Přejít na obsah

klareek

Uživatel
  • Počet příspěvků

    21
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení klareek

  1. Ahoj, nepodařilo a dle slov technika mu nic nepřišlo divné :-) Asi je to prostě o zvyku a potřeba se smířit, že u starších aut fungovala spojka mnohonásobně líp. Chtěl bych zkusit jinou Škodovku v podobném roku, jestli se to bude chovat stejně, ale ještě jsem neměl příležitost :-(
  2. @bouchyDíky za ověření. Já jsem zjistil, že když pustím plyn a chvíli počkám než zmačknu spojku, tak pak vymáčknutí je taky v pohodě. Ale když chci řadit rychleji, třeba 2-3 nebo 3-4, tak cítím vibrace a horší vyskočení pedálu. Jdu ve čtvrtek do servisu, tak se aspoň projedu a optám se :-)
  3. Narazil jsem na technický článek, který jsem dohledal v souvislosti se stejným problémem tvrdostí spojky ve vyšších otáčkách. Uvádí se v něm, že vyskočení spojkového pedálu je záměrně omezeno kvůli ochraně spojky. I tak budu rád za vaše zkušenosti, protože je dost složitý poznat co je správně a co je už chyba :-) https://theeshadow.com/files/volvo/m66c.pdf Pokud tomu opravdu tak je, tak pak přemýšlím jak správně řadit/mačkat/pouštět spojku.
  4. @Sup92 Díky, na pár příspěvků jsem narazil, ale nezahlédl jsem nikde řešení. Kromě teda úprav a postupů co navrhuješ. Působí to na mě, jakoby se to tak chovat mělo z výroby a chyba to není. Ono řazení, i bez vymáčkávání 2x spojky jde skvěle (i když s tím mnohem líp), jen ten spojkový pedál je pořád problémový.
  5. Jojo, s tímhle mám taky problém, to řazení 1-2 není moc plynulé. I když jsem se projížděl se servisákem, tak mu přechod 1-2 taky nešel moc dobře :-)
  6. @bouchy Rozjezd přes dvojku jsem asi nezkoušel, leda párkrát omylem přes trojku :-) Jaký je záměr rozjezdu přes dvojku? Plynulejší pak přechod 2-3 a oddálené další řazení? Díky za odzkoušení. Nejsem si jistý, jestli to na videu bude vidět, ale určitě bys to měl cítit v noze. Když to vytočím na 4000+ otáček, dám neutral, chvíli počkám a pak přejdu na další rychlostní stupeň, tak mi to nedělá (případně počkám než vymáčknu spojku). Nicméně, když řadím při stejném tempu, jako normálně, tak se spojka chová zvláštně.
  7. @Sup92Děkuju za radu a odkaz, určitě vyzkouším, až mi dojde trpělivost :-) Taky jsem si říkal, že to nemusím vnímat, ale ta změna cistlivosti je tak znatelná, že to nemůže být náhoda.
  8. @bouchy Ještě bych chtěl využít toho, že jsem narazil na někoho ochotného se stejnou specifikací auta. Chtěl jsem se tě ještě zeptat, když vytočíš jakýkoliv rychlostní stupeň, řekněme když někoho předjíždíš, do otáček 4000+, pustíš plyn, dáš spojku, zařadíš vyšší rychlostní stupeň a spojku pustíš, tak zda má tendenci se spojkový pedál tak nějak "lepit". Nevím jak líp popsat to "lepení", ale cit ve spojkovém pedálu se změní, a má tendenci jít tak nějak pomaleji vzhůru. Když řadím v menších otáčkách, tak je vše v pohodě a cit tam je úplně stejný, jako když spojkový pedal zkouším v neutrálu. Jeví se ti taky nějaký rozdíly ve spojkovém padálu? Děkuju
  9. @bouchy Super, moc ti děkuju za čas a snahu natočit video. Je na něm vše dobře vidět. Fajn vidět jak se to chová někomu jinému. Když jsem se přepl do "Normal" modu, na který jsi mě navedl, tak se mi to chová stejně jako tobě a ten malinký nárust je spíš ku prospěchu. Hlavně že padají otáčky hned, jakmile člověk dá spojku, to mi v tom "Sport" a "Comfort" modu fungovalo otřesně a řadilo se fakt špatně.
