Přejít na obsah

Denní svícení


virgin

Doporučené příspěvky

Citaci ti dám asi těžko :)

Pokud stojíš o přečtení,zaplať si přístup,o neplacených předpisech EHK/OSN nevím.

http://predpisy.tuv-...upis_ehk.htm#87

Nic to ovšem nemění na tom,že právě předpis č.87 stanoví,jaké parametry má denní světlomet mít. :palec2:

To že píšeš,že o tom nic nevíš není opravdu důležité,že denní světlomet nebo jakákoliv jiná homologované součást má předepsané parametry dokládá označení "E".

Ty znáš všechny technické podmínky homologovaných součástí?Já tedy ne.Předpis o denních světlech se mi dostal do ruky náhodou,proto to vím.

Jinymi slovy, tvoje sdeleni ma informacni hodnotu nula B) Nerikam, ze to tak neni, ale ani neverim, ze to tak je. :t

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Citaci ti dám asi těžko :)

Pokud stojíš o přečtení,zaplať si přístup,o neplacených předpisech EHK/OSN nevím.

http://predpisy.tuv-...upis_ehk.htm#87

Nic to ovšem nemění na tom,že právě předpis č.87 stanoví,jaké parametry má denní světlomet mít. :palec2:

To že píšeš,že o tom nic nevíš není opravdu důležité,že denní světlomet nebo jakákoliv jiná homologované součást má předepsané parametry dokládá označení "E".

Ty znáš všechny technické podmínky homologovaných součástí?Já tedy ne.Předpis o denních světlech se mi dostal do ruky náhodou,proto to vím.

tady

vyhl_denni_svetla.pdf

EHK 48 osvětlení.pdf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík za snahu,ale ani jeden link není EHK/OSN č.87,který řeší konstrukci denních světel a právě jejich činnou plochu.

ECE č.48 je pouze el.zapojení a umístění na voze.

jsem to sem dával jako příklad toho, že legislativa existuje volně, bez placení, stačí se jen trochu snažit hledat, to co jsem sem dal je podtatné pro většinu lidí tady,

p.s. pro rejpaly tade je 87

plocha 25cm čtvercových, bílá barva světla, označení RL

EHK 87 osvětlení.pdf

Editováno: , autor: Jar_da
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky,že jsi sem dal ten správný odkaz.že je legislativa volně ke stažení vím,ale prostě jsem narychlo tu 87 nemohl najít.

No a k tom rejpání :) O pár postů výš jsem napsal,že vyfocená světla mají do denních asi daleko,že se mi zdají malá,spíš mi připomínají pozičky s označením "A".Na netu je takových mraky a prodejci se ohání předpisem č.48.

Málo kde uvádí,že světla splňují pravě předpis č.87.Pokud ti to přišlo jako rejpání,tak to mně mrzí,spíš jsem chtěl upozornit na to,že by někdo mohl koupit v dobré víře světla,která nemají s denními nic společného.To že jsou LED nebo DRL a splňují předpis č.48 z nich denní nedělá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hele, psal jsi jako radu, ať si zřídí placený odkaz, teď píšeš, že víš, že je i neplacený přístup,

zkrátka, chci poradit, tak sem bouchnu to o čem mluvím, ale to už je jedno,

každopádně pokud má atest a prohlášení shody, tak nemusí řešit vůbec nic,

osobně si myslím, že všechny led denní světla jsou k ničemu, včetně těch origo na autech, které jsou umístěné dole v nárazníku, někdy prostě nejsou vidět (za slunce), jako správné řešení považuju světlo v parabole, protože to je vidět i za slunce, třeba denní světla na Golfu VI,

já bych ale nejraději, aby se šlo cestou rakouska, svítit jen v zimním čase, tak jako to bývalo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nic ve zlým,ale myslím,že zrovna tohle má k denním světlům dost daleko. ;)

Činná plocha myslím na první pohled nemá 20cm2.

Ještě doplním svůj předchozí příspěvek.Každý e-shop donekonečna opisuje jeden od druhého schválení světel podle předpisu EHK/OSN č.48 :help: ,což je samozřejmě blbost.Uvedený předpis č. 48 totiž stanoví jak a za jakých podmínek a kam lze denní světla na vozidlo umístit.

