Přejít na obsah

Wdog

Uživatel
  • Počet příspěvků

    183
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení Wdog

Přispěvatel

Přispěvatel (5/14)

  • Very Popular Vzácný
  • First Post
  • Collaborator Vzácný
  • Week One Done
  • One Month Later

Nedávné oznámení

99

Popularita

  1. Tak on tazatel asi myslel, že mu stále ukazuje plnou, i když jezdí. On asi není rád, že jezdí s nulovou spotřebou a má stále plnou, nechápu 🙂 Podle mého názoru funguje ukazatel paliva u O4 stejně spolehlivě, jako zbytek elektroniky, tedy v praxi občas nespolehlivě, a jeho provedení je designově stejně kvalitní, jako ostatní design uvnitř, tedy hrozné. Z mého vlastní zkušenosti u O4 (před FL): natankoval jsem plnou a vyjel do Maďarska. Ještě po ujetých 250km mi stále ukazatel paliva ukazoval "plnou" tedy maximální počet dílků, až pak to padlo o jeden. Ukazatel má osm dílků, tedy na jeden připadá asi 6l paliva. Takže jsem ujel 250km na méně než 6 l paliva, to je spotřeba 2ltr benzínu na sto, no kdo z vás to má? ... a nebo ukazatel ukazuje náhodné hodnoty, a stav paliva musíš ověřit klackem strčeným do nádrže, jako kdysi u traktorů. ... no jo, ale klacek mi tam nejde strčit ... tak nevím.
  2. Já jsem to dával do auta s manuální převodovkou. Ano, je tam málo místa a dává se to tam blbě. Ale jde to. Chce to rozpojit ten konektor s barevnou pojistkou na jednotce, a pak do něho napojit ten čínský zázrak.
  3. Mám tu klimu nastavenou na automatiku, tzn. se domnívám, že i otáčky a intenzitu foukání si řídí sama. Právě využitím automatického režimu jsem se chtěl vyhnout neustálým manuálním úpravám, které jsou na tom dotykovém displeji dost nepříjemné. Ale asi si budu muset důkladně přečíst návod, třeba to chápu špatně.
  4. Potvrzuji, ta klimatizace je debilní. Je to jakoby automatická klimatizace, ale chová se jako manuální. Venku stoupá teplota, a člověk musí neustále snižovat i tu nastavenou teplotu, i když tu by mělo auto udržovat automaticky. Teď jsem jel ve vedru celý den a pořád jsem do nastavení musel sahat. A ten levý otvor přímo pod displejem asi zalepím lepicí páskou, nechci chytit revma do ruky. Samotná reakce na extrémní teplotu je také divná, venku 30 st, v autě je 50 st, nastoupím k jízdě a na displeji mám nastavené 21 st. ... čekal bych, že hned po startu začne intenzivně chladit, aby uvnitř co nejdříve bylo 21 st. .... ve Škodě auto ale uvažují jinak. Aby to začalo pořádně chladit, musím nastavit požadovanou teplotu na minimální co jde "LOW", a až se po pár minutách vychladí, tak si dám třeba těch 21. Nevím, proč tomu říkají automatická klimatizace.
  5. Tak menší inspirace pro čas dovolených: jízda cca 1200 km převážně po volné dálnici, včetně jedné 50km horské prémie, jízdní dálniční rychlost okolo 130kmh, průměrná rychlost za celou trasu cca 100kmh, plně naložené auto combi, průměrná spotřeba dle počítače 6,2 ltr. ...... OCT 4 je podle mého názoru uvnitř debilně designovaná, ale z venku je pěkná, a jede velice dobře s dobrou spotřebou. Na dálnici na tempomat nebyl problém udržet stálou rychlost okolo 130 i do kopců.
  6. U mě to je číslo jednotky 5WB907530K.
  7. Taktéž, koupil jsem modul z Aliexpresu za sedm stovek, na mém autě funguje, vždy při zapnutí zapalování je SS vypnutý, to je krása, lze ho pak na displeji zapnout nebo vypnout. Octavia 4 combi 1.5 TSI manual vyrobená 08-2023. Číslo řídící jednotky (té krabičky) pod volantem jsem měl lehce jiné než je výše uvedené, a nebyla made in CZ, ale rumunská. Na to zapojení to chce spíše menší ruce, nebo mít chapadla chobotnice, ale nějak jsem to dal. Jednotka je přímo pod volantem těsně nad kloubem tyče volantu. Jinak děkuji Tomas_cz1 za publikování tohoto řešení.
  8. Ano, myslel jsem to tak, jak odhadl správně NemesiSK. Mezi nárazníkem a stěnou kufru je mezera, kudy by měla voda odtékat. (na obrázku jsem označil červeně). No a ten bordel, co je na bílém nárazníku tak dobře vidět, ten se tam objeví po každém dešti. Tak je to pěkně designované. V rámci programu Škoda simple clever by měli přidávat zdarma kus hadru na čistění horní plochy nárazníku.
