Přejít na obsah

Test termostatu.


kimmi

Doporučené příspěvky

Nezdá se mi, že by se to mělo chovat tak jako nám. Nevím jak Tvoje Fábka, ale ta moje dříve topila prokazatelně rychleji a to zatím nebyly žádné velké mrazy. Proto jsem tohle začal řešit a doufal, že výměna termostatu pomůže. Ale ono ne :-( . Jak už jsem psal včera, viděl jsem ten termostat uvnitř. Dirka tam opravdu je, ale je na ní klapka, která se má podle mě po nastartování motoru, poté co čerpadlo vytvoří tlak uzavřít, což se u nás asi neděje, ale nevím proč. Mám strach s té pumpy, že by dávala na volnoběh malý tlak. Podle toho co jsem viděl, tak když vše funguje jak má, neměla by voda při "studeném" motoru nikudy protékat do chladiče. Pokud se něco dozvíš budu Ti vděčný když dáš vědět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, jo to je přesně uvnitř. Myslím, že když jsi ho několikrát vyměnil, že tam asi nic špatného nenajdeš. post-50338-097449100 1288642202_thumb.jp To co jsem na obrázku zakroužkoval je ta malá klapka o které jsem psal. Je tam malá dirka která propojuje obě komory termostatu a myslím, že tam bude kvůli odvzdušnění. To černé malé kolečko co tam je se velice lehce hýbe a zacpává tu dirku. Já si to vysvětluji tak, že když se do toho opře tlak vody, tak se to má zavřít.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Nechcem zakladať novú tému aj tak sa jedná o termostat.ako sa mení na Fábii I 1.2 47kw 12V termostat.Podľa toho čo som videl na nete sa dá vymeniť celý plastový blok aj s termostatom alebo iba vymeniť termostat.No ako tam funguje v tom púzdre to som nenašiel.Asi treba zohriať motor na prevádzkovú teplotu,otvoriť víko expanzky,opatrne vypustiť výpustným ventilom naspodu kvapalinu,vyskrutkovať 3 torxy na telese termostatu,vybrat termostat a dať nový,zatiahnuť torxy,zavrieť ventil naliať kvapalinu a naštartovať,ak bude v expanzke ubúdať tak dolievať.

Keby som to zobraltak že nezohrejem motor a nevypustím kvapalinu koľko asi vytečie keď dám dolu vyberiem termostat,alebo keby vypustím na nezohriatom motore,koľko vytečie?

A ešte,prácu termostatu poznám ale ako precuje tento čo sa skladá z troch častí,nieje mi to nejak jasné.

post-43820-0-88412400-1293186230_thumb.j

post-43820-0-59406800-1293186235_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na inom fóre som sa dočítal že termostat je kde ústi

hadica,ktorá ide z chladiča a nie na tej vrchnej čo ide do chladiča.Keď som sa pozeral na ten plastový celok tak som mal tiež taký pocit,takto som to ešte na žiadnom aute nevidel,vždy to išlo do chladiča zhora.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkoušel jsem se dívat na ten chladič a hadice k němu byla vlažná, ale tam je taková věc, že termostat je připojen na zpátečce z chladiče (moc aut to tak nemá), a na přívodní hadici do chladiče ja vyvedena odvzdušňovací hadička do nádobky která protéká i když je termostat zavřenej. Tak že chladič zůstává studený. Doufám že jsem to vysvětlil pochopitelně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Chalani ako ste to vyriešili s tým termostatom?

Mám aj ja nasled.problém:

Nejako sa mi vidí ,že autiak slabšie topí /1,2 12V 47kW 2003/

Chodím do práce cca 3,5 km a niekedy sa ručička teploty pohne inokedy nie.

Mám podozrenie na termostat,ktorí bol už raz pred cca 4.rokmi menený ,ale radšej sa najprv spýtam tu ,či niekto neporadí .Aj keď je teplota na 90 nefúka nejako extra horúci vzduch .Dnes som v práci mal naštartované cca 30 min.-teplota na 90 -skúšal som hadice k chladiču.Horná teplá už pri 50-60,spodná bola aj pri 90 studená,aj termostat bol vlažný.Má to tak byť alebo je niečo blbo? Môže byť termostat zaseknutý že ho neotvorí ? Ak ano čím sa to prejaví?

Niekedy je počuť za prístrojovkou akokeby žblnkanie vody-môže to byť

nejako zavzdušnené? Vďaka za každý postreh.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže ak je aj pri 90 ešte spodná hadica studená je to ok? Ako som písal vyššie ,chladič bol po polhodine akotak teplý /asi od vrch.hadice/,ale hadica dole studená.Kedy potom otvorí termostat?

Nerad by som vyhodil 35 ečka zbytočne.

Tak pri dnešnej testovacej jazde cca 15 km ,termostat otvoril ,pričom cca 10 km bol motor nahriaty na 90-zapnuté kúrenie na 3, aby to poriadne precirkulovalo. Viem že sa to chladilo keď to išlo na 3 ale aj tak sa mi to zdá veľa.

Je to normálne po takej dlhej dobe?

Editováno: , autor: seatik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak dnes výmena sviečok-motor ide poznatelne lepšie.Ohľadom topenia-na vagu všetko ok.Mechanik mi povedal že sú tam akože dva termostaty /v tom plastovom puzdre na obr.vyššie/,tak sme sa dohodli že to objednajú,vymení sa to a keď to nebude ono tak sa to vrati naspäť do skladu.A potom sa na to už vyse....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Chlapi za jak dlouho se vám vyšplhá v tomto ročním období ručička do svislé polohy, mě přijde že to trvá až moooc dlouho. Když sjem jel naposled, okrsky, auto jsem šolichal, tak se ručička nepatrně hnula až po cca 10km, po dalších 2 km o malinkej kousek zase spadla :D a do svislé polohy se dostala až po 15km, kdy jsem na to trochu víc šlápnul, je to normální? V létě mi to trvá tak 5km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...