Samotná homologace světel musí být provedena podle předpisu EHK/OSN č.87 :palec2:

Mimo jiné je zde uvedena podmínka,že denní světlo musí mít činnou plochu 20 cm2.

Zdravim,možna se ti ty mé světla nezdají dobrá, tak porad jestli jsou to ta správna co vyhovují je na nich vyraženo E4/R87 a jsou 155 x 20 mm,

8 ledková, nemám s tím takové zkušenosti tak bych nerad nějakéj problém s Pomáhat a Chránit, předem dík za radu :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim,možna se ti ty mé světla nezdají dobrá, tak porad jestli jsou to ta správna co vyhovují je na nich vyraženo E4/R87 a jsou 155 x 20 mm,

8 ledková, nemám s tím takové zkušenosti tak bych nerad nějakéj problém s Pomáhat a Chránit, předem dík za radu :palec2:

Ahoj,hele,ta světla jsem v ruce neměl,ale podle tvých foto a dodaných informací si myslím,že bohužel homologovaná nejsou.U toho E musí být jak už psal Jar_da označení RL.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak som to správne pochopil, tak existujú dva druhy tých svetiel:

I. ked sa elektrika zapája na prvé plus parkovačky, mínus - kostra , a druhé plus na plus baterky. tieto svetlá majú ale svoje spínacie relátko.

II. ked sa prvé plus zapája na plus parkovačky, mínus na kostru, a druhé plus na spínaných 12v--najlepšie vypínaš svetiel. tieto svetlá nemajú spínacie relátko. či sa sem dá dorobit to relátko neviem.

a asi záleží len tam ktorom do si čo kúpi...?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přátelé okřídleného šípu

pro Jar-du, za sebe-celodenní svícení mi moc nevoní,proto jsem si pořídil denní světla s homologací. Mám je čtyři ledkové na každé straně zasazeny vedle mlhovek, jak udává výrobce barva světla 6000K.Pokud potkávám vozidla se stejným vybavením, musím říci,že toto vozidlo je opravdu nepřehlednutelné. Na druhou stranu musím potvrdit,že potkávám i vozy s denním svícením (dodatečným) kde je snad patnáct ledek ve dvou řadách a tady s Tebou souhlasím, že to není opravdu ono. Možná je to tím, že nejsou homologované,či co. Přeji odpůrcům i příznivcům denních světel pěkný den. Radek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Denní světla připojená na spínač světel se rozvítí při otočení klíčku (před nastartováním). Alternátor sice řídící jednotce vozu dává vědět, že je nastartováno, ale v autě není standardně spínaných 12V až po nastartování. Na to musí být relé, které se zapojí na ten zdělovací kablík.

Já mám taky diesel, ale těch pár LEDek zas takový odběr nemá...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak hotovo, vše se úspěšně zadařilo. Přikládám nějaký fotky z montáže, třeba se to někomu někdy hodí.

Origo držák na světla jsem rozřezal, trochu zatočil a světla přišrouboval na místa, kde držela mlhovka.

post-8288-1277055962,8837_thumb.jpgpost-8288-1277055971,7983_thumb.jpg

post-8288-1277055989,8023_thumb.jpg

Kabeláž mezi světlama jsem protáhl výztuhou. Černej drát šel na mínus k baterce, žlutej dle návodu byl připájenej k potkávačkám a bílej drát ke spínačce na TFL.

Cesta - kolem nádržky na vodu, gumovou zátkou ke spolujezdcovi, pak přes středovej tunel přímo ke spínačce.

post-8288-1277056066,6591_thumb.jpgpost-8288-1277056080,8847_thumb.jpg

post-8288-1277056267,9926_thumb.jpg

A už jen finální foto :)

post-8288-1277056383,9089_thumb.jpgpost-8288-1277056393,4244_thumb.jpg

post-8288-1277056404,564_thumb.jpgpost-8288-1277056414,2228_thumb.jpg

Pacia sa mi tieto, tiez o nich velmi uvazujem. Mam otazku, je na skle homologizacny znak E(s cislom) a nad nim oznacenie RP (denne svietenie)

u nas na SVK je to potrebne zo zakona....

