Publikováno Říjen 14, 201014 r Zdravim, viete o co mi ide - zatial nechcem kupovat druhe disky, lebo som este nerozhodol, co a ako. Takze len prehodim zimne pneumatiky na tie iste disky Alu, original Skodovacke) a na jar sa uvidi. Zaujimalo by ma, ci je to velky problem - fungovat takto trvalo. Trpia disky, alebo pneumatiky pri prezuvani v pneuservise? Viem, ze trpia, ale je to velky problem? Chcel by som vediet, ci je tu niekto, kto to praktizuje a ake ma s tym skusenosti. Vdaka. P.S. - ak je tu podobna tema, ospravedlnujem sa, nenasiel som.
Říjen 14, 201014 r Neviděl bych v tom problém, těch pár přezutí ty disky nezničí, kolega to takhle praktikuje snad odjakživa a nemá s tím naprosto žádný problém. Já jsem to také tak dělal, pak mě začly štvát ty fronty v pneuservisech a při každé návštěvě platit tak 1000 Kč, tak jsem pořídil další disky s pneu a nebyl jsem na nic odkázaný, mohl jsem přezout když napadl sníh na zimní a když se v listopadu oteplilo na 20, tak na letní, prostě jen přehodit kola. Teď už to ani jinak nejde, letní mám takový rozměr, že jedna guma by mě stála jako dvě kompletní kola v o trochu menším rozměru...
Říjen 16, 201014 r Já mám takovou zkušenost, že to při přezouvání většinou více nebo méně odřou a plechové potom na okraji dřív rezaví. Jinak jak píše samurai, zimní mám na plecháčích a vždycky si to přehodím na chalupě kdy chci a nejsem na nikom závislý. Upraveno Říjen 16, 201014 r od :Petr
Říjen 16, 201014 r Tak každopádně se doporučuje měnit celá kola a nezouvat. Zbytečně trpí pneumatika... Diskům ať plechovým, nebo hliníkovým je to jedno. Ale stejně když koupíš plechy, měl by si je vždycky před použitím nechat vyvážit
Říjen 16, 201014 r Divím se, že dneska ještě někdo přehazuje gumy na discích.....vždy celý komplety...méně práce=méně peněz v pneuservisu, méně trpí jak guma tak i disk.....
Říjen 16, 201014 r taky mám zvlášť disky se zimníma gumama a přezouvám v garáži kdy se mi zachce Přijde mi to výhodnější a pohodlnější
Říjen 16, 201014 r Já mám zimní sadu a letní sadu kol. Disky i z poklicema mě vyšly na litr (bazar) a jak píší ostatní: nikde nečekáš, jsi nezávislý, žádné tlemení gumy na zouvačce, poškrábání disku, vyvažování, skladování..atd. Osobně doporučuji pořídit disky na zimu. Je úplně jedno jestli skladuješ pouze gumy nebo celá kola. Zabere to stejně místa.
Říjen 17, 201014 r Ja doporučuji sehnat si plechace na zimu. Jednak netrpi gumy a disky pri prezouvani 2x do roka. Navic bych v nasem regionu (tankodromu) na hlinikach v zime a zejména na jare nejezdil, bo bych je brzo znicil. U plechu se to da vyrovnat (vyklepat) nebo se poridi novy. Opravit litaky jde, ale je to drahe a ne vsechno se da spravit. Shanet novy hlinikac je problem. Ja mam na zimu plechy a na leto origo Shade hliniky a jsem spokojeny. Presto vzdycky, jak prehazuju kola, tak je necham vyvazit.
Říjen 17, 201014 r Ja jsem stejne jak tu pisi ostatni - jednoznacene pro druhou kompletni sadu zimnich kol i s disky.!!!! Tim vecnym prezouvanim pneumatika trpi - nerikam ze to nevydrzi, ale trpi...
Říjen 18, 201014 r Ja taktiež prehadzujem doma komplet celé kolesá. Ale na zimu aj na leto mám elektróny, lebo u plecháčov hrozí riziko hrdzavenia a nechcelo sa mi potom patlať s brúsením a lakovaním. Neznášam hrdzu. A taktiež auto bez puklíc vyzerá desne. A keďže som na hypermarketové puklice alergický, tak jedine originálne, tie sa však dosť kradnú a nie sú najlacnejšie. A potom plechový disk sa pri prejazde hlbšou dierou ohne a už ho treba rovnať a vyvažovať. Elektrón vydrží viac a podľa mojej skúsenosti ich netreba pri pravidelnom čistení do konca životnosti pneumatík vyvažovať (samozrejme treba kontrolovať pri rezúvaní, či sa nestratilo nejaké závažie a predpokladám použitie na aute s ABS a nerobiť šmyky cez ručnú brzdu). A ešte kupujem výhradne pneumatiky s ochranným zálisom, aby bola hrana disku pekne schovaná.
Říjen 20, 201014 r Je třeba si také uvědomit, že ne všechny alu disky jsou určeny pro zimní provoz. Ty zimní mají kvalitnější lak odolný zimním podmínkám.
