Přejít na obsah

Spotřeba 1.4 16V


Doporučené příspěvky

Ahoj všichni ,

Plánuji koupi Fabky právě 1.4 16V ale dcl mě zajímá spotřeba protože sem student tak si nemůžu dovolit jezdit za 10L rodiče mi něco daj ale né 3tis měsíčně jenom na benzín tak bych vás chtěl poprosit o vaše zkušenosti ze spotřebou známý jezdí kolem 6-6.5 ale to to moc nevytáčí zajímá me kolik si vezme když bych jezdil trochu svižnější jizdou občas vytočil k tech 5tis atd... vždyt víme :D všem moc děkuji na udáje a přeji hezký den :palec2: :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no jo ale já nebudu kupovat nový ale jetý zas tolik peněz nemám a mám možnost výhodně koupit od známýho 1.4 16V

Chodím do škodovky takže mám náký měsíční přijem za praxi kolem 3200kč měsíčne + brigády a povinné ručení neni tak drahé jen mě zajímá ta spotřeba jezdil bych stim do školy měsične 900km jezdily by se mnou 3 kámoši takže na benzín by sme se dělili ale přesto se informuji o spotřebě takže děkuji za info

Editováno: , autor: Sdíčák
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

proč nekoupíš HTP,máš informace,že to nejede?Co když se ti přetrhne rozvodák,jak to vytočíš,ale k věci-kámoš má 1,4 a jezdí skoro stejný trasy jak já a má ted o 1,5l větší spotřebu než mám já.Počítej tak 7,5

JJ , no tech 51kw má babča a to mi přijde už dcl málo přece jenom když chce člověk předjed tak už to je horší a tech 12kw bude znát a hlavně já bych si tu 1.4 čipnul na 71kw a to už by mělo stačit vždycky je dobrý mít rezervu a ještě ten tvuj kámoš jezdí spíš na spotřebu nebo svižnějct ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

proč nekoupíš HTP,máš informace,že to nejede?Co když se ti přetrhne rozvodák,jak to vytočíš,ale k věci-kámoš má 1,4 a jezdí skoro stejný trasy jak já a má ted o 1,5l větší spotřebu než mám já.Počítej tak 7,5

umře, nestraš furt s nějakejma pojistkama a výlohama. jsou to nesmysly. v rodině máme HTP, 1.4/63kW, 1.6/77kW a teprve 2.0TDI má výrazně vyšší povinné ručení. s tou spotřebou je to blábol už jenom kvůli tomu, že závisí na jízdním režimu. v kopcovitém terénu bere domácí HTP víc jak 1.4.

HTP je jednoduše do města nebo na příměstskou jízdu. nic míň, nic víc. jakmile si do toho sednou dva lidi navíc nebo se zapne climatic, je to sakra znát. každej motor má něco, HTP je do města super, ale nekriticky vynášet do nebes nějaký výlohy, který se na našich autech lišíjou asi o 500Kč za rok...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jezdil bych stim do školy měsične 900km jezdily by se mnou 3 kámoši

