-
Riadiaca jednotka
Obecně lze říct, že ŘJ si hlídá hodnoty všech čidel i akčních členů a adaptuje se na ně. Čím novější ŘJ tím to má promokanější. Odpojením baterky adaptivní hodnoty neodstraníš. To možná platilo na prvních Favoritech. Adaptivní hodnoty se dá nejefektivněji odstranit ve Vagu. Kdyby jsi je nenastavil, tak se to časem nastaví samo. Podotýkám, že se nejedná o jednotky kilometrů ale desítky popř. stovky. Záleží, jak se s tím autem jezdí. Pokud někdo jezdí dlouhodobě s autem "lanza" nebo jak závodník, nemá na adaptivní hodnoty žádný vliv. (Bavíme-li se o Fábiích) Adaptivní hodnoty se přizpůsobují stavu motoru ne stylu jízdy.
-
EGR ventil
Nikde jsem nenašel, kde by bylo napsáno, že by AGR systém nějakým způsobem ovlivňoval ohřívací fázi motoru. Pokud by se našel někdo, kdo na to někde narazil, tak sem prosím hoďte odkaz.
-
EGR ventil
Na školení jsme zkoušeli na rotačce 66kW posunovat AGR charakteristiku a auto jelo lépe za plynem (charakteristická díra v dynamice motoru se o hodně zmenšila).
-
EGR ventil
to Haromax: Bohužel nemáš pravdu. ŘJ zaslepený AGR pozná. Nutné odstranit jak hardwarově tak i softwarově. Pokud nemáš s tím nějaký vážný problém, tak s tím raději nic nedělej. AGR ti mj. snižuje tepelné namáhání motoru. to juke.box: Zkoušel jsem posunutí charakteristiky AGR ventilu a mě se zdá, že je to celkem znát.
-
Nouzový režim - Octavia 1.9 TDI 81 kW
Taky jsem si to myslel, ale už mě to hodněkrát vytrestalo. Od jisté doby spoléhám jenom na osciloskop a mám 100% jistotu. Chtěl jsem jenom ukázat metodu, které se mi osvědčuje. :-)
-
Softwarové vypnutí EGR
Chtěl bych se zeptat. Co tím chceš docílit? Máš s ním nějaký problém nebo chceš jenom dopřát motoru čerstvější vzduch?
-
ztráta regulačního podtlaku to turba
hoď sem log kanálu 3, 8, 11 a uvidíme. Chvíli nechej motor ve volnoběhu a potom na trojce dej plný plyn. Může to být čímkoliv. Třeba i přicpaným výfukem nebo něčím co je turbem.
-
Nouzový režim - Octavia 1.9 TDI 81 kW
Problém je mezi svorkami ventilu N75 a tlakem za turbem. tzn. jestli si chceš být 100% jistý čím to je, tak musíš při jízdě změřit potlak před ventilem N75. Ten by měl být konstantní cca 150mBar absolutně. Potom změřit závislost podtlaku k turbu na střední hodnotě napětí na ventilu N75. Křivky musí být stejné. Pokud i to bude v pořádku, tak zbývá se kouknout na turbo resp. na ovládání lopatek. Za předpokladu, že všechny hadičky podtlaku s sání jsou v pořádku. Z praxe to z 90% bývá přidírání lopatek... Jinak logy pro test systému přeplňování se dělají z kanálu 3, 8, 11. Je potom vidět i závoslost váhy vzduchu... Pro fajnšmekry s osciloskopem se stačí napojit na tlakovou sondu na podtlak k turbu, pak na svorky čidla tlaku v sání, na svorky N75 a na váhu vzduchu. Vše za předpokladu že čidlo tlaku a váha jsou OK. To by se pro sichr taky mohlo proměřit, ať se může o něco opřít.
-
1.6 chcípala, teď nechytá vůbec :(
Není vždycky pravda!!!! Pokud je porušený svazek k indučce nebo také pokud není signál od snímače otáček, tak točit můžeš kolik chceš a jiskru bít nebude. to Fridrich: sám říkáš, že po pohýbání kabelů to chytlo a psala to i diagnostika. Podívej se na svazky, jestli nejsou prodřené.
-
Jakou váhu?
nedoporučuji, zpravidla se změní parametry a pak to nejede jak má
-
nefachá mi turbo na Oktě 81 kw nafta..Lenochod..
Naloguj kanál 3, 8, 11. Na trojku na plný plyn to rozjeď od nízkých otáček až to 4000 ot/min. Log sem hoď a uvidíme.
-
Chybový kod 16555- Octavia 1
Nechci sttrašit, ale nemáš náhodou prasklé těsnění pod hlavou nebo prasklou hlavu? Dolévat tolik vody je celkem maso ?
-
Chyba 16485 - váha vzduchu nebo turbo?
to by bylo super, log si uložím do databáze i s vyřešením
-
Chyba 16485 - váha vzduchu nebo turbo?
To, že se při volnoběhu po určité době zvedne aktuální hodnoty z MAF zhruba o 200mg/R je známkou toho, že ti dobře pracuje EGR ventil. Co se týče těch logů, tak zdá se, že váha ukazuje to co má. Skutečný tlak v sání nedosahuje hodnot požadovaného ikdyž se ŘJ snaží. Z těch logů není moc patrné čím by to přesně mohlo být. Vypadá to jako kdyby tam byla někde díra. Nejdřív bych zkontroloval těsnost celé sací soustavy a podtlakové hadičky. Potom bych změřil osciloskopem všechny komponenty, které se podílejí na na tvorbě (ventil N75, pruběh podtlaku, váhu vzduchu, tlak v sání). Je to otázka hodiny a budeš mít jasno. Nemyslím si, že ti někdo řekne z toho logu, že je to na 100% váhou popř. něčím jiným.
-
Nouzový režim - Octavia 1.9 TDI 81 kW
Na těchto grafech si myslím, že je to vidět ještě více. Ty tlaky chodí nějak divně. Je to vidět při přechodech. Tlaky se i nevrací jak by měly, tzn. lopatky se nevrací do původní polohy. Ještě bych pro jistotu prověřil i všechny hadičky podtlaku. Tak hodně zdaru. PS: Osciloskopem by se to zjistilo velmi jednoduše a měl bys jistotu. Z logů obecně 100% jistotu nikdy mít nebudeš, chybí tak informace o podtlaku turba.
kerow
Uživatel
-
Registrace
-
Poslední návštěva