Sniper_2003 Vloženo 19. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 19. Říjen 2012 To si nejsem úplně jist. Vyhláška o denním svícení byla až v roce 2000, tak jak by v letech 1988-1995 (výroba Favoritu) mohli počítat s denním svícením??? Mohli počítat s nějakým odběrem, ale ne s permanentním. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hosek57 Vloženo 19. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 19. Říjen 2012 Dobrý den a já si nejsem vůbec jist.První alternátor co pamatuji u posledních typů 100 a 110 byl 35A.Potom u 105,120 a 130 se z počátku montovali 35A,42A a 55A samozřejmě regulátor vedle.Do 125 kterou jsem také vlastnil (od r.1989) a nedám na ní dopustit se již dávaly 55A s regulátorem.Favority měli pouze alternátory 55A s regulátorem.Felicie (benzín) dostávali 55A a v závěru 70A.Regulátor napětí do alternátoru se dříve seřizoval na max.14.1V.Asi od roku 2006 jsem zjistil že některé regulátory mají napětí až 14.3V.(měřeno na stole bez zátěže)Takže nechápu kde jste vzali těch 14.5V.Používám klešťák KAISE SK-7720 a METEX 3850D který měří s přesností 1procenta.Prosím o opravdové a poctivé změření a posouzení mého názoru.Měřte prosím na baterce protože tam je to nejdůležitější.Jestliže jezdíte s alternátorem 55A na kratší vzdálenosti a nedej bože v městě,tak musíte mít věčně prázdnou baterku.Alternátor 70A má také strmější nárůst napětí a proudu v nižších otáčkách motoru.A na závěr 37A alternátor bez regulátoru a 45A alternátor s regulátorem se vyráběl na napětí 24V pro LIAZ a TATRU. Mnoho zdaru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 19. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 19. Říjen 2012 Měl jsem Formana, reexport z Dojčů, r.v. 1991 - tady v Česku to odpovídalo výrobě ´93/´94, tedy BMM s katalyzátorem a Euro2 - a měl naposto normálně 70A altík. Stejně tak většina fáček/formanů, který byly vyrobený po faceliftu = model ´92 a vejš. Ten 55A altík se montoval jen do verzí s karburátorem a ještě byl často u 136tek nahrazovanej tím 70Ampérovým... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sniper_2003 Vloženo 20. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 20. Říjen 2012 (editace) To co jsem koukal já tak bylo přes PP, které je napojené na baterku. Dále mám alternátor Magneton 14V/70A. Mohu to změřit přímo měřákem (jak na altíku tak na AKU), ale až tak v úterý kdy se vrátí manželka s autem domů. Jinak rok výroby mé Felicie je 1996 (jednobodové vstřikování) a předtím tam byl také altík 14V/70A. Jenže to dobíjelo pořád kolem 14,3V - podle PP. Pak mi ho vyměnili za tento z Favorita a už to moc nedobíjelo. No teď po výměně regulátoru to zase dobíjí jak má. Editováno: 20. Říjen 2012, autor: Sniper_2003 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 20. Říjen 2012 Sdílet Vloženo 20. Říjen 2012 Jak říkám, za zeslabený dobíjení většinou můžou opotřebovaný uhlíky, který způsobujou slabší buzení altíku. Druhej nejčastější důvod bývají přidírající se ložiska nebo povolenej hnací řemen. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Venca111 Vloženo 2. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 2. Listopad 2012 Ahoj hoši koupil sem novej alternator a kontrolka dobijeni mi zhasne až když vytočim na 2000 otáček čim to muže být ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ttominoo Vloženo 30. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 30. Listopad 2012 mas utahlej privod?(ten tlustej drat? naplej klinak? a podivej se jestli je rugulator dotazenej a poradne pripojenej Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
