ddd Vloženo 3. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 3. Prosinec 2010 Čest, v souvislosti se čtyřkolkou OctI 4x4 (haldex 1. gen.) si lámu hlavu se dvěmi problémy: 1. Jak jdou dohromady 4x4 (OctI, Haldex 1. gen) s ASR. Hlavně mě zajímá, zda-li projev ASR, tedy snižování točivého momentu na nápravu při prokluzu předních kol se "nehádá" s připojením zadního pohonu. Jiná bude situace v případě, že je ESP (včetně ASR) zapnuté a jiná situace bude v případě, že je ESP (včetně ASR) vypnuté. Takže nejdříve případ, kdy je ESP (vč. ASR) zapnuté: Všude se v souvislosti s haldexem píše, "že pohon zadní nápravy sepne při prokluzu předních kol". No jo, ale když dojde k prokluzu předních kol, zasáhne ASR - začne "dusit" motor (teoreticky až do jeho zhasnutí), tím dojde ke snížení prokluzu předních kol a k aktivaci pohonu na zadní kola tím pádem ani nemusí dojít!? To se mi moc nechce věřit. Já bych si to představoval tak, že jak proklouznou přední kola, tak se aktivuje pohon na zadní a když pak i ty začnou prokluzovat, teprve v tu chvíli dojde k ativaci ASR. Jak to tedy je? A teď případ, kdy je ESP (vč. ASR) vypnuté: ASR se ke slovu vůbec nedostane, nic tedy nebrání tomu, aby se pohon zadní nápravy při prokluzu přední aktivoval. Když se budu chtít vyhrabat ze závěje, vypnutí ESP je správný krok. Nebo i tady je to jinak? 2. Funguje pohon na zadní i při jízdě na zpátečku (OctI, Haldex 1. gen)? Někdo říká, že vůbec ne, někdo říká, že občas jo, tak nevím. A jak je to u OctII? Děkan. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirina5 Vloženo 3. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 3. Prosinec 2010 Ze své praktické zkušenosti mohu říct, že: Když je ESP(ASR) zapnuté: Auto má tendenci podhrábnout přední nápravu, aktivuje se haldex (nepostřehnutelně rychle i při minimální rychlosti), zapojí se zadní náprava a pokud ani ta nezabere ASR začne snižovat výkon motoru - (někdy až znatelně hodně) na jednotlivá kola tak, aby se alespoň jedno kolo chytlo. Když je ESP(ASR) vypnuté: Auto má tendenci podhrábnout přední nápravu, aktivuje se haldex (nepostřehnutelně rychle i při minimální rychlosti), zapojí se zadní náprava a točí a točí do zblbnutí třeba na místě všema čtyřma kolama podle toho jak přidáš plyn. Na zpátečku haldex funguje taky - když jsem posledně nemohl vyjet od chaty, otočil jsem se a couvání pomohlo. Motor byl rázem vzadu a víc tlačil než tahal. Haldex se odpojuje akorát při zatáhnutí ruční brzdy, kdy se zadní náprava zablokuje. U OII by mělo být vše obdobné - ale neměl jsem tu čest. Každopádně je to super věc. Mít vyšší světlou výšku projedeš skoro vše. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
foxdivemaster Vloženo 5. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 5. Prosinec 2010 tak nejak to je akorat s tim ze 4kola nikdy nehrabou,a esp nejen ze omezuje vykon ale i pribrzduje jednotlive kola podle potreby Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PatrickE3 Vloženo 22. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 22. Prosinec 2010 Ze své praktické zkušenosti mohu říct, že: ...... Na zpátečku haldex funguje taky - když jsem posledně nemohl vyjet od chaty, otočil jsem se a couvání pomohlo. Motor byl rázem vzadu a víc tlačil než tahal. Haldex se odpojuje akorát při zatáhnutí ruční brzdy, kdy se zadní náprava zablokuje. .... Tak to ja s oktou vyjel i do kopecka se zatizenym vozejkem se zaseknutym jednim kolem u vozejku ani jsem to nejak nepoznal ze se jedno kolo netoci, couvat s haldexem, to uz musi byt asi hodne spatna situace :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirina5 Vloženo 22. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 22. Prosinec 2010 PatrickE3: Nooo, žádný lehký terén to u nás fakt není... I tchán s Nissanem Pathfinderem měl problémy. Je fakt, že to byl můj první terén s oktávkou, takže jsem možná nezareagoval úplně nejlépe a zkušenější řidič (jak tak čtu - Ty!! Jet dokopce se zabržděným vozíkem... hihi) by neměl problém. Ke všemu jsem měl zapnuté ASR, což zapřtíčinilo, že mi auto asi 3x chcíplo, protože hrabalo a ASR snižovalo výkon až do nuly. Couvání byla jistota!!! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ddd Vloženo 28. leden 2011 Autor Sdílet Vloženo 28. leden 2011 Ze své praktické zkušenosti mohu říct, že: Když je ESP(ASR) zapnuté: Auto má tendenci podhrábnout přední nápravu, aktivuje se haldex (nepostřehnutelně rychle i při minimální rychlosti), zapojí se zadní náprava a pokud ani ta nezabere ASR začne snižovat výkon motoru - (někdy až znatelně hodně) na jednotlivá kola tak, aby se alespoň jedno kolo chytlo. Když je ESP(ASR) vypnuté: Auto má tendenci podhrábnout přední nápravu, aktivuje se haldex (nepostřehnutelně rychle i při minimální rychlosti), zapojí se zadní náprava a točí a točí do zblbnutí třeba na místě všema čtyřma kolama podle toho jak přidáš plyn. Na zpátečku haldex funguje taky - když jsem posledně nemohl vyjet od chaty, otočil jsem se a couvání pomohlo. Motor byl rázem vzadu a víc tlačil než tahal. Haldex se odpojuje akorát při zatáhnutí ruční brzdy, kdy se zadní náprava zablokuje. U OII by mělo být vše obdobné - ale neměl jsem tu čest. Každopádně je to super věc. Mít vyšší světlou výšku projedeš skoro vše. K tomu haldexu na zpátečku: v jednom posledním Světu motoru (byly tam články o O1 4x4, O2 4x4) psali, že u O1 haldex na zpětný chod nespíná. Tak nevím. Ten výjezd na chatu mohl být úspěšný právě jen díky většímu zatížení přední nápravy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirina5 Vloženo 29. leden 2011 Sdílet Vloženo 29. leden 2011 ddd: Nene, určitě haldex pracuje i na zpátečku. Ve sněhu jsem si to znovu otestoval a je to tak, při vypnutém ESP hrabou všechna 4 kola. Leda, že bych měl Haldex novější generace - auto je výroba konec roku 04. Ale o tom silně pochybuju. Třeba písnou ostatní, jestli to mají taky tak... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
foxdivemaster Vloženo 21. Březen 2011 Sdílet Vloženo 21. Březen 2011 ctyri kola soucasne nikdy nehrabou! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirina5 Vloženo 21. Březen 2011 Sdílet Vloženo 21. Březen 2011 (editace) No to teda hrabou! Nebo nee? Jak to je? Editováno: 21. Březen 2011, autor: jirina5 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 22. Březen 2011 Sdílet Vloženo 22. Březen 2011 (editace) Nejsem si 100%-ně jistý, jestli tu může být tento odkaz, ale snad se svět nezboří. Na druhém videu v 7:05 je vidět jestli Haldex na zpátečku spíná nebo nespíná. Jinak proč by nemohly najednou prohrabávat všechny čtyři kola? Je to teoreticky úplně stejný stav kdyby auto jelo. Taky se současně točí všechny čtyři kola. http://www.skodaoctavia.cz/videa-zdarma/brutalni-test-skody-octavie-4x4 PS: Pro slabší nátury: Na konci u toho moc nebrečte. Editováno: 22. Březen 2011, autor: Wojnar Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirina5 Vloženo 22. Březen 2011 Sdílet Vloženo 22. Březen 2011 Je fakt, že vždycky řídím, takže si nejsem jist, jestli se všechny kola točí - hrabou, ale myslím, že ano. Příklad - teď jsem na chatě sednul na břicho a kola byly odlehčené a to se točily všechny určitě - po vycouvání zůstaly důlky u všech kol. Třeba nás ale foxdivemaster přesvědčí, že to tak není nějakým nezvratným důkazem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 23. Březen 2011 Sdílet Vloženo 23. Březen 2011 ... po vycouvání zůstaly důlky u všech kol. To Ti řekne, že se točilo jednou kolo to a podruhé ono Jedině, žeby to myslel tak, že když už je haldex seplý, tak se najde vždycky kolo(a), které má lepší adhezi a to právě prokluzovat nebude. Ale klidně může nastat situace na extrémně kluzkém povrchu - náledí neboli "sklinka", že budou prokluzovat všechny čtyři kola najednou. Anebo jak u tebe, když si "sedneš" na břicho a kola se tak odlehčí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.