Přejít na obsah

Dendooo

Uživatel
  • Počet příspěvků

    9
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení Dendooo

Bažant

Bažant (2/14)

  • One Year In
  • Reacting Well Vzácný
  • Conversation Starter Vzácný
  • First Post
  • One Month Later

Nedávné oznámení

5

Popularita

  1. Dendooo

    PTC

    Už niekto má PTC namontované v TSI ? Mám F3 1.0 TSI MR2020 a chcel by som si PTC namontovať ešte kým niesu mrazy - pasuje PTC z F3 1.4 TDi od r.v. 2014 (diel č. 6R0963235 )? Je ich celkom dosť na diely tak PTC by zohnať nebol problém. Čo som našiel info tak všetko boli zástavby do Rapidov a neviem či majú tito autá totožné systémy kúrenia. Tu je napr. návod, no na Rapid (žial v ruštine) - https://www.drive2.ru/l/610335607117408622/
  2. Ja som olej menil pri 123 000km a z prevodovky vytiekol pekný bordel, použil som olej Febi 21829 75W a prevodovka radí rovnako ako s povodným olejom. Momentálne auto má už 127 000km a stále OK, uvidíme ako bude radiť cez zimu, budúci rok plánujem ešte jeden "preplach" pri 150 000km. V oleji boli aj malé špony - je ich vidno na dne nádoby na poslednej foto. Podľa stavu oleja bola výmena na mieste, povedal by som že už aj neskoro.
  3. Ja som po odvzdušnení so striekačkou dolieval len 1x cca 1-2 dcl zmesi - zavzdušnený bol pravdepodobne radiátor kúrenia lebo som počul žblnkot vody pod palubovkou, potom už nič, hladina drží už 7,000 km. Inak prikladám foto pH zmesí - povodná zmes od výroby už bola neutrálna/kyslá čo je nebezpečné pre motor - takže mala vyčerpané aditíva.
  4. Ano, ja som si vyrobil tento "prípravok" na odsatie vzduchu z nádobky. Kúpil som víčko expanznej nádobky - konkrétne Topran 118075 za cca 4€ (100kč) - odstránil pretlakový ventil, lepidlom som zalial otvory a pridal som fiting na hadičku. Potom už stačí len hadička, veľká 150ml striekačka "žanetka" za 2,5€ a ventil (ten ale nieje treba, stačí v podstate zalomiť hadičku) Po výmene treba doliať expanzku cca do polovice - nie do plna lebo pri vákuovaní bude stúpať hladina, po uvolnaní tlaku zas padne nižšie a treba doliať zmes. Na koniec som ešte systém vyvákuoval silnejšie - natiahol som striekačku, zavrel ventil, striekačku som odpojil a vyfúkol von, pripojil, otvoril ventil a znovu vytiahol další vzduch zo systému. Takýmto opakovaním sa vždy vytvorí o niečo silnejší podtlak. Dolial som takto ešte minimálne liter zmesi - takže niekde v systéme bol minimálne 1l vduchu.
  5. Ja som kvapalinu menil po 4,5r a cca 115 000km a bola už výrazne degradovaná (meraním pH už bola kyslá, nová má byť zásaditá, takže mala vyčerpanú alkalickú rezervu). Na výmenu kvapaliny nieje potrebná diagnostika - no odporúčam si vyrobiť prípravok na odvzdušnenie, ja som ho použil a OK. Ak bude záujem možem hodiť foto mojho doma vyrobeného prípravku pre predstavu. Použil som G12 EVO akú som mal od výroby, výmena sa odporúča cca po 4-5r alebo 100k km, nechať ju v aute 10r je podľa mňa koledovanie si o prúser. Hlavne keď výmena stojí polovicu toho čo jedna výmena oleja (výmena oleja stojí cca 50€ - 1250kč a výmena chladiacej kvapaliny cca 25€) a nemeníte ju 2x do roka ako motorový olej, ale len pár krát za život auta.
