Proč? Protože to většina lidí chce- kola jsou dneska otázka prestiže - čím širší a větší kola, tím "větší závodník" :-) A auto se širšími koly vypadá líp.
Jenže ony už jsou tak orezlé, že to dosahuje k činné dosedací ploše destiček a drolí se. Párkrát se mi stalo, že jsem zabrzdil a trochu toho bordelu se dostalo mezi kotouč a destičky a rachtalo to. Kamarád automechanik mi doporučil na pozdim při výměně kol vyměnit kotouče a destičky.
Už jste někdo měnili kotouče? Mám fabii HTP v srpnu jí boudou 4 roky a najeto mám 42 tis. Přední kotouče jsou po krajích silně orezlé a na podzim už je budu muset vyměnit. Bubny vzadu jsem loni natřel hameritem a zatím drží. Auto stojí venku a jezdím většinou 3x týdně...
Já jsem dřív přezouval ze 165R14 na 195R15 a to bylo znát jak na zrychlení tak na lepším držení stopy. Teď mám už zimáky 185R14 a když to přezuju na 195R15 tak nepozoruju žádnu změnu...
Tak jsem taky našel ve žlábku trhlinky, velikost tak do půl centimetru. Bohužel už mám po záruce, tak to asi nebudu řešit. Jen doufám, že se to nebude zhoršovat a nezačne to reznout. I když by asi nemělo, když je karoserie pozinkovaná.
Nejlíp by to šlo když jsou pneu zaprášený a pak jedeš kus po pěkným asfaltu, ale většinou i tak když zastavíš po jízdě na čistým asfaltu tak je ta plocha po který jedeš čistější (tmavší)
Možná by stálo za to změřit šířku "vzorku" (myslím tu část co se skutečně dotýká silnice) jestli je u 195 a 185 55 R15 stejná. Ale docela bych tomu i věřil...