Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo (editace)

Ahoj, jdu rozšířit řady zdejších majitelů Roomstera.

První den před barákem, ještě na starých značkách - roomster je totiž bývalý zaměstnanecký vůz ze Škody Auto.

Zatím se spolu tak nějak seznamujeme... :)

post-55636-0-20038900-1320501834_thumb.j

post-55636-0-03761400-1320501844_thumb.j

Editováno: , autor: P.F.
Vloženo

Motor je 1,6 16V 77kW, interiér máme Onyx-stříbrná, barva je Modrá Pacific (obyč pastelová - celkem dobře kryje se SunSetem rozdílnou linii oken).

Výbava Style Plus (takže Climatic, parkovací senzory, rádio Dance, SunSet, projektorová světla a mlhovky) + tažný + střešní nosič

Prodloužení záruky na 4 roky nebo 60 tisíc km a ještě drobnosti jako jsou koberečky nebo síťový programy v kufru.

Ještě musím sundat ze skla německou ekonálepka pro vjezd do centra měst bez omezení, protože na nových RZ už je neplatná.

Vloženo

Mě ze začátku moc ne,  u mne záleželo v jakým úhlu se koukalo a spíš jsem oceňoval praktičnost auta.

Pak se červenej rumík objevil u táty v garáži a začli jezdit častěji na silnicích, chvilku jsem si zvykal a začal se mi líbit. 

Vloženo

Tak musím říct, že mi umístění 12V zásuvky mezi sedadla přijde trošku nešťastný. Jsem si provázkem měřil, kolik to je k čelnímu sklu, naměřil jsem 1.4m. Byl jsem v prodejně s navigacemi a na dotaz, která navigace má nabíječku ze zapalovače delší, mi řekl prodavač že žádná. Prej všechny maj cca metr, garmin má 1,2 metru.

Aspoň že polovina šňůry je nakroucená a jde roztáhnout.

Vloženo

No tak to si zřejmě prodavač něco vymyslel, protože o tom nic nevěděl. Já mám TomTom XL IQ Routes CEE regional a kabel bez problému dosáhne do zásuvky, naopak je ještě o takových 40 cm delší. Pokud by tě zajímala přesná délka, můžu jej změřit.

Vloženo

Taky si myslím že ta zásuvka na 12 v mohla být jinde a né mezi sedadly  zlatá felicie takhle ten je natažený přes půlku auta ale přemýšlím že bych ji přesumul na jiné místo kde nebude tak vidět ale zatím je to ve stádiu úvah anebo koupit origo držák co dodává škoda na navigace ale vzhledem k tomu jak málo často navigaci využívám tak je to zbytečná investice ;)

Vloženo

Taky si myslím že ta zásuvka na 12 v mohla být jinde a né mezi sedadly  zlatá felicie takhle ten je natažený přes půlku auta ale přemýšlím že bych ji přesumul na jiné místo kde nebude tak vidět ale zatím je to ve stádiu úvah anebo koupit origo držák co dodává škoda na navigace ale vzhledem k tomu jak málo často navigaci využívám tak je to zbytečná investice ;)

Vloženo

No tak to si zřejmě prodavač něco vymyslel, protože o tom nic nevěděl. Já mám TomTom XL IQ Routes CEE regional a kabel bez problému dosáhne do zásuvky, naopak je ještě o takových 40 cm delší. Pokud by tě zajímala přesná délka, můžu jej změřit.

Možná kecal, aby udělal kšeft anebo si myslí, že tohle |<--------------------------->| je přesně 20 cm :) Vzal jsem Dynavix a po chvilce boje s držákem je kabel tak akorát, aby nepáčil kolmo na miniUSB konektor. Možná mohl být delší o 5cm, ale do spirály kroucená část kabelu jde velmi snadno roztáhnutelná a aspoň se neválí kabel po interiéru. Ještě koketuju smyšlenkou sundat navigaci z čelního skla a přichytit držák na kolečko nad výdechy, aby ani policajti nemohli prudit. Pak by byla nabíječka úplně supr. 

Vloženo

Taky si myslím že ta zásuvka na 12 v mohla být jinde a né mezi sedadly  zlatá felicie takhle ten je natažený přes půlku auta ale přemýšlím že bych ji přesumul na jiné místo kde nebude tak vidět ale zatím je to ve stádiu úvah anebo koupit origo držák co dodává škoda na navigace ale vzhledem k tomu jak málo často navigaci využívám tak je to zbytečná investice  ;)

Že jo, kdyby byla na přístrojovce před řadičkou, tak se kolem řadičky a ruční brzdy už neplete položenej kablík. Zase mezi sedadly je praktický umístění, aby šel nabíjet telefon ze zástrčky i pro cestující na zadních sedadlech.

  • o 4 týdny později...
Vloženo

 Tak je přezuto a musím říct že jsem měl trošku potíž dodržet váhový a rychlostní index - podle velkého TP můžu mít na zimu s řetězy jen rozměr 185/55 R15 86H - no a to mi zredukovalo podstatně výběr - většinou všechny gumy v daným rozměru jsou 82T. Na česným trhu jsem vlastně našel jen Semperit SpeedGrip XL, Fulda Kristall Supremo, Nokian WR G2, Conti WinterContact RF... a vybral jsem teda Fuldy.    