Ak to nemaju tak uvazujem este nad tymi http://fordfiesta14tdci.blogspot.com/2010/03/mam-led-denne-svietenie.html

cena je siec vyssia ale maju potrebne oznacenie, no obavam sa zasa toho, ako budu sediet

namiesto hmloviek kedze maju v priemer 7cm, a nechcem aby tam bola potom medzera medzi nimi a mriezkou...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Jar_da:

můžeš mi teda vysvětlit jak to teda má být s tím kdy mají svítit a kdy ne? Když se podívám do vyhlášky a uplatnil ten komentář s těmi spojkami tak bych to chápal tak, že tedy mají RL světla svítit i s parkovačkami. Když se ale podívám do EHK 48 konkrétně na odstavec 6.19.7. tak tam se píše že "Denní svítilny musí být automaticky zhasnuty, jakmile se rozsvítí světlomety, s výjimkou případu, kdy jsou světlomety užity pro přechodné rozsvěcení v krátkých intervalech." a pokud vím tak součástí světlometu jsou i parkovačky.

Jsem z toho docela zmaten, páč pokud vím jsou dva typy světel:

dvouvodičové- mínus na mínus pól baterie a plus se připojuje na TFL kontakt spínače světel a pak svítí světla po otočení klíčku a zháší když zapneš alespoň parkovačky.

třívodičové - mínus na mínus baterie, plus na plus baterie a třetí vodič jde na parkovačky. Teď nevím kdy se světla rozsvítí, ale určitě budou zhášet při rozsvícení parkovaček, tedy kdy se dostane na ten třetí vodič proud. Je to tak správně?

Pak tedy nevím která denní světla splní tu podmínku a a nebo tedy parkovačky a tlumené nebo parkovačky a denní světla.

dík za objasnění

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dle predpisu EHK c. 48 se svetlometem rozumi citace:

2.7. „světlometem nebo svítilnou“ se rozumí zařízení určené k osvětlování vozovky (světlomet) nebo

k vyzařování světelného signálu ostatním uživatelům vozovky. Zařízení k osvětlení zadní registrační

tabulky a odrazky se považují rovněž za svítilny. Pro účely tohoto předpisu se za svítilny

nepovažují zadní registrační tabulky vyzařující světlo a systém osvětlení provozních dveří dle

ustanovení předpisu č. 107 u vozidel kategorií M2 a M3;

Takze ja se osobne domnivam, ze ono rozsviceni svetlometu se vztahuje i na obrysovky. Takze jakmile se rozsviti alespon obrysova svetla, musi denni svetla zhasnout. Takze v pripade dvouvodicovych svetel je to spravne a v pripade trivodicovych take. U nich jsem ale nasel jednu chybu. Osobne je mam namontovane a domnivam se, ze sice homologovana jsou, ale nesplnuji pozadavek na elektricke zapojeni, kdy se pozaduje dle opet predpisu EHK c. 48 zapnuti dennich svitilen automaticky pri otoceni klicku do polohy zapnuteho zapalovani. Tato svetla ovsem pracuji az po nastartovani, takze si myslim, ze je asi budu muset sundat a vratit prodejci :-(

citace:

6.19.7. Elektrické zapojení

Pokud jsou montovány, musí být denní svítilny automaticky zapnuty, když je zařízení pro

spouštění a/nebo zastavení motoru v poloze, ve které může motor pracovat. Aktivace

a deaktivace zařízení pro automatické zapnutí denních svítilen musí být možná bez užití

nářadí. Denní svítilny musí být automaticky zhasnuty, jakmile se rozsvítí světlomety,

s výjimkou případu, kdy jsou světlomety užity pro přechodné rozsvěcení v krátkých intervalech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja tam nenasel nic, co by nestimovalo. Jasne se v par.32 odst.1 pise, ze "Motorové vozidlo musí mít za jízdy rozsvícena obrysová světla a potkávací světla nebo světla pro denní svícení, pokud je jimi vybaveno"

No a v odst.2 je pouze povinnost sviceni potkavacima a obrysovyma svetlama.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no jasně, ale pak v tom komentáři dole se snažil někdo uplatnit tu logiku spojek a a nebo z toho odstavce 2) i na odstavec 1) což by při stejné logice znamenalo, že mají být k parkovačkám rozsvíceny i světla pro denní svícení ... to my nebylo jasné, jak to teda je a proč jsem otevřel tuto diskuzi .... páč doteď jsem myslel, že mají svítit světla na denní svícení a jakmile rožnu alespoň parkovačky, tak mají zhasnout

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...