majtik
Uživatel-
Počet příspěvků
60 -
Registrace
-
Poslední návštěva
Oznámení majtik
-
Tak auto opraveno v Tukasu za 1 den v rámci záruky, zvuky jsou pryč, jezdí dobře, tak doufejme, že to vydrží. Trochu mě zarazilo, že mi auto předával jiný technik, který ani nevěděl, co se na autu dělalo a nedostal jsem žádný dokument, kde by to bylo napsáno, prý to mají u nich v databázi. Pouze jsem podepsal převzetí auta, kde ale byla jen uvedená závada , kterou jsem popisoval při odevzdání auta do servisu. Je to standardní ? A ty údaje v databázi o servisech a opravách ( prý je to elektronická servisní knížka a do té papírové se nic nepíše ) uvidí i jiný autorizovaný servis, pokud bych do něj auto příště dával ?
-
čau, takže dnes jsem dal auto na servis do Tukasu, budou měnit spojky, prý to u verze z roku 2016 dělá, dnes se osazuje nějaká vylepšená verze + nové nastavení SW. Musel jsem si sám nahrát projev na mobil a ukázat jim to, v létě při servisní prohlídce se to prý u nich neprojevilo. 1. Spíš mě zarazilo, že při opravě v záruce ( auto je ještě 3 měsíce v záruce ) údajně při tomto typu poruchy nemám nárok na náhradní vůz zdarma ( prý pouze tehdy, když se rozsvítí nějaké kontrolky závad, což zde nebylo ), je to opravdu tak ? 2. Ptal jsem se jaké je na opravu záruka, ale prý když je to v rámci dvouleté záruky, tak jen do konce záruky, tedy u mě 3 měsíce, což se mi také nezdá, jak to je, nemá být na opravu vždy minimálně 6 měsíců ? 3. U DSG by měla být na převodovku a mechatroniku kulance 5 let, resp. 200 tis. km ( pokud mám pravidelné servisní prohlídky, což mám ) - takto mi to psal asi největší odborník na DSG převodovky p. Sixta http://www.prevodovky-sixta.cz/ . Ale opět v Tukasu tvrdili cosi jiného, že po 2 leté záruce už žádná další záruka není, ale pokud chodím k nim na servisní prohlídky, tak jsou schopni při případné závadě udělit velkou slevu ( např. výměna DSG převodovky cca 130 tisíc, prý sleví až 80 % :-) , toto je kulance ? Nebo jak to tedy je ? Samozřejmě napíšu i přímo do Škodovky, jak se věci mají, ale třeba máte někdo vlastní zkušenost, tak se podělte.
-
Já mám to co je na tom videu výše v 35 a 38 sekundě, ale chce si to pustit opravdu hodně hlasitě. Je to zvuk těsně PŘED přeřazením na vyšší stupeň ( z 1 na 2 a z 2 na 3 ). U manuálního řazení by to byla chvíle, kdy vřadíš dvojku a začneš pouštět spojku.
-
Jo, a to mám za pár let vysvětlovat kupujícímu ? Ty by sis takhle chrastící auto koupil ? Já teda ne. Když nic nechrastilo prvních 12 tis. km, nemá co chrastit ani teď ani později, nebo je snad někde v manuálu napsáno, že od 12 tis. km se aktivuje speciální zvukový mód ? Doufám, že takhle budou mluvit v Tukasu a přesvědčovat mě, jak je to normální ...
-
Tak na DSG je kulance 5 let / 200 tis. km, tzn. závada do této doby jde za automobilkou ( je to logické, ty nemáš jak špatně dsg používat, jelikož si řadí samo ). Musíš ( prý ) ale servisovat v autorizovaných servisech. Jinak byl jsem v červenci v Tukasu na servisní po 30 tis. km a jako na potvoru se zrovna to zachrastění neprojevilo, když to technik byl se mnou projet, tak mi řekl, ať si to natočím na mobil, takže tam na podzim půjdu znovu, až bude čas. Čekal jsem, že budou trochu víc pátrat, ale mám podezření, že kromě připojení na diagnostiku, kontrolu aktuálnosti SW a toho projetí auta na cca 2 km trati už nic víc nezkoušeli. Sám jsem tak zvědavý, na co přijdou, jelikož chrastění trvá, byť se nijak nezhoršuje a auto jezdí také úplně normálně. Každopádně kdyby to bylo na výměnu spojky, tak čím později , tím líp ( tím déle mi to vydrží ).
-
Tak já snad mohu srovnávat - 8 let O II 1.9 TDI , nyní 2 roky O III 1.4 TSI ( dsg ) a už bych tdi nechtěl. O tom Tsičku nevíš, jak je tiché a kultivované, to je snad ten hlavní rozdíl. Dále - hned se zahřeje, nesmrdí, spotřeba 6,3 ( vs. 5,1 ) - takže při mém nájezdu 20 tis. km je do 12 let používání levnější, levnější servis, neřeším filtr pevných částic, lehčí motor=šetří tlumiče, a hlavně výkon ( 110 kw v.s. 77 kw ) je sakra znát. IMHO dízly pro osobáky už jsou těžká minulost, možná tak do náklaďáku, ale do doby než nás převálcujou elektromobily ( a to nebude dlouho trvat ), tak pro běžné uživání určitě benzín. Důležité je, že mluvím o NOVÝCH vozech, takže těžko to potom srovnávat se zkušenostmi Franty Pepy Tondy, který to srovnává s 15 více let starými motory z 3. a další ruky, nejlíp s vymontovaným filtrem pevných částic ... To je lahůdka jet za nimi v Blance třeba ....