  10. Tak jsem ještě zkusil jednu jednoduchou věc, na kterou mě přivedl @bouchy a tj. dát si režim Normal. Původně jsem totiž zkoušel Comfort a pak Sport (nebo spíš vlastní nastavení bez toho zvuku), který jsem si tam i nechal. V obou režimech se to chovalo stejně blbě, tak jsem si tam nechal ten svůj režim a neřešil to. Teď když jsem si dal Normal, tak mi přijde, že otačky padají hned, jakmile dám spojku. Sice když pustím plyn, tak to trošičku vylítne, ale to v podstatě už není problém, když hned dávám spojku a otáčky padají. Tak je to spíš ku prospěchu. Musím to ještě zkusit na delší trase, ale řekl bych, že tohle dost pomohlo. Tak doufám, že to bude definitivní a nebude to potřeba řešit se servisem. Tak ještě jednou díky všem za pomoc, odzkoušení a rady.
  11. @one-z Aha, dobře, díky za info. Já právě přemýšlím, jestli to může být vada spojky nebo plynu. Protože to, že nejdou otáčky dolů je způsobeno tím, že plyn se ještě samovolně přidá a to i když už mám stlačenou spojku. Ale otáčky na druhou stranu zase nevyletí tak nahoru, jakobych přidával plyn bez zařazení rychlosti. Způsob jakým to je udělaný je pro mě záhada. To co píšeš by taky dávalo smysl, kdyby to bylo elektronicky nějak provázaný. V příštím týdnu předám do servisu a optám se i na to čidlo, aby zkontrolovali přes diagnostiku.
  12. @one-z Mně nedávno diagnostiku dělali a přehrávali řídící jednotku, tak předpokládám, že by si tohohle všimli. Ten problém se bohužel děl i před tím, takže přehrání pravděpodobně ani nepomohlo. A komplet spojku mi měnili na garanci, tak doufám, že by si toho mohli všimnout, kdyby to bylo něco tam. Jojo, jak píšeš, buď DSG nebo auto ve zcela jiné cenové relaci, pokud s tím má člověk záměr více blbnout :-)
  13. @Rapid1.0 Díky moc za odzkoušení, vážím si toho. Zkusím předat do servisu a jsem zvědavý, co mi na to řeknou. I když jsem googlil zahraniční fóra, tak jsem na nic takového nenarazil. Co jsem dohledal, tak plynový pedál je řízen elektronikou, tak předpokládám, že tam bude nějaká chyba a špatně se pravědpodobně ovládá šktrící klapka? No uvidíme, sám jsem zvědavý :-)
  14. @bouchy Díky za odpověď. Myslíš, že bych tě mohl poprosit vyzkoušet vytočit otáčky ve 2. nebo 3. rychlostním stupni na 3000+ a pustit plyn? Jestli se ti otáčky taky mírně zvednou a auto má ještě chviličku tah? Moc by mi to pomohlo, abych věděl jestli to je nějaká chyba u mě nebo se to tak prostě chová. Taky si už pomalu začínám zvykat dávat spojku později po vyšlápnutí plynu. Jen mi to pořád přijde, že musím nepřirozeně dlouho čekat. Moc děkuju
  15. @misockoJojo, "just be green", bohužel. No, projel jsem celý manuál a narazil jsem na něco, čemu koncern říká MSR. Má to v sobě více funkcí, ale jedna z nich právě je, že při prudkém ubrání plynu se otáčky ještě trochu zvýší. Měl by to být nějaký bezpečností prvek proti prokluzu kol, jestli jsem to správně pochopil. Bohužel jsem neměl možnost vyzkoušet jiný 2.0 TSI motor s manuální převodovkou, tak fakt netuším, jestli to je ono a má se to tak chovat nebo ne :-(
×
×
  • Vytvořit nový...