Alternátor určite nedobíja merané na baterke pri zhasnutom motore 12,2V pri naštartovanom 11,9V kontrolka sa rozsvieti po zapnutí zapaľovania a svieti stále, no po odpojení D+ zhasne. Problematiku dobíjania a merania okolo tohoto poznám robil som niekoľko alternátorov aj porúch okolo dobíjania na starších autách akurát som sa doteraz nestretol s pinom DFM. Na nete som sa dočítal že z neho ide frekvenčný signál do RJ. a zmenou frekvecie vie RJ. nakoľko je zaťažený alternátor a podľa toho riadi spotrebu ale neviem či RJ. posiela niečo aj späť do regulátoru na alternátore. Toto nieje zaručené lebo neviem až tak dobre po anglicky. Celá porucha sa prejavila takto, počas jazdy sa rozsvietili kontrolky tuším ABS dobíjanie a blikala stopka padli aj budíky auto išlo ďalej po vypnutí a zapnutí zapaľovania sa vrátilo všetko do normálu akurát zostala svietiť kontrolka dobíjania. Včera som zistil aj to že odpálilo aj obidve žiarovky na tlmených svetlách čo je znakom vyšieho napätia, ostatné žiarovky sú ok zatiaľ som nezistil že odišlo aj niečo iné. Potrebujem vedieť ako tento alternátor odskúšam chcem sa vyhnúť zbytočnej kúpe viem že na alternátoroch bez DFM sa alternátor vybudí cez D+ cez kontrolku, niekedy je paralelne so žiarovkou zapojený odpor ktorí zabezpečuje budenie po odpálení kontrolky alebo prerušenia vedenia medzi alternátorom a kontrolkou. Pokiaľ je aj môj alternátor budený cez D+ a cez DFM posiela len informáciu do RJ. o sebe nakoľko je zaťažený je na 100% KO.