
Dendooo
Uživatel-
Počet příspěvků
13 -
Registrace
-
Poslední návštěva
Návštěvy profilu
Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.
Oznámení Dendooo
-
Kontrola dotažení šroubů přestavovače vačkového hřídele
Dendooo odpověděl na tom01 téma v Motor 1.0 TSI
Nič v zlom, ale podľa toho potom vyzerá CZ/SK vozový park. Ak človek nekúpi nové auto alebo auto do 2r ktoré ešte nenapadol kutil/šetrič tak sa nestačí čudovať čoho sú ľudia schopní a aké škody dokážu napáchať. Ide o rozvody a tam mením vždy všetko za nový diel, aj 6-tku šróbik. Ak na auto nemám tak ho nekupujem, šetrenie pár eur na podobných veciach je extrém. -
Kontrola dotažení šroubů přestavovače vačkového hřídele
Dendooo odpověděl na tom01 téma v Motor 1.0 TSI
Tak úprimne nechcem mať problém ak sa niekedy bude musieť prestavovač napr. vymeniť alebo pretesniť. Radšej kúpim nové šróby a vymením ich ak sa už majú podlepovať. Osobne mám problém 2x použiť TTY šróby hocikde, ale viem že niekto nerieši a "recykluje" aj šróby hlavy, ojníc... Ja som na to alergický. -
Kontrola dotažení šroubů přestavovače vačkového hřídele
Dendooo odpověděl na tom01 téma v Motor 1.0 TSI
Ak sa tieto skrutky doťahujú na moment+uhol (8Nm+45°) tak sa pravdepodobne jedná o TTY skutky (torque to yield) a teda sa vždy po povolení musia kúpiť nové, nesmú sa dotiahnuť 2x. A čo som sa dočítal tak tie skrutky by mali byť nejak podlepené už z výroby, alebo na sebe majú lepidlo keď sa kupujú nové ? -
Kontrola dotažení šroubů přestavovače vačkového hřídele
Dendooo odpověděl na tom01 téma v Motor 1.0 TSI
Keď kontrolujete dotiahnutie skrutiek - ako to robíte ? Podľa manuálu sa doťahujú na 8Nm+45°, takže povedzme že ak ich skontrolujem momentovým klúčom nastaveným na 10Nm malo by to stačiť ? Doteraz som kontroloval len klasickým L klúčom či niesu úplne povolené (plus som ich označil farbou aby som videl či nieje farba prasknutá a teda či sa nepohli), no to nieje asi najideálnejší postup. Moje auto z 2019 má 140k km a neboli uvolnené - inak zaujímavé že niektoré prestavovače z foto sú matné a iné lesklé, majú teda inú povrchovú úpravu a možno aj iného výrobcu. -
Dendooo začal sledovat Výměna oleje v převodovce , PTC a 1.0 TSI - zodraté vačky ?
-
Už niekto má PTC namontované v TSI ? Mám F3 1.0 TSI MR2020 a chcel by som si PTC namontovať ešte kým niesu mrazy - pasuje PTC z F3 1.4 TDi od r.v. 2014 (diel č. 6R0963235 )? Je ich celkom dosť na diely tak PTC by zohnať nebol problém. Čo som našiel info tak všetko boli zástavby do Rapidov a neviem či majú tito autá totožné systémy kúrenia. Tu je napr. návod, no na Rapid (žial v ruštine) - https://www.drive2.ru/l/610335607117408622/
-
Ja som olej menil pri 123 000km a z prevodovky vytiekol pekný bordel, použil som olej Febi 21829 75W a prevodovka radí rovnako ako s povodným olejom. Momentálne auto má už 127 000km a stále OK, uvidíme ako bude radiť cez zimu, budúci rok plánujem ešte jeden "preplach" pri 150 000km. V oleji boli aj malé špony - je ich vidno na dne nádoby na poslednej foto. Podľa stavu oleja bola výmena na mieste, povedal by som že už aj neskoro.
-
Ja som po odvzdušnení so striekačkou dolieval len 1x cca 1-2 dcl zmesi - zavzdušnený bol pravdepodobne radiátor kúrenia lebo som počul žblnkot vody pod palubovkou, potom už nič, hladina drží už 7,000 km. Inak prikladám foto pH zmesí - povodná zmes od výroby už bola neutrálna/kyslá čo je nebezpečné pre motor - takže mala vyčerpané aditíva.
-
Ano, ja som si vyrobil tento "prípravok" na odsatie vzduchu z nádobky. Kúpil som víčko expanznej nádobky - konkrétne Topran 118075 za cca 4€ (100kč) - odstránil pretlakový ventil, lepidlom som zalial otvory a pridal som fiting na hadičku. Potom už stačí len hadička, veľká 150ml striekačka "žanetka" za 2,5€ a ventil (ten ale nieje treba, stačí v podstate zalomiť hadičku) Po výmene treba doliať expanzku cca do polovice - nie do plna lebo pri vákuovaní bude stúpať hladina, po uvolnaní tlaku zas padne nižšie a treba doliať zmes. Na koniec som ešte systém vyvákuoval silnejšie - natiahol som striekačku, zavrel ventil, striekačku som odpojil a vyfúkol von, pripojil, otvoril ventil a znovu vytiahol další vzduch zo systému. Takýmto opakovaním sa vždy vytvorí o niečo silnejší podtlak. Dolial som takto ešte minimálne liter zmesi - takže niekde v systéme bol minimálne 1l vduchu.
