Přejít na obsah

Filtr napěťových špiček


Konik

Doporučené příspěvky

Zdravím

U jednoho prodejce jsem zahlédl toto

http://www.bmw-trade.cz/cz/k13,1482-electronic-protector/

http://www.system-elektrotechnik.de/set_we...tzubehoer_e.htm sortiment GP12

Připojuje se mezi oba poly baterky, libovolne zvolena orientace.

Je možné, aby to fungovalo? Mělo by to zamezit rázům z baterky a snad jestě podpořit životnost žárovek a dalších elektro zařízením z nichž jmenují ABS, HiFi, řídícií jednotky atd.

Nezkratuje to baterku?

Co vy nato elektrikáři

Medik (Konik)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Me to prijde jako predrazena zenerova dioda, nebo mozna transil. Instalace primo na baterku podle me nic neresi, mozna ze ochrani baterku pred napetovymi spickami. Ale na spotrebice to mit vliv nebude. Idelni by bylo dat transily primo pred potrebna zarizeni. Ridici jednotky v aute to maji standardne...

Resil jsem problem praskajicich zarovek v prednich svetlech a instalace transilu to odstranila. Pouzil jsem tenhle typ: BZW06-13B15V http://www.gme.cz/cz/index.php?page=produc...;detail=222-177. Cena 4,5kc na 1 svetlo. Mam to asi 7000km a nepraskaji... pred tim mi behem 14 odesly 2. Podotykam ze to nejsou zadne specialni zarovky za x-set, ale zarovky asi za 80kc/ks.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Fajn riesenie... transil je velmi ucinny a rychly 'hltac' napatovych spiciek :palec2:

Tiez som si to urobil na svetla hned ako mi odisli obe H7 v priebehu miesiaca... malo by to pomoct proti castemu vypalovaniu ziaroviek.

Pripajam navod a foto:

  1. odpojit konektor
  2. ihlou jemne odsunut vodic od konektora
  3. prevliect transil
  4. zastrihnut a zahnut nozicky, stlacit vodic o konektor
  5. hotovo

post-22671-1232306968_thumb.jpg post-22671-1232306977_thumb.jpg post-22671-1232306985_thumb.jpg post-22671-1232306997_thumb.jpg post-22671-1232306992_thumb.jpg post-22671-1232307024_thumb.jpg

Da sa to samozrejme aj spajkovat, ale treba davat pozor na roztopenie plastu. Mne sa to zdalo takto jednoduchsie.

Ak by ste nahodou hladali iny transil nez je tu uvedeny, treba ten bipolarny, tomu je jedno orientacia zapojenia.

(BZW06-13B15V ... http://www.gme.cz/cz/index.php?page=produc...detail=222-177)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Nie som elektrikár ale mne ten transil funguje bez problémov.

To čo tvrdia v škodovke že napäťové špičky vyrábalo staré servo nieviem či tomu veriť. Ja mám bez serva a žiarovky odchádzali. Vyriešil to transil. Špičky vyrába aj mot. stieračov tí čo majú dorábaný tempomat vedia o čom hovorím.Tam idem skúsiť transil tiež.

Editováno: , autor: vikino1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Nie som elektrikár ale mne ten transil funguje bez problémov.

To čo tvrdia v škodovke že napäťové špičky vyrábalo staré servo nieviem či tomu veriť. Ja mám bez serva a žiarovky odchádzali. Vyriešil to transil. Špičky vyrába aj mot. stieračov tí čo majú dorábaný tempomat vedia o čom hovorím.Tam idem skúsiť transil tiež.

Hale, Vikino, mam dorábaný tempomat a občas, 100% za deště, se mi stává, že se vypíná. MYslíš, že je to napěťovou špičkou od motorku stěrače? Že to je ten důvod, proč se tempomat vypne? Na tohle jsi narážel? Je fakt, že za sucha, kdy stěrače nejdou, mi to nikdy neudělalo. Myslíš, že to transilem na motorku stěračů vyřešíš? Nw bo ho chceš dát někam na páčku tempomatu? Povídej, přeháněj...!!!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano robí to cyklovač a mot. stieračov. Dal som tam transil ale robi mi to stále ale neviem či je tam dobre zapojený lebo som sa tam nedostal. Mal by ísť čo najbliššie k motorčeku.Poradil mi to tu jeden člen no musím to dorobiť.ale teráz na to nemám čas mám väčšie problémy s motorom .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mohl by se pls Pinoccio nebo MPavlik vyjádřit k reakci tohoto kolegy v jiném tématu http://forum.skodaho...ost__p__1368541

Má pravdu, akurát tým servom to nebolo že by servo robilo prepätie ale alternátor dorábal viac pri väčšom odbere no a následne keď už servo bežalo nebolo treba toľký prúd čo sa odzrkadlilo zvýšením napätia.

dávať niečo také na baterku je kravina. baterke také veci nevadia a v tých bavorákoch je to častokrát naprd lebo majú baterku v kufri a všetko je dotiahnuté dopredu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ahojda

chlapi co tedy doporucujete?

Mam F r.2000 a porad mrchy praskaji, pouzivam jen Osram, ale je to na pendrek ...

Mam risknout ten transil? S odporovym dratem to pry sviti mene ...

To reseni se 2 soucastkama od jarka nevim jak vypada, kde tu je nejake zapojeni?

Diky moc za info

hezky den

DD

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Mohl by se pls Pinoccio nebo MPavlik vyjádřit k reakci tohoto kolegy v jiném tématu

vyjadril som sa, sorry ze neskor ;) ... pozri v tej teme:

Pouzitie odporucaneho transilu je podla mna OK. Davat tam iny, pre nizsie napatie, je pochopitelne nezmysel.

Neviem ako je riadeny/napajany tempomat, takze ani to, ci ma vyznam pouzit transil. Kazdopadne transil sa dava vzdy co najblizsie k chranenemu obvodu... A motorceky, ako mozny zdroj rusenia, sa filtruju inak, tam by to bolo trosku zlozitesie zapojenie, ale mozno by to spravil aj maly kondenzator priamo na svorkach motorceka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...