při takovym nájezdu a obsazení (zřejmě i s nějakým tím zavazadlem) na HTP zapomeň. je to trápení obou stran. já jezdim s dalšíma lidma už hodně dlouho, takže vim, jak to asi vypadá cenově a nemá smysl se tím nějak výrazně zaobírat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám vlastní 1,4 16V už rok, s hádkou trojice pístů 40kW kombi jsem jezdil jako se služební. Potvrdím Bojlera - haťapka je do města, pro jednoho, nanejvýš dva člověky a malý nákup. Jak se obsadí třema a víc pasažérama nebo jak se hodí víc jak 3 tašky do kufru, mění se na vydlabanej ingot s akcelerací srovnatelnou s předlistopadovým kloubovým Ikarusem v ranní špičce. V kombíku to bylo přímo haňba blut - zaměstnavatel chtěl ušetřit na motoru při co největším možném nákladu. Samozřejmě, pokud se jí "prohrábnou rošty a přiloží se pořádně pod kotel", umí se i haťapka a v takovém zatížení rozhýbat docela svižně - jenže za cenu spotřeby šplhající až k 10 litrům ve městě a mnohdy přesahující 8 litrů mimo město. O jízdě po dálnici s naloženou haťapkou radši mluvit nebudu. Silnější verze trojlampovky na tom jsou o málo lépe - plné naložení ale nemají rády ani ony. "Jednačtyřka" je o poznání svižnější i s naložením, přece jen rozdíl minimálně 12kW proti haťapce 51kW (nebo dokonce 23kW ve srovnání s nejslabší verzí - litrové Juniory neberu v úvahu, ty snad už opravdu skončily v propasti zapomnění) je citelný. I když mám Rooma a ne fábuli, pokud jedu sám a vysloveně jedu na spotřebu při dodržování limitů a nezdržování ostatních, dokážu bez velkých problémů slézt s průměrnou spotřebou po běžných silnicích na úroveň kolem 6l/100km, bez klimy i nějakou tu decku-dvě pod 6l. Když jezdím po městě, daří se mi průměr držet kolem 7,3 až 7,5l bez ohledu na obsazení - časté rozjezdy, starty a popojíždění... Pokud vyletím na dálnici, při dodržování limitu 130km/h se vejdu se spotřebou do 8 litrů docela v pohodě, pokud se budu držet v rozmezí 110 až 120km/h (a budou mne předjíždět náklaďáky), budu i na méně než 7 litrech - podle obsazení, s prázdným jsem po dálnici vlastně ještě nejel, vždycky aspoň napůl naloženo. Všecky údaje jsou z provozu s klimou. Bez klimy o nějaké dvě-tři deci méně.

P.S. A když mě "chytne rapl", položím plynový pedál na lopatky a vytočím motor až k červenému, jedu Praha - Hradec za necelou půlhodinu a na PP mám průměrnou spotřebu (s nákladem odpovídajícím 3 dospělým + jejich běžné bagáži) kolem 10-10,5litru...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky mám 1,4 16V (63kW) a to co tu píšou kolegové mohu jen potvrdit. Mám FII combi a jezdím poslední dobou převážně s plně obsazeným autem (4 dospělí a prcek v sedačce + v kufru cca 20 kg). Mimo město mám spotřebu podle aktuální situce mezi 6-6,5l, ve městě se točím okolo 7l. Dálnice okolo 8 při 130 km/h. Na nedostatek výkonu si nemohu ztěžovat, neříkám, že to trhá asfalt, ale když tomu člověk pořádně naloží, tak to má odezvu. Taky jsem zvažoval mezi HTP a 1,4, ale protože máme mezi služebními HTP, tak volba byla po zkušenostech jasná. Známí co maj fabky mají převážně 1,4 a co se tak spolu bavíme, tak zatím nikdo neřešil nějaké vážné problémy, s motorem už vůbec ne a to má právě jeden z nich najeto přes 80 tis. a říká, že ten motor zraje jako víno:))))Na druhé straně je motor citlivý na jizdní styl, pokud s ním pojedeš dravě, tak nemůžeš očekávat, že pojedeš za 6 l. Já jezdím normálně, žádná brzda provozu nebo kloboučnický styl a jak jsem psal spotřeba se mi drží do 6,5l. Můj rekord byl na trase Červenohorské sedlo - Ostrava 4,8 l, jízda mi trvala 2h, přesně dle výpočtu GPS (někde tady najdeš fotky z maxi dotu). Na druhé straně noční úprk Lednice - Ostrava pořád po dálnici 8,9l (ovšem doma jsem byl co by dup a taky nebylo moc aut, co mě předjelo).Určitě je to dobrá volba a motor je to spolehlivý. Měl jsem nedávno možnost jet delší trasu TSI 63kW a zase tak drastický rozdíl to nebyl a spotřeba byla téměř shodná na trase Brno - Ostrava jsem měl průměr 7,8 při dodržování rychlostních limitů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můj názor jak už tady někdo psal, HTP bez velkého naložení je lepší do města tahne hned od spodu. Na delší cestování dálnice, mimo město a větší náklad je rozhodně lepší 1.4. To nevím jak jde HTP s klimatizací ale moc ne, u 1.4 pozná že ji má zaplnutou hlavně ve městě při častém rozjíždění.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

,tak by měl vzít na vědomí,že výměna rozvodů u 1,4 ho nemine.

