Přejít na obsah

achi

Uživatel
  • Počet příspěvků

    15
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Oznámení achi

Nováček

Nováček (1/14)

0

Popularita

  1. Ahoj, potřeboval bych poradit. Otec má Fabii 1,4MPI 44kW, rv.2001, najeto kolem 85000.. Poslední dobou má problémy s motorem, po startu běží velmi nepravidelně, po přidání plynu se dusí, klepe, občas je ten běh úplně rázovitý, to vše tak do 2500 otáček. Jakmile se otáčky dostanou přes 3000, je to mnohem lepší. V servisu říkají že tam nemohou nic najít (výpis jsem neviděl), vyměnili svíčky, předtím i lambda sondu, ale nezměnilo se to. Poradil jsem mu vyměnit čidlo teploměru v termostatu, chování se nezlepšilo, ale klesla mu spotřeba o litr (z osmi na sedm). Benzím by měl být v pořádku, tankuje tam co já a nikdy jsem tam neměl problém (eurooil). Nejhorší na tom je to, že se motor takto nechová stále, stačí ho nechat tak 10-15 minut vychladnout, znovu nastartovat a v tu chvíli veškeré potíže zmizí a jde opravdu hladce, krásně do otáček i zpět, auto má zpět výkon i akcelaraci.
  2. Koukám že mříž každý vyndává a já bych si ji tam zase rád dal, když mám naložený kufr až ke stropu tak to považuju za lepší, než aby třeba při brzdění všechno letělo dopředu... Dá se to dodatečně dodělat, bez nějakých větších zásahů? Ona se prodává i nějaká siť, ale když dám v konfigurátoru moji výbavu, tak je zešedlá, tudíž ji nelze použít, zřejmě kvůli panoramatickému oknu.
  3. achi

    Jaké MPV?

    Já bych si zase tak tou dálnicí do Chorvatska nebyl jistý že je to po rovině, my jsem nejeli přes placené tunely a dálnice pak vede přes pěkné kopečky a zatáčky. Ale mám R 1,4 a docela to šlo, na to že byl docela naložený, klima je taky stále zapnutá tak se to do těch kopců dalo jet docela svižně. Se slabší motorizací nevím, nemám zkušenost.
  4. K těm světlům mám ještě takový poznatek, nechal jsem si je seřídit, aby je dali na horní hranici seřízení, aby to svítilo lépe do dálky, na což servis úspěšně zareagoval tím, že to dal na spodní hranici :-) , takže z toho byly takové lepší mlhovky, no rezignoval jsem s někým diskutovat a jal jsem se seřídit si světla sám a zjistil jsem, že je mohu mít vyšroubované skoro až nadoraz nahoru, aniž by to oslňovalo (za víc jak půl roku na mě nikdo neblikal, že na něj svítím, včetně Německa, Holandska a Chorvatska). Přisuzuji to tomu, že ty projektorové mají ostrou hranici mezi světlem a stínem, ono je to vidět na autech co jedou proti, jak hranice světla a tmy je v úrovni světel protijedoucího auta a nejde výše, aby ti někoho oslnilo. A rozhodně je to v noci lepší.
  5. Dnes je to na reklamaci, tak jsem zvědavý jak to dopadne, doufám samozřejmě že jenom dobře:-)
  6. A jak vám drží zavřené roletky? Mně se přední stále samovolně stahovala, když to trochu víc zadrncalo a teď se ulomil jazýček na té západce, co uprostřed přidržují obě clony zavřené u sebe, takový kousek plastu, přišlo mi to docela fórové řešení... Je to ještě v záruce, ale nerad bych se s tím potýkal nějak dlouhodobě. Jinak skleněná střecha paráda:-)
  7. S tou biologickou odbouratelností je to trochu problém, sice se na výrobcích uvádí, že je biologicky odbouratelný, ale už se nikde většinou nepíše, za jakých podmínek. Většinou to bývá tak, že je to odbouratelné ve vodě v čističce, ale nikoliv když se to dostane do půdy, což platí třeba i o saponátech na nádobí. Ale osobně to také meju Jarem, příjde mi nejlepší a nezanechává skvrny. Úplně nejlepší byl prostředek na odstraňování konzervačního vosku na nových autech, na něm bylo také napsáno Biodegradable, ale byl dryják, lepší bylo pracovat v rukavicích.
  8. Jen pro upřesnění, materiál je sice černý, ale veškeré plasty jsou lakované tmavě šedou matnou barvou. Měl jsem tu čest se o tom osobně přesvědčit díky nějakému dobrákovi na parkovišti...
  9. Také jsem namontoval před cestou do Holandska Tunsram Halogen H7 (projektorová světla) a musím říci, že spokojenost, tam i zpět přes noc, takže osvětlení bylo důležité. Docela dobrá je ostrá hranice mezi světlem a tmou, nejdříve jsem je měl sklopené kvůli nákladu v kufru, ale pak jsem je zkusil zvednout do hodní polohy, nikdo neblikal a tak jsem je tak nechal, na dálnici, když jedete s potkávačkama je to docela fajn.
  10. Podle záznamu v technickém průkazu má Roomster karoserii typu kombi... (SUV, MPV atp. jsou jen názvy, kterými se výrobci své auto snaží odlišit I když je otázka, jak se liší vlastně kombi od hatchback...
  11. Citace z Návodu k obsluze, strana 164: Benzin s vyšším oktanovým číslem než předepsaným můžete používat bez omezení. Žádné zásadní výhody ve výkonu a spotřebě motoru však nemůžete očekávat!
  12. achi

    Spotřeba

    Tak moje poslední zkušenost: Pardubice - Holandsko, naprosta většina po dálnici. Dva dospělí, dvě děti, plný kufr, zapnutá klima (pršelo, aby se nemlžila okna), průměrná rychlost 108 (je to možný?) průmerná spotřeba 7,5, čekal jsem že to bude horší, protože aktuální se pohybovala kolem 8-9... Motorizace je 1.4 63kW, pneu 205/45 R16. Zatím má natočeno do 5000, úplně čerstvé. Jen ten kravál kolem 130 kdyby nebyl, tak by to bylo fajn. Ale když se drží otáčky kolem 4500, tak je najednou klid... Jo a jedná se o Roomstera, ten předchozí příspěvek. A jen tak mimochodem, i když to sem vůbec nepatří, dnes kolem jedné v noci jsme potkali na dálnici dva Yeti, s F-kovými RZ, jeden s přívěsem. Viděl jsem zezadu ta c-čková světla a dole odrazky, říkám si že je octa Scout, ale bylo to takové divné:-)
  13. Tak jsem to také zkusil namontovat, v Autofóru měli kryt na Fabii I - 6Q0 018 906 P za 430,-, tak jsem neváhal, koupil a namontoval. Je z celkem silného plastu (cca 4mm, to už vydrží nějakou tu ránu), se skelným vláknem a otvory pro šrouby pro uchycení na příčku mají zalisované kovové vložky. I když mám R 1,4, tak se nemuselo nic upravovat ani vyřezávat, je tam mezera jak pod předkatalyzátorem, tak pod výfukovým potrubím, po jízdě cca 50 km to tam nebylo ani ohřáté, tak doufám že to bude ok:-). Subjektivní dojem je, že se trochu snížila hlučnost, ale bez záruky, tady unguje úspěšně autosugesce:-) Ale na jakou motorizace je přesně ta varianta P, to jsem nezjišťoval.
×
×
  • Vytvořit nový...