Říjen 20, 201014 r Taky mam sadu a uz cekam az bude kousek casu a hned si to prehodim, akorat premyslim zda to nemam nechat vyvazit - jsou jety 1 zimu tak nevim nevim
Říjen 20, 201014 r lepší převážit...já měl stejný dilema ale nechal jsem to pro jistotu udělat a jen jedno kolo bylo v "nule" jinak ostatní rozhozený....
Říjen 20, 201014 r lepší převážit...já měl stejný dilema ale nechal jsem to pro jistotu udělat a jen jedno kolo bylo v "nule" jinak ostatní rozhozený.... Zaujímalo by ma ale o koľko gramov to bolo rozhodené? Keď som totiž obúval nové zimné na nové disky, tak mi servisák hovoril, keď to vyvažoval, že takých 5g závažia nie je celkom nič a že aj keby to vyvážil na nulu, tak chytím pár kamienkov a budem to mať rozhodené zase.
Říjen 20, 201014 r už před měsícem jsem koupil nové zimní pneu a hodil je na původní plechy...takže jestli vyvážit či ne nemusim řešit jinak jsem přešel od polaris 2 k bridgestonu...už barumky nechci...byly dost hlučný a to mi vadilo asi nejvíc. Koupil jsem Firestone winterhawk 2 evo tak uvidim jaký budou, o víkend možná přezuju.
Říjen 20, 201014 r Já nasazoval loni nové zimáky na skoro nové plecháče, letos jsem je nechal převážit a taky byly rozhozené, podle mě má asi vliv i to jak se ta guma postupně sjede, každopádně na jednom kole nemám ani jedno závažíčko, což jsem docela koukal Jinak o víkendu asi už taky přezuju.
Říjen 20, 201014 r Tak já mám také přezuto autí je i v zimě na alu origo škoda Helios v rozměru 205/60/15 a na léto je to Sirius 205/55/16. Jen ta volba zimních pneu nebyla zrovná štastná zimní Semperit už nikdy více je fakt že guma je super tichá, ale to je tak všechno. Takže doufám, že se rychle sjedou a pak už jen nějakou tu z top desítky. Důvod proč nechci ocelový disk už popsal Diamant a plně s ním souhlasím.
Říjen 20, 201014 r Ja by som Barumky ani Matadorky tiež nekupoval. Zvyčajne nesedia ktovie ako extra, sú dosť hlučné a ešte k tomu treba nastrkať na koleso spústu závaží, nakoľko samotný plášť je dosť nevyvážený (takže lacná kúpa sa predraží na závažiach). Takže ja už kupujem iba pneumatiky Continental, Dunlop a GoodYear. Tieto značky sa mi tak nejako najviac osvedčili pre moje potreby.
Říjen 20, 201014 r Ono s tim prevažováním je to takové ošemetné... I když se kolo vyváží na semé nuly, pak se sundá z vyvažovačky a da se tam hned znovu tak z 60% bude zase o nejaky gram nevyvážené... Takze převažování kol vubec neřeším...
Říjen 20, 201014 r Ono s tim prevažováním je to takové ošemetné... I když se kolo vyváží na semé nuly, pak se sundá z vyvažovačky a da se tam hned znovu tak z 60% bude zase o nejaky gram nevyvážené... Takze převažování kol vubec neřeším... Tak to bych netvrdil.....zkoušeli jsme to a při 4 i pokusech bylo "rozhozené kolo pouze 1kolo a to o 5g.......ale to je asi o šikovnosti a vybavení pneuservisu.... Upraveno Říjen 20, 201014 r od Marek
Říjen 20, 201014 r Zaujímalo by ma ale o koľko gramov to bolo rozhodené? Keď som totiž obúval nové zimné na nové disky, tak mi servisák hovoril, keď to vyvažoval, že takých 5g závažia nie je celkom nič a že aj keby to vyvážil na nulu, tak chytím pár kamienkov a budem to mať rozhodené zase. od 15 až do 30g....asi nějaký vymetený díry....možná i třeba nějaký závažíčko mohlo i odpadnout..kdo ví....ale názor že 5g nevadí...není zrovna moc odborný a správný...
Říjen 21, 201014 r Dost me to klamalo ale jsou si podobne - ktera zimni je lepsi - diky Firestone Winterhawk 2 / Firstop Winter 2 1 foto Firestone a druhe foto Firststop
Říjen 21, 201014 r jak píšu nahoře...firestonky mam teď nově, ještě ale nejsou na autě, zatim tam trůní letní...takže nemohu popsat jak se na nich jezdí (údajně lepší než polaris 2 od barumu)...ale určitě kup je, než ty firststopy...sice je taky dělá bridgestone ale je to ještě nižší cenová katagorie nežli ty firestony...takže samo nebudou tak dobrý srovnatelný s firststopama bude dayton (taky bridgestone)...cena stejná...kategorie taky
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.