Přejít na obsah

Otacky motoru na dalnici verzus zivotnost motoru u TDI


paldous

Doporučené příspěvky

zdar lidi,

zajimal by me vas nazor co si myslite o jizde po dalnici vyssi rychlosti a s tim plynoucimi vyssimi otackami motoru verzus zivotnost motoru? Docela casto jezdim s autem po nemeckych dalnicich a snazim se to moc nehnat, ale celkem by me zajimalo jak jsou ty motory staveny na dlouhodobou zatez vysokymi otackami? Ja mam 1.9tdi a jezdim vetsinou na tempomat, nastavim 3000 otacek a jedu cca 400 km v kuse... (to je rychlost cca 150 km/h)

zajimalo by me kde je rozumna hranice otacek pro motory tdi aby se ten motor nevybehal....

vim ze jsou staveny na dlouhy kilometrovy probeh ale nejsem si jist jestli to soudruzi inzenyri testujou taky na dlouhodobe vysoke otacky...

jake s tim mate vy skusenosti?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

take si myslim ze pro motor kde je max tusim 5tis otacek 3tis nic neznamenaji a v klidu muzes najet i 1000km na jeden zatah

u 4tis otacek bych se jiz bal

jen si dej pozor az budes stavet treba na pumpe, idealne bys mel nechat auto oddechnout alespon 5 min na volnobeh (v zime pod nulou to asi neni problem, ale v lete je to vice nez aktualni), aby se ochladilo turbo a jine soucastky v motoru a pokud chces byt echt stredem pozornosti, tak si jeste otevri hauptnu

ja to delam tak, ze dorazim na odpocivadlo, pritelkyne jde na wc a ja stojim se zaplym motorem, pak se pripadne vystridame a teprve pote vypinam motor a jde se jist

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to nevim, rada odborniku zni 5 minut, ja to delam viz prispevek vyse

Me se totiz taky podelalo turbo, nastesti mi stacilo jen vycistit a jeste neco s nim delali. Tohle mi rekli odbornici, takze jsem badal zde na foru a take jsem se dopidil informaci, ze se to ma nechat +- 5 min.

Ale jestli staci 1 min fakt nereknu, jen predavam co jsem slysel...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motoru nevadí ani otáčky při 4000 ot/min.Dálniční režim je mnohem lepší než městský. Motor si jede výkonově pořád to svoje a není razantní zrychlování a brzdění, jako ve městě. Švagr má O2 1,9 TDI 20006 BXE a má na ní najeto přez 300 tis. a jezdí většinou dálnici německo adt. Vůbec to auto nešetří lítá co to jede kolem 190 - 200 a auto si přede lépe než můj mazlik, který jezdí jen ve městě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no pri tom dojizdeni k pumpe je fakt, ze staci dojet na brzdeni motorem a ono se to samo dochladi, jelikoz ve valcich uz neprobiha horeni smesi z ktereho vznika to teplo, cili brzdenim motorem jenom profukujes cisty vzduch bez paliva a samozrejme tak jako kdyz foukas ustama vzduch na horkou polivku abys ji co nejdriv vychladil to stejne se deje pri brzdeni motorem...cili brzdeni motorem vlastne chladi komplet spalovaci prostor a vyfukove svody i s turbem, jinak nejvetsi tepelne pnuti je presne po vyrazeni rychlosti, napriklad kdyz jedes dalnici treba pri 3500 otackach a pak hned hodis neutral ze jdes zastavit na odpocivadle tak vtedy pomerne dost stoupne teplota souastek turba, jelikoz nuceny obeh oleje (tlak oleje) pres turbo se snizi cili i oleje proteka cez turbo min a tim i min odvadi teplo, cili se to teplo ktere bylo dodano vyfukovymi plynmi pri vysokych otackach pomaleji prenese pryc z turba a kdyz hned vypnes motor tak se olejovy film na hrideli turba snizi pripadne uplne odpari pri dnesnich temer vodovych olejich...no a pak se muze stat ze se ti pridre hridelka turba k jeho ulozeni, pripadne se prohne vplyvem vysoke teploty a je problem na svete...cili zadnych 5 minut,to je blbost, staci dojet se zarazenym kvaltem a brzdit motorem a dobrzdovat brzdama a pak nejakych 30 sekund jeste nechat klepat na volnobeh, minuta je uplne dostacujici, jelikoz to brzdeni motorem odvede nejvetsi teplo ktere tam bylo, je to neco jako by si profoukl kompresorem stlaceny vzduch pres motor, ten ti vsechno co je hodne horky vychladi behem par vterin...pro jistotu to taky nechavam jeste doklepat minutku max a zatim turbo v pohode...

muj dotaz byl hlavne kvuli zivotnosti komponent pri vysokych otackach? stredni pistova rychlost (pokud to nekomu neco rika) je dulezity faktor ktery vplyva na zivotnost pohyblivych casti motoru (roste s druhou mocninou otacek pokud se nepletu), a tak me zajimalo jestli nekdo ma vice informaci o zivotnosti komponent pri trvalem zatezovani motoru vyssimi (ne maximalnymi) otackami? jinak motor 1.9tdi ma maximum tusim 4000 anebo 4500 ot (max vykon), pak uz je to vyslovene zbytecne trapeni motoru...co vy nato?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...