-
Ja som kvapalinu menil po 4,5r a cca 115 000km a bola už výrazne degradovaná (meraním pH už bola kyslá, nová má byť zásaditá, takže mala vyčerpanú alkalickú rezervu). Na výmenu kvapaliny nieje potrebná diagnostika - no odporúčam si vyrobiť prípravok na odvzdušnenie, ja som ho použil a OK. Ak bude záujem možem hodiť foto mojho doma vyrobeného prípravku pre predstavu. Použil som G12 EVO akú som mal od výroby, výmena sa odporúča cca po 4-5r alebo 100k km, nechať ju v aute 10r je podľa mňa koledovanie si o prúser. Hlavne keď výmena stojí polovicu toho čo jedna výmena oleja (výmena oleja stojí cca 50€ - 1250kč a výmena chladiacej kvapaliny cca 25€) a nemeníte ju 2x do roka ako motorový olej, ale len pár krát za život auta.
-
Ano, už som sa poučil aj ja že životnosť oleja v motore je max. 10 000km, potvrdzujú to aj najroznejšie rozbory oleja ktoré som našiel - tie v roznych článkoch a aj tie ktoré si dávajú robiť sami užívatelia áut. @suri. - ako nové ? Nové vačky majú na sebe škrabance a nerovnomerene zodraný povrch ? Ako píšem, mal som otvorené aj motory s niekoľkonásobne vačším nájazdom a vačky boli úplne lesklé bez škrabancov, aj keď sa pozriem na foto vačiek priamo na 1.0 TSI na internete. Ale dúfam že máš pravdu a ja robím len zbytočnú paniku - skúsim sa na to pozrieť nejak lepšie. Inak spotreba oleja bola naposledy 0,25l na interval 8000km - nedolieval som nič, len som porovnal rozdiel toho čo som napustil a vypustil. Žerie to podľa mňa ale cez turbo alebo odvetranie motora - mám úplne mastné vzduchové trubky a aj vodný chladič vzduchu v sacích zvodoch je celý zamastený.
-
Zdravím, mám od nova fábiu 2019 1.0 TSI 70kW DKLD, momentálny nájazd 107 000km. Olej menený až do 90 000km v Škode podľa plánu po 30 000km, odvtedy mením sám po 10 000km. Poslednú výmenu som zo zvedavosti pozrel na vačky cez nalievací otvor (dovtedy som ich ešte nikdy nekontroloval) a našiel som vačky výrazne poškriabané a opotrebené. Už som mal pár áut s vyše 400 000km (nie koncern) a na všetkých boli vačky ako nové bez škrabancov (videl som ich pri výmene reťazových rozvodov), takéto som ich ešte nevidel. Je tento stav OK "od výroby", alebo to je opotrebenie a mám zhánať druhý vrch hlavy s vačkami ? S motorom niesu inak žiadne problémy, má pekný chod aj studené štarty sú OK, emisie tiež.
-
Dnes som menil sviečky na 1.0 TSI 70kW DKLD - dával som NGK 95463 (PKER7A8EGS). Kontroloval som rezanie závitu a všetky 3ks sú identické s originálmi a vyrobené tak aby záporná elektróda smerovala k výfukovým ventilom. Na všetkých 3ks sviečok som si fixkou poznačil kde je navarená záporná elektróda - a po dotiahnutí na 22Nm všetky 3ks smerujú medzi výfukové ventily, takže je to v tolerancii. V aute boli originálne VW 04E905602 - výrobca NGK Japan rovnako ako na "náhradách" (úprimne si myslím že jediný roziel je v potlači a označení, inak tie sviečky vyzerajú totožne) ktoré som kúpil. Takže ak sa bojíte rezania závitu - NGK by som sa nebál. NGK používam dlhé roky a nikdy som s nimi nemal jediný problém, no vraj je na trhu veľa fake-ov, preto radšej nakupujem v overených obchodoch. Dávam aj pár foto - obe sviečky majú na zápornej elektróde akoby vyleštenú plochu alebo zalisovný kúsok kovu (platiny ?) ?
-
Zdravím, nechcem zakladať nové téma tak sa spýtam tu - je olej G052527A2 vhodný aj do manuálnej 5q prevodovky ? Mám Fabiu 1.0 TSI 70kW DKLD r.v. 10/2019 s cca 94 000km a uvažujem nad výmenou oleja. Priamo v predajni Škoda mi povedali že cena za 1l oleja je cez 78€ - t.j. 156€ len za olej je extrém, pri tej cene pre mňa nemá zmysel olej riešiť vzhľadom k cene auta. (Ešte k tomu mi v predajni povedali že majú zákaz poskytovať zákazníkom čísla dielov - čo sa mi ešte pri žiadnej inej značke nestalo, Škodu/koncernové auto mám prvý raz v živote - a som dosť sklamaný z prístupu k zákazníkom) Pre to sa chcem aj spýtať aké máte skúsenosti s náhradami napr. od Liqui Moly alebo Febi, niekomu to funguje, iní varujú že keď už meniť tak len za originál. Mám sa toho chytať alebo to radšej nemám vobec riešiť ? Ďakujem.