Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Mám stále pretrvávajúcu závadu. Mechanik dal moje auto (S_Octavia,1,6,55kW,r.v.1997,motor AEE), na VAG. Ten mu ako poruchu zistil v riadiacej jednotke. Riadiaca jednotka má pri teste vyhodiť niekoľkomiestny číselný kód, kde pri správnej činnosti sú všetky číslice okrem prvej nuly. Na mojej riadiacej jednotke, jedna z číslic bola jednotka. Podľaumiestnenia číslice zistili, poruchu riadiacej jednotky v spracovaní voľnobežných otáčok. VAGOM systém niekoľkokrát vymazal, resp. odstránil chybu, ale tá sa opakovane objavuje stále. Čo ma však hnevá, že mi kolísajú otáčky v rozmedzí 800 - 500. Jedenkrát mi aj zhasol motor. Žiadne iné chyby na motore VAG nezistil (čidlá a podobne).

Viete mi prosím niekto poradiť, čím to môže byť, či je fakt chybná riadiaca jednotka, alebo niečo iné ? Díky za rady.

Hod sem cislo chyby aku ukazal VAG a potom sa da nieco riesit.

vyčistil bych klapku,nastavil a by se vidělo.Potom by se třeba řešilo dál...

  • Autor

to číslo už neviem, ktoré je v poradí číslic, ale mechanik mi povedal, že to pozeral v katalógu a jedná sa o spracovanie voľnobežných otáčok - chyba riadiacej jednotky. Čo sa týka škrtiacej klapky, tá bola vyčistená po demontáži z auta, tam chyba nebude.

POdle toho co píšeš, se mi zdá, že je tu řeč o provozním stavu motoru.

Opravdu to může být klapkou. Jeden bit ve stavovém slově je například indikátor seplutí volnoběhu.

Prý existuje na čištění klapky nějaký spray. Máte někdo potuchy jak se jmenuje, kdo to vyrábí, kde ho seženu a kolik +- stojí? Díky.

  • Autor

bol som s tým dnes u elektromechanika. Chlap premeral celý motor osciloskopom, na presnú príčinu sme neprišli, no chlap vybral škrtiacu klapku, otvoril kryt a liehom prečistil elektroniku. Poskladali sme ju späť a motor beží v pohode. ANi VAG nehlási už žiadnu chybu. Podotýkam, že jeden zo 4 šróbov ktoré prichytávajú škrtiacu klapku, bol povolený. Je možné, že odtiaľ brala klapka falošný vzduch ? Zdá sa, že riadiaca jednotka je bezchybná.

  • 3 týdny později...

Ahoj,

čitou náhodou jsem narazil na tuhle diskuzi o volnoběhu 1,6/55.

Mám Felicii, naj.115 000 km.

Potíže s volnoběhem se začaly projevovat nejdřív při jizdě na LPG a to tím, že nechtěly klesat pod 1800 ot/m. Když se přibrzdily spojkou na brzdě, tak pak klesy na 750 OK jen do dalšího přidání plynu.

Teď se to projevuje někdy (zatím ) i na benzín, protože na LPG už nejezdím, už To nejezdí. Studený vůbec a teplý s volnběhem.

Teť to jezdí, volnoběh drží OK, jen někdy 1xtýdně to při studeným startu nechce vyskočit do otáček a motor sebou zmítá na hranici chcípnutí a nereaguje na plyn. pedál. Někdy to udělá i po nastartování teplý. Někdy zůstává viset na 1800 jen chvilku a pak klesna do OK voln.otáček. Klapku mi čistili v různých servisech třikrát. Prakticky se nic nezměnilo. Jednou, řídila moje 1/2, se nedokázala rozjet na křižovatce. Auto si najednou začlo samo přidávat a ubírat, , vůbec nereagovalo na pedál a my v něm lítali dopředu-dozadu, jak v autoškole.

Po diskuzi se známým opravářem mi bylo řečeno, že to není špínou v klapce ale špatným potenciometrem. Klapka prý totiž není ovládaná mechanicky ale přes ten potenciometr, kterej vydrží prý tak těch 150.000. Není to jen věc škodovek. Jenže u jinejch aut ten potenciometr jde koupit v "eletro-radiopotřebách" za pár stovek jde lehce vyměnit. Je potřeba nastavit jen stejný počáteční odor. U škodovky (VW) bohužel je tam zalisovanej a musí se koupit celá klapka nová (cca7500,-)

Zkusím ještě prověřit tu hadici k brzd.posilovači. Ta by mohla být příčinou těch 1800-2000 otáčěk na LPG. Plyn je na netěsnosti v sání moc moc háklivej. Jinak čekám až to bude ještě horší a klapku vyměním.

Pepa

  • Autor

toho sa ja obávam, že budem musieť kúpiť novú klapku

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Výškové práce po celé ČR – rychle, bezpečně, bez lešení! Nátěry, čištění, opravy, kácení stromů a další služby.

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.