Snoopy_awn Vloženo 21. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 21. Říjen 2010 (editace) Jedná se o Felicii 1,3 BMM 50kW rv96. Dříve se vyskytoval problém, že při zahřátém motoru byla vysoká ztráta výkonu a při rozjezdu se musel motor uvést do vyšších otáček než bylo potřeba. Donekonečna jsem laboroval s výměnami svíček a kabelů avšak nic. Nyní přišel problém s výfukem. Měnil se první díl kde je umístěná lambda sonda. Koupil jsem tedy novou část výfuku a jelikož byl problém vyndat lambdu, koupila se i sonda nová (BOSCH). Při této příležitosti ( a při předchozím několikahodinovém pročítání tohoto fora), jsem usoudil, že nejspíše bude problém ještě v teplotním čidle na domečku termostatu(4 vodičové). I toto čidlo je nové. Po této výměně se motor chová ještě zvláštněji než předtím. Když se motor ohřeje, začne strašně cukat a při přidání plynu je cuknutí akorát silnější. Na diagnostice se nic neprojevilo, tedy žádná závada nezaregistrována. Nejhorší je, že toto cukání není pravidelné pokaždé při ohřátém motoru, ale vyskytuje se pouze když to člověk nejmíň potřebuje. Včera se mi dokonce stalo, že po zastavení byl problém nastartovat. Jak se říká „ motor točí lehce, naskočit však nechce“ Odskočil jsem si do „Fast Foodu“ na kávu a když jsem se vrátil nenastartoval jsem. Po odpojení a opětovném připojení Hallova snímače, teplotního čidla u termostatu, a očištění kontaktů víčka rozdělovače, motor náhle na první otočení chytl. Ani vlastně nevím co pomohlo. Toto ke stručnému popisu mého problému. Nyní otázky: 1. Na víčku a palci rozdělovače jsem si všiml opálení kontaktů. Proč? (oboje bylo před 3 měsící nové, je někde problém nebo nekvalitní výrobek?) 2. Nenapadá někoho čím by to mohlo být? Nebo co zkontrolovat? Poznámky z pozorování: - volnoběžné otáčky kolísají, když nastává problém s cukáním, ručička otáčkoměru padne i na 500ot/min - Dnes ráno při studeném motoru bylo vše v normálu, motor chytl skorem na první otočení a otáčky byly vyšší z důvodu nízké teploty, po zahřátí na provozní teplotu klesly na 750ot/min (kontrolováno přes diagnostiku) Vyměněné díly: Palivový filtr, celá výfuková soustava, lambda sonda, teplotní čidlo (4vodičové), zapalovací modul, kabely, víčko, palec, svíčky, vzduchový filtr Zkontrolováno: Hallův snímač (očištěn), čidlo teploty nasávaného vzduchu (očištěno) a plánuji mrknout na sítka v palivovém čerpadle v nádrži Snad jsem to napsal srozumitelně v případě že mne něco ještě napadne, určitě doplním info. Předem děkuji všem za rady a nápady. Editováno: 21. Říjen 2010, autor: Snoopy_awn Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 21. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 21. Říjen 2010 taky jsem občas řešil problém cukání 1.3 BMM 50kW r.95 a jako příčinu jsem u mě zjistil : 1. motor cukal na špatné palivo z určité pumpy 2. špatné svíčky vyměnil jsem preventivně palivový filtr, zapalovací kabely, palec a víčko rozdělovače které mělo i nové pořád opalované kontakty ty jsem občas při náznaku cukání lehce očistil jemným šmirglem najel jsem do prodeje 210tisíc s tímto občasným problémem bez jiné závady. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Snoopy_awn Vloženo 21. Říjen 2010 Autor Sdílet Vloženo 21. Říjen 2010 taky jsem občas řešil problém cukání 1.3 BMM 50kW r.95 a jako příčinu jsem u mě zjistil : 1. motor cukal na špatné palivo z určité pumpy 2. špatné svíčky vyměnil jsem preventivně palivový filtr, zapalovací kabely, palec a víčko rozdělovače které mělo i nové pořád opalované kontakty ty jsem občas při náznaku cukání lehce očistil jemným šmirglem najel jsem do prodeje 210tisíc s tímto občasným problémem bez jiné závady. Palivo jsem právě zkoušel jiné u jiné čerpací stanice, protože po bývalém klepaly ventily. Vše bylo v pořádku až do výměny výfuku + lambda + teplotní čidlo na termostatu. Asi zkusím projistotu koupit jiný palec + víčko + kabely a případně budu sebou vozit rezervní. A nevíš co by mohlo být příčinou opalování kontaktů? původně tam, bylo nějaké čínské víčko u kterého ty kontakty jsou uplně vypálené. Přeci to nemůže být vadný výrobek? nebo snad jo? já to mám jako provizorní vozidlo do listopadu, ale byl bych rád kdyby mě odvezlo všude a bez potíží. Projistotu sebou vozím i NB s diag. kabelem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 21. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 21. Říjen 2010 mě se to víčko taky nelíbilo, ale nové se vypalovalo stejně jak staré a občas jsem ho vyčistil a dál to neřešil, použil jsem i lepší svíčky které se ozvaly po 50tis. lehkým cukáním a potom tam šly zpět obyč Brisky motor byl pořád náchylný na špatný bezín. Prostříkl bych ještě dostupné kontakty a zkus vyjet nádrž a natankovat nějaký ten lepší i když k tomu mám taky svou zkušenost. Podobný rébus jsem měl s novým tourem kde se mě chtěl servis v rámci reklamace zbavit jejich odborným rozborem paliva (tankováno u hypernovy, ale krmil jsem to i Vpowerem) který pak dle nich pro mě vyšel dobře a metodou pokus omyl se dostali přes výměnu vstřiků, svíček k EGR ventilu a to se ke každé výměně musel vyjádřit výrobce. Zlatá Felda, nikdy nezklamala. S lamdou ti neporadím nemám zkušenost, ale kolega s O 1.6 55kW jich taky několik vyměnil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Snoopy_awn Vloženo 22. Říjen 2010 Autor Sdílet Vloženo 22. Říjen 2010 mě se to víčko taky nelíbilo, ale nové se vypalovalo stejně jak staré a občas jsem ho vyčistil a dál to neřešil, použil jsem i lepší svíčky které se ozvaly po 50tis. lehkým cukáním a potom tam šly zpět obyč Brisky motor byl pořád náchylný na špatný bezín. Prostříkl bych ještě dostupné kontakty a zkus vyjet nádrž a natankovat nějaký ten lepší i když k tomu mám taky svou zkušenost. Podobný rébus jsem měl s novým tourem kde se mě chtěl servis v rámci reklamace zbavit jejich odborným rozborem paliva (tankováno u hypernovy, ale krmil jsem to i Vpowerem) který pak dle nich pro mě vyšel dobře a metodou pokus omyl se dostali přes výměnu vstřiků, svíček k EGR ventilu a to se ke každé výměně musel vyjádřit výrobce. Zlatá Felda, nikdy nezklamala. S lamdou ti neporadím nemám zkušenost, ale kolega s O 1.6 55kW jich taky několik vyměnil. Se svíčkama jsem měl také problém. V katalogu v Autokelly i v elitu mají uvedené jiné teplotní indexy svíček než předepisuje výrobce. Koupil jsem tedy přesně ty co předepsala Škodovka a bylo vše v poho. S tím se měnily kabely + víčko + palec a dalo to na chvíli pokoj. Po včerejším zjištění se jednalo o palec a víčko nějakého low-end výrobce a proto to začalo zlobit. Koupil jsem včera v autoKelly víčko a palec od společnosti EPS? nebo tak nějak, udajně italové a zatím bez cukání. Uvidíme po najetí párset km. zatím najeto 100km a vše v cajku. Takže tímto děkuji za pomoc a ochotu Good Job! ...ještě dotazek na tebe, máš zkušenost s diagnostikou na Felicii? potřeboval bych zasvětit do základů měření pomoci VAGu, jedná se mi hlavně o bohatost směsi a další takové základy pro kontrolu. nejsem z toho moc moudrej Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ben06 Vloženo 22. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 22. Říjen 2010 vag je pro mě španělsko nechal jsem si přečíst chyby jednou a nic tam nebylo, jsem ze staré školy a když to vidím v servise že počítač jim nic neřekne a šmudlové krčí ramenama je mi do pláče. Ještě k těm svíčkám já tam měl se třemi vnějšíma elektrodama byly origo od škody bez rozdílu pro 40 a 50kW stály tehdy asi 500,- a vydržely těch 50tis., jinak jsem vždy pro origo věci i když peněženka někdy říká něco jiného a různé náhrady dřív nebo později zklamaly. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petan.VUT Vloženo 30. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 30. Listopad 2010 Auto mně cuká, tak sem vyměnil svíčky a je to mnohem lepší a ještě sem kontroloval rozdělovač a jsou opálené kontakty, tak schci vměnit palec a víčko. Ale jeden pblém, palec nejde dolů ani za nic....nemáte nějakou flignu? nebo normálně rozřezat plátkem..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 30. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 30. Listopad 2010 no měl jsem to také tak, palec byl prostě k hřídeli připečený. Použil jsem ještě většího násilí a nakonec si dal říci. Ale tuším se mi rozpadl v ruce, jak byl teplem zkřehlý a vyhřátý. Takže nebát se zabrat Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petan.VUT Vloženo 1. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 1. Prosinec 2010 a nemůžu to vydělat s tou hřídelkou že??, nerad bych to podělal....je potřeba denně jezdit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 1. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 1. Prosinec 2010 neboj, nee , hřídel tam zůstane Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Šobáň Vloženo 3. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 3. Prosinec 2010 Mě taky párkrát motor cukal, až zhasl. Vyměnil jsem svíčky, palec a víčko rozdělovače a je to OK. Kontakty se taky trochu opalují - je to normální, důležité je aby to bylo suché, a kvalitní umělá hmota víčka i palce aby nepřeskakovaly jiskry někde po bakelitu. Pak to taky někdy cukalo ovšem bylo to netěsným výfukem u katalizátoru u lambda sondy asi dávala blbý signál, nový přední díl výfuku, nová lambda sonda - sice jsem starou vytáhl, ale zničil závit tak jsem ji vyhodil, nové těsnění a je zase pokoj. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.