  6. Ano, už som sa poučil aj ja že životnosť oleja v motore je max. 10 000km, potvrdzujú to aj najroznejšie rozbory oleja ktoré som našiel - tie v roznych článkoch a aj tie ktoré si dávajú robiť sami užívatelia áut. @suri. - ako nové ? Nové vačky majú na sebe škrabance a nerovnomerene zodraný povrch ? Ako píšem, mal som otvorené aj motory s niekoľkonásobne vačším nájazdom a vačky boli úplne lesklé bez škrabancov, aj keď sa pozriem na foto vačiek priamo na 1.0 TSI na internete. Ale dúfam že máš pravdu a ja robím len zbytočnú paniku - skúsim sa na to pozrieť nejak lepšie. Inak spotreba oleja bola naposledy 0,25l na interval 8000km - nedolieval som nič, len som porovnal rozdiel toho čo som napustil a vypustil. Žerie to podľa mňa ale cez turbo alebo odvetranie motora - mám úplne mastné vzduchové trubky a aj vodný chladič vzduchu v sacích zvodoch je celý zamastený.
  7. Zdravím, mám od nova fábiu 2019 1.0 TSI 70kW DKLD, momentálny nájazd 107 000km. Olej menený až do 90 000km v Škode podľa plánu po 30 000km, odvtedy mením sám po 10 000km. Poslednú výmenu som zo zvedavosti pozrel na vačky cez nalievací otvor (dovtedy som ich ešte nikdy nekontroloval) a našiel som vačky výrazne poškriabané a opotrebené. Už som mal pár áut s vyše 400 000km (nie koncern) a na všetkých boli vačky ako nové bez škrabancov (videl som ich pri výmene reťazových rozvodov), takéto som ich ešte nevidel. Je tento stav OK "od výroby", alebo to je opotrebenie a mám zhánať druhý vrch hlavy s vačkami ? S motorom niesu inak žiadne problémy, má pekný chod aj studené štarty sú OK, emisie tiež.
  8. Dnes som menil sviečky na 1.0 TSI 70kW DKLD - dával som NGK 95463 (PKER7A8EGS). Kontroloval som rezanie závitu a všetky 3ks sú identické s originálmi a vyrobené tak aby záporná elektróda smerovala k výfukovým ventilom. Na všetkých 3ks sviečok som si fixkou poznačil kde je navarená záporná elektróda - a po dotiahnutí na 22Nm všetky 3ks smerujú medzi výfukové ventily, takže je to v tolerancii. V aute boli originálne VW 04E905602 - výrobca NGK Japan rovnako ako na "náhradách" (úprimne si myslím že jediný roziel je v potlači a označení, inak tie sviečky vyzerajú totožne) ktoré som kúpil. Takže ak sa bojíte rezania závitu - NGK by som sa nebál. NGK používam dlhé roky a nikdy som s nimi nemal jediný problém, no vraj je na trhu veľa fake-ov, preto radšej nakupujem v overených obchodoch. Dávam aj pár foto - obe sviečky majú na zápornej elektróde akoby vyleštenú plochu alebo zalisovný kúsok kovu (platiny ?) ?
  9. Zdravím, nechcem zakladať nové téma tak sa spýtam tu - je olej G052527A2 vhodný aj do manuálnej 5q prevodovky ? Mám Fabiu 1.0 TSI 70kW DKLD r.v. 10/2019 s cca 94 000km a uvažujem nad výmenou oleja. Priamo v predajni Škoda mi povedali že cena za 1l oleja je cez 78€ - t.j. 156€ len za olej je extrém, pri tej cene pre mňa nemá zmysel olej riešiť vzhľadom k cene auta. (Ešte k tomu mi v predajni povedali že majú zákaz poskytovať zákazníkom čísla dielov - čo sa mi ešte pri žiadnej inej značke nestalo, Škodu/koncernové auto mám prvý raz v živote - a som dosť sklamaný z prístupu k zákazníkom) Pre to sa chcem aj spýtať aké máte skúsenosti s náhradami napr. od Liqui Moly alebo Febi, niekomu to funguje, iní varujú že keď už meniť tak len za originál. Mám sa toho chytať alebo to radšej nemám vobec riešiť ? Ďakujem.
×
×
  • Vytvořit nový...