modrafelda96 Vloženo 11. leden 2013 Sdílet Vloženo 11. leden 2013 slyšel jsem, že do Felicie není vhodné montovat baterii na bázi vápníku, protože alternátory u Felicií prý nejsou schopny dodávat dostatečné napětí pro její dobití, přitom u své Felicie 1,6 mám baterii Banner Power Bull, která už je na bázi vápníku, mám ji tam tři roky a zatím bez problémů, zatím jsem ji nikdy nemusel dobíjet, alternátor mám Bosch 70A. Jak to tedy je s tou montáží baterií na bázi vápníku do Felicií? Mohou se do těchto aut montovat? Závisí to na typu alternátoru? Jak je možné, že u mojí Felicie tato baterie funguje bez problémů, když podle ostatních se tento typ baterie u těchto starších aut nedokáže správně dobít? Také jsem slyšel, že některé alternátory u Felicií nedobíjí při volnoběhu, zajímalo by mě, o které typy se jedná a proč nedobíjí při volnoběhu. Montují se i v dnešní době do aut alternátory, které nedokážou dobíjet na volnoběh? Dokáže na volnoběh dobíjet ten alternátor Bosch 70A, který mám u své Felicie? Docela by mě to zajímalo. Děkuji za odpověď Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 13. leden 2013 Sdílet Vloženo 13. leden 2013 Alternátory jsou schopný dodat napětí klidně i vyšší, jen musejí dostat dostatečně velkej budicí proud. Rozdíl mezi klasikou olověnou baterkou a modernější Ca-Ca technologií je jen v tom, že ty "vápníkový" baterie mají v materiálu desek místo čistýho olova slitinu olova s malým % vápníku (alkalickej kov), což snižuje samovybíjecí procesy u baterky v klidu. Rozdíl v napětí je asi 0,3V "do plusu" proti klasickýmu olovu, takže "vápníková" baterka má v klidu napětí asi 12,6-12,8V (klasika olovo 12,3-12,5V), při nabíjení vyskočí nejdřív na napětí asi 14-14,2V (olovo 13,5-13,8V) a po dosažení určitýho % náboje pokračuje až na napětí kolem 14,7-14,8V (olovo 14,4-14,5V), kde začíná plynovat ("vařit"). Tohle napětí má baterie, která zadržuje asi 85-90% nominální hodnoty náboje a je tak nabitá na víc než 75% využitelný kapacity (při vybíjení nejde získat všecka energie uložená v materiálu článků až do nuly). Při provozu auta je to normální provozní stav, nad který se baterie nemá běžně dostat, protože další fáze nabíjení se vyznačuje prudkým plynováním, který vede k rozstřiku elektrolytu se vším, co z toho hrozí = 1) ztráta elektrolytu, což vylučuje "bezúdržbovost", protože ztracený elektrolyt nelze doplňovat pouze destilovanou vodou, ale musela by se dolívat i kyselina; 2) poškození okolí baterky právě rozstříknutou kyselinou; 3) sulfatace desek akumulátoru vinou přebíjení. Když se ve finále podíváš na ty napětí, bude baterie s Ca-Ca technologií v obyčejným autě držená stejně na napětí 14,5V jako kterákoliv jiná, navíc nebude tolik plynovat = nebude mít ztrátu vody z elektrolytu. Rozdíl asi 5% dosažitelný kapacity, o který bude v takový baterii vinou "nedobití na plno" míň ve srovnání se starší technologií nemáš stejně jak poznat. Proudová hodnota alternátoru s tím dobíjením nebo nedobíjením nemá co dělat, regulátor stejně drží nastavený napětí, ať altík dodává 10A nebo 50A - teprve když bude odběr celýho auta vyšší než je max. výkon altíku, bude klesat napětí a zátěž bude přebírat baterka - do té doby se bude do baterky cpát proud vyplývající z rozdílu napětí na baterce v klidu a při nabíjení a z vnitřního odporu obvodu. V praxi to vypadá asi tak, že regec budí altík skoro trvale na maximum, z altíku teče plný výkon a ten se následně dělí mezi spotřebiče v autě - světla, ohřevy, pohony, případně servo, ABS atd - a co zbývá do max. výkonu altíku, to požere baterie. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