...to jo, ale rozvody menis po 120 tisicich a kdyz koupi rok stare, ktere si myslim muse mit najeto okolo 20-25 tisicich, tak nez najede tech 120 000 /900 km mesicne/ bude mit fousy po kolena a tech 4.500 Kc na vymenu rozvodu bude mit uz davno pod podhlavnikem.......... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jen sem dal svůj názor,pro mně je i 500 moc peněz a jakýpak strašení,když někdo kupuje auto a zajímá se o spotřebu a tudíž šetří každou korunu,tak by měl vzít na vědomí,že výměna rozvodů u 1,4 ho nemine.

To není důvod nekupovat 1.4. Rozvody neřeším, až bude mít moje auto najeto 120.000km tak už ho dávno nebudu mít. :p:palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak sem nic nepsal,ale všichni si přiznáte,že když budete prodávat auto,tak ho prodáte před výměnou rozvodů :) Co když je to student na nějaké ekologické fakultě a vy mu vnucujete motor neekologický . :palec2: 120tkm a co roky,to mu pěkně zase radíte,on třeba to auto bude mět 7 let a rozvodák mu spuchří stářím a né kilometrama :palec2: Mě nepřesvědčíte,jak stěmi briskama :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Umrane, ty jseš prostě vůl jak anděl.... My tady o voze, ty o koze - jdi už se konečně bodnout a přestaň spamovat. U 1,4 se dělá kontrola rozvoďáku v 90 000 a další každých 30 000 - pokud je potřebná výměna, dělá se ve 120 000km. Sdíčák se ptal, jestli si má na študentské ježdění do školy se spolužáky koupit haťapku nebo 1,4 a ty mu tady místo nějaké rady vyklováváš akorát tak díru do mozku svým blábolením. Ještě začni o sírou v benálu zalepenejch vstřikách a celý vlákno může jít do kopru - kvůli komupak asi...?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Petrumre, každý má možnost vyjádřit svůj názor, beru to. Z toho všeho co tady čtu mi spíše příjde, jako by sis neustále musel dokazovat, že HTP, které sis koupil je to nejlepší a žádná jiná motorizace jej nemůže překonat. Každý motor má své výhody a nevýhody. Operovat tady s tím, že se utrhne rozvodovej řemen, při větším zatížení motoru nebo, že 1,4 není ekologický motor, případně že na povinném ručení si přihodíš nějakou 500 kč navíc mi připadá jako naprostá demagogie (s prominutím). Já už jsem například na služební HTP měnil během 70 tis. najetých km 3x cívku a jedna mě stála cca 800 kc = 2400 kc. Když jedu po dálnici 130 km, tak 1,4 toci cca 3.600 ot. a HTP je už přes 4000 ot. = větší spotřeba benzínu, kde je teď nějaká ekologie??. Na druhé straně ANO s HTP se slušně jezdí ve městě, kde má jisté přednosti, ale na druhou stranu ne výrazně nižší spotřebu oproti 1,4. Myslím si, že tohle vlákno nebylo založeno pro odvěký boj mezi HTP a ostatními motory. Zkus se někdy projet v tebou prokleté 1,4 a zjistiš o čem tady lidé píšou. Tady kolega v úvodu nastavil jasné požadavky na motor - delší jízdy, větší obsazenost auta a jistě plnej kufr, takže promiň, ale v tuto chvili je zřejmé, že opravdu HTP už je ze hry a opravdu sám vím z praxe o čem mluvím.

Editováno: , autor: martius
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Umran - jak můžeš vědět, že Martius nemá fábuli na podnikání ve svojí vlastní firmě jako "služební" - tedy koupenou na IČO a s odpisama a že s ní samozřejmě krom něj nejezdí i někdo další, a vedle toho že nemá pro rodinu jiné vozidlo? V takovém případě by i na tu "služební" fábuli musel všecko hezky cvakat ze svého - tedy z firemního, ale je v tom rozdíl?