  9. Za mě osobně je naprosto ideální scénář, kdy je trh vyvážen a nákup EV a spalovacího motoru by řídili pouze potřeby nakupujícího. Částečně závislý na trhu s ropou a částečně na trhu s drahými kovy.... Absolutní souhlas. Můžeme jen doufat, že se transformace k elektromobilům podaří, protože pokud ne, zastavení motoru evropské ekonomiky bude téměř nevyhnutelné. Budeme pak možná nuceni louskat šváby a pojídat v zimě ve svetrech naše křečky domácí, vzhledem k tomu, že náš blahobyt je z velké části poháněn právě automobilovým průmyslem. Pokud se transformace do plné elekromobility podaří, tak pravděpodobná situace bude taková, že si běžná rodina bude moci vybrat, zda chce mít svůj EV zaparkovaný před domem a k tomu uvnitř klepat kosu ve svetrech a opékat křečky, a nebo bydlet v teple, mít peníze na jídlo, ale jezdit bude všude vlakem. ... toto je jeden z velkých podvodů elektromobility. Čistější planeta je totiž možná jen při prudkém propadu spotřeby, tedy poklesu životní úrovně. - Současný automobilový trh je pokřivený regulacemi a dotacemi. ... ANO. - Budou tyto regulace a dotace trvat i příštích 10 let? ... TOŤ OTÁZKA. ... například Německo teď oznámilo okamžité ukončení přímých dotací na EV. Už na to nemají. Ta uplynulých 8 let je to stálo v přepočtu 245 miliard. Kč. Většinu toho zaplatili němečtí pracující dopravující se do továren svými naftovými golfy. - Budou výrobci v EU stále zvyšovat ceny spalovacích aut, výrazně nad inflaci? ... TOŤ OTÁZKA ... tedy oni by rádi, ale pokud an to nebude masová kupní síla, tak to lidi přestanou kupovat. Možná i firmy.
  10. K té marži: pro jednotlivé modely to asi těžko zjistíme, snad jen orientačně můžeme vypočítat hrubý zisk před zdaněním získaný ve Škoda auto za každý vyrobený automobil. Podle výroční zprávy za rok 2022 celosvětově vyrobili 731 tis. škodovek, a dosáhli hrubého zisku 16 miliard Kč, tzn. na jedno auto hrubý zisk cca 22 tis. Kč, což zhruba odpovídá horní hodnotě tebou uvedeného intervalu. Ve skutečnosti reálná marže (zisková přirážka) na jedno auto bude vyšší, protože očekávám, že německá mateřská společnost VW odsává ze Škoda auto větší množství zisku pomocí předražených "služeb", licencí a poplatků. Ale jejich ziskovost v různých regionech a na různých modelech může být opravdu různorodá. Co mne zaujalo: získávají cca 80% obratu prodejem aut, a zbylých 20% je prodej aut rozložených na díly, prodej náhradních dílů, a prodej služeb.
  11. Ceny nových a ojetých aut samozřejmě mají s inflací souvislost, přesto ale může být dynamika těchto trhů jiná. Proč? Hlavně díky těžkým regulacích, kterým poslední dobou toto odvětví podléhá. S tvojí tezí, že inflace nakonec srovná ceny e-aut s klasickými, ale nesouhlasím, a vysvětlím proč. Dejme tomu, že do r.2030, nová benzínová Octavie, která dnes stojí ceníkově 700-800 tisíc Kč, může stát 1,5 mil., a to díky inflaci. Ty by odpovídalo cca 8 letům s průměrnou roční inflací 10%, no doufejme, že to nebude tady u nás tak kruté. 🙂 Jenže, čistě ta inflace (=pokles hodnoty peněz) by zdražovala logicky také elektromobily, které stojí už dnes těch 1,5 mil., takže s takovou drsnou inflací by v roce 2030 mohly stát okolo 3 mil., jen díky inflaci. Podle mého názoru mohou srovnat ceny klasických aut s e-auty jen dvě věci: (a) převratný technický rozvoj (zlevnění e-aut), nebo (b) státní regulace (zdražení klasických aut ála Norsko). Na první možnost stále už roky čekáme, a pořád nic, naopak je predikován spíše budoucí nedostatek surovin a kapacit, tedy naopak zdražení. Možnost (b) neboli brutální daně na klasická auta u nás asi nebudou průchozí, ... a nebo možná (c) zlevnění e-aut mohou zařídit jedině výrobci, tedy ne ti naši zavedení, ale ti z čínské invaze na staré zavedené trhy.
  12. Moc zajímavé video. Ty tři hodinky jsem si na to vyhradil 🙂 ... tento člověk problematice velice dobře rozumí, dívá se i do budoucna, jako odborníka, či odborného popularizátora si ho vážím velmi ... občas jsem našel v jeho příběhu našel určité nelogičnosti, resp. věci, které nějak obešel, ale neřekl přímo a natvrdo. Dost mě baví všechny ty souvislosti, vždy když říká, jak to vlastně chodí a jaká může být motivace hráčů v tomto odvětví.
  13. Do nastavení zvuku ve Wazu jsi se díval? ... jsou tam možnosti, nakolik se má původní zvuk potlačit. Samotný CarPlay si uzurpuje původní bluetooth připojení a pak vše hraje přes něj.
  14. Rád bych se s vámi poradil ohledně profilu příčníků na integrované hagusy u OCT4 combi. Mohu si vybrat mezi klasickým obdélníkovým profilem (v řezu) a nebo aerodynamickým oválným průřezem. Podle mne: (+) obdélníkový profil: o tisícovku nižší cena, menší rozměry průřezu (4x2,5cm) - lépe se přenáší, lépe se uvazují třeba gumicuky. (+) oválný profil: nižší hlučnost a nižší odpor vzduchu, vyšší nosnost o 10kg Co myslíte, které koupit? máte někdo zkušenost s oběma? Je třeba ten rozdíl v hlučnosti zásadní? ... dosud jsem měl ty obdélníkové typy, při jízdě to zpívalo dost. Děkuji.
  15. Mám teď novou OCT4 combi, a už tam jsou odtokové otvory. Ale ten sklon dovnitř je špatně, i mě sice voda pomalu odteče, ale uschlé blato a bordel tam po ní zůstane.
×
×
  • Vytvořit nový...