Přejít na obsah

Alternátor


Benet

Doporučené příspěvky

Zdravím. Mám Menší problém s alternátorem ( myslím). Mám felicii 1,3 MPi 1997 (136M) Auto dostalo nový akumulátor ( asi to s tím nemá co dělat ale pro úplnost). Jednoho pěkného dnes začla při volnoběžných otáčkách lechce svítit kotrolka ( né uplně ale přeci) při zvíšovaní otáček ztrácelo světlo na intezitě. Souběžně s tímto jevem se objevil podivný hluk při dobíhaní motoru ( nachat spadnout otáčky např ze 3500 na volno běh atp.. ) tento hluk doprovazí i otřesy cititelné v řadící páce).

Přirozeně jsem hluk svedl na alternátor, když se zaroveň objevila i ta kotrolka. Altík sem proměřil na volnoběh dává něákých ubohých 12,56V. Když jsem pak zkoušel schopnost dobíjet => nastavit otáčky na cca 2000 min-1 aby se ustálilo napětí mezi 13 a 14V a pak zapnout co nejvíc spotřebičů hodnota by neměla klesnout pod 13V. mě teda klesne na něákých 12,80V.

Alternátor jsem rozebral vyměnil ložiska vyčistil kroužky , prohlídl uhlíky. namotoval z5 ale věci zůstali beze změny.

Chápu ,že kotrolka svítí když má aku větší napětí než alternátor.. Neví někdo proč tak náhle? a proč je to doprovázeno tím ošklivým zvukem??

Může za to vůbec alternátor? :feve:

Vím ,že je to poněkud delší psaní..

Ale za všechny rady děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

No regulátor, uhlíky tam jsou. Zbejvaj dy diody. Možná že je to jenom odbuzený. Zkus na chvilku tím drátem z regulátoru škrtnout o ten silový vývod. na volnoběh cca 3,4 vteřiny. Pak ho dej zpátky a změř to. Udáje které jsi říkal jsou správné, prostě to nedobíjí. Jo a ještě se koukni na stav kabelových oček u baterie a alternátoru. Pokud se ti jakkoliv nezdají, dej tam nový, nejlepší zapájet, samořejmě očistit závity , šroubky a podložky nový :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zdravim.

Potřeboval bych od vás velkou radu.

U felicie 1.3 MPi 97 mi už za poslední půl rok odešel dvakrát alternátor pokaždé něco jiného, teďka je alternátor vyměněn kompletně ale pořá mi při jízdě kolísají přední světla a altik je po chvilce rozehřáty že se na něm nedá udržet ruka ... a se známím si nevýme rady. co vy na to ? dokážete pomoct? předem moc děkuju

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Dobrý den mám feldu 1.3Mpi rok 2000 se zabudovanou klimatizací, pravdě- podobně mi odešel altík, při běhu motoru dodává max. 12.40až12.50V. Prosím jaký typ tam má být 55má jiné uchyení.

Uhlíky kontrolovány ok, máteli někdo prosím jakou koliv radu sem sní předem díky. Ještě jsem opomenul dodat prosvěcuje mi kontrolka dobýjení měřil jsem kontak kontrolky dává 9.5V.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyměnit "regler" - neboli tu kovovou krabičku, ze které vyčuhují uhlíky a překontrolovat, jestli nejsou volné, přerušené nebo proražené usměrňovací diody v bloku uvnitř alternátoru. Můžou to klidně způsobovat i stará a přidírající se ložiska alťasu - s přesně stejným problémem jsem se už několikrát setkal taky a vždycky to byla jedna z příčin regler - diody - ložiska. Jestli si na to netroufáš sám, bude lepší zadat opravu specializované firmě - BACHA, NE DO AUTOSERVISU, protože tam nic neopraví, naopak Tě donutí přijmout jejich způsob "opravy" - výměnu celého alťasu za nový. Oprava může včetně demontáže a výměny diod nebo ložisek přijít na 1000CZK, nový altík přijde na 3násobek...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 1 rok později...