modrafelda96 Vloženo 13. leden 2013 Sdílet Vloženo 13. leden 2013 jaké jsou otáčky alternátoru, pokud motor točí např. 2000 ot/min.? Dá se to nějak vypočítat? Otáčky alternátoru jsou vždy vyšší nebo nižší než otáčky motoru? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sniper_2003 Vloženo 13. leden 2013 Sdílet Vloženo 13. leden 2013 Já bych řekl, že relativně stejné. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 13. leden 2013 Sdílet Vloženo 13. leden 2013 Většina aut má dneska právě kvůli tomu dobíjení i na volnoběh udělanej převod na altík do rychla - asi tak 1:1,15 až 1:1,5, aby i při těch cca 900rpm volnoběhu motoru měl altík už víc než asi 1100rpm a "dával". Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
modrafelda96 Vloženo 14. leden 2013 Sdílet Vloženo 14. leden 2013 třeba Felicia 1,6 před faceliftem má volnoběžné otáčky jen cca 640 rpm a přitom alternátor podle měření dobíjí i na volnoběh, je tam Bosch 70A. Asi to bude tím, že je tam také převod do rychla, takže při volnoběhu točí alternátor vyšší otáčky než je těch 640 rpm že? Ovšem nevím, kolik ten alternátor může při volnoběhu u tohoto motoru točit Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 14. leden 2013 Sdílet Vloženo 14. leden 2013 tak ono by mělo stačit jen porovnat průměry řemenic na klikovce a na altíku ... jako že na altíku bude určo menší, tudíž se otočí víckrát za minutu než ta větší na klikovce Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 14. leden 2013 Sdílet Vloženo 14. leden 2013 (editace) Většina aut má ... udělanej převod na altík do rychla - asi tak 1:1,15 až 1:1,5, aby i při těch cca 900rpm volnoběhu motoru měl altík už víc než asi 1100rpm a "dával". třeba Felicia 1,6 před faceliftem má volnoběžné otáčky jen cca 640 rpm a přitom alternátor podle měření dobíjí i na volnoběh... Asi že je tam také převod do rychla, takže při volnoběhu točí alternátor vyšší otáčky než je těch 640 rpm že? ...Když napíšu 1 : 1,15 až 1 : 1,5, tak to znamená, že altík se točí 1,15x až 1,5x rychleji než klika. Podle nastavenýho volnoběhu a maximálních toček se i montuje převod - u motorů s vyšším volnoběhem a vyššíma max. točkama se dává převod menší. Když vezmeš uvedený rozmezí, pro 640rpm volnoběhu by altík při převodu 1,15 točil asi 736rpm, ale při převodu 1,5 už 960rpm - a to jsou právě ty zlomový otáčky kolem 1000rpm, kdy už alternátor dává docela solidní výkon - všecko se odvíjí od rychlosti, jakou se pohybuje obvod rotoru kolem cívek ve statoru, do určitý obvodový rychlosti je naindukovaný napětí nízký a nestačí to protlačit přes jmenovitou hodnotu napětí baterie - až od určitých otáček se napětí "přehoupne" a pak ještě o kousek výš "zabere" regulátor, který od výstupního napětí 14,5V začne ubírat buzení do rotoru, aby se i při stoupajících otáčkách napětí nezvyšovalo... Editováno: 14. leden 2013, autor: Ekkar_z_Bastlírny Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
modrafelda96 Vloženo 14. leden 2013 Sdílet Vloženo 14. leden 2013 existují 3-fázové a 6-fázové alternátory, ty 3-fázové mají tu nevýhodu, že na rozdíl od 6-fázových nedokážou při zátěži na volnoběh dobíjet na plné napětí, mezi ty 3-fázové patří třeba alternátory Magneton 70A, které se montovaly do Felicií 1,3. Znamená to, že při zátěži na volnoběh nedokážou dobíjet třeba napětím 14,5 V, ale např. jen 13,8 V? Vyrábí a montují se i dnes do aut 3-fázové alternátory nebo už jen ty 6-fázové? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 14. leden 2013 Sdílet Vloženo 14. leden 2013 Nejběžnější je 3fázovej - počet fází poznáš podle počtu diod, 3fázovej má 6 diod, 6fázovej jich má 12 (v usměrňovacím můstku jsou na každou fázi 2 diody, jedna ke kladnýmu vývodu, druhá ke kostře). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