  • o 6 měsíců později...
Vloženo

Dneska jsem si vyzvednul auto s domontovaným tempomatem a těším se na víkendový cestování, jak ho pořádně vyzkouším. :) Zatím jsem ho testnul jen krátce po městě.

  • o 3 měsíce později...
  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Tempomat je supr věc, musí na něj ale být odpovídající dopravní situace. Když není provoz, tak se dá použít i po městě. Jinak je spíš určen na dálnice a hlavně na známý trasy. Prvních pár týdnů jsem se snažil z nadšení používat tempomat skoro všude, ale na silnici z Brna do Hradce-Králové při pátečním provozu jsem zjistil, že to je blbost. Někdy je zkrátka lepší místo "na tempomat" jezdit "na nohu". Zcela nadšenej jsem z něj byl na docela dlouhé a přehledné 4-proudé silnici na severu Moravy z Bělotína do F-M, kde je limit 90km/h a nejede se přes vesnice.

Vloženo

pár dalších zkušeností z ročního použivání auta:

Plusy:

1.Líbí se mi parkovací vychytávky. Za deště, když běží stěrače, tak při zařazený zpátečce se stírá na cyklovač i zadní sklo. Při zařazení zpátečky se ztiší rádio a climatic se přepne na vnitřní cirkulaci, aby nešly do interiéru zplodiny z výfuku. Situaci za autem, jak ji vidí parkovací senzory se kreslí na displeji rádia, vím tak podle čárek nejdřív kdy už neotevřu kufr a pak kdy už nesmím dál couvat. Je to radost parkovat.

2. Centrální zamykání s DO umí odemknout jednorázově jen kufr - dobrý na parkovišti při nakupování, že otevřu jen kufr, klíček hodím do kapsy, vyházím nákup, zabouchnu dveře a auto je opět zamčený. Můžu vrátit vozík a nemusím hledat klíče abych zamykal. Podobně před barákem když vynáším náklad na vícekrát a mám obě ruce plné.

3. Naprogramovaný trojblik na směrovkách, je to docela návykový pomocník například při výjezdu z kruháče.

4. Můžem na cyklovýlet jednoduše vyjmout sedačky a vozit s sebou v kufru stan a dvě kola.

5. Klimatizovanou přihrádku před spolujezdcem jsem nepoužil a chladím tam akorát kupon od dálniční známky. Ovšem už základní poloautomatická klima je chytrá jak opice - kompresor umí výtlak chladícího média regulovat plynule od 2 do 100% - při požadavku na výkon motoru umí řídící jednotka potlačit chladící výkon klimatizace. Pokud dám ventilátor na 0, klima se samočinně vypne, nebo jsem si všimnul že pokud zapnu klimu na čelní okno tak se vypne vnitřní cirkulace.

Mínusy:

1. Když klesne teplota pod 4°C, ukáže se na displeji mezi budíky piktogram vločky a zobrazí se údaj venkovní teploty. Jenže když to přepnu na jiný údaj (dojezd, spotřeba,...) tak i ta varující vločka zmizí. Mohla by tam svítit klidně po celou zimu.

2. Rádio Swing neukazuje na LCD na rozdílod cca stejně starýho Rádia Stream v Octavii na displeji venkovní teplotu a hodiny. Hodiny má tak před sebou jen řidič. Ve vedrech nejde jedním pohledem nastavit klima podle pravidla max o 5°C niž proti venkovní teplotě.

3. Není zapojena kontrolka ostřikovačů, prý se zapojuje až u příplatkových ostřkovačů předních světel. Řeším to 2l kanystrem v kufru.

4. Automatické zesilování rádia podle rychlosti by mohlo být znatelnější. Potvrzuju názor okolních majitelů že na dálnici je motor už docela hlučný. Po sjezdu z dálnice do města musím rádio zeslabovat.

5. Čelní sklo je dost nízké, když na semaforech vyhraju pole-position tak si nechávám před sebou minimálně 2m prostoru, abych se nemusel předklánět nad volant.

6. Bi-halogeny s čočkou dělají dost ostrou hranu mezi osvětlenou a neosvětelnou polorovinou, takže silnici 60m před autem vidím dobře a 62m už se topí ve tmě. Jsou seřízeny silně s ohledem abych neoslňoval protijedoucí auta.

  • o 3 týdny později...
  • o 2 měsíce později...
  • o 4 týdny později...
Vloženo

2. Rádio Swing neukazuje na LCD na rozdílod cca stejně starýho Rádia Stream v Octavii na displeji venkovní teplotu a hodiny. Hodiny má tak před sebou jen řidič. Ve vedrech nejde jedním pohledem nastavit klima podle pravidla max o 5°C niž proti venkovní teplotě.

To s tím zobrazením teploty je dobrá připomínka. Rád bych se tě ale zeptal, jestli si při 35 stupních nastavuješ vevnitř 30 stupňů. Zaujalo mně to hlavně v souvislosti s momentálním počasím. V autě 22 stupňů, venku minus 22 stupňů. Zatím jsem neslyšel názor, který by dělal z topení zločince stejně jako se to dělá z klimatizace v létě.

  • o 6 měsíců později...
Vloženo

To ne, většinou chladím kolem 20-22°C i ve velkých vedrech. Ale venkovní teplota a čau na displeji origo rádia mi přijdou docela Simply Clever.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...