Přejít na obsah

Návod kterak z motoru 47kW udělat 51kW...


martt

Doporučené příspěvky

Plním svůj slib a zakládám toto téma pro ty kdo chtějí udělat pro své miláčky víc...

Upozorňuji, že fotky a ceny jsou uvedeny pro R. Jak by to bylo pro FII nebo FI nevím.

Nejdříve sem dávám fota orig R 47kW a orig R 51kW, ETKU a výsledný cenový souhrn za materiál (3.208,96).

Zatím jsem se do výměny nepustil ale už teď je z fotek jasné, že se určo bude muset hnout s baterkou. Nevím, zda na to nebude jiné uchycení nebo jiný držák.

Přemýšlejte, bádejte...

post-10107-1215075873_thumb.jpg

post-10107-1215075901_thumb.jpg

post-10107-1215075916_thumb.jpg

post-10107-1215075927_thumb.jpg

post-10107-1215075938_thumb.jpg

post-10107-1215075950_thumb.jpg

post-10107-1215075971_thumb.jpg

post-10107-1215075981_thumb.jpg

post-10107-1215075995_thumb.jpg

post-10107-1215076006_thumb.jpg

post-10107-1215076014_thumb.jpg

post-10107-1215076027_thumb.jpg

post-10107-1215076035_thumb.jpg

post-10107-1215076046_thumb.jpg

Editováno: , autor: martt
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak věřím tomu, že radikální změnou sání se dá popohnat výkon výš. Dám sem foto svého motoru (r.v.06), jak je to řešený u mě. Nebo spíš neřešený :feve:

post-8288-1215085995_thumb.jpg

Pokud bych chtěl použít airbox, kterej se taky do 1,2 jeden čas dával, určitě by bylo nutný jinak umístit baterku a upravit kryt motoru, kterej bych tam chtěl nechat, přece jen to vypadá líp a taky má funkci tlumící...Zkusím se tady na foru podívat..určitě tady pár fotek bude, jak to mají ostatní...

Editováno: , autor: Tangerín
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Urcite bude trebe spodni drzak baterky, ktery je vice posunut ke svetlu, nevim jak s delkou kabelu, ty ale asi vyjdou...

Kazdopadne je to lepsi reseni nez kryt s filtrem na motoru, mam FI 47kW s timto krytem a po delsi jizde je krat i s filtrem velmi horky, motor saje tento horky vzduch, coz snizuje vykon. Kdyz je filtr samostane v boxu vedle motoru a leti do nej chladnejsi vzduch z cesty, tak je to pro motor lepsi. Otazka je, kolik kW to prida...

V praci jezdim s FI 40kW ta ma tento samostatny box a vubec z nej nesala teplo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

HW zmenou udelas z 47kW 51kW a pak SW zmenou ( treba cimbu) se muzes dostat nekam k 56kW :palec2:

Písali sme si maily s Mr.Cimbu (pred dvomi rokmi), napísal že ak mám "novú" RJ xxxx023D (čo je fabia I HTP12V MR06) bude po čipe 56kW. To je skok z 47 na 56kW! . Je pravda že z tohto motoru mám iný dojem ako z MR05. Takže nevie či to s tým saním stojí za to..?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je možné, že to nějak pomůže, ale rozhodně to nedá 4kW výkonu. Viz příkladem moje Fabie 40kW s filtrem pod krytem (do MR2004) a ten samý motor bez plastového krytu s filtrem v boxu (MR2006). Výkon mají obě auta stejný - 40kW, jediná směna v motoru je filtr, takže nevím když prendám filtr, jestli si výrazně polepší. Rozhondě není dobře, že motor nasává horký vzduch, který si sám ohřívá, ale při přesunutí filtru získám max 1kW. Dle mého je ještě jiná vačkaa možná další detaily na motoru aby se výkon zvednul tak rapidně

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je možné, že to nějak pomůže, ale rozhodně to nedá 4kW výkonu. Viz příkladem moje Fabie 40kW s filtrem pod krytem (do MR2004) a ten samý motor bez plastového krytu s filtrem v boxu (MR2006). Výkon mají obě auta stejný - 40kW, jediná směna v motoru je filtr, takže nevím když prendám filtr, jestli si výrazně polepší. Rozhondě není dobře, že motor nasává horký vzduch, který si sám ohřívá, ale při přesunutí filtru získám max 1kW. Dle mého je ještě jiná vačkaa možná další detaily na motoru aby se výkon zvednul tak rapidně

Minulý týden jsme čipovali s p. Jandou a ten jasně řekl, že rozdíl mezi 47kW a 51kW je v sání! Vysvětloval nám co dělá horký vzduch z toho krátkého sání s výkonem... Já osobně tomu věřím. A nezapoměň, že ty tady porovnáváš jiný motory...

A proč si myslíš, že FI měla 40kW a motor v FII má 44kW????????????

Editováno: , autor: martt
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná blbá otázka, ale to opravdu bude tak zásadní rozdíl ty "4kW" že se s tím tak pachtíte? Ty při jízdě stejně nepoznáte......

no to by ses divil u HTP poznas i kdyz zapnes a vypnes klimosku.

