lojsaa Vloženo 9. Srpen 2011 Sdílet Vloženo 9. Srpen 2011 Po nějaké době jsem měl možnost vyjet s plně naloženým vozem cca. 440 kg na trase Kralupy-Komáří vižka (Krupka) 60 % dálnice pak krpály, cesta 188 km, délka jízdy 2 h 20 (tam i zpět) průměrná rychlost 77 km/h, spotřeba 8,1/100, celá cesta zpět zaplá klima. V tomto zatížení bylo téměř nemožné auto rozjet více jak 165 km/h ve dvou osobách běžně 190 (vše tachometrově), motor se musel držet nad 3000 otáčkami jinak nejel, ale zase musím říci, že v táhlých kopcích za Lovosicemi se na trojku držel nad 110 km/h při aktuální spotřebě okolo 17 l, vše za vydatné podpory zvuku motoru/krouhače brambor (někdo to tady na foru použil a nelze najít přesnější výraz). Shrnutí dálnice 140-160, obce a omezení, kterých nebylo málo v rychlostním limitu. Se spotřebou celkem spokojen, ve dvou a nic moc omezování se dá spotřeba dlouhodobě udržet do 7,1 při eko jízdě i 5.9, ale to je trápení motoru i mě sebe samého, snížení spotřeby hodně pomáhá plynulá jízda na tempomat. Ale vyvstal problém s rozjezdy zatíženého vozu i do mírného kopce, kdy i při razantnějším rozjezdu protočit kola pak adheze a velmi a velmi pomalé odkráčení z křižovatky - dost nebezpečná situace (lze přirovnat, kdo jezdí s turbo naftou ví o co jde když klesnou otáčky pod hranici plnění turbem, nejraději by vylez a začal vůz tlačit), toto mě opravdu u benzínu zaskočilo a je s tím potřeba počítat. Doplnění Krátká 1.4 63 kw+chip, pneu 195, rok 2009, najeto 47 000. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martius Vloženo 22. Srpen 2011 Sdílet Vloženo 22. Srpen 2011 Tak takhle naloženou fabču jsem ještě neměl. Ovšem nedávno jsem vezl štěrk, takže v kufru mohlo být cca 250 kg a trasu jsem jel dlouhou cca 30 km se zapnutou klímou a spotřebu jsem měl na konci jízdy cca 6,5 l. Motor jsem sice trochu více vytáčel, ale že bych cítil nějak drasticky pokles výkonu, to říct nemůžu. Teď mám za sebou týdenní Slovensko (okolí Tater) - najeto cca 980 km, jízda dle předpisů (průměr dle pp 63 km/h) a spotřeba dle pp 5,4l za celou dobu. Nejnižší jsem měl při cestě zpátky Demanová - Ostrava, auto plné zavazadel (dva dospělí + dítě v sedačce) a spotřeba 4,8l (po dálnice v česku) - jízda dle předpisů, po dálnici jsem nejel, kromě úseku na české straně - po dojezdu domů byla spotřeba 5,1l. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petrisa Vloženo 27. Srpen 2011 Sdílet Vloženo 27. Srpen 2011 Nedávno jsme se vrátili z dovolené, ujeli jsme 2+2děti a plný kufr 2300km, po cestě tam i zpět dálnice cca 2000km (130-140km/h tacho) a asi 300km dohromady okresky (50-60km/h tacho) a po spočítání spotřeby je to za 7.4l/100km (PP ukazoval průměr 6,9l). Což mi připadá docela dobré, protože jsem na spotřebu rozhodně nejel,klima zapnutá úplně pořád a k tomu jsme jeli s druhým autem s TDI a nechtěl jsem být brzda..(měl to za 6l/100km). Roomster 1.4 16V 63kW. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Escrito Vloženo 27. Srpen 2011 Sdílet Vloženo 27. Srpen 2011 Jel jsem Gemona del Friuli - Brno 640km, skoro celá cesta dálnice 110-130km/h pořád zapnutá klima, 3 osoby + pes, plný kufr, průměrná spotřeba 6,7 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirkaBrno Vloženo 24. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2011 mám fabču 1.4 63kW, najeto 2000km.. spotřeba Brno- Havl. brod, dálnice, spotřeba 7.2, cesta nazpět, spotřeba 7.1, auto 3 dospělý, 2 děti, kufr zavazadel. Cesta Břeclav- Brno po okrskách- spotřeba 5.6l, 2 dospělí, 2 děti, plný kufr..... jinak běžně jezdím kolem 6 litrů, plus mínus... s motorem jsem spokojen, i s autem.. až dospěje 1.2 Tsi a vychytaj se muchy, jdu do něho... s motorem 1.4 nejvyšší dosažená pokusná rychlost- zatím 180km při 5100 otáček, až bude motor zajetý, uvidím kolik dá.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Escrito Vloženo 24. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2011 Já se s Roomsterem ještě pod 5.9 nedostal, najeto 35.000km Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 24. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2011 Já jo, cestou ze Seče domů přes Chrudim, Vysoký Mýto a Litomyšl jsem se držel na 5,6l/100km, ale domů z Litomyšle to mám do krpálu málem jak střecha a tam mi průměr vyskočil až na 5,9. Fakt je, že jsem jel se skoro prázdným kočárem a snažil jsem se jet na spotřebu - netočit to přes 2500rpm, brzo řadit, netahat rychlost přes 90, dojíždět k dědinám bez plynu... Ty průměry uvádím podle PP. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirkaBrno Vloženo 24. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2011 břeclav- Brno je v podstatě rovinka.. sem tam dědinka.. když jsem se před barákem podíval na PP tak šok.. fak tam bylo 5.7 l... měl jsem plný kufr- zimní kola na feldu, tašky, víno atd.. plus vedle mě manželka, vzadu 2 děti.. v obci jsem držel rychlost 50-55, mimo obec jsem se motal kolem 110, ale lehká noha.. spotřebu mám běžně 5.9- 6.5... obuty zimáky kleber krisalp HP 185-60 R14... cesta Rajhrad- Hustopeče- rovina, pak Hustopeče - Břeclav- dálnice, zde jsem testoval kolik fabča jede, plus jsem držel rychlost kolem 140-160.. po dojetí průměr 6.3 litru.. stav 1800 km, zimáky nazuty, 2 dospělí, 2 děti, kufr cca 30% zaplněn... zatím jsem s motorem spokojenej i se spotřebou.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 24. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2011 Jenže srovnáváš fábuli s roomem . Ten má o metrák na váhu a minimálně 10 čísel na výšku plus asi 8cm na šířku víc - a to už umí ucucnout z nádrže... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Escrito Vloženo 24. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2011 Ano to se ukáže na spotřebě Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stevo11 Vloženo 24. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2011 tak to máte celkom peknú spotrebu. To uvádzate hodnoty z palubného počítača alebo od tankovnia po tankovanie.Ja mám na mojej fábii nabehaných 28 000 Km a zdá sa mi že palubák ukazuje dosť menej ako v skutočnosti. Podla mojích prepočtov palubák ukazuje okolo 0,5 litra menej ako v skutočnosti. Aké máte skúsenosti? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 24. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2011 Běžně je průměr kolem 7,2 až 7,5 - jsou v tom hodně couračky po městě, "kolem komína". Průměrná rychlost 35-37km/h. Víc se po městě nedá udělat, pokud jeden nechce furt platit. Údaj PP o dlouhodobější průměrné spotřebě poměrně přesně souhlasí s propočtem podle tankování - na full nádrž ujedu kolem 740-750km. Nepřelejvám ji. Pokud teda nevylítnu na D11 - tam se Drobek promění v nenažraný zvíře a chlastá jak Rus - úplně v pohodičce 8 litrů, když se mu přišlápne krček, tak i 10... Ale to už je rafika otáčkoměru mezi 4000 a 5000 rpm a šestnáctiventil dělá to co umí nejlíp - TÁHNE. Praha Černý Most - Hradec Králové (Hypernova) jednou dokonce pod půl hodiny... Jenže se starým Formanem jsem to jezdil za cca 40-45 minut a při spotřebě klidně i 12 litrů... Takže je přesně potvrzeno, že na spotřebu má největší vliv těžká noha - když se šlape autu na krk (a na dálnici to jinak nejde, pokud teda jeden nemá A6 nebo podobnou káru), jde spotřeba nahoru, zato když se jezdí "po špičkách", dá se spotřeba stlačit dost hluboko pod "normu" v TP... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Escrito Vloženo 24. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 24. Říjen 2011 Já jezdím po městě za 7,1-7,8 a mimo město většinou 6,5. Na tomto autě se mě líbí že člověk ani nepozná že je naloženej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martius Vloženo 25. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 25. Říjen 2011 Je to tak, mám spotřebu podobnou. Okresky okolo 6 litrů, dálnice 7-8 dle naložení auta. Ovšem když jsem jel úplně sám trasu Ostrava - Brno a nebyl jsem naložený. Udělal jsem to se spotřebou 6,5, při standartní dálniční rychlosti. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirkaBrno Vloženo 28. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2011 (editace) tak včera spotřeba 5.9, prazdne auto, rovinka, dalnice 6.1, ve městě 6,4.. ted jsem počital pruměr od tankovaní, cesty- dalnice 30%, okrsky a přes vesnice 50%, město 20%, drtivá většina cest ve 4 lidech, plus veci v kufru, a mám průměr cca 6.5 l. takže spotřeba dobrá, pokud to bude při mém stylu do 7 litrů, budu spokojenej..najeto cca 2000km. fabia II motor 1.4 63kW. ovšem abych vedel přesnou spotřebu, tak bych musel vyjet auto do mrtě, prootže i palubní PC trošku kecá, třeba s tím dojezdem a je mi jasný, že sice píše dojezd cca 130km, ale reálně můžu ujet i 180.. a podle těch čárek na ukazateli se celkem blbě odhaduje, kolik je v nadrži ještě benzínu... ve feldě to je jasný, tam je ručka, ale tyhle digitální vychytávky stojej prostě za hovno... a jelikož jsem kupoval skladovku, tak nemám maxi dot s ručkama.. třeba příště... Editováno: 28. Říjen 2011, autor: JirkaBrno Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dick Vloženo 28. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2011 (editace) Takže já mám s tímto motorem Rooma, najeto 12 000 km, a dlouhodobá spotřeba měřena od 2 000 (do té doby to nemá smysl) 6,2 litru. S rozumně naloženým autem se dá jet dle předpisů vyhhlídkovou jízdou na rodinném výletě i mezi 5,5-6,0. Na dálnici tempomatových 140 km tak 7,2, 150km 7,4 a dále se už mění ve žrouta. Koukám že podle zajetí, naložení a profilu cest máme ty spotřeby podobné a srovnatelné, záleží na noze, profilu cesty a jak kdo umí využívat tempomat. Mám ještě jeden pro mě nový postřeh, tak jak tam umí zpětně nahulit tempomat poslední zapamatovanou rychlost, to nohou přes pedál nedokážu ani náhodou, docela jsem na to koukal.... Editováno: 7. leden 2012, autor: dick Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 28. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2011 ... ovšem abych vedel přesnou spotřebu, tak bych musel vyjet auto do mrtě, prootže i palubní PC trošku kecá, třeba s tím dojezdem a je mi jasný, že sice píše dojezd cca 130km, ale reálně můžu ujet i 180..... Pitomost. Ne že displej kecá, ale že bys musel vyjíždět nádrž do sucha. Naopak ji u jedné pumpy a jednoho stojanu natankuj až do cvaknutí - nevytahuj pistoli a po chvilce dotoč zase do cvaknutí jen lehkým stiskem ovládací páky - to první cvaknutí je jen pěna v hrdle, když chvilku počkáš, pěna opadne a doliješ mnohdy i litr - a to aniž bys nádrž přelíval plněním expanzních prostor - viz dred o "kolik se vejde do nádrže nejvíc"... Ale prostě naplníš si nádrž STANDARTNÍM způsobem až po pistoli a vynuluješ si počítadlo km. Pak si jen píšeš kolik litrů jsi kdy natankoval a po ujetí nějaké referenční vzdálenosti jedeš zase k té první pumpě a u toho samého stojanu natočíš zase až po hrdlo. Sečteš všecky natankované litry PO TOM PRVNÍM TANKOVÁNÍ (neboli to první tankování NEPOČÍTÁŠ!!!) a podělíš je kilometrama... A uvědom si - dlohodobá spotřeba je údaj, který se nedá počítat ze vzdálenosti 100km - na to je potřeba ujet aspoň 2500km a víc...! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirkaBrno Vloženo 28. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2011 hele, ekkare z bastlírny, patrně taky Brňáku.. mně to je celkem jedno, jestli mi jezdí auto za 6,4, nebo 6,8... pro mě to je naprosto nepodstatný údaj.. jen chci sem na toto forum napsat moji spotřebu, aby byla k porovnání pro jiné motoristy... s autem jezdím jak já, tak manželka, občas jedem sami, občas jedem s děckama, občas s kufrem prázdným, občas plným, občas prší a občas ne, pul roku mám zimní gumy, pul roku letní, .. toto všechno bych musel do pruměru zahrnout.. pro mě je rozhodující, že auto nežere nějakou horentní sumu benzínu, že jede, že mi vyhovuje a že je nové , tudíž předpokládám, že mi nějakou dobu vydrží... a to jestli jede za 5, nebo 6 je mi uplně fuk.. jen tu popisuju svoji spotřebu, protože několik chytrých Tsi čkářů popisuje motor 1.4 jako archaický ,který by si oni nikdy nekoupili... ale mně vyhovuje, nemusím aspon řešit téma kuny a jejich návštěvy, protože tento motor na tyto věci netrpí, dále neřeším turbo,rachtající rozvody, svolávačky, rachocení po nastartování atd atd.. co řeší tsičkáři.. a jako bonus si můžu dát fabču kdykoliv na lpg, což se u tsi nedoporučuje a i kdyby cena přestavby je dost velká.. dále nesouhlasím s několika testy ,,nezávislíých,, společností, které testovaly fabie s motory 1.4 a psali o nich něco na způsob- motor dobrý, spotřeba velká.. nesouhlasím, nejsem rozhodně brzda provozu, jezdím dynamicky, spotřeba kolem 6.5 litrů, spíš méně.. ale na desetiny to fakt nebudu počítat.. :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirkaBrno Vloženo 28. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2011 .. a ještě bych doplnil.. v testu fabie, svět motorů, rubrika autobazar, měla 4 roky stará testovaná fabie combi, najeto 150 000, motor 1.4 63kW spotřeba po týdnu testování 6.4L, převážně po Praze,dálnice a okrsky.. na valcové zkušebně v Auto Jarov byl naměřen výkon tuším 71kW.. tento motor byl jednoznačně doporučován jako nejlepší motor do Fabie. 1.2 Tsi bylo nedoporučováno z hlediska ,,porodních nemocí,, ale já věřím tomu že za nějaký rok.. to bude suprovej motor, který si jednou do novýho auta rád koupím.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 28. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2011 1 malé OT - ne, nejsem Brňák - alias borec z Oltecu či Šalingradu - do toho štatlu to mám skoro přesně 100km... No tak když nechceš počítat opravdu PRŮMĚR z toho ježdění svého i manželky, letního i zimního provozu atp, tak prostě tankuj 2x po sobě u jedné pumpy a stejného stojanu - poprvé natankuj tak, jak jsem popsal "po okraj", pak vynuluj "denní počítadlo km" a jezdi... A pak prostě natankuj znovu u toho samého stojanu zase "po okraj" - a poděl litry kilometrama na denním počítadle... PP fakt neukazuje tu průměrnou spotřebu nijak přesně, aspoň ne ty hodnoty, co se zobrazují jako "Registr 1" (na displeji v rohu je malá jednička). Z takto získaných spotřeb si můžeš udělat tabulku a z té pak vypozorovat, jak se projevuje vliv počasí (léto/zima), obutí, dovolená... Opravový PRŮMĚR je ale fakticky spočítatelný minimálně z vyjetí nějakých 5, lépe 10 plných nádrží - aby se právě měly šanci projevit a v ostatních "rozředit" všecky možné i krátkodobé vlivy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirkaBrno Vloženo 28. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2011 aha, tak to sorráč... no, každopádně, jak jsem psal výše,.. zatím mi stačí spotřeba do 7 litrů na 100km... dle TP mám spotřebu od cca 5.7- 6,5, po dálnici se to moce kolem 7 litrů... uvidíme časem, motor má zatím necelé 2 tisíce najeto, takže na nějaké soudy je to eščevá brzo.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pjdefort Vloženo 28. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2011 Jirko nemohl bys ten test ze Světa motorů naskenovat/ofotit a hodit to někam? zajímalo by mě to..díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JirkaBrno Vloženo 29. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 29. Říjen 2011 ahoj, zkusím pohledat, .... dám vědět.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
petrisa Vloženo 29. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 29. Říjen 2011 Dneska jsem valil 100km tam (a zase 100 km zpátky ), 2 x 20km z toho okreska a zbytek dálnice a tam to bylo dle PP 6,5l , zpět zase 6,7l. Cestou tam po dálnici do 130, zpět do 150 km/h (dle tacho). No, kleslo to určitě díky těm okreskám, protože při 140 to ukazuje okamžitou tak 8-9l (a to myslím po rovině ) - (room 1,4 16v)... Ale co chci říct, mám (snad objektivní) pocit, že po najetých 25 000km ten motor jede docela pěkně, když to valím (i do kopce kolem 120km), tak po přidání na plný kotel poslušně zrychluje. Což se mi začíná líbit, protože ještě kolem 15 000km bylo auto o dost zdechlejší. Takže pro ty, co mají najeto méně - nezoufejte, vono se to rozjede! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 29. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 29. Říjen 2011 To je fakt, to musím potvrdit - autí koupené 2 roky zpátky jako "ojetina" se stavem tacha 18 200km, aktuálně 35 000 a cosi k tomu - a to zlepšování trakčních vlastností ještě pořád trvá... Co jsem těsně po koupi jel na "trojáka", to jsem už po roce používání "v poho" vyjel na čtyřku - a s větším zatížením než před tím, sice jen asi o 30 kilo, ale i tak... Hovořím o Mohelnickým kopci na I/35 - jel jsem ho nahoru ani ne hodinu po tom, co jsem auto v prosinci 2009 v Litovli zaplatil a převzal - a v obsazení 2 dospělí + 1 nezletilec (dcera se tenkrát při koupi Drobka šprajcla a že zpátky domů pojede s babičkou se starým autem) a s nádrží plnou jen ze 1/4 jsem musel řadit za 3 už v půlce toho prvního velkýho stoupáku hned nad Mohelnicí. Po roce a čtvrt používání a cca 12 000 ujetých km (letos na jaře) jsem ten samý krpál jel s plnou nádrží (natankováno po hrdlo u té samé pumpy - u LukOilu hned pod kopcem dole v Mohelnici) a v obsazení 2 dospělí + 2 nezletilci + halda věcí v kufru - a Drobeček vypochodovalcelý Mohelničák levým pruhem na čtyřku jak prd... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.