Ahoj, podľa mňa je to dosť o individuálnych preferenciách. Ak riešiš prioritne náklady na palivo, dnešné benzíny vedia tiež jazdiť krásne spotreby. Na diaľnici vie moj 2L benzín dať v pohode priemer 6-6,5L, a to sa rozhodne nekrotím. 1,5tky motory dajú asi aj o liter menej (potrvdia iní). Samozrejme, v meste sa to u benzínu dvihne, každopádne moje trasy dávajú kombinovane 7,3L/100km, za mňa ok. Ja osobne by som do nafty nešiel. Minule som sedel v kolegovom 147kw naftovom Arteone a cítil som sa v ňom oproti môjmu ako v traktore
U mňa bol jasný benzín od začiatku kvôli komfortu, nižšej cene benzínového motora, jeho jednoduchšej konštrukcii ergo asi aj nákladom na servis.
A pri výbere medzi 1,5 alebo 2,0 v prospech silnejšieho benzínu zavážil:
- lepší výkon,
- odolnejšia prevodovka (DQ381 s mokrými spojkami u 2,0 vs suché spojky u 1,5). Ak si ho chces ponechať dlhšie, možno stojí za zváženie,
- nezávislé zavesenie vzadu,
- 4x4
Ako som písal na začiatku, veľmi záleží na tvojich preferenciách