BTW: pro ostatni nema cenu se hadat o 1kW. Na kazdy brzde i namerej jinej vykon, zlezi na desitkach veci. Jestli to sani udela 1-2-3 kW - prima. Pokud sezenu ty dily nekde na vrakaci, nebo jinde levne (hmm kolem 1000-1500), tak to proste predelam. Treba jen pro dobrej pocit. . :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já si myslím, že každý úpravě sání by měla jít ruku v ruce změna parametrů řídící jednotky, ono taky závisí na délce sání, průměru apod.

třeba stará 40kW verze má sání stejné jako popisuje tato úprava

Blacky: jako že ty parametry naměřené na brzdě jsou zcestné?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové. Jen tak na okraj. Sice se stále bavíme o kW, které jsou tak trochu k prdu, protože jejich vrchol je někde kolem 5500ot/min ale mluvme spíše o nárůstu kroutícího momentu. Ať si říká kdo chce co chce o Cimbu ale jako vzor uvádím jejich tabulky u čipované 47 a 51... Sledujte hlavně ot. od 2000 do 3500 které jasně mluví ve prospěch kroutáku u čiplé 51, která je vlastně upravená 47 o sání.

Ach jo, připadám si už jako kolovrátek...

post-10107-1215094831_thumb.jpg

post-10107-1215094838_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no to by ses divil u HTP poznas i kdyz zapnes a vypnes klimosku.

BTW: pro ostatni nema cenu se hadat o 1kW. Na kazdy brzde i namerej jinej vykon, zlezi na desitkach veci. Jestli to sani udela 1-2-3 kW - prima. Pokud sezenu ty dily nekde na vrakaci, nebo jinde levne (hmm kolem 1000-1500), tak to proste predelam. Treba jen pro dobrej pocit. . :palec2:

No uvidíme...stávající FI mám 47kW a objednanou FII 51kW.....porovnám a jsem zvědavej.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já si myslím, že každý úpravě sání by měla jít ruku v ruce změna parametrů řídící jednotky, ono taky závisí na délce sání, průměru apod.

třeba stará 40kW verze má sání stejné jako popisuje tato úprava

Blacky: jako že ty parametry naměřené na brzdě jsou zcestné?

Ty náměry jsou na můj vkus trochu přistarší...

Pokud by měly být náměry (obecně) věrohodné, musely by se Xkrát opakovaně dělat na různých brzdách, ne na jedné a pak udělat průměr.

Znovu opakuji, že jsem se p. Jandy osobně ptal, zda je jeho soft stejný pro použití k čipování u 47 a 51. Odpověď zněla jasně! Soft JE STEJNÝ. To znamená, že délky a průměry sání atd nemají vliv na výsledný výkon a kroutící moment!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no to by ses divil u HTP poznas i kdyz zapnes a vypnes klimosku.

BTW: pro ostatni nema cenu se hadat o 1kW. Na kazdy brzde i namerej jinej vykon, zlezi na desitkach veci. Jestli to sani udela 1-2-3 kW - prima. Pokud sezenu ty dily nekde na vrakaci, nebo jinde levne (hmm kolem 1000-1500), tak to proste predelam. Treba jen pro dobrej pocit. . :palec2:

S tím vrakáčem nevím, já mám Rumíka v záruce a nevím co by tato mnou udělaná úprava se zárukou udělala... Osobně to vidím asi na servis. Za 3tis.km jdu na garančku po 30tis. a do té doby chci sehnat co nejvíce info a samozřejmě i kolik by za to chtěli. Myslím že to bude tak za 5tis,- Na druhou stranu kolikpak kaček tady všichni nacpali navíc do aut?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já si myslím, že každý úpravě sání by měla jít ruku v ruce změna parametrů řídící jednotky, ono taky závisí na délce sání, průměru apod.

třeba stará 40kW verze má sání stejné jako popisuje tato úprava

Blacky: jako že ty parametry naměřené na brzdě jsou zcestné?

Zcestne? z ceho tak usuzujes?. Ja rikam, ze to na kazdy brzde je trochu jinak. Kazdej kdo to nameri se bude bit v prsa, ze to co nameril on je spravne. tsss., Beru to jako orientcni udaj. Co by bylo k necemu je zmerit to pred a po, jeslti je tma nejake narust. A to tutove bude.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

výše je graf 47kW po chipu od Cimbu a uvidíš, že ta tabulka je tak trochu na dvě věci - když už z ní vycházíš, zkuste někdo změřit na brzdě chipovanou 51kW a dejte sem graf, ty nahoře uvedené grafy po chipu jsou přímo moje

Pokud na brzdu tak:

- poprvé s motorem před čipem, nejlépe 47kW

- podruhé s tím samím už po čipu na cca 52kW

- potřetí po čipu a s upraveným sáním tedy cca 56kW

No to vypadá na pěknej ranec kaček... Nato já teda prdím. To by musel udělat nějakej nadšenec co dělá v servisu...

Editováno: , autor: martt
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím vrakáčem nevím, já mám Rumíka v záruce a nevím co by tato mnou udělaná úprava se zárukou udělala... Osobně to vidím asi na servis. Za 3tis.km jdu na garančku po 30tis. a do té doby chci sehnat co nejvíce info a samozřejmě i kolik by za to chtěli. Myslím že to bude tak za 5tis,- Na druhou stranu kolikpak kaček tady všichni nacpali navíc do aut?

mno prave, ze me zaruka konci v listopadu, takze pak uz stim muzu "delat psi kusy". Myslim, ze orig ti to sani asi nepredelaj. ale zeptej se v servise a dej vedet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...