Oživím tohle téma, aktuálně řeším O1, 74kW,old face. Na volnoběh vzduch z topení chladne, za jízdy to hřeje, ale oproti třeba Felicii fakt málo, jak se říká studenej odchov. Mám zkušenost s Opel Astra, kde je radiátor v nejnižším bodě. To znamená že se tam usazuje veškerej bordel. Jednou mi jeden dobrák místo opravy prolínající hadice u motoru nalil do chladící soustavy nějakou utěsňující sračku. Hned první zimu to přestalo topit. Tak jsem vyndal radiátor topení a ten byl zarostlej bordelem. Nejdřív to ani nešlo propláchnout, pak začala týct ta hnědá sračka co mi tam nalil. Do radiátoru jsem nalil ocet, nechal do druhého dne, vypláchl a takhle asi 3x, dokud netekla čistá voda. Měl jsem radost, topilo to jako blázen. Bohužel radost trvala jen jednu zimu. Pak jsem zjistil, že to zase netopí. Každý druhý rok jsem měl nachystaný vypucovaný radiátor, protože ten v autě už byl zajebaný tou utěsňovací sračkou. To si NIKDY nenechte lejt do motoru. Jak bude čas, udělám proplach radiátoru, na YT jsou videa a pak uvidíme dál. Termostatem ani čerpadlem to není. 1. je tam slyšet vzduch. 2. Ve 4 tisících to topí celkem dobře.
Ještě mě napadlo jak tomu pomoct jinak. Voda jde z motoru z toho plastového nesmyslu do topení, do chladiče/ výměníku oleje a ještě myslím někam. Napadlo mě, dát omezovač průtoku třeba na hadici k tomu olejovému výměníku. Sice se bude dýl ohřívat olej, ale já to studené nehoním, prvních 20km jedu v klidu a pak už jsem v práci nebo doma. Po dálnici moc nejezdím, takže nehrozí přepálení oleje v létě. Když bude v topení větší průvan vody, bude to víc topit a možná to vyžene i ty bubliny. Poslední možnost je mezikus na hadici topení s odvzdušňovacím ventilem. Měla to Š 120 a fungovalo to.
Třeba to někomu pomůže, registruji tenhle problém u víc lidí s různými auty.