být kvalitní zařízení, osobně vidím jen BRC,Landi a Prins, mají kvalitní vstřikovače, ostatní to nezvládnou......

  • Autor

A jak jsi na tom s montáží Karle? Už jsi se pustil do nějaké přestavby na přímovstřikovém motoru?

Jak vychází cena?

ještě dotaz ke vstřikování benzínu:

Pokud se mi jedná převážně o dálniční provoz konstantní rychlostí, bude množství vstřikovaného benzínu větší než jízdou např. po okreskách? Kolik procent času (přibližně) pojede motor na benzín?

Upraveno od janjoy

Tartarini to umí taky, vždyť s Mazdou maji smlouvu a mastěj to do cx7..

Upraveno od Fridrich

umět a fungovat je velký rozdíl, tam je to o kvalitě mimo jiné i o kvalitě a výdrži vstřikovačů.....představa, že se "pístkové" vstřiky po nějakých 20ti tisících(a jsme zas u toho) přidřou a tím se spálí benzínový.....hrozná představa pro firmu....jinak Janjoy, s těmi přestavbami, zatím jsem měl asi smůlu, došli mi zákazníci, kteří měli jiné kodmotory než jsou zpracované pro montáž....na firmě doděláváme druhou dílnu, takže sepřiznám,věnuji se tomu okrajově, do zimy budem hotovi, pak se do toho pustím naplno....a s tou spotřebou...právě ty dálnice jsou asi největší problém...auto jede ustálenou rachlostí, čidla ukazují minimální změny, a tím dávkování benzínu se dostává na minimum a tím se nejvíc zaděláná na problém...rozdíl při jízdě na okreskách, městě- brzda,plyn....ceny montáží jsou cca 45 tisíc....

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.