-
Hele a proč tomu říkáš bufik ? Já tomu říkám normálně - garáž, ne ? :-)
-
Těch 63kw, to musí být strašný utrpení, to by nestačilo snad ani pro fabii, ne ? K tomu mi sportovní sedačky a volant a podvozek připadají jako zlý vtip. Když jsem jezdíval s II oktávií 1,9TDI 77 kw, tak to bylo tak na hraně, když se jelo ve více lidech, tak už to byl lenoch, takže níž už bych rozhodně nechodil, přeci jen neodjet včas z křižovatky, nebo nemoci rychle nouzově dokončit předjíždění tě může stát v krajním případě i kejhák.
-
Tak u mě se právě v parkovací rychlosti zvuk neobjeví ( tedy když nechám auto rozjet jen puštěním brzdy, bez plynu a dsg řadí z 1 na 2 ). Naopak, čím víc to rozjíždím pod plynem, nebo je to rozjezd do kopce, tím více v tom zachrastí. Ale vždy až po zahřátí auta.
-
Také jsem v mojí nové O3 ( 2/2016 ) 1.4 TSI DSG po najetí 12 tis km setkal se zvukem při rozjezdu při řazení 1-2 , méně i 2-3. Je to ale zvuk těsně PŘED zařazením vyššího stupně. Je to velmi podobný chrčivý zvuk jako je to na tomto videu v 35 a 38 sekundě - dejte si to hodně nahlas, je to špatně slyšet : Ten zvuk bez otevřeného okýnka není skoro slyšitelný, objeví se, až když se autem ujede cca 10-20 km, tedy je zahřáté a spíše, když se jede do kopce, nebo se častěji rozjíždí ( v koloně ). Nyní najeto 15000 a situace zůstává stejná, zvuk po zahřátí stále přítomen, auto jezdí normálně. Plánuji s tím zajet do servisu, ale bojím se, že se tam ten zvuk nemusí podařit vyvolat, máte někdo tušení, čím by to mohlo být ? Mám záruku jen standardní, tak se trochu bojím.
-
Fíha, 5,5 tisíce, to je sakra dost, před 2 lety jsem u OII platil za dodělání tempotatu 2300 Kč. Asi je to dražší, když se to dělává při přítomném limitéru. Stejně nechápu, proč tam rovnou nedělají kombinaci tempomat/limitér, nebo jen samotný tempomat. Mít samotný limitér mi přijde zcela k ničemu, to snad nikdo nemže používat.
-
JJ, díky viděl jsem, 50 cm, ještě musí změřit ten svůj, ale určitě bude kratší :-) Každopádně otázka i na ostatní, nevíte kde sehnat a namontovat přední sedadla z p. Dynamic, případně z RS ? V ofiko servise se známý nějak kroutil, a že to snad ani vůbec nedělají a že to stojí 40 tisíc atd., to se mi moc nezdá, zvlášť, když by se airbagy a vyhřívání mohly použít ze stávajících sedaček.
-
No však o tom celou dobu mluvíme. Podle obrázku co jsem se koukal tak jsou sedačky z paketu Dynamic na sedáku delší aspoň o 3 cm a asi budou mít i lepší sklon sedáku ( vyšší přední hranu ). Můžeš mi schválně změřit délku sedáku ? Ty obyčejný pro výbavu Style jsou prostě na mě ( 188 cm ) krátký, nebo mají příliš nízkou hranu. A Máte někdo tušení, kolik by stála případná výměna sedaček obyč. za paket dynamic ? ( jen přední sedadla, vyhřívaná ).
-
Tak jaké bude odpověď z autoriz. servisu, nebo od výrobce je dopředu jasné, ti nebudou souhlasit pomalu ani s výměnou žárovky svépomocí. Nicméně, když to vezmu podle tvého vyjádření, máš pravdu, že lišta sedadla je přichycena 4 šrouby, lišty jsou ale ve většině průběhu ve vzduchu, pouze vpředu a vzadu v místě šroubů leží na podlaze ploškou cca 4x2 cm. Pokud by se tedy dopředu umístila nikoliv pouhá kulatá podložka, ale na míru zhotovená železná podložka té velikosti 4x2 cm, a tlouštce cca 1-1,5 cm, aby plocha podložení zůstala stejná, tak pak by Tvé tvrzení o střihových silách na šroub už neplatilo, ne ? Píšu to spíš jen teoreticky, asi nebudu mít odvahu na to to zkoušet, nicméně sklonem sedáku, resp. jeho krátkou délkou u O3 jsem zklamán. Co je to platné, že je širší, když je kratší než u O2. To jsem si samozřejmě při krátké předváděcí jízdě neměl šanci uvědomit, začne to vadit až při delší jízdě. Stejně tak mi vadí odlišní sklon pedálu plynu, který zde je kotven seshora, namísto lepšího zespoda, jako to bylo u O2, kdy si člověk mohl o spodek pedálu u podlahy opřít patu, zde je už takový úhel, že bych si vyvrknul kotník. Řešení je dát sedačku skoro úplně dolů a dozadu, potom jsou nohy v klidu, ale už zase špatně dosáhnu na volant a bolí mě záda ......
-
Když bych uvažoval o variantě s podložením předních šroubů, asi by bylo bezpečnější nahradit ty původní delšími ( o délku vložené podložky ), aby zůstala zachována hloubka přišroubování sedačky. Nevíte jeslti se dá ten šroub sehnat i v delší variantě ?