Martius - k té ekologii. Pokud pojedou 2 stejná auta, stejná značka i typ, přibližně stejné zatížení a stejná rychlost, jen jiný motor - a budou se ve stejnou chvíli pohybovat vedle sebe na stejné komunikaci, které je podle Tebe "ekologičtější" ? Já Ti to řeknu - ani jedno, protože obě musejí překonávat přibližně stejné jízdní odpory a protože motory mají ± stejnou účinnost termochemické a termomechanické přeměny energie, budou mít obě v danou chvíli přibližně stejnou spotřebu paliva. Spotřeba se bude lišit až v momentě, kdy začnou zrychlovat - pak bude mít výkonnější motor i ekologicky "navrch", protože požadovaného zrychlení dosáhne za kratší dobu a nespálí proto takové množství paliva navíc, jako ten slabší motor. Dalším přínosem toho výkonnějšího motoru je "zásoba akcelerace" - prostě schopnost v případě potřeby prudce zrychlit a tím předejít nebo vyhnout se mnoha problémům snáz, než pouhým bržděním - jako musí "krizovky" řešit slabší kubatura, která v daném momentě "na to už výkonově nemá". Ano, využívání vyššího výkonu častěji než je skutečně potřeba povede k vyšší spotřebě paliva, ale pokud budeme brát běžnou plynulou jízdu, budou v součtu spotřeby slabší i silnější motor vyrovnané. Bohužel, dnešní provoz je všecko jiné, jen ne plynulý a bezproblémový - takže určitý nadbytek výkonu je nezbytností. A v ten moment bude ten zdánlivě neekologický výkonnější motor v reálu ekologičtější než slabší kubatura - už třeba jen proto, že "slabouch" pojede "v očích smrt" a s pedálem na lopatkách, zatímco vedle něj se "lážo-plážo" na půl plynu poveze ten výkonnější...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsou ale nesmysly, co píšeš. Větší motor musí taky překonávat nějaký svůj odpor, aby se vůbec točil, čím větší motor, tím větší jsou ztráty. Větší kubatura je výhodná pouze ke svižnějšímu předjetí, případně k lepšímu pocitu z jízdy při zrychlování, slabší motor ale bude mít vždy při normální plynulé jíízdě v běžném provozu spotřebu nižší (neberu etrémy, kdy třeba s HTP pojedeš 170km/h, tedy na hranici jeho možností).

Já mám zkušenosti hlavně se spotřebou HTP. Když jsem jel jednou 50km tam a zase zpět úplně mimo dálnice, přes města a vesnice jsem se dostal plynule, tak jsem jel za 5,1l/100km. Pozor, to jsem nejel na spotřebu, prostě normální plynulá jízda jako ostatní, samozřejmě bez nějakého zběsilého předíždění. S dvoulitrovým motorem se na takovou spotřebu nemáš šanci dostat. Když jedu přes celou republiku (dva lidi, dvě kola uvnitř a zavazadla), tak při podílu dálničního provozu víc jak 50% a tam opět jedu 130-140km/h (podlee tachometru) se dostanu na 6,2l/100km, maximálně jsem jel za 6,5l/100km. Se silnějším motorem by yla spotřeba určitě o trochu vyšší. Nechápu, jak někdo může jezdit s HTP za osm litrů a víc, to musí jezdit jako prase, mě se to nikdy nepodařilo.

Ještě zareaguju na martiuse a jeho cestu Červeohorské sedlo-Ostrava za 4,8l/100km. Asi mu vůbec nevadí, že je to cesta z kopce :-) Červenohorské sedlo je 1000m.n.m. , Ostrava tipuju tak 300m.n.m. Já tady taky nepíšu, že cestou do práce 19km, z toho 13km po dálnici mám spotřebu 5 litrů. Protože je cíl cesty o 150m níže. Cestou zpátky se zase dostanu klidně na 8 litrů, když ještě k tomu fouká celou dobu protivítr.

