
JuDu
Uživatel-
Počet příspěvků
19 -
Registrace
-
Poslední návštěva
Oznámení JuDu
Nováček (1/14)
0
Popularita
-
Ahoj, Vdaka za Tvoju reakciu: ak je bateria vzduchotesne zalepena, tak je naozaj bezudzbova. Ak su ale otvory kam dolievas vodu, tak je to na to, aby sa v pripade potreby dolievala voda. S tou nabijanim: ak je baterka pouzita kazdy den, tak samozrejme po par dnovom stani sa to dobije pocas jazdy, netreba zvastnu nabijacku (pri 'zdravej' baterke by som to zdvihol na mesiac). Vseobecne sa udava, ze baterii klesa kapacita asi 1 % denne ak nie je pouzivany. Vdaka
-
Ahojte, Aky mate nazor na 'tekuty vosk' ? Mne sa paci ta vlastnost, ze umyjem auto a ked je este lak mokry od vody, tak to tam len zlahka rozotrem + umyt vodou a potom to len vysusit kozou. Je to podla Vas negativne, vy stale preferujete klasicky vosk: suchy lak, vosk rozotriet, nechat trosku ususit a potom prelestit ? Vdaka
-
Ahoj, Ak je to klasicka olovena bateria, tak pojem 'bezudrzbova' znamena, ze pocas roka treba to kontrolovat len ked sa Ti napadne. Bezudrzbova neznamena ze na baterku mozes zabudnut a povazovat to za uzavratu krabicu. Dolievacie otvory su zalepene len papierom, nic viac. Je tam mala strata vod, ale dolievat destilovanou vodou mozes. Ak je bateria uz kupena a naplnena s elektrolytom, tak musi byt nabita a do auta mozes dat kludne. Pocas jazdy (20 km a viac) sa to uplne nabije, ak mas v poriadku alternator. Dovi
-
Ahojte, Kontrolka EPC sa vztahuje na plynovy pedal. Su tam odporove snimace natocenia a zrychlenia a podla tychto udajov riadiaca jednotka usudzuje ako ma nastavit dlzku a intervaly strekov a skrtiacu klapku. Nema nic spolocne s rychlostou tocenia motora. Je to ako keby pre zle stierace by ste stale vymienali motorceky a nie stieracie gumy. Ak mate usadeniny niekde v motore pri sani, tak to vycisti bud nejaka chemia (sprej) alebo mechanicky to treba odstranit. Dovi
-
Ahoj, EPC je elektronicka kontrola plynoveho pedalu. Vlastne sa nekontroluje pedal ako taky :-) ale poloha a rychlost stlacenia. Poloha je elekronicky prenasana. Ak teraz je uz vsetko v poriadku, tak asi islo o malu zavadu, ale aj tak by bolo vhodne precitat pamat zavad. Dovi
-
Ahojte, Aby som neostal mimo: Teraz mozem mat primernu spotrebu okolo 5 - 5,5 L na 100 km. Na konci leta som mal vecernu/popoludnu siftu, a mohol som prist/odchadzat z mesta bez zbytocneho zastavovania. Tak sa stalo, ze som mal primernu spotrebu 4,5 L/100 km. Mam praobycajnu VW Fabiu 1.2, 47 kW. Je pravda, ze som bol v auto sam+nejaka taska a pocas jazdy som sa nezastavil (25 km). Ked sme boli v Chorvatsku, tak priemerka vysplhala na 5,5 - 6 L, ale to bolo kvoly dialniciam a nedockavym vodicom, ktore vas tlacia zozadu a nepoznaju pojem maximalnej povolenej rychlosti ... Dovi
-
Ahojte, Povedal by som, ze je to 'normalna' vec. Fabie uz nemaju mechanicke ovladanie skrtiacej klapky v zavislosti od stlacenie plynu. Namiesto toho su tam odporove snimace natocenia a uhloveho zrychlenia. Palubny pocitac na zaklade otacok, zatazenie, teploty motoru, vzduchu, polohy plynoveho pedala a neviem este coho si vypocita na kolko by mala byt otvorena klapka. Kedze tento 'jav' pozorovat na motore, ktory ma styri ventily na valec, tak vo vyssich otackach silnejsie citit zrychlnie. Je to o tom, ze je vypocitana nejaka optimalna poloha otvorenia/zatvorenia ventilov, a to sa ukaze prave teraz. Kedze nie je tam variabilne ovladanie ventilov, je to len v rozmedzi niekolkych otacok. Ahojte
-
