Přejít na obsah

Dendooo

Uživatel
  • Počet příspěvků

    4
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení Dendooo

  1. Ano, už som sa poučil aj ja že životnosť oleja v motore je max. 10 000km, potvrdzujú to aj najroznejšie rozbory oleja ktoré som našiel - tie v roznych článkoch a aj tie ktoré si dávajú robiť sami užívatelia áut. @suri. - ako nové ? Nové vačky majú na sebe škrabance a nerovnomerene zodraný povrch ? Ako píšem, mal som otvorené aj motory s niekoľkonásobne vačším nájazdom a vačky boli úplne lesklé bez škrabancov, aj keď sa pozriem na foto vačiek priamo na 1.0 TSI na internete. Ale dúfam že máš pravdu a ja robím len zbytočnú paniku - skúsim sa na to pozrieť nejak lepšie. Inak spotreba oleja bola naposledy 0,25l na interval 8000km - nedolieval som nič, len som porovnal rozdiel toho čo som napustil a vypustil. Žerie to podľa mňa ale cez turbo alebo odvetranie motora - mám úplne mastné vzduchové trubky a aj vodný chladič vzduchu v sacích zvodoch je celý zamastený.
  2. Zdravím, mám od nova fábiu 2019 1.0 TSI 70kW DKLD, momentálny nájazd 107 000km. Olej menený až do 90 000km v Škode podľa plánu po 30 000km, odvtedy mením sám po 10 000km. Poslednú výmenu som zo zvedavosti pozrel na vačky cez nalievací otvor (dovtedy som ich ešte nikdy nekontroloval) a našiel som vačky výrazne poškriabané a opotrebené. Už som mal pár áut s vyše 400 000km (nie koncern) a na všetkých boli vačky ako nové bez škrabancov (videl som ich pri výmene reťazových rozvodov), takéto som ich ešte nevidel. Je tento stav OK "od výroby", alebo to je opotrebenie a mám zhánať druhý vrch hlavy s vačkami ? S motorom niesu inak žiadne problémy, má pekný chod aj studené štarty sú OK, emisie tiež.
  3. Dnes som menil sviečky na 1.0 TSI 70kW DKLD - dával som NGK 95463 (PKER7A8EGS). Kontroloval som rezanie závitu a všetky 3ks sú identické s originálmi a vyrobené tak aby záporná elektróda smerovala k výfukovým ventilom. Na všetkých 3ks sviečok som si fixkou poznačil kde je navarená záporná elektróda - a po dotiahnutí na 22Nm všetky 3ks smerujú medzi výfukové ventily, takže je to v tolerancii. V aute boli originálne VW 04E905602 - výrobca NGK Japan rovnako ako na "náhradách" (úprimne si myslím že jediný roziel je v potlači a označení, inak tie sviečky vyzerajú totožne) ktoré som kúpil. Takže ak sa bojíte rezania závitu - NGK by som sa nebál. NGK používam dlhé roky a nikdy som s nimi nemal jediný problém, no vraj je na trhu veľa fake-ov, preto radšej nakupujem v overených obchodoch. Dávam aj pár foto - obe sviečky majú na zápornej elektróde akoby vyleštenú plochu alebo zalisovný kúsok kovu (platiny ?) ?
  4. Zdravím, nechcem zakladať nové téma tak sa spýtam tu - je olej G052527A2 vhodný aj do manuálnej 5q prevodovky ? Mám Fabiu 1.0 TSI 70kW DKLD r.v. 10/2019 s cca 94 000km a uvažujem nad výmenou oleja. Priamo v predajni Škoda mi povedali že cena za 1l oleja je cez 78€ - t.j. 156€ len za olej je extrém, pri tej cene pre mňa nemá zmysel olej riešiť vzhľadom k cene auta. (Ešte k tomu mi v predajni povedali že majú zákaz poskytovať zákazníkom čísla dielov - čo sa mi ešte pri žiadnej inej značke nestalo, Škodu/koncernové auto mám prvý raz v živote - a som dosť sklamaný z prístupu k zákazníkom) Pre to sa chcem aj spýtať aké máte skúsenosti s náhradami napr. od Liqui Moly alebo Febi, niekomu to funguje, iní varujú že keď už meniť tak len za originál. Mám sa toho chytať alebo to radšej nemám vobec riešiť ? Ďakujem.
×
×
  • Vytvořit nový...