Oživuji toto téma jelikož už jsem v koncích. Potřeboval bych u své Feldy vyměnit alternátor jelikož starý odešel a nový mi tam dali z Favoritu. Jenže ten nestíhá dobíjet, jelikož když zapnu větrák na 1 a zapnu tlumená světla dobíjí to 13,4V. K tomu někde stojím na semaforu kde svítí brzdová světla a hned se pohybuji v hodnotách 12,9-13,1V. A k otázce, poradtě mi jaký alternátor použít jako alternativu, třeba z 1,6 nebo 1,9D nebo 1,3MPI či jiného vozu bez jaké koliv úpravy, prostě jen vyměnit díl za díl. Díky za jakoukoliv odpověď. :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja myslim, ze z favorita tam byt muze. Co jsem se dival jsou stejny. Feldu mas 1.3? Ja bych to videl na jiz vyse zminovany regulator (cca 300,-). koupi vubec nic nezkazis, za par let ho budes stejne potrebovat :D

Editováno: , autor: žralok
Citace předchozího příspěvku !
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No asi takto. Felda je 1.3 50Kw a teď měla svojí poslední technickou. Takže potřebuji spravit, aby to dva roky jezdilo a pak to jde do lisu. :kol-28: Nevím jak to je s dobíjením u Felicií ale aby mi to dobíjelo 13,9V po nastartování to je asi v pořádku, ale po zapnutí světel potkávacích to klesne na 13,6V , k tomu po zapnutí ventilátoru do polohy kytičky to spadne na 13,5V. A to nemluvím o tom když potřebuji dát blinkr tak to kolísá k 13,3V a pokud k tomu i brzdím tak jsem na 13,0V. A v tuto chvíly se baterka už nedobíjí. :kol-26: Podle mého by to měl regulátor držet pořád na 13,9V??? Nebo ne??? U své Octavie když to nastartuji tak se napětí drží pořád na 14,1V ať zapnu cokoliv. A podle mě u té Feldy by to mělo být taky tak.

Jinak jsem dne zkusil všechny kontakty rozdělat a očistit a řekl bych že se to o malinko zlepšilo, ale pořád to není ono. :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrý den.Já používám již asi 25 let jednoduchou metodu pro zvednutí výstupního napětí z alternátoru.Rozpojím přívod napájení do regulátoru a mezi alternátor a regulátor zapojím v propustném směru diodu.Diodu používám na zatížení asi od 6A do 10A.Na zvýšení napětí záleží stráta napětí na použité diodě (například dioda P600B zvýší napětí asi o 0.8V).Mnoho zdaru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

stejne by to nemelo delat a elektrody si nejak dobre odizoluj, jinak po nastartovani by mel alternator davat 14,4 - 14,5V. Cokoliv vic znamena prebijeni a vyteceni baterie a cokoliv min znamena nedobijeni a s tim jezdit je rysk. Ja osobne bych vytahl regulator(ta kostka) ocislil kontakty a podival se jak dlouhe mas uhliky(kdyz to vytahujes musis se obalit dobrymi nervami, ale neni to nic sloziteho :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak, je to na houby cpát tam diodu - správně nastavený regec má udržet napětí 14,5V při 1500rpm na motoru (na volnoběh to může klesnout). Takže rozhodit altík, namazat nebo rovnou vyměnit ložiska, osoustružit kroužky (můžou být oválný a uhlíky pak odskakujou!!!), vyměnit uhlíky nebo dát rovnou celej regec novej (uhlíky jsou v držákách na regleru). Rozhodně není na závadu i proměření všech diod na průraz a na přerušení - to snížený napětí může způsobovat jedna vadná dioda.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyřešeno. Koupil jsem nový regulátor (VR-MP134) a ten dává větší napětí cca 14,5V. Takže když vytvořím úplně stejnou zátěžovou simulaci nedostanu se pod dobíjecí napětí 14V. Stávající alternátor tam byl dáván z favorita a tam se nepočítalo s celodenním svícením. A musím ještě přiznat, že tento vůz jezdí krátké trasy většinou po městě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale počítalo se s denním svícením, neboj - fáčko už dostávalo 63A nebo 70A altík, na rozdíl od starých šádyn, který měly ještě 34A, 37A, 43A nebo 45A (podle úrovně výbavy). Jenomže ten regulátor časem odejde, hlavně to je způsobený těma krátkýma uhlíkama, který mají malej přítlak na kroužky rotoru a do altíku pak nejde správnej budicí proud = při zatížení klesá jeho výstupní napětí. A feliny dostávaly altíky stejný jako měl favorit - jejich elektrovýbava byla srovnatelná, naopak měly rychloběžný startéry s planetovým reduktorem, který při startu míň zatěžujou baterku, takže není potřeba těsně po startu "tolik dohánět do baterky". Sám jsem ho ve formanu používal taky. Rozdíl byl rapidní - zatímco původní startér fáčka s přímo nalisovaným pastorkem na ose motoru (startování s oním "plechovým" zvukem KCHAKCHAKCHA...) měl odběr z baterie 250A až 350A, "rychloběžka" Magneton s planetovým reduktorem odebírala s bídou 200-220A i při největších mrazech - a fáčko chytalo s oním pištivým "FIFIFIFIFI" ozubených koleček jak papírovej čert...

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...