modrafelda96 Vloženo 14. leden 2013 Sdílet Vloženo 14. leden 2013 jakým způsobem dnes výrobci řeší u 3-fázového alternátoru dobíjení při zátěži ve volnoběhu? Pamatuji si, že třeba Felicia 1,3 s 3-fázovým alternátorem Magneton na volnoběhu při zátěži moc nedobíjela, dnes to výrobci řeší tím převodem do rychla nebo jak? Felicia 1,3 s alternátorem Magneton 70A měla také převod do rychla a přitom to ve volnoběhu moc nedobíjelo, poznal jsem to podle měření napětí. Věděl by někdo proč? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 14. leden 2013 Sdílet Vloženo 14. leden 2013 Jednak tím převodem do rychla, druhak jiným regulátorem, kterej dává ze začátku vyšší budicí proud. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Karlos93 Vloženo 6. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 6. Srpen 2013 Zdravičko pánové mám prosbu. měřil jsem si jak mi dobijí alternator po nastartovaní 13.9 V když pustim světla 13.6 V ale když pustim ventilator v kabině na 4 rychlost okamžitě jde napětí dolu a dostanu se až na hodnotu 11.5 V což už není v pořadku ani při zvyšení otaček to moc nedobije. měnil jsem regulator protože u stareho byly uhliky už sjeté. tak potřebuju vědět po čem bych měl jit všechno co pustim je dá se řict v normalu ale jak mile pustim ten ventilator tak to jde do s**t. diky za odpovědi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 6. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 6. Srpen 2013 1) napnutí řemenu 2) ložiska alťasu 3) stav kovovejch kontaktů mezi altíkem, baterkou, pojistkama a kostrou Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Karlos93 Vloženo 6. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 6. Srpen 2013 no řemen jsem měnil ten starej byl u ve špatným stavu ale dělalo to i před tím. jak poznám zda je dobře napnutý?? ložiska poznám jenom kdyby to hučelo nebo je nějaký jiný zpusob? na ty kontakty se kouinu ještě zitra Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 6. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 6. Srpen 2013 Řemen - tlakem prstu v mezeře mezi klikovkovou řemenicí a alternátorem může jít prohnout tak o cenťák - cenťák a půl, víc ne - jak ho prohneš víc, je málo našponovanej. Ložiska poznáš na altíku bez řemenu - otočíš rukou řemenicí a altík se musí skoro bezhlučně dotáčet - samozřejmě s vypnutým zapalováním, aby byl altík bez buzení. Když jsou ložiska přidřený, poznáš to že to jednak drhne, druhak se altík hned zastaví. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 7. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 7. Srpen 2013 Tipuji to na vadnou min. jednu diodu v altíku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Karlos93 Vloženo 7. Srpen 2013 Sdílet Vloženo 7. Srpen 2013 no uvažuju že bych si tam nechal dat repas alternator chtějí za to 1500kč. má to cenu?? ted je leto ale v zimě jak zapnu topení budu mít strach že mi auto zdechne a už nenastratuju. No jinak ten řemen jde prohnout 1 centak tak jak pišeš jinak zkusim pak povolit altik a zkusit stim pootočit a uviidme ale to nejdřív v patek Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.