Editováno: , autor: HTP 12V
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

HTP 12V - nechci Tě srážet, ale fyzika a geometrie mluví jasně - pokud se vnější rozměr čehokoliv zvětší 2x, jeho objem naroste 4x - neboli objem narůstá s druhou mocninou. A protože výkon je závislý od objemu, ale ztráty třením a dalšími odpory jsou závislé od plochy třoucí se po sobě (vnitřní plocha válců, plochy ložisek atd), tak motor s vyšším objemem má menší % ztrát, než ten menší. Navíc zaměňuješ pojem odpor a setrvačnost - větší motor sice má i větší setrvačné hmoty, což znamená, že k roztočení spotřebuje více práce než motor menší, ale také tu energii lépe drží a dokáže ji déle odevzdávat dalším převodům. Rozdíly mezi HTP a 1,4 nejsou až tak viditelné, protože HTP má kvůli většímu objemu 1 válce také vyšší objemovou účinnost (396ccm u HTP proti 347,5ccm u 1,4 - právě proto jsou moderní atmosférické motory s objemem kolem 1 litru koncipovány jako 3válce nebo dokonce 2válce!), rozdíly jsou ale v dynamice. Daleko výmluvnější by bylo srovnání HTP s jeho původním vzorem, motorem 1,6 16V - ty se liší jen v počtu válců, takže velikost rozdílů by se dala porovnávat prostou trojčlenkou. Menší spotřeba "malolitráže" ale souvisí se způsobem jízdy, s menší možností vytáčení a prudké akcelerace i s menší váhou "slabší" motorizace. Pokud uděláš pokus s dvojicí různých motorů, ale zajistíš, aby se jak hmotnost, tak jízdní odpory aut shodovaly, dostaneš v obecné rovině právě ty výsledky, o kterých píšu. Hovořím o běžných produkčních motorech ze série - nikoliv o závodních speciálech, kde je vše podřízeno výkonu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

oni si nic nedají vysvětlit,oni jsou chytří,oni prostě napíší lež a jeto.Třeba takovéj blábol,že při zaplé klimě se to ani nerozjede.Nechci nic říkat,ale kdyby tu jako služební fabii měl svoji,tak to dá do nákladu a vůbec se nebaví o 2400kč.

Jestli se k autům chováte jak hovadka,dáváte tomu nesprávný svíčky atd,tak se nedivím,že vám to HTP nejede.Nevím kolik může mět spotřebu 1,4,ale když já udělám na otočku prahu po D1,tak mám 7,1-7,3.A nevím proč furt se říká o tych otáčkách,jedeš třeba 4100ot no a co,naco ty otáčky tam jsou.

Výkonem se to strašně liší 5kW je k smíchu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

oni si nic nedají vysvětlit,oni jsou chytří,oni prostě napíší lež a jeto.

...

Výkonem se to strašně liší 5kW je k smíchu :)

Já nevím, kdes nabral rozdíl 5kW - celou dobu se tady bavíme o 1,4 16V, který má ve F1 buď 55kW, nebo 59kW respektive 74kW , případně v F2  63kW - viz zakládací příspěvek vlákna:

Ahoj všichni ,

 Plánuji koupi Fabky právě 1.4 16V ...

Jestli umím dobře počítat, tak je to o 4kW, 8kW respektive 23kW (anebo 12kW u F2) rozdílu i proti nejnabušenější (51kW) verzi HTP. Rozdílj 5kW tam nikde nevidím. Potom je otázkou, kdo tady teda píše lži, přesněji řečeno ÚMYSLNÉ NEPRAVDY. To k smíchu rozhodně není. 

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

teoretiku,ted nevím co na tvoji neznalost napsat,ale 1,2 12V má jen papírově 51kW,jinak má ve skutečnosti 59kW.Je to dáno kvuli pojištění v německu.1,4 má opravdu 64kW,tak si vem kalkulačku a spočítej si to.Nebud na někoho takovéj,jak si,každý si nespočítá a nemá možnost si projet všechny motorizace a nemá prostě na to,že i vstupní investice do motorizace 1,4 je jiná než do HTP.Já jsem to raději dal do výbavy,lepší gumy mám,lepší závěs atd.Tak za tvoji nerozvážnost při koupi auta já opravdu nemohu :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...