Ahojte, V poslednom case mam problem, lebo sa zamok v prednych dverach (hlavne u vodica) sa otvara trosku tazsie. Cez leto som pri otvarani pocul, ako sa to vo vnutri pohybuje. Bol to zvuk ako ked otvarate dvere so starym klucom a mechanika nie je natreta. Dnes som bol v servise a tam chlapik to vyskusal. Odpoved znela: vsetko je OK. Podla vsetkeho nechceli tym nic robit, vsak auto je este v zaruke... Pytal som sa na manualne namazanie: nie je to mozne, kedze je to jeden celok a je tam umelohmotny kryt. Otvaranie a zatvaranie dveri ide, ale kluc sa tazsie otaca a pocut, ako sa namahaju nenamazane suciastky. Niekto uz ma take skusensti ? Ide to namazat ? Treba na to nejaky spray (WD40, ...), alebo staci tuk z namazaneho chleba ? Dakujem
-
Ahoj, Niektore diody su stale zapnute aj pocas startu (mazanie, EPC, airbag, ...) takze to nemusis vypinat. Niektore sa ale vypinaju len pocas startovania - napr. osvetlenie spinaca svetiel. Tie diody treba vypinat pocas startovania, ktore su velmi haklive na "cistotu" napajania. Starter sa pripojuje priamo na baterku, nie je tam rele, poistka, takze napatie velmi vyrazne poklesne + su tam ostre napatove spicky. Ak nie je na to dioda stavana, tak to treba chranit vypinanim. Dovi
-
Ahoj, Cital som niekde, ze je to 1 % za den. Ked tam mas viac spotrebicov (alarm, radio, ...) tak je to vyssia hodnota. Dovi
-
Ahojte, Vcera som vymenil pneumatiky na zimne. Este musia vydrzat minimalne dve sezony. Inak je to 185/60 R14, tak isto ako letne (mysim velkost, inac je to Matador MP58). Vecer ked som otvoril vrata na garazi, tak ma skorol odfukol vietor a na ceste bol centi snehu. Pneumatiky mam zimne ale ten sposob jazdy za mojim chrbtom, o tom by som mohol napisat eseje - pre bratislavcanov, semozrejme ... Bezpecnu jazdu a vela stastnych kilometrov. Dovi
-
Ahojte, Precital som tuto diskuziu, a mam par pripomeniek: 1. historiu nesledujem - neviem ci sa objavi tato otazka kazdy rok ... 2. kazdy vie to magicke cislo ze 7 oC ale ... Ak priemerna teplota cez den bude pod tuto hranicou, tak je to OK, ak nie, tak urcujuca je teplota okolia+vozovky v case ked tam jazdis. 3. Existuju jednoduche pravidla, menuju sa '4x4': Vsetky 4 pneumatiky treba vymienit naraz. Pneumatiky mat najmenej 4 mesiace na autte. Pneumatiky pouzivat max 4 roky. Minimalna hlbka dezenu je 4 mm. Dovi
-
Ahoj, Neviem ci spravne odpovedam, ale PP pracuje s tou hodnotou, ktora je zapisana v riadiacej jednotke. Samozrejme kazda pneumatika (priemer pneumatiky) je ina. Ked sa meni typ pneumatiky tak sa musi menit aj tato konstanta v RJ. Je to krasne rozpisane v servisnom manuale. (ide o konstantu, s ktorou sa musi vynasobit/vydelit cislo so senzoru od rychlomera) dovi
-
Ahoj, Na zvysenie oktanoveho cisla benzinov mam jednu radu: neskusajte to. Je to tak zlozita technologia, ze konecny vyrobok budete mat 2x taky drahy ako keby ste to kupovali na cerpacke. K tomu liehu len tolko: Fabia nema motor ruskeho tanku, ktory ide na vsetko, co je tekute a pri spaleni vydava teplo. Ak prepocitate kolko tepla dava benzin a kolko lieh, tak pridete na to, ze motor by sa mal roztopit na toto palivo. A potom auto bude vypadat tak, ako dopadol ten american, ktory nevedel co je to mechanicka prevodovka a 80 km presiel na jednotke. V servise mechanici len pozerali na auto: roztavene vsetko v motorovom priestor, co je z umelej hmoty... Dovi
-
Ahoj, Co sa tyka oktanoveho cisla benzinu, treba len precitat manual k autu. Tam je napisane: benzin s vyssim OC mozete kludne natankovat, tym auto neposkodite. Je to tak, ako sa tu pise, benzin s vyssim OC neuskodi ani neposkodi. Cistota benzinu je uz ina otazka, kazdy ma svoje skusenosti. Ja tankujem Tempo 95 (Slovensko) a uz parkrat som vahal nad inym benzinom, ale ... Iny benzin ma len vyssiu cenu, lepsi marketing a tot vsjo. Ide len o to, aby pasovala hodnota OC a